سرمایه‌گذاری با روشی امن و جدید

سرمایه‌گذاری با روشی امن و جدید

این روزها افراد بسیار زیادی وجود دارند که مایلند در بازارهای مالی فعالیت کنند. افرادی که ترجیح می‌دهند سرمایه خود را پس‌انداز نکنند، سراغ سرمایه‌گذاری بروند و سودهای خرد و کلان به دست بیاورند. سرمایه‌گذاری همان قدر که می‌تواند برای افراد سودآور باشد، دارای احتمال ضرر نیز هست و افرادی که وارد بازارهای مالی می‌شوند، این مسئله را قبلا پذیرفته‌اند. این که کدام بازار برای کدام دسته از افراد مناسب است، بستگی بسیار زیادی به ویژگی‌های شخصیتی هر فرد دارد.

سن فرد، میزان ریسک‌پذیری او، اهداف او و مواردی از این دست، از جمله ملاک‌هایی هستند که در انتخاب بازار هدف برای سرمایه‌گذاری تاثیرگذارند. صندوق سرمایه‌گذاری یکی از مطمئن‌ترین انواع مختلف بازارهای مالی است. صندوق سرمایه‌گذاری خود دارای انواعی است که باعث می‌شود هر فرد متناسب با ویژگی‌های مختلف خود، سراغ یکی از این صندوق‌های سرمایه‌گذاری برود. برای آشنایی بیشتر با صندوق‌های سرمایه‌گذاری تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

رصد لحظه ای بازدهی صندوق های سرمایه گذاری

صندوق سرمایه‌گذاری چیست؟

برای این که بتوانید سراغ سرمایه‌گذاری در صندوق‌ها بروید، در ابتدا باید بدانید صندوق چیست و طرز کار آن چگونه است. به طور خلاصه می‌توان گفت صندوق‌های سرمایه‌گذاری نهادهایی مالی هستند که پول و دارایی سرمایه‌گذاران را با تجربه و تخصص خود، به بهترین شکل ممکن مدیریت می‌کنند. این صندوق‌ها از سازمان بورس و اوراق بهادار مجوز دارند و فعالیتشان زیر نظر همین سازمان است. در مقاله زیر بیشتر با صندوق‌ها و نحوه کار آن‌ها آشنا خواهید شد:

همه چیز دربارۀ صندوق سرمایه‌گذاری (Mutual Fund) | آشنایی با مفهوم صندوق سرمایه‌گذاری

با مثال‌هایی که در ادامه برای شما آورده‌ایم، تلاش کردیم تا ماهیت فعالیت صندوق‌ها را برای شما واضح‌تر کنیم:

مثال‌هایی برای درک بهتر مفهوم صندوق سرمایه‌گذاری مشترک

آشنایی بیشتر با بازارهای مالی نیازمند آن است که با اصطلاحات خاص آن بازار نیز آشنا و به آن‌ها مسلط باشیم. بعد از این که در مورد نحوه فعالیت این صندوق اطلاعات لازم را بدست آوردید، بهتر است چند اصطلاح جدید از این بازار را نیز مرور کنید تا برای بررسی صندوق‌ها، کارتان راحت باشد:

آشنایی با اصطلاحات صندوق‌های سرمایه‌گذاری

تفاوت صندوق سرمایه‌گذاری با سایر بازارهای مالی

برای قدم بعد، پیشنهاد ما به شما این است که در مورد ویژگی‌های مختلفی که صندوق‌ها را از سایر بازارها متمایز می‌کند، مطالعه کنید. هرچه به ویژگی‌های این بازار و تفاوت‌های آن با سایر بازارها آگاه‌تر باشید، در تصمیم‌گیری خود دقت بیشتری خواهید داشت:

انواع صندوق سرمایه‌گذاری

صندوق‌های سرمایه‌گذاری انواع مختلفی دارند. این مسئله همان‌قدر که می‌تواند دست افراد را برای انتخاب بهترین گزینه متناسب با ویژگی‌های شخصی خود باز بگذارد، همان‌قدر هم می‌تواند انتخاب را سخت کند. برای این که با انواع صندوق‌ها آشنایی پیدا کنید و بتوانید بهترین گزینه را انتخاب کنید، ما مقاله زیر را برای شما آماده کرده‌ایم:

انواع صندوق‌های سرمایه‌گذاری در ایران

بعد از این که با انواع صندوق‌ها آشنا شدید و نوع فعالیت خود را مشخص کردید، می‌توانید کم‌ریسک‌ترین صندوق‌ها را در لینک زیر پیدا کنید:

ارتباط صندوق سرمایه‌گذاری با سایر بازارهای مالی

صندوق‌های سرمایه‌گذاری انواع مختلفی دارند که بعضی از آن‌ها با سایر بازارهای مالی نیز مرتبط هستند. از جمله بازارهای مرتبط می‌توان به بورس و بازار طلا اشاره کرد. در ادامه مقاله این مسئله را بیشتر بررسی می‌کنیم.

بازار بورس

یکی از انواع صندوق‌های سرمایه‌گذاری، صندوق قابل معامله در بورس یا ETF است. شاید شما هم جزو آن دسته از افراد باشید که به معامله آنلاین در بورس علاقه‌مند هستند اما بخاطر نداشتن وقت و دانش کافی نتوانسته‌اند سراغ این کار بروند. صندوق قابل معامله در بورس دقیقا به همین منظور ایجاد شده است. اگر در بازار بورس فعالیت می‌کنید و می‌خواهید واحدهای صندوق را نیز مستقیما معامله کنید می‌توانید از لینک زیر کمک بگیرید:

صندوق قابل معامله در بورس یا ETF چیست؟

صندوق سرمایه‌گذاری مشترک یا غیرقابل معامله به صندوقی گفته می‌شود که نمی‌توان واحد آن را در بورس معامله کرد. برای خرید و فروش واحدهای این صندوق دو راه وجود دارد. راه اول آن است که به صورت حضوری به یکی از دفاتر صندوق مراجعه کنیم. راه دوم نیز آن است که از طریق سایت صندوق‌ها واحدهای سرمایه‌گذاری را خرید و فروش کنیم. در حال حاضر در بازار سرمایه ایران، صندوق‌های سرمایه‌گذاری غیرقابل معامله مثل صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله در سه قالب سهام، اوراق با درآمد ثابت و مختلط وجود دارند. اگر حوصله، وقت یا دانش معامله را ندارید می توانید از این نوع صندوق‌ها استفاده کنید:

صندوق سرمایه‌گذاری غیرقابل معامله چیست؟ مقایسه صندوق غیرقابل معامله و قابل معامله در بورس (ETF)

برخی از افرادی که به سراغ سرمایه‌گذاری می‌روند، مایلند که از همان ماه اول شروع سرمایه‌گذاری، سودی که به دست می‌آورند را دریافت کنند. به همین علت، برخی از صندوق‌های سرمایه‌گذاری به صورت دوره‌ای سود پرداخت می‌کنند. اگر شما هم می‌خواهید که به صورت دوره‌ای سود دریافت کنید، از این لینک استفاده کنید:

کدام صندوق‌های سرمایه‌گذاری تقسیم سود دوره ای دارند؟ + لیست صندوق‌های سرمایه‌گذاری با پرداخت سود دوره ای

یکی از مهم‌ترین عواملی که در انتخاب مقصد سرمایه‌گذاری مهم است، میزان ریسک‌پذیری فرد است. صندوق سرمایه‌گذاری سهامی یکی از گزینه‌های مناسب سرمایه‌گذاری برای افراد ریسک‌‌پذیر است که برای رسیدن به سود بیشتر، عواقب ناشی از ریسک کردن را متحمل می‌شوند. همچنین اگر حوصله، وقت یا دانش فعالیت مستقیم در بازار سهام را ندارید اما می‌خواهید با شاخص بورس حرکت کنید می توانید از این صندوق‌ها استفاده کنید:

صندوق سرمایه‌گذاری سهامی چیست و چگونه کار می‌کند؟

بازار طلا

صندوق‌های سرمایه‌گذاری طلا (Gold Funds)، یکی از انواع صندوق‌های سرمایه‌گذاری مشترک و قابل معامله (ETF) در بورس کالا هستند. این صندوق‌ها سرمایه مشتریان خود را به جای خرید سهام، روی وجه نقد و اوراق مبتنی بر سکه طلا سرمایه‌گذاری می‌کنند. اگر علاقه‌مند به فعالیت در بازار طلا هستید می‌توانید از این صندوق‌ها استفاده کنید:

صندوق سرمایه‌گذاری طلا چیست و چگونه کار می کند؟

بانک

در لیست صندوق‌های سرمایه‌گذاری ایران، تعدادی صندوق سرمایه‌گذاری (mutual fund) هستند که توسط بانک‌ها تاسیس شده و به وسیله کارگزاری مربوط به همان بانک مدیریت می‌شوند. این صندوق‌ها که به صندوق‌های سرمایه‌گذاری بانک معروف شده‌اند، فرقی با بقیه صندوق‌ها ندارند. اگر به بانک‌ها اعتماد دارید اما به دنبال بازدهی بیشتری هستید، می‌توانید این صندوق‌ها را انتخاب کنید:

آشنایی با صندوق‌های سرمایه‌گذاری بانک + لیست صندوق‌های سرمایه‌گذاری بانک ها

بهترین صندوق سرمایه گذاری

انتخاب بهترین صندوق سرمایه‌گذاری تنها به یک ملاک بستگی ندارد. به عنوان مثال نمی‌توانیم بگوییم همان صندوقی که در ماه گذشته بیشترین بازدهی را داشته، یا آن صندوقی که در سال گذشته بهترین عملکرد را نشان داده بهترین گزینه است و…
در انتخاب بهترین صندوق سرمایه‌گذاری موارد متعددی تاثیرگذار هستند. سرمایه‌گذار نیز باید مراحلی را طی کند تا بتواند صندوق سرمایه گذاری متناسب با ویژگی‌های خودش را انتخاب کند.
اگر در انتخاب از بین صندوق‌های مختلف شک دارید می‌توانید از این لینک عملکرد آن‌ها را مقایسه کنید:

بهترین صندوق سرمایه‌گذاری را چگونه انتخاب کنیم؟ راهنمایِ گام به گام

اولین مرجع برای دست‌یافتن به اطلاعات در مورد صندوق‌های سرمایه‌گذاری، سایت مرجع همان صندوق است. همه صندوق‌ها سایتی مخصوص به خودشان دارند که در آن اطلاعات مورد نیاز برای شناخت و بررسی صندوق مورد نظر قرار داده شده است. حالا که صندوق خود را انتخاب کرده‌اید، برای دسترسی به اطلاعات آن می توانید از این لینک کمک بگیرید:

اطلاعات صندوق‌های سرمایه‌گذاری را از کجا پیدا کنیم؟

شروع سرمایه‌گذاری در صندوق‌ها

در این مرحله زمان سرمایه‌گذاری در صندوق فرا رسیده است. در اینجا به چند سوال اساسی پاسخ می دهیم:

بهترین زمان برای سرمایه‌گذاری در صندوق چه زمانی است؟

زمان خرید و فروش صندوق سرمایه‌گذاری | آموزش صندوق سرمایه‌گذاری

با چقدر سرمایه وارد صندوق‌های بورسی شویم؟

اولین خرید در صندوق‌ها را چگونه انجام دهم؟

راهنمای خرید و سرمایه‌گذاری در انواع صندوق‌های سرمایه‌گذاری

بازدهی صندوق‌ها را چگونه بررسی کنم؟

بازدهی صندوق سرمایه‌گذاری و نحوه محاسبه آن

چگونه سود خود را از صندوق‌ها دریافت کنم؟

روش‌های سود دهی صندوق‌های سرمایه‌گذاری به سرمایه‌گذاران

تاکنون حتما متوجه شده اید که یکی از روش های سرمایه‌گذاری در صندوق‌ها مراجعه حضوری به دفاتر آن‌هاست. ما این مشکل را برای شما رفع کرده‌ایم. به لینک زیر مراجعه کنید و تمام مراحل را به صورت آنلاین تکمیل کنید:

صفر تا صد سرمایه‌گذاری در سامانه معاملات آنلاین رسام

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و بازدهی صندوق های سرمایه گذاری به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات کاربران