آموزش کار با کیف پول سخت افزاری ارز دیجیتال + معرفی ledger nano

آموزش کار با کیف پول سخت افزاری ارز دیجیتال + معرفی ledger nano

در دنیای کریپتوکارنسی‌ها خطر همیشه در کمین معامله‌گران سهل انگار است؛ دنیایی که سارقان آن با استراتژی و برنامه عمل می‌کنند و تعبیر دقیق سخن معروف سنایی هستند: «چو دزدی با چراغ آید/ گزیده‌تر برد کالا».

برای قدم گذاشتن در چنین جهانی، تامین امنیت شرط اول شروع کار است. در ایجاد چنین امنیتی نیز گزینه‌ای مناسب‌تر و معقول‌تر از کیف پول های سخت افزاری پیدا نمی‌شود. کیف پول های سخت افزاری ارز دیجیتال جهت حفظ و نگهداری ارزها و دارایی‌های دیجیتال به وجود آمده‌اند.

این کیف پول ها امکان ذخیره کردن رمز ارزها را در اختیار مخاطبان خود قرار داده تا آن‌ها بتوانند با اطمینان خاطر دارایی خود را نگه داشته بفروشند یا جا به جا کنند. کیف پول هایی که در انواع متنوع سخت افزاری و نرم افزاری طراحی شده‌اند و بهترین آن‌ها از لحاظ امنیت، نوع سخت افزاری آن هستند. در بین والت‌های سخت افزاری هم کیف پولی موسوم به لجر نانو از پرطرفدارترین والت‌ های ارز دیجیتال است.

ledger nano

کیف پول سخت افزاری چیست؟

کیف پول های سخت افزاری ارز دیجیتال دستگاه‌های کوچک و قابل حملی شبیه به فلش‌های ساده کامپیوتری هستند. این والت های سخت افزاری که دارای یک صفحه نمایش بر روی خود هستند، کلید خصوصی کاربران را در یک فضای ایمن، قرنطینه و بدون هیچ گونه اتصالی به اینترنت و آفلاین، محفوظ نگاه می‌دارند.

همین ویژگی امنیت والت های سخت افزاری را افزایش می‌دهد. در دنیای ارزهای دیجیتال که تعداد سرقت و مورد هجوم و حمله قرار گرفتن اموال دیجیتالی سرمایه گذاران فراوان رخ می‌دهد؛ تا به حال گزارشی مبتنی بر سرقت اطلاعات از یک کیف پول سخت افزاری ارز دیجیتال به ثبت نرسیده است. کاربران تنها زمانی که قصد استفاده از ارز دیجیتال خود را داشته باشند، این دستگاه را به کامپیوتر متصل کرده و با ورود رمز عبور و تراکنش‌های مورد نظر خود را انجام می‌دهند.

انواع کیف پول سخت افزاری

تا زمانی که بازار ارزهای دیجیتالی داغ باشد، والت های سخت افزاری ارز دیجیتال هم پرفروش و پرطرفدار هستند. کیف پول های ارز دیجیتالی که با عنوان سخت افزاری شناخته می‌شوند می‌توانند آفلاین، تراکنش مالی تریدرها را انجام بدهند. علاوه بر این احتمال هک کیف پول های سخت افزاری ارز دیجیتال بسیار پایین است. در ادامه لیستی از بهترین کیف پول های سخت افزاری ارز دیجیتال برایتان لیست کرده‌ایم.

1- کیف پول ارز دیجیتال leadger nano s

2- کیف پول ارز دیجیتال leadger nano x

3- کیف پول ارز دیجیتال keepkey

4- کیف پول ارز دیجیتال cool wallets

5- کیف پول ارز دیجیتال bitbox02

6- کیف پول ارز دیجیتال trezor one/T

کیف پول ارز دیجیتال LEADGER NANO

یکی از بهترین کیف پول‌های سخت افزاری که همیشه مورد توجه تریدرها و معامله‌گران حرفه‌ای بازار است، کیف پول سخت افزاری لجر نانو اس می‌باشد. این کیف پول به علت دارا بودن مزایای کامل‌تری نسبت به دیگر کیف پول های سخت افزاری محبوبیت بسیاری پیدا کرده ‌است.

کیف پول های سخت افزاری از بالاترین سطح امنیت برخوردار هستند، بنابراین اگر بخواهیم یکی از بهترین کیف پول های سخت افزاری را برای انجام معاملات خود خریداری کنیم، کیف پول سخت افزاری لجر نانو اس از اولویت بالایی برخوردار است.

کیف پول لجر دارای صفحه نمایشگر OLED است که با کمک آن، امکان بازرسی مجدد همه تراکنش‌ها وجود خواهد داشت. کیف پول لجر با کمک یک USB به کامپیوتر وصل می‌شود و کلیدهای داخل آن با پین کد قفل و نگهداری می‌شوند. علاوه بر امکان ذخیره سازی مطمئن کلیدهای خصوصی، کیف پول سخت افزاری لجر نانو اس از قابلیت احراز هویت دو عاملی (FA2) برخوردار است.

لجر نانو اس

آموزش استفاده از کیف پول سخت افزاری Ledger Nano S

برای استفاده از کیف پول سخت افزاری لجر نانو اس ابتدا باید نرم افزار Ledger Nano X را از سایت اصلی Ledger.com دانلود کنید. سپس روی دستگاه اصلی خود که می‌تواند موبایل یا کامپیوتر شخصی باشد نصب کنید. در این بخش مسیر نصب و راه اندازی کیف پول لجر نانو اس که بسیار ساده و صریح است را به شما آموزش خواهیم داد.

نصب و راه اندازی کیف پول سخت افزاری Ledger Nano X و Ledger Nano S

استفاده از کیف پول سخت افزاری لجر نانو که امکان نگهداری بیش از 20 ارز دیجیتال معتبر را برای تریدرها فراهم آورده‌اند ، بسیار ساده می‌باشد. کیف پول لجر نانو اس محصولی قدیمی‌تر از شرکت لجر است و لجر نانو ایکس پیشرفته‌تر و جدیدتر از لجر نانو اس می‌باشد. در ادامه به چگونگی راه اندازی این کیف پول های ارز دیجیتال خواهیم پرداخت.

1- بعد از نصب نرم افزار لجر نانو از سایت اصلی، کیف پول سخت افزاری خود را به سیستم کامپیوتر یا موبایلتان متصل کنید.

2- دو کلید موجود بر روی دستگاه کیف پول سخت افزاری لجر نانو را به طور همزمان فشار دهید. پس از مشاهده عبارت NEW DEVICE، کلید سمت راست را فشار دهید.

3- حالا دکمه‌ای که کنار پورت USB تعبیه شده است را به مدت چند ثانیه بفشارید. زمانی که دستگاه روشن شد و لوگوی لجر به نمایش درآمد، می‌توانید با دکمه چپ و راست در بین گزینه‌های مختلف به نمایش درآمده، حرکت کنید.

4- عبارت SET UO AS NEW DEVICE را پیدا کنید. حالا دکمه‌های چپ و راست را همزمان فشار دهید، تا گزینه مورد نظر انتخاب و تایید شود.

5- در این قسمت باید رمز عبور یا همان PIN CODE خود را وارد کنید.

6- رمز عبور را که وارد کردید، در قسمت recovery phase یک عبارت شامل 24 کلمه نمایش داده خواهد شد.

این دنباله 24 کلمه‌ای که به صورت تصادفی انتخاب شده‌اند را به ترتیب روی برگه recovery sheet بنویسید. اگر زمانی رمز عبور خود را گم کرده یا فراموش کنید، با استفاده از این عبارت می‌توانید اطلاعات حساب خود را بازیابی کنید. اگر این عبارت را هم از دست داده باشید، دیگر به هیچ طریقی نمی‌توانید اطلاعات از دست رفته خود را برگردانید. پس در نگهداری این عبارت، نهایت سعی خود را به کار ببرید.

7- حالا با وارد کردن عبارت 24 کلمه‌ای در دستگاه، سیستم خود را فعال خواهید کرد.

8- پس از آن که، برنامه کیف پول سخت افزاری لجر نانو را فعال و نصب کردید، وارد آن شده و از قسمت manager، ارزهای دیجیتالی که قصد ذخیره سازی آن‌ها را دارید انتخاب کرده و نصب بنمایید.

ظرفیت کیف پول لجر نانو

شما می‌توانید همراه و کنار کیف پول های لجر از کیف پول نوبیتکس هم بهره‌مند شوید و هم زمان از مزایای متفاوت هر دو کیف پول استفاده کنید. کیف پول سخت افزاری لجر نانو اس تا حداکثر 23 برنامه و لجر نانو ایکس تا 100 برنامه را در خود جای می‌دهند.

کیف پول ارز دیجیتال ترزور Trezor

شرکت SatoshiLabs در کشور چک، از سال 2014 کیف پول های سخت افزاری مختلفی مثل Trezor T وTrezor one را روانه بازار کرده است. کیف پول سخت افزاری ترزور یک محصول متن باز است و کار با آن بسیار ساده می‌باشد. عدم نیاز به رمز عبور جهت وارد شدن به حساب کاربری، یکی از مزایای کیف پول ترزور است.

کیف پول ارز دیجیتال مدل trezor t چند برابر گران‌تر از trezor one است. مدل وان 70 دلار قیمت دارد و برای داشتن یک مدل تی باید 250 دلار هزینه کرد. داشتن این کیف پول توانایی ذخیره بیش از 1600 ارز مختلف را برای دارنده آن محیا خواهد کرد.

کیف پول ارز دیجیتال کیپ کی keepkey

Keepkey محصول شرکت shapeshift و تولید سال 2015 است. این کیف پول از نوع HD بوده و تمام آدرس‌های عمومی و کلید خصوصی‌های آن، از روی عبارت SEED و به روش یک طرفه و سلسله مراتبی تولید می‌شوند. این کیف پول اتصال بلوتوث ندارد و برای استفاده از آن، حتما باید از طریق اتصال کامپیوتری وارد شد.

کیف پول ارز دیجیتال کیپ کی باتری داخلی ندارد، متن باز است و از ویژگی‌های چند لایه بودن امنیتی برخوردار می‌باشد. این کیف پول 49 دلاری، کمتر از 50 ارز دیجیتال را پشتیبانی می‌کند. استحکام و زیبایی بدنه، قیمت مناسب، قابلیت ایجاد و ذخیره بینهایت کلید خصوصی از نقاط قوت این دستگاه بوده و نقاط ضعف آن به شرح زیر هستند:

از ارزهای کمی پشتیبانی می‌کند، وزن نسبتا سنگین دارد، صفحه نمایشش بیش از حد نیاز بزرگ است، با کیف پول واسابی سازگاری ندارد.

جمع بندی پایانی

همان‌طور که در این مطلب بسیار به این موضوع اشاره کردیم، فراهم آوردن امنیت مهم‌ترین ویژگی والت های سخت افزاری ارز دیجیتال است. بنابراین اگر ارز دیجیتال زیادی دارید، حتما برای نگهداری مطمئن آن‌ها از کیف پول های سخت افزاری کمک بگیرید. این کیف پول ها در انواع مختلف و قیمت‌های متنوعی ارائه شده‌اند که 3 نوع برترشان را در این مقاله معرفی کردیم.

این کیف پول ها علاوه بر تضمین امنیت، قابل حمل بودن و کاربرد ساده، از ارزهای دیجیتال فراوانی پشتیبانی می‌کنند. با این حال قبل از خرید آن‌ها بهتر است در مورد ارزهای پشتیبانی شده توسط آن‌ها تحقیق کرده باشید. در نهایت این که حتما از محتویات والت سخت افزاری خود یک نسخه پشتیبان تهیه کنید. عبارت 24 کلمه‌ای نسخه پشتیبان را در جای امنی نگهداری کنید تا در صورت گم شدن کیف پول سخت افزاری، بتوانید با کمک آن اطلاعات از دست رفته خود را بازگردانید.

سوالات متداول

مهم‌ترین ویژگی کیف پول های سخت افزاری ارز دیجیتال چیست؟

1- امنیت بالا 2- کاربرد آسان

آیا این کیف پول سخت افزاری لجر نانو است معایبی هم دارد؟

بزرگ‌ترین ایراد این کیف پول سخت افزاری قیمت بالای آن است. اگر ارز دیجتال زیادی برای ذخیره ندارید، خرید این کیف پول برای شما به صرفه نخواهد بود. همچنین والت های سخت افزاری ارز دیجیتال نسبت به والت های نرم افزاری سرعت کمتری داشته و کندتر عمل می‌کنند.

کیف پول سخت افزاری لجر نانو از چه رمز ارزهایی پشتیبانی می‌کند؟

ارزهای دیجیتال متفاوتی توسط این کیف پول های سخت افزاری پشتیبانی می‌شوند که مهم‌ترین آن‌ها بیت کوین، بیت کوین کش، اتریوم، ریپل، استلار و ترون هستند.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت لحظه‌ای ارزهای دیجیتال به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید

برچسب‌ها

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *