بازی دیسنترالند (decentraland) چیست؟ آشنایی با جهان دنیای مجازی دسنترالند

بازی دیسنترالند (decentraland) چیست؟ آشنایی با جهان دنیای مجازی دسنترالند

دسنترالند یک بازی مبتنی بر بلاک چین است که از فناوری واقعیت مجازی (VR) استفاده می‌‌کند. ارز مانا (MANA) توکن بومی این بازی است. طی ماه‌های اخیر استقبال بسیاری زیادی از بازی‌های بلاکچین صورت گرفته است. بازی دیسنترالند به همراه توکن مانا جزو پروژه‌های محبوب متاورس و بلاکچین است که هر روز به تعداد کاربران آن افزوده می‌شود.

دیسنترالند چیست؟

دیسنترالند (Decentraland) یک بازی مبتنی بر ارز دیجیتال بوده که در جهان متاورس توسعه داده شده است. شاید بتوان این بازی را به سکند لایف (Second Life) تشبیه کرد. تفاوت این دو بازی در بسترهای توسعه و مدیریت بازی است. با توجه به این که دسنترالند در بلاک چین توسعه داده شده است، به صورت غیرمتمرکز اداره می‌شود.

دیسنترالند چیست؟

متاورس جهانی مجازی است که امکانات بسیار زیادی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. به کمک فناوری‌های واقعیت مجازی و واقعیت افزوده می‌توان حضور پررنگ‌تری در متاورس داشت و یک زندگی مجازی را تجربه کرد.
از بلاکچین اتریوم برای توسعه بازی دیسنترالند استفاده شده است. کاربران در این بازی می‌توانند محیط و جهان خود را ایجاد کنند و به خرید و فروش زمین‌ها و مکان‌های مختلفی بپردازند.
کاربران decentraland می‌توانند اموال مجازی خود را داشته باشند. از این اموال برای کسب درآمد و سرمایه‌گذاری استفاده می‌شود. در طول طی کردن مراحل بازی امکان ارتقا اموال و تجهیزات وجود دارد. همچنین کاربران می‌توانند سرمایه خود را وارد بازی کرده و تجهیزات جدیدی خریداری کنند. بدین ترتیب همیشه بازار خرید و فروش اموال دیسنترالند برقرار است و کاربران شانس کسب درآمد خواهند داشت.

تیم توسعه بازی دسنترالند

آری میلیش (Ari Meilich) و استبان اوردانو (Esteban Ordano) بازی دیسنترالند را توسعه داده‌اند. این دو مهندس بلاکچین در سال ۲۰۲۰ از بازی decentraland رونمایی کردند.

تیم توسعه بازی دسنترالند

میلیش و اوردانو پیش‌تر در پروژه استریمیوم (Streamium) و بیتکور (Bitcore) فعالیت داشته‌اند. استریمیوم بستری غیرمتمرکز برای پخش و به اشتراک گذاشتن ویدیو است. از دیگر تجربیات این توسعه‌دهندگان می‌توان به تاسیس پلتفرم بنچ رایز (Benchrise) اشاره کرد.

بازی دیسنترالند چگونه کار می‌کند؟

بنیاد دسنترالند از توکن‌های NFT برای فروش زمین‌ها استفاده می‌کند. این توکن‌ها که با نماد LAND‌ نمایش داده می‌شوند نشانه‌ای از مالیکت زمین‌های متاورس دیسنترالند هستند.

تعداد زمین‌های بازی دسنترالند مجموعا ۹۰ هزار قطعه بوده که توسط توکن‌های NFT به فروش رسیده است. مالکان زمین‌های مجازی بازی decentraland می‌توانند ارزش زمین خود را با استفاده از تجهیزات مختلف افزایش دهند. در این بازی امکانات مختلفی برای توسعه زمین‌ها طراحی شده است. همچنین از زمین‌ها می‌توان برای طراحی و اجرا اپلیکیشن‌های مختلف، نمایش تصاویر و رونمایی از سایت‌های آموزشی استفاده کرد.

بازی دیسنترالند چگونه کار می‌کند؟

هر یک از زمین‌های بازی دیسنترالند ۳۳ فوت در ۳۳ فوت است اما محدودیتی برای ارتفاع زمین‌ها وجود ندارد. بنابراین مالکان می‌توانند سازه‌های گوناگونی احداث کنند تا ارزش توکن NFT خود را ارتقا دهند.

ارز دیجیتال مانا و دیگر توکن های decentraland

ارز دیجیتال مانا توکن بومی بازی دسنترالند است. این توکن با نماد MANA نمایش داده می‌شود. مانا یک توکن حاکمیتی است. مهمترین کاربرد این توکن شرکت در تصمیم‌گیری‌های شبکه است. کاربرانی که توکن مانا خریداری کرده‌اند می‌‌توانند در رای‌گیری‌های شبکه شرکت کرده و فرایندهای اصلاح و تغییرات دسنترالند را مدیریت کنند.
بازی دیسنترالند دو توکن دیگر با نماد LAND‌ و ESTATE دارد. این توکن‌‌ها برای خرید و فروش زمین‌ها و تجهیزات بازی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

ارز دیجیتال مانا و دیگر توکن های decentraland

توکن‌های بازی دسنترالند به کمک قراردادهای هوشمند از یکدیگر تفکیک شده‌اند. قراردادهای MANAtoken، LANDregistry و EstateRegistry به همین منظور طراحی و اجرا شده‌اند.
ارز مانا بر پایه استاندارد ERC-20 توسعه داده شده است. از کیف پول‌های اتریومی مثل متامسک و تراست ولت می‌توان برای خرید و ذخیره این ارز دیجیتال استفاده کرد. توکن‌های دیگر بازی دسترالند (لند و استیت) با استاندارد ERC-721 توسعه داده شده‌اند.
پلتفرم دیسنترالند دارای سه لایه اجماع، محتوای زمین و زمان واقعی است. لایه اجماع بستری برای پردازش قراردادهای هوشمند است. لایه محتوا محتوای بازی دسنترالند را در دسترس کاربران قرار می‌دهد و لایه زمان واقعی ارتباطات همتا به همتا (P2P) بین کاربران را ایجاد می‌کند.

فرایند عرضه اولیه ارز MANA باعث ثبت رکوردهایی خارق العاده شد. این رویداد که در آگوست ۲۰۱۷ برگزار شد باعث جذب ۲۴ میلیون دلار سرمایه برای توسعه پروژه گردید. جالب است بدانید این مبلغ تنها در ۷ ثانیه جمع‌آوری شد.
برای خرید ارز مانا می‌توان از کیف پول‌های مختلفی استفاده کرد. مای اتر ولت، متامسک، تراست ولت، لجر و ترزور از جمله مشهورترین ولت‌هایی هستند که از این رمزارز پشتیبانی می‌کنند. بسیاری از صرافی‌های مشهور مانند بایننس و کوکویننیز توکن مانا را لیست کرده‌اند.

بخش‌های بازی دیسنترالند

آواتار

پس از آن که وارد فضای بازی دیسنترالند می‌شوید باید یک کاراکتر مجازی برای خود طراحی کنید. شما می‌توانید لباس‌ها و استایل‌های متنوعی برای این شخص انتخاب کنید. هر کاربر می‌توانید با پرداخت هزنیه به وسیله ارز مانا کاراکتر منحصر به فردی را ایجاد کند. کاراکترها دارای پاسپورت دسنترالند هستند و این پاسپورت به کیف پول متامسک متصل می‌شود.

سازنده

کسانی که نسبت به خرید زمین در پلتفرم دیسنترالند اقدام کنند، می‌توانند به سازنده یا Builder تبدیل شوند. سازنده‌ها با خرید تجهیزات و قابلیت‌های متنوع می‌توانند ارزش زمین خود را افزایش دهند. این کار به کد نویسی یا اقدام فنی خاصی نیاز ندارد.

سازمان خودگران غیرمترکز

پس از آن که بازی decentraland توسعه یافت، تغییراتی در نحوه مدیریت این پلتفرم به وجود آمد. مدت کوتاهی پس از انتشار پلتفرم، کنترل این بازی به یک سازمان خودگردان غیرمتمرکزی واگذار شد. قراردادها و زیرساخت‌های فنی بازی توسط همین سازمان طراحی و تامین شده است.

بخش‌های بازی دیسنترالند

مارکت

افرادی که می‌خواهند فرایند توسعه زمین خود را افزایش دهند می‌توانند به کمک بازار دیسنترالند تجهیزات مورد نیاز خود را خریداری کنند. علاوه بر این امکان خرید زمین‌های تجهیز شده نیز فراهم است. تعاملات در مارکت decentraland کاملا همتا به همتا است و تیم توسعه یا سازمانی کنترلی روی معاملات و تراکنش‌ها ندارد.

جمع بندی

بازی دیسنترالند یکی از پرطرفدارترین پروژه‌های متاورس و بازی‌های مبتنی بر ارز دیجیتال است. در این بازی کاربران می‌توانند زمین‌هایی خریداری کنند و به تدریج به تجهیز و ایجاد ارزش افزوده بپردازند. به کمک مارکت مانا امکان خرید قابلیت‌ها و زمین‌های مختلف فراهم است. به همین دلیل اکوسیستم اقتصادی این بازی رشد قابل توجهی داشته است. بنیاد مانا از توکن‌های NFT برای تعیین مالکیت زمین‌های بازی استفاده می‌کند. ارز دیجیتال مانا (MANA)، لند (LAND) و استیت (ESTATE) توکن‌های بومی بازی دسنترالند است که برای خرید و فروش قابلیت‌ها و زمین‌های بازی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت لحظه ای ارزهای دیجیتال به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات کاربران