بهترین بازی های متاورس؛ ترکیب سرگرمی و درآمدزایی

بهترین بازی های متاورس؛ ترکیب سرگرمی و درآمدزایی

بازار ارزهای دیحیتال راه‌های جدیدی برای کسب درآمد به دنیا معرفی کرد. یکی از جذاب‌ترین راه‌ها برای کسب درآمد بازی های متاورس و مبتنی بر ارز دیجیتال است. این بازی‌ها تلفیقی از سرگرمی و درآمدزایی هستند. چند وقتی است که از پتانسیل توکن‌های NFT نیز در مدیریت اکوسیستم اقتصادی بازی های مبتنی بر متاورس استفاده می‌شود. تا امروز بازی‌های بسیاری زیادی توسعه داده شده‌اند اما تنها چند بازی توانسته‌اند کاربران زیادی را جذب کنند و درآمد خوبی برای گیمرها به همراه آورند.

ایلوویوم؛‌ نبرد موجودات فضایی

بازی ایلوویوم (illuvium) در شبکه اتریوم توسعه داده شده و از الگوی نقش‌آفرینی استفاده می‌کند. در محیط این بازی متاورس موجوداتی فضایی حضور دارند. بازیکنان در روند بازی موجودات را دراختیار گرفته و از آن‌ها در نبردها استفاده می‌کنند. هر کدام از موجودات ویژگی‌های خاصی دارند که باعث برتری آن‌ها در نبردها می‌شود.

ایلوویوم؛‌ نبرد موجودات فضایی

توکن‌های NFT این بازی در بازار اپن سی (Open Sea) لیست شده است. هر کدام از موجودات فضایی دارای توکن NFT اختصاصی هستند. توکن بومی این بازی با نماد ILV نمایش داده می‌شود و در صرافی‌های بایننس (Binance)، کوکوین (KuCoin)، سوشی سواپ (SushiSwap) و … لیست شده است.

سندباکس؛ دنیایی وسیع و مجازی

سندباکس (SandBox) یکی از مشهورترین و بهترین بازی های متاورس است. این پروژه که امروزه چیزی بیش از یک بازی ساده محسوب می‌شود بستری برای تجربه یک زندگی مجازی است. محیط گرافیکی فوق‌العاده سندباکس باعث شده تا شرکت‌ها و چهره‌های شناخته‌شده زیادی سرمایه‌گذاری و فعالیت در این بازی را آغاز کنند.

سندباکس؛ دنیایی وسیع و مجازی

سندباکس در بلاکچین اتریوم توسعه داده شده است. این دنیای مجازی پر از NFT‌های مختلف است. همچنین کاربران می‌توانند NFT‌های خود را در این بازی توسعه دهند. توکن بومی بازی سندباکس با نماد SAND نمایش داده می‌شود و برای خرید و فروش NFTها می‌توان از آن استفاده کرد. با توجه به محبوبیت بالای این توکن، صرافی‌های بسیار زیادی اقدام به لیست کردن SAND کرده‌اند.

اکسی اینفینیتی؛‌ مشهورترین بازی متاورس

شاید اکسی اینفینیتی (axie infinity) را بتوان مشهورترین بازی متاورس نامید. ارز دیجیتال AXS که یکی از توکن‌های بومی این بازی است در ماه‌های گذشته صعود و سقوط‌های فراوانی داشته است. بازی اکسی بر مبنای نبرد موجوداتی فانتزی شکل گرفته است. نام این موجودات AXIE است. کاربران برای شروع بازی باید چند اکسی خریداری کنند. هر اکسی ویژگی‌‌های متنوعی دارد و دارای یک توکن NFT اختصاصی است.

اکسی اینفینیتی؛‌ مشهورترین بازی متاورس

بازی اکسی اینفینیتی در شبکه اتریوم توسعه داده شده است و امکان کسب درآمد از این بازی وجود دارد. کاربرانی که در نبردها پیروز می‌شوند توکن AXS دریافت خواهند کرد که امکان نقد کردن آن‌ها وجود دارد. همچنان از این توکن می‌توان برای ارتقا ویژگی اکسی‌ها یا خرید اکسی‌های جدید نیز استفاده کرد تا پیروزی‌های بیشتری در نبرد به دست آورد.

دسنترالند؛ اولین جهان سه‌بعدی دیجیتال

دسنترالند (Decentraland) اولین بازی متاورس سه بعدی به حساب می‌آید. در این بازی کاربران زمین‌هایی را خریداری کرده و مشغول ساخت و تجهیز آن می‌شود. در این دنیای سه بعدی کاربران می‌توانند به کنسرت، سینما و گالری‌های مختلفی بروند. دسنترالند قدیمی‌ترین بازی متاورس با محیط سه بعدی محسوب می‌شود.

دسنترالند؛ اولین جهان سه‌بعدی دیجیتال

ابزارهایی در بازار وجود دارد که به کاربران در خلق فضا و آثار هنری جدید کمک می‌کند. تمام این ابزارها قابل خریداری است. برای خرید ابزارها باید از رمزارز مانا (MANA) استفاده کرد. مانا توکن بومی اکوسیستم دسنترالند است. جالب است بدانید در ماه‌های گذشته اولین جشنواره موسیقی متاورسی در محیط دسنترالند برگزار شد.

روبلاکس؛ پلتفرمی برای توسعه بازی های متاورس

پلتفرم روبلاکس (Roblox) بستری برای میزبانی بازی های متاورس است. در حال حاضر بیش از نیم میلیون بازی در این پلتفرم توسعه یافته‌ است. هر کاربر می‌تواند بازی شخصی خودش را ایجاد کند و دنیایی اختصاصی بسازد.

روبلاکس؛ پلتفرمی برای توسعه بازی های متاورس

دلیل محبوبیت روبلاکس عمومی بودن و آزادی عمل است. هر کاربری، حتی یک نوجوان، می‌تواند به کمک روبلاکس بازی طراحی کند. ارز بومی این پلتفرم Robux نام دارد و برای خرید تجهیزان درون شبکه می‌توان از آن استفاده کرد.

بازی استپن؛ از راه رفتن هم می‌توان درآمد کسب کرد

استپن (Stepn) یکی از شگفتی‌های چند ماه اخیر دنیای متاورس است. این بازی از الگوی حرکت برای درآمد (Move to Earn) استفاده می‌کند. کاربران با خرید کفش‌های دیجیتالی می‌توانند راه رفتن و کسب درآمد را شروع کنند. کفش‌ها در قالب توکن‌های NFT ارائه می‌شوند.

بازی استپن؛ از راه رفتن هم می‌توان درآمد کسب کرد

بازی استپن دارای دو توکن GST و GMT‌ است. از این توکن‌ها برای اعطای پاداش به کاربران، توزیع جوایز مسابقات، تعمیر و ارتقا کفش‌ها یا خرید و فروش NFT‌ها می‌توان استفاده کرد.

همسایه من آلیس؛ جزیره زیبای متاورسی

همسایه من آلیس (My Neighbor Alice) جزو بازی‌های متفاوت و چند نفره متاورس است. در این بازی هر کاربر یک آواتار اختصاصی دارد و باید زمین‌ یا جزیره مجازی خریداری شده را تجهیز کند. هر جزیره دارای یک توکن‌ NFT است. آیتم‌های بازی نیز شامل خانه، حیوان، گیاهان، لباس آواتار و … است.

همسایه من آلیس؛ جزیره زیبای متاورسی

توکن بومی بازی همسایه آلیس با نماد ALICE نمایش داده می‌شود. امکان سپرده‌گذاری (Stake) و دریافت پاداش از طریق توکن آلیس وجود دارد.

سوراره؛ فوتبال در متاورس

سوراره (Sorare) یک بازی ورزشی مبتنی بر بلاکچین و متاورس است. در این بازی کاربران می‌توانند از بین بازیکن‌های فوتبال یک تیم فانتزی تشکیل دهند. در این بازی نیز از توکن‌های NFT برای مدیریت اکوسیستم اقتصادی بازی استفاده می‌شود. کاربران بازی سوراره کارت‌های مختلفی را خریداری می‌کنند و عملکرد بازیکنان در مسابقات باعث افزایش یا کاهش ارزش کارت‌ها می‌شود. مجموع ارزش کارت‌ها امتیازات هر تیم را مشخص می‌کند. تیم‌هایی که هر هفته بتوانند بیشترین امتیاز را جمع‌آوری کنند، پاداش‌هایی را دریافت خواهند کرد. خرید و فروش کارت‌ها در این بازی مبتنی بر متاورس با استفاده از رمزارز اتریوم صورت می‌گیرد.

سوراره؛ فوتبال در متاورس

اولترا؛ پلتفرمی قدرتمند برای میزبانی بازی های متاورس

اولترا (Ultra) بستری برای توسعه بازی های متاورس است. توسعه‌دهندگان به کمک اولترا می‌توانند بازی‌های متنوعی را طراحی کنند و آن را به فروش برسانند. یکی از مزیت‌های این شبکه مقیاس‌پذیری بالا است. پلتفرم اولترا می‌تواند در هر ثانیه ۱۲ هزار تراکنش را پردازش کند. توکن بومی شبکه اولترا UOS‌ است. این توکن بر پایه استاندارد ERC-20 توسعه داده شده است. UOS در صرافی‌های بایننس، کوکوین و یونی سواپ (UniSwap) لیست شده است.

جمع بندی

هر روز تعداد و تنوع بازی های متاورس افزایش می‌یابد. رمزارزهای بازی‌های مبتنی بر کریپتو فراز و فرودهای زیادی را تجربه کرده‌اند. میلیون‌ها کاربر سرمایه خود را صرف خرید توکن‌های NFT این بازی‌ها کرده‌اند. افراد زیادی هم به کمک همین بازی‌ها ثروتمند شده‌اند. اقتصاد بازی های مبتنی بر متاورس دائما در حال گسترش است. شاید همین الان هم بتوان فعالیت در این بازی‌ها را به عنوان یک شغل تمام وقت قلمداد کرد. رشد بازی‌های دیجیتال در دهه‌های اخیر خیره‌کننده بوده است اما به نظر می‌رسد صنعت بازی متاورس شگفتی‌های بزرگتری را خلق کند.

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *