ارز دیجیتال استیم | آموزش تصویری ثبت نام در steemit

ارز دیجیتال استیم | آموزش تصویری ثبت نام در steemit

ارز دیجیتال استیم Steemit با هدف قدرت بخشیدن به بلاک چین Steem و مبتنی بر آن طراحی شده است. پلتفرم استیمیت برای تولید محتوای کاربر محور، شبکه های اجتماعی را با تکنولوژی بلاک چین و ارزهای دیجیتال موجود در بازار سرمایه تلفیق می‌کند. در واقع استیم steem یک شبکه بلاگری اجتماعی به حساب می‌آید که با اشتراک محتوا کاربران خود را به درآمدزایی می‌رساند. در شبکه استیمیت steemit کاربران می‌توانند با تولید محتوا به درآمد برسند. این درآمد به صورت steem power و steem dollars به حساب کاربران پلتفرم استیمیت منتقل می‌شود.

ارز دیجیتال استیم Steem که در سال 2016 رونمایی شد، یک مدل پاداش دهی خاص را راه اندازی کرده است. در پلتفرم استیمیت کاربران می‌توانند با پیروی از قواعد طرح شده، کسب سود کرده و درآمد داشته باشند. در ادامه بیشتر در مورد شبکه بلاگری Steemit و سه رمز ارز اختصاصی آن صحبت خواهیم کرد.

ارز دیجیتال استیم (Steem ) چیست؟

استیم یک ارز دیجیتال مبتنی بر بلاک چین Steem و نوعی بستر پاداش دهی بر اساس تولید محتوا می‌باشد. کسانی که پلتفرم Steemit و ارز دیجیتال Steem را برای سرمایه گذاری انتخاب کرده‌اند، می‌توانند محتوا و مطالب خود را در Steemit منتشر کرده و بابت انتشار کار، عقاید و نظر، یا تعریف استعدادهای خود، پاداشی متناسب دریافت کنند. در واقع استیم نوعی بستر پاداش دهی است و از منابع مالی خود برای فعالیت کاربران پاداش در نظر می‌گیرد. این فعالیت‌ها شامل کوچک و ساده‌ترین فعل کاربران هم می‌شود. فعالیت‌هایی مشابه یک لایک ساده، رای دادن یا گذاشتن یک کامنت کوتاه. علاوه بر این کاربران می‌توانند با در اختیار گذاشتن کامپیوتر شخصی خود برای شبکه درآمد داشته باشند. Steem واحد اصلی پول در این بلاک چین است. به غیر از استیم دو واحد پولی دیگر هم در این پلتفرم وجود دارد که با عناوین Steem dollars و Steem power شناخته می‌شوند. ارز دیجیتال استیم بر اساس رای و لایک دیگر عرضه کنندگان محتوا تقسیم می‌شود.

ارز دیجیتال استیم (Steem ) چیست؟

استیمت و خدمات آن

شبکه steemit که از دو نوع توکن عضویت و پاداش دهی برخوردار است؛ به طور کلی خدمات زیر را به کاربران خود ارائه می‌دهد:

  1. پرداخت رایگان، اولین خدمتی است که پلتفرم steemit در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد.
  2. امکان بحث و طرح هر نوع موضوعی بدون محدودیت و ممنوعیت در این شبکه مقدور می‌باشد.
  3. ایجاد مشاغل متعددی که می‌توان از طریق تولید محتوا به آن‌ها دست یافت.
  4. در پلتفرم استیمیت دسترسی به منابع اخبار و تحلیل آن‌ها آزاد و میسر است.
  5. برخوردار بودن از ارز دیجیتال معتبر که می‌توان آن را در هر زمان که نیاز بود به دلار تبدیل کرد.

تیم بنیانگذاران steemit

ند اسکات (Ned Scott) و دانیل لاریمر (Daniel Larimer) در سال 2016 شرکت steemit را پایه گذاری کردند. طبق اطلاعاتی که در صفحه about این سایت آمده است، تیم اجرایی استیم علاوه بر دو شخص بنیانگذار، شامل الیزابت پاول (Elizabeth Powell) و دیوید جفریز (David Jefferys) نیز می‌شود. از آنجایی که پلتفرم استیمیت یک پروژه اوپن سورس به شمار می‌آید، تیم اصلی از توسعه دهندگان دعوت به عمل آورده‌اند. بنابراین ممکن است بخشی از توسعه دهندگان نرم افزاری، اوپن سورس و خارج از تیم اصلی قرار گرفته باشند.

چطور از شبکه استیم کسب درآمد کنیم؟

علاوه بر این که می‌توان با در اختیار گذاشتن رایانه شخصی خود برای پلتفرم استیمیت کسب درآمد کرد. علاوه بر پست گذاشتن در این شبکه، شرکت در رای گیری‌ها و همچنین لایک و کامنت گذاشتن و انتشار عقاید؛ روش دیگری هم برای کسب درآمد از این پلتفرم وجود دارد. کاربران می‌توانند با رمز ارزهای رایج‌تری مثل بیت کوین یا اتر، استیم یا استیم دالرز خریداری کنند. در کنار این، توکن‌‌های steem که به steem power تبدیل می‌شوند هم سود سپرده گذاری را برای شما به ارمغان می‌آورند. شما می‌توانید از فروشگاه‌هایی مثل bittrex و blocktrades استیم خریداری کنید.

چطور از شبکه استیم کسب درآمد کنیم؟

محبوب ترین نرم افزارهای استیم

بر روی بلاک چین استیمیت حدود 324 نرم افزار غیر متمرکز وجود دارد که سه نرم افزار steemit، Dtube، Utopian معروف‌ترین آن‌ها هستند. استیمیت اولین نرم افزار ایجاد شده بر روی پلتفرم استیم است. نرم افزار dtube هم با هدف ایجاد شبکه‌ای بدون سانسور و بدون تبلیغ پایه‌گذاری شد. سومین نرم افزار اسیتم که از محبوبیت بالایی برخوردار است، utopian نامیده می‌شود و پروژه‌ای متن باز، شبیه استمیت است. البته نمی‌توان از این نرم افزار برای اشتراک گذاری استفاده کرد.

چطور از شبکه استیم کسب درآمد کنیم؟

با در اختیار گذاشتن رایانه شخصی خود برای پلتفرم استیمیت می‌توانید کسب درآمد داشته باشید. علاوه بر پست گذاشتن در این شبکه، شرکت در رای گیری‌ها و همچنین لایک و کامنت گذاشتن و انتشار عقاید؛ روش دیگری هم برای کسب درآمد از این پلتفرم وجود دارد. کاربران می‌توانند با رمز ارزهای رایج‌تری مثل بیت کوین یا اتر، استیم یا استیم دالرز خریداری کنند. در کنار این، توکن‌‌های steem که به steem power تبدیل می‌شوند هم سود سپرده گذاری را برای شما به ارمغان می‌آورند. شما می‌توانید از فروشگاه‌هایی مثل bittrex و blocktrades استیم خریداری کنید.

ارزش و قیمت ارز دیجیتال استیم steem

در لحظه نگارش این مقاله، ارزش بازار ارز دیجیتال استیم حدودا 154.790 میلیون دلار برآورد می‌شود. این ارز که از کل بازار سهمی 0.007 درصدی را به خود اختصاص داده است، در جایگاه 327ام بازار قرار گرفته است. در حال حاضر هر واحد استیم 0.3901 دلار قیمت دارد که با در نظر گرفتن نرخ تتر 28.088 تومان، معادل 10.971 تومان مورد معامله قرار می‌گیرد. ارز دیجیتال steem بالاترین قیمت خود را 4 سال پیش، در سوم ژانویه 2018، با قیمت 8.57 دلار تجربه کرد.

قیمت ارز دیجیتال استیم steem

مزایا و معایب پلتفرم استیمیت Steemit

مزایا ارز دیجیتال استیم:

اولین و واضح‌ترین مزیت پلتفرم استیم، درآمدی است که هر کاربری با فعالیت در این پلتفرم به دست خواهد آورد. بنابراین اگر نویسنده خوبی هستید، شبکه بلاگری استیمیت موقعیت خوبی برای تولید محتوا و کسب سود از هنرتان می‌باشد. دومین مزیت این شبکه، پشتیبانی از موضوعات مختلف و متنوع است. یعنی هر کاربری می‌تواند با محدودیت بسیار کمی در این پلتفرم چالش ایجاد کرده و به صورت باز و گسترده با دیگر افراد به مناظره بپردازد. مزیت سوم steemit آزادی عمل بیشتری است که در اختیار مخاطب خود قرار می‌دهد. احتمالا برایتان پیش آمده که پست یا مطلبی را در اینستاگرام یا توییتر منتشر کرده و بعد از چندی با حذف مطلب و اخطار رو به رو شده باشید. در استیمیت خبری از سانسور نیست و شما می‌توانید با خیال راحت عقاید و نظرات خود را منتشر کنید.

مزایا و معایب پلتفرم استیمیت steemit

معایب ارز دیجیتال استیم:

ارز دیجیتال استیم هم مانند دیگر رمز ارزها از آینده تضمین شده‌ای برخوردار نیست. حتی اگر در این پلتفرم درآمد خوبی داشته باشید، باز هم پیش بینی واضحی برای آینده آن وجود ندارد و ممکن است با افت قیمتی شدید مواجه شود. نقص دوم این رمز ارز کاربری دشوار آن است. در واقع استفاده از این پلتفرم به علت آسان نبودن و پیچیدگی، برای همگان جذاب نیست. زمانی هم که کاربری یک پلتفرم سخت باشد، مخاطبان خود را دلزده کرده و از ادامه دادن مسیر باز می‌دارد. احتمالا یکی از دلایل بزرگ پایین بودن رتبه این رمز ارز، همین کاربری سخت آن باشد. علاوه بر این موضوع، پلتفرم steemit خالی از هر گونه جذابیت بصری است. یعنی صفحه‌ای که برای کار و فعالیت به شما ارائه می‌شود، هیچ حس خوب و خوشایندی را به شما انتقال نمی‌دهد.

بهترین صرافی ارز دیجیتال استیم، کدام صرافی می‌باشد؟

صرافی Huobi Global در حال حاضر بهترین و البته فعال‌ترین صرافی برای معاملات رمز ارز استیم به حساب می‌آید. این صرافی از کل معاملاتی که روزانه برای استیم انجام می‌شود، سهمی معادل با 56.49% را در اختیار دارد.

ایجاد حساب کاربری در پلتفرم Steemit

برای ساخت اکانت کاربری در سایت steemit اول از همه به سایت اصلی این پلتفرم به نشانی https://steemit.com/ مراجعه کنید. سپس با کلیک بر روی دکمه سیاه رنگ sign up که در بالای صفحه steemit تعبیه شده است، ثبت نام و ساخت حساب کاربری خود را آغاز کنید.

ایجاد حساب کاربری در پلتفرم Steemit

در صفحه بعدی، مجدد بر روی دکمه sign up for free کلیک کرده و در صفحه بعد، کادرهای خالی را با اطلاعات خواسته شده کامل نمایید. این اطلاعات شامل انتخاب یک نام کاربری، ایمیل و شماره تماس می‎شوند.

حساب کاربری در پلتفرم ارز دیجیتال استیم

بعد از تکمیل اطلاعات خواسته شده، دکمه تایید را بفشارید تا اطلاعات شما در صف و لیست انتظار تایید قرار بگیرند. تایید اطلاعات بین چند ساعت تا چند روز طول خواهد کشید. برای مطلع شدن از تایید اطلاعات خود در پلتفرم استیمیت، هر روز باکس ایمیل خود را چک کنید. زمانی که لینک مورد نظر را در ایمیل خود یافتید، با کلیک بر روی آن مراحل تولید اکانت خود را قطعی کنید. در نگهداری از username و password خود کوشا باشید. زیرا اگر رمز خود را فراموش کنید، هیچ گونه امکان بازیابی برای آن فراهم نخواهد بود. بنابراین حتما پسورد را در جایی مطمئن یادداشت کرده، بکاپ بگیرید و در نهایت، بر روی create link کلیک کنید.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت لحظه ای ارزهای دیجیتال به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.
برچسب‌ها

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *