نحوه خرید و فروش سهام در بورس (راهنمای گام به گام)

نحوه خرید و فروش سهام در بورس (راهنمای گام به گام)

برای ورود به انواع بازار سرمایه، اول از همه باید انجام معاملات در آن بازار را یاد بگیریم. خرید و فروش در بازار سهام یا بورس اوراق بهادار هم اصولی دارد که هر سرمایه‌گذار باید قبل از ورود یاد بگیرد. در این مقاله نحوه خرید و فروش سهام در بورس را بصورت گام به گام شرح می‌دهیم.

مراحل خرید و فروش سهام در بورس بصورت آنلاین

برای اینکه بتوانید در بورس ایران سهمی بخرید، سود کنید و سپس سهم را بفروشید، باید یکسری مراحل بسیار ساده را طی کنید. مراحل خرید و فروش سهام در بورس بصورت گام به گام به شرح زیر هستند:

  1. دریافت کد بورسی و ورود به سامانه معاملات آنلاین
  2. شارژ کردن حساب کارگزاری
  3. جست و جو کردن نام نماد بورسی مورد نظر
  4. ثبت سفارش خرید سهم
  5. تایید سفارش و اضافه شدن سهم به پرتفوی سرمایه‌گذار
  6. ثبت سفارش فروش و فروختن سهم
  7. دریافت وجه و واریز به حساب بانکی
بیشتر بخوانید
مرحله به مرحله تا آموزش بورس به صورت کامل

در ادامه هریک از این مراحل را به تفصیل با هم بررسی می‌کنیم.


کد بورسی گرفتید؟

گام اول – ب بسم‌ا… در آغاز خرید و فروش سهام، داشتن کد بورسی است که در مقاله «نحوه دریافت کد بورسی» مراحل اقدام و دریافت آن را گفتیم. حالا فرض می‌کنیم شما این مقاله را قبلا خوانده‌اید و کد بورسی را هم گرفته‌اید و منتظرید که یک نفر دعوتتان کند به بازار تا خرید و فروش را شروع کنید.

از همین تریبون ورودتان به جمع سرمایه‌گذاران بازار سهام را تبریک عرض می‌کنیم و برای ادامه مسیر و سود بردن از آن، آرزوی موفقیت می‌کنیم.

فرقی نمی‌کند از طریق کدام کارگزاری اقدام کرده باشید، این کارگزاری برایتان کد بورسی صادر می‌کند و پس از آن می‌توانید با استفاده از نام کاربری و کلمه عبوری که مشخص شده، وارد پنل معاملاتی خود شوید.

هر کارگزاری سامانه آنلاینی برای معاملات آنلاین کاربران خود طراحی کرده است که می‌توانند با ورود به آن و وارد کردن نام کاربری و کلمه عبور خود، وارد دنیای خرید و فروش سهام شوند. دسترسی به این سامانه‌های آنلاین و در نتیجه خرید و فروش سهام، از طریق سایت یا اپلیکیشن کارگزاری‌ها امکان پذیر است.

ثبت نام آنلاین در کارگزاری و دریافت کد بورسی
چطور سهام بخرم؟ - خرید و فروش سهام در بورس
عکس – ورود به حساب کارگزاری

برخی از این سامانه‌های آنلاین عبارتند از: سامانه های معاملاتی کارگزاری مفید شامل ایزی تریدر، مفید تریدر و آنلاین پلاس، سامانه‌های آنلاین کارگزاری تدبیرگران فردا شامل اکسیر، پرانا و سهام یاب، سامانه‌های آنلاین کارگزاری مبین سرمایه شامل آنلاین پلاس و سامانه آنلاین کارگزاری آگاه با نام آسا تریدر.


شارژ دارید؟

گام دوم – از آنجایی که تازه وارد بورس شده‌اید، چیزی برای فروش ندارید و تنها می‌توانید سهام بخرید. برای خرید سهام هم نیاز به پول دارید که البته اینطور نیست که سهام را بخرید و بعد پرداخت آنلاین کنید! باید قبل از خرید حسابتان شارژ داشته باشد. برای شارژ حسابتان سه راه پیش رو دارید:

1- شارژ آنلاین از حساب بانکی یا پرداخت شتابی یا واریز آنی

در این روش می‌توانید حسابتان را به همان شکل پرداخت اینترنتی و با داشتن رمز دوم پویا شارژ کنید. همانطور که در این عکس دیده می‌شود، سقف واریز وجه 50 میلیون تومان است، بنابراین اگر برنامه‌ای برای خریدهای بیشتر از این مقدار دارید باید یا در چند روز متوالی اقدام کنید و یا از چند کارت بانکی استفاده کنید.

واریز آنی - خرید و فروش سهام در بورس
عکس – واریز آنی

در واریز وجه لازم نیست حتما از همان حساب بانکی که هنگام دریافت کد بورسی معرفی کرده‌اید استفاده کنید و می‌توانید از هر حساب بانکی که دارید واریز را انجام دهید. اما هنگام برداشت وجه و نقد کردن سهام، تنها باید از همان حساب استفاده کرد.

درگاه پرداخت اینترنتی را هم احتمالا زیاد دیده‌اید، اما برای یادآوری تصویر زیر همان جایی است که می‌توانید حسابتان را به صورت اینترنتی یا شتاب شارژ کنید:

درگاه پرداخت اینترنتی - خرید و فروش سهام در بورس
عکس – درگاه پرداخت اینترنتی

2- فیش واریز نقدی به صورت ثبت فیش

این روش برای کسانی که می‌خواهند حسابشان را با پول نقد شارژ کنند طراحی شده است. یعنی ممکن است شرایطی پیش بیاید یا هنوز افرادی وجود داشته باشند که واریز نقدی را به واریز اینترنتی ترجیح بدهند و برای این گروه چنین امکانی ایجاد شده است.

فیش واریز نقدی به صورت ثبت فیش - خرید و فروش سهام در بورس
عکس – ثبت فیش

همانطور که در تصویر پیداست، سرمایه‌گذار باید به بانک مراجعه کند و مبلغ نقد را به حساب کارگزاری واریز کند و بر اساس اطلاعات واریزی که انجام داده، قسمت‌های خالی این صفحه را پر کند. به این ترتیب شارژ حساب انجام می‌شود.

3- اتصال حساب کارگزاری به حساب بانکی

در این روش سرمایه‌گذاران می‌توانند حساب خود را به حساب بانکی متصل کنند و خرید و فروش را از همان حساب بانکی انجام دهند و نیازی به مرحله واسطه شارژ کردن نداشته باشند. این روش تنها برای دو بانک ملت و سامان در دسترس است و برای استفاده از این امکان باید در یکی از این دو بانک حساب داشته باشید.


نماد من کو؟ جست و جوی نام نماد بورسی مورد نظر

گام سوم – برای اینکه بتوانید نماد مورد نظرتان را که می‌خواهید بخرید یا در مراحل بعدی بفروشید، پیدا کنید، باید از قسمت بالای صفحه و در کادر جستجو نام نماد را بنویسید و دکمه ذره‌بین را بزنید تا پیدا شود.

جست و جوی نام نماد بورسی مورد نظر - خرید و فروش سهام در بورس
عکس – جست و جوی نام نماد

حالا که نماد پیدا شده، با کلیک بر روی آن می‌توانیم اطلاعات مربوط به نماد را ببینیم، اطلاعاتی مانند جدول عرضه و تقاضا، مشخصات نماد، نمودار روند سهام و اطلاعات حجم خرید و فروش حقیقی و حقوقی.

به عنوان مثال در عکس بالا نماد فرابورسی “ذوب” را سرچ کرده‌ایم (ذره بین در قسمت دایره قرمز رنگ) و اطلاعات این نماد در تایم معاملاتی به ما نشان داده می‌شود.


چطور سهام بخرم؟ خرید سهام در بورس

گام چهارم – حالا که هم حسابتان شارژ دارد و هم نماد مورد نظرتان را پیدا کرده‌اید و به خرید آن مطمئن هستید، باید آستین بالا بزنید و توکل بر خدا کنید و به مقدار لازم سهم بخرید.

در صفحه نماد دو گزینه خرید و فروش وجود دارد. گزینه خرید را که سبز رنگ است انتخاب می‌کنیم و دست به کار می‌شویم.

چطور سهام بخرم؟ - خرید و فروش سهام در بورس
عکس – خرید سهم در بورس

در بالای این صفحه دو کادر آبی و قرمز وجود دارد که کادر آبی به کادر تقاضا و کادر قرمز به کادر عرضه شناخته می‌شود. به عبارتی کادر آبی کادری است که بالاترین قیمت‌های سفارشات خرید در آن ثبت می‌شود و در مرحله خرید مورد توجه است. کادر قرمز هم کادری است که پایین‌ترین قیمت‌ها برای فروش در آن ثبت می‌شود. به این ترتیب اگر قیمت‌های ثبت شده در این دو کادر با هم جور شوند، خرید و فروش انجام می‌شود.

با بررسی کادر عرضه و تقاضا و قیمت‌های ارائه شده توسط دیگر خریداران و فروشندگان، می‌توانید تصمیم بگیرید که خریدتان را با چه قیمتی انجام دهید و به مرحله بعد که کادر زرد رنگ است بروید.

در این کادر می‌توانید دو جور ثبت سفارش انجام دهید، یا میزان سرمایه‌ای را که دارید وارد کنید (در این روش سامانه تعداد سهم را بر اساس سرمایه‌تان محاسبه می‌کند) و یا تعداد سهمی که می‌خواهید بخرید.

کادر قیمت هم مربوط به قیمت مد نظر شما برای خرید هر سهم این نماد است، پس باید سعی کنید قیمتی در بازه روز (مثبت و منفی 5 درصد قیمت پایانی) که منجر به خرید می‌شود را پیشنهاد دهید.

راستی حواستان به کادر نارنجی باشد! در معاملات سهام، کارگزاری هم برای انجام معاملات کارمزد دریافت می‌کند، در این کادر قیمت سر به سر با در نظر گرفتن این هزینه نوشته شده است. یعنی قیمت پیشنهادی شما برای خرید هر سهم 11.202 ریال است، اما با در نظر گرفتن کارمزد کارگزاری، هر سهم 11.365 ریال تمام می‌شود.


تکمیل سفارش خرید و اضافه شدن سهم به پرتفوی

گام پنجم – بعد از زدن دکمه خرید اگر حساب شما شارژ داشته باشد و مبلغ خریداری شده شما از حداقل مبلغ قابل قبول (100 هزار تومان) بیشتر باشد، زیر همین کادر سفارش خرید شما به شکل زیر ثبت می‌شود. به عنوان مثال در عکس زیر سفارش خرید نماد “غگل” با حجم 500 سهم و به قیمت 6556 ریال ثبت شده که قیمت آخرین معامله انجام شده روی این نماد 6029 ریال بوده است.

ثبت سفارش خرید - خرید و فروش سهام در بورس
عکس – ثبت سفارش خرید

پس از ثبت سفارش خرید، اگر در قیمت و حجم تعریف شده فروشنده‌ای پیدا بشود خرید شما تکمیل می‌شود، اما از کجا بفهمیم سهم مورد نظر بطور کامل خریداری شده است؟ کافی است در همان صفحه کارگزاری از منوی سمت راست گزینه “پرتفوی لحظه‌ای” را انتخاب کنید، تا تمامی نمادهای خریداری شده توسط شما، قیمت خرید، قیمت آخرین معامله و سود و زیانتان نمایش داده شود.

اضافه شدن سهم به پرتفوی - خرید و فروش سهام در بورس
عکس – پرتفوی لحظه ای

چطور سهامم را بفروشم؟ فروش سهام در بورس

گام ششم – بعد از اینکه مدتی در بازار سهام فعالیت کنید و خرید انجام دهید، با توجه استراتژی معاملاتیتان به مرحله‌ای می‌رسید که باید برخی از سهم‌هایتان را بفروشید. فروش سهام به چند دلیل صورت می‌گیرد، یا سهام مورد نظر به سوددهی که هدفتان بوده رسیده، یا سوددهی‌اش را از دست داده و توی سراشیبی ضرر افتاده، یا به پول نقد نیاز دارید و می‌خواهید پولتان را از بازار خارج کنید و یا سهامی با پتانسیل سوددهی بیشتر بخرید.

در این مرحله واضح است که باید به جای گزینه خرید، گزینه فروش را انتخاب کنید و بعد از آن، به میزان نیاز یا قصدی که از فروش دارید، کادر تعداد و قیمت را مانند مرحله خرید پر کنید. اما این بار حواستان باشد که دارید سهامتان را می‌فروشید! پس باید سعی کنید به بیشترین قیمت بفروشید.

چطور سهامم را بفروشم؟ - خرید و فروش سهام در بورس
عکس – فروش سهام در بورس

باز هم حواستان به کادر نارنجی باشد! این بار هم کادر نارنجی همان قیمت تمام شده برای هر سهم را نشان می‌دهد. یعنی اگر شما بخواهید هر سهم را به 11.202 بفروشید، با احتساب کارمزد کارگزاری، قیمت تمام شده برای هر سهم 11.042 می‌شود. یعنی این قیمت برای هر سهم به حساب شما واریز می‌شود.

کادر نارنجی در زمان فروش میزان سود شما را هم نشان می‌دهد، یعنی هر مقدار که قیمت کادر نارنجی در زمان فروش از قیمت کادر نارنجی در زمان خرید بیشتر باشد، شما به همان میزان سود کرده‌اید.


برداشت پول – چطور شارژ حسابم در کارگزاری را به حساب بانکی واریز کنم؟

گام هفتم – برای اینکه بتوانید مبلغ داخل حساب کارگزاری خود را به حساب بانکی‌تان منتقل کنید که بتوانید آن را در بازاری جز بازار سهام خرج کنید، باید از منوی سامانه، گزینه تقاضای وجه را انتخاب کنید.

برداشت پول - خرید و فروش سهام در بورس
عکس – برداشت وجه

صفحه‌ای باز می‌شود که همان بالا سه گزینه وجود دارد شامل سه تاریخ و محدودیت برداشت. این تاریخ‌ها معمولا از سه روز کاری بعد شروع می‌شوند که کارگزاری می‌تواند وجه مورد نظرتان را به حسابتان واریز کند. البته بستگی به کارگزاری هم دارد و ممکن است از دو روز یا یک روز کاری بعد شروع شوند.

به همه روزهایی که بازار سهام فعال است، یعنی همه روزهای هفته به جز پنج‌شنبه و جمعه و ایام تعطیل رسمی، روز کاری می‌گویند.

شما یکی از این تاریخ‌ها را انتخاب می‌کنید و بر اساس حداکثر مبلغ قابل برداشت، مبلغ مورد نظرتان را در کادر مبلغ وارد می‌کنید. پس از انتخاب شماره حسابی که در زمان ثبت نام به کارگزاری داده بودید و سپس ثبت درخواست، می‌توانید منتظر واریز وجه به حسابتان باشید. لازم است یادآوری کنیم که دریافت وجه فقط از طریق همان حساب بانکی که داده بودید صورت می‌گیرد، در مرحله واریز وجه بود که می‌توانستید از هر حساب بانکی استفاده کنید.

حرف آخر

حالا که خرید و فروش سهام در بورس را یاد گرفتید، نیاز به آشنایی بیشتر با بازار بورس و کسب تجربه در این بازار دارید. برای یادگیری هم زیاد عجله نکنید، مقالات آموزشی سیگنال را در کنار تحلیل‌های هر سهم دنبال کنید تا کم‌کم به یک سرمایه‌گذار زبده در بازار سهام تبدیل شوید که خودش می‌تواند بازار را رصد و سهام خوب را شناسایی کند.

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات کاربران
  • سلام مقاله تون عالی بود تقریبا هرچیزی که میشد گفت رو پوشش دادید ممنونم 👍👍
    یه سوال هم داشتم اینکه به نظر شما بهترین زمان برای فروش سهام چه موقه هست؟ من یه رپورتاژ داشتم میخوندم که توی اقتصاد ژورنال میگفت بهترین زمان فروش 10 دقیقه قبل از بسته شدن بازار هست.
    خواستم با یه سایت تخصصی هم مطرح کنم ببینم این درسته؟ ممنون میشم پاسخ بدید ❤️🙏

  • با سلام من میخوام هرچه ازسهام عدالتم که الان آزاده وقیمتش خوبه را بفروشم خواهش میکنم کمکم کنید

  • سلام . یه جمله در قسمت چطور سهام بخریم خوندم که خیلی جالبه و آن اینکه نوشتید وقتی نماد را پیدا کردید حالا باید آستین بالا بزنید و به خدا توکل کنید و بخرید .
    درسته که توکل به خدا هست ولی حقیقتا در بورس ایران هیچ تحلیل و تفسیری پاسخ نمیده مگر توکل به خدا .

    • باسلام من از۴پالایشگاهاصفهان تهران بندر عباس تبریز ۵میلیون خرید کردیم هنوز هیچ مشخس نیست ازکجابپرسم

  • باسلام
    در موقع فروش یکی از سهام در پرتفوی آیا تمامی سهام را بفروشیم یا آیا بهتر است مقدار کمی از سهام را نگه بداریم ؟
    نگه داشتن مقدار کم سهام اگر یک شرکتی می خواهد سود سهام اختصاص دهد به تمامی سهام تعلق می گیرد(هم به سهام فروخته شده و هم سهام باقیمانده) یا به همان مقدار کم سهام مانده سود سهام تعلق می گیرد! خواهشمند است راهنمایی فرمائید.

    • بنام خدا
      به سهام مانده یا به کل سهام قبل از فروش سود تعلق میگیرد؟

  • سلام.بعد از ثبت درخواست فروش ایا وجه آنی به قدرت خرید من اضافه خواهد شد یا باید منتظر خریدار بمونم تا کسی بیاد وسهمم رو بخره ؟

    • سلام، معامله در صورتی انجام می شود که یک خریدار، سهام شما را با قیمت ثبت شده بخرد

    • سلام دوست عزیز
      امکان خرید و فروش فعلا در اپلیکیشن وجود ندارد اما در نسخه های بعدی این امکان به اپلیکیشن اضافه خواهد شد

  • با عرض سلام من با اجازه تانی خواهم یکصر هزار از سهام بانک پارسیان رابفروشم کد بورسی هم دارم چکار باید انجام دهم و پولش چه گونه به کارت من واریز میشه؟ با سپاس و درود مجدد

  • بسیار روان و قابل فهم برای افراد مبتدی و کمال تشکر از تمامی عوامل

  • با سلام و تشکر ،توضیحاتان مفید و قابل استفاده بود . برای من که اولین بار وارد بورس و سهام شدم بسیار مفید واقع شد. فقط اگر امکان دارد در باره جدول معاملات توضیح بیشتری بدهید ممنون می شویم . مثلا حجم مبنا و یا حجم معملاتی و….. . با تشکر عبداله زاده

  • با سلام
    دوستان اگر سهمی به تعداد 30000عدد به قیمت 1000هزار تومان خریده باشی و در روز بعد رو 600فروختی و بعد چند دقیقه رو 500خریده باشی همون تعداد فرقی نکرده چقدر تو معامله ضرر کردم

    • سلام
      شما علاوه بر ضرری که کرده اید مبلغی به عنوان کارمزد و مالیات در هر معامله پرداخت میکنید که برای محاسبهی دقیق باید این کارمزد را نیز در نظر بگیرید

  • سلام ممنون اگر به سوالم جواب بدید
    اگر به تعدادی که ما میخایم سهم بخریم کسی پیدا نشه که بفروشه چی میشه؟ مثلا ما میخایم 2000سهم بخریم ولی بیشترین مقداری که یکی میخاد بفروشه 500تاس اونوقت چی میشه؟ 500تاخرید میشه بقیش میمونه یا کلا هیچی؟

    • سلام، 500سهم از یک فرد خریداری می‌شود و بقیه‌ی سفارش در انتظار فروشنده‌ی دیگر قرار می‌گیرد

    • سلام خسته نباشید میخواهم سهام عدالت را بفروشم خیلی نیاز دارم دخترم مریض هست نارسایی کلیه داره تو را خدا کمکم بکنید چطور بفروشم با تشکر

  • آیا از ایران هم قادر به خرید سهام های خارجی مثل نَزدَک هستیم یا خیر ؟ متشکرم

    • سلام
      بله یک تعداد از بروکرها به کاربران خود امکان معامله‌ی سهام‌ها را نیز می‌دهند

    • سلام میخام بدونم تو کدوم کارگزاری ثبت نام کردم چیکار کنم؟؟

  • سلام وقت بخیر،من از بورس و سهام اصلا سردرنمیارم،اما یه آقایی ۲سال داره از صفحه من استفاده میکنه و خرید فروش میکنه،درصورتی که به من گفت بزار تو بورس ثبتنامت کنم و برات ارز اولیه بخرم،الان متوجه شدم خودش با صفحه من کار میکنه،آیا میتونم از دستش شکایت کنم؟

    • سلام، با توجه به ابعاد حقوقی این مساله، پیشنهاد میکنیم که با یک مشاور حقوقی مشورت کنید

  • سلام
    وقتی نمادی تو پرتفوی لحظه ای علامت قرمز داشته باشه در اون صورت خریدو فروشش چه طوریه؟

  • سلام بسیار عالی بود
    یه سوال ممنون میشم جواب بدید من خیلی وقت پیش برنامه سیگنال رو نصب کردم زمان ثبت نام می‌نویسه مشکل ارتباط با سرور میشه مشکل رو پیگیری کنید

    • سلام دوست عزیز، بخش ثبت نام در اپلیکیشن در حال بروز رسانی هست. در حال حاضر شما می تونید بدون تکمیل این بخش، از کلیه خدمات اپلیکیشن استفاده کنید.

  • درود بر مدیریت و پرسنل شریف سیگنال، چنانچه حین انجام معامله به مشکل برخوردم چگونه و از کدام مرجعی کمک و راهنمایی بگ؟

    • سلام، در این شرایط پشتیبانی کارگزاری یکی از بهترین گزینه ها برای رفع مشکل هست

  • سلام
    چرا سیستم به من اجازه فروش سهام را در نرخی پایینتر از نرخ کف فروش نمیدهد ایا من اختیار فروش سهام خود به هر قیمتی را ندارم؟ و اینکه نرخ کف فروش چگونه تععین میشود

    • سلام، سفارش هایی که اعتبار یک روزه دارند تنها در بازه مجاز روزانه ثبت می شوند، این بازه بر اساس دامنه قیمت روزانه و نسبت به قیمت پایانی آخرین روز معاملاتی محاسبه می شود

  • سلام خسته نباشید
    بنده ثبت نامم را انجام دادم برای فهمیدن کارگزاری چه باید کرد

  • باسلام .بنده سهام را میفروشم و توسط بورس تایید میشود ولی دراصل معامله ای صورت نمیگیرد و پولی به عنوان بستانکار نمایش داده نمیشود وسپس بعد از چند ساعت میزند پایان اعتبار لطفا راهنمایی کنید دلیل آن چیست

  • سلام. در مورد قیمت هر سهم در قسمت خرید و فروش، سقف و کف قیمت تعیین کردن. آیا خرید و فروش در سقف و یا کف همیشه صورت میگیره یا بستگی به عرضه و تقاضا داره؟

    • سلام دوست عزیز، هر نماد با توجه به میزان عرضه و تقاضا، می تونه در سقف یا کف قیمتی یا هر عددی در این بازه معامله بشه.

    • سلام، این گزینه برای استفاده از قیمت بهترین سفارش خرید یا فروش تعبیه شده است

  • برای ثبت سفارش خرید بیشتر از یک روز باید کجا صفحه خرید را کلیک کنم.ممنون

  • بسیار عالی بود و از این بابت خوشحالم که با شما در تماس و ارسال پیام کوتاه باشم

  • سلام ببخشید من تو کارگزاری بانک سپه سهام دارم الا کد بورسی ندارم و چطوری باید نام کاربری رو بگیرم از کجا اگه بگیرم سهامم میاد یا نه

    • سلام دوست عزیز برای اشنایی با نحوه ورود به بازار بورس می تونید از این لینک کمک بگیرید.

  • سلام و خسته نباشید
    آیا تعداد سهام کم مثلا یک سهام رو چطوری میشه فروخت من چخزر یک سهام ازش باقی مانده ولی نمیتونم بفروشم میگه خارج از معامله میباشد چکار باید کنم

  • ببخشید من اگه بخوام یک سهم مثل بساما رو امروز بخرم میتونم همون روز هم بفروشم در کارگزاری مفید

  • سلام ،۱۵۰۰شارژکردم تا غسالم بخرم اماتعداد ۲۲۰میزنم میزنه خارج ازمحدوده معامله یعنی با۱۵۰۰نمیتونم هیچ سهمی بخرم

    • سلام دوست عزیز به خاطر کارمزد معاملات، کمی مبلغ رو بالاتر بزنید. اگه مشکل حل نشد از طریق کارگزاری تون پیگیری کنید.

  • من وقتی گزینه فروش زدم نوشت وضعیت گروه نمادبرای ثبت سفارش مجاز نمی‌باشد میشه راهنمایی کنید ممنون

    • سلام دوست عزیز باید اطلاعیه های نماد مدنظرتون رو بخونید تا دلیل مجاز نبودن ثبت سفارش رو متوجه بشین.

  • سلام
    میخواستم بپرسم اگه امروز سهام و برای فروش بذارم و به. فروش نره باز باید فردا دوباره فروش بزنم؟ یا اینکه. اگر یکبار فروشو. ثبت کنم سهمم هرروز. خودکار میره تو صف فروش تا زمانی که به فروش برسه؟

    • سلام دوست عزیز سفارش خرید یا فروش سهم تا پایان همون روز معاملاتی اعتبار داره و برای روزهای بعدی باید مجددا ثبت بشه.

  • سلام
    لطفا بفرمایید که در خصوص داناح به بانک ملت مراجعه کردم پس از بررسی اعلام می‌کنند که با کد بورس شما ثبت نشده لطفا راهنمایی فرمایید
    با تشکر بذرافشان

    • سلام دوست عزیز بهتره با امور سهام شرکت تماس بگیرید.

  • من وقت زیادی رو توی بورس بودم اما توی این مدت فقط خرید انجام داده بودم اما توی فروش تجربه ای نداشتم ممنون از مطلبی ک گزاشتین واقعا اموزنده بود

  • سلام وقت بخیر ممنون از اطلاعات مفید که در اختیار همگان میگذارید…کدوم قسمت باید مقدار سودی که رو سهامم اومده رو ببینم

    • سلام دوست عزیز ممنون از همراهی شما، برای اشنایی با نحوه دریافت سود میتونید از این لینک کمک بگیرید.

  • سلام من میخواستم بدونم چطوری میتونم سهام پالایشی یکم که قبلا خرید کردم از طریق بانک توی کارگزاری ببینم ممنون میشم راهنماییم کنید

  • با سلام خدمت عزیزانی که به تازگی وارد بورس شدند.
    یک نکته که برای خرید و فروش یک سهم باید مورد بررسی قرار بگیرد – حمایت و مقاومت سهم است – قبل از خرید حتماً حتماً نقاط حمایت و مقاومت سهم را در نظر بگیرید تا سود خوبی کنید – در مورد حمایت و مقاومت جستجو کنید و یاد بگیرید –
    موفق باشید.

  • سوال من این ست ۱۷۹۵سهم از سهام شرکت سیلام دارم قصد فروش ان را دارم ..ایا همان تعدادی که دارم را وارد کنم یا سقفی برای فروش در هر روز برای هر سهمی که دارم هست برای خرید چطور؟

  • سلام من میخوام سهام بخرم از ساعت 8:30 تا 12:30 هر تایمی که میرم ارسال سفارش بزنم بهم اخطار محدودیت زمانی میده و میگه باید بین 8:30 تا 12:30 سفارش بدید . مشکلش چیه ؟

  • یسری سهم دارم ک قیمتشون زیر دویست تومنه.طبق قانون جدید باید سهام هایی ک میفروشم ارزششون بالای500 تومن باشه. خب من الان اینارو چیکار کنم؟ میشه همرو با هم فروخت؟

    • سلام، در این موارد میتونید باقیمانده سهام هر شرکتو به صورت یکجا و در یک سفارش بفروشید

  • در مورد خرید و فروش سهام های کدار توضیحی دارید؟؟؟؟ اینارو به هر مبلغ و هرتعدادی میشه خرید ولی فروششون توی لیست فروش نمیاد

  • سلام ممنون از آموزش خوبتون
    میخواستم بدونم چطوری میتونم بفهمم چه سهامی الان زمان خریدشه ؟
    قصد دارم بین سهام وملی و پترول یکی رو بخرم ولی نمی دونم درست هست یا نه
    شما کدومو پیشنهاد میدید ؟

  • سلام ۲۵سهم پالایش راخریدم بعدازمدتی فروختم.یک تیک خوردولی فروش نرفته.تکلیف چیست

    • سلام، این سهام هنوز قابل معامله نشده است و سفارش فروش شما اجرا نشده

  • سلام وقت بخیر من سهامم رو یرا فروش گذاشتم میگه ارزش بیش از سقف مجاز باید چطوری درستش کنم ؟

  • سلام میخواستم سهامو بفروشم اما هی به من پیام موجودی حسابه شما کافی نیست میگه باید موجودی داشته باشم تا بفروشم

  • مواردتوضیحی در ارتباط با خرید وفروش سهام برام مفید بود

  • سلام و عرض ادب بنده از سهمی 800 تا خریدم الان بعد از مدتی در پرتفوی لحظه ایی 1400 تا سهم نمایش داده ولی در پرتفوی همان 800 تاس این یعنی چی و اگه نکته ایی هست ممنون میشم بهم بگید

    • سلام، ملاک تعداد دارایی پورتفو و درگاه یکپارچه ذینفعان است

  • سلام
    تازه به بازار بورس وارد شدم چند تا سهام خریدم الان یکی از سهام که تو سرازیری افتاده رو چند روزه میخوام کل سهام رو بفروشم درخواست میدم ثبت میشه اما فروش نمیره و منقضی میشه چرا بیاد چکار کنم

  • سلام
    بسیار کامل و مفید ممنون از زحمات شما با آرزوی موفقیت برای همه…

  • ببخشید یه سواله دیگه ای هم دارم !
    اینکه آیا وقتی که عرضه اولیه به بازار میاد از قبل باید سفارش بدیم یا همون لحظه خرید کنیم ؟؟
    میشه کمک کنید جریانش چجوریه
    حدالامکان کامل بگید ممنون 😘

    • سلام دوست عزیز ما رو در ویدئو های اموزشی دنبال کنید.

  • سلام
    من وقتی بچه بودم برام سهام خریداری شده و الان میخوام بفروشم.کد بورسی هم دریافت کردم.آیا الان باید بازم حسابمو شارژ کنم؟

    • سلام، برای فروش نیازی به شارژ حساب نیست، صرفا باید این سهام وارد پورتفو کارگزاری شما بشن تا بتونید اون ها رو بفروشید

  • باسلام ببخشید در برنامه مفید آنلاین قسمت پیش نویس برای خرید و فروش در چه قسمتی هست من نمی توانم پیداکرده و استفاده کنم .متشکرم

  • چرادر قسمت خرید وفروش سهام درانلاین مفید تابلو خوانی وجود ندارد ولی درای ی ترایدر هست؟

  • سلام ممنون خیلی جامع وکامل توضیح دادید فقط اگر ممکنه یه آموزش کامل تحلیل تکنیکال وکار کردن باابزارهای مخطلفرو هم یا بصورت خصوصی ویاجمعی تدارک ببینید که ما مبتدیا بتونیم آموزش ببینیم ممنون

    • سلام دوست عزیز ممنون از همراهی شما
      شما می تونید با مراجعه به بخش ویدئو ها در اپلیکیشن سیگنال، اموزش های مورد نظرتون رو پیدا کنید.

  • سلام ممنون از آموزشهاتون خیلی مفید بود من عرضه اولیه خریده بودم حدود ۱ ماه پیش الان نمیتونم بفروشم مینویسه موجودی سهام کافی نیست

    • سلام، احتمالا تعدادی که برای فروش وارد کردین بیشتر از تعداد سهامی بوده که برای شما خریداری شده

  • من وقتی فروش رو میزنم میزنه در هسته معاملات ثبت شد ولی به فروش نمیره کی میدونه چیکار کنم لطفا راهنمایی کنید

  • سلام میخواستم بدونم محدوده زمانی فروش سهام مدنظرو چطور بفهمیم ؟

  • سلام من گزینه تقاضای وجه را زدم ولی پول به حسابم واریز نشد بلکه به حساب بانک تجارت شعبه البرز جهت چک به شماره فلان که اصلا خبر ندارم واریز شد واقعا این دیگه چه وضعشه؟

    • سلام دوست عزیز این مشکل رو از طریق کارگزاری تون و بانک مربوطه پیگیری کنید.

  • سلام خوب هستین ببخشید.بعضی نماد ها هستن که جایگاهشون در بازار دوم معاملات بورس هستن.برای خریددیا فروش اون سهم باید یه برنامه یا سامانه خاصی رو دنبال کنیم یا همین پرتفوی که داریم امینحا میاد.اخه من سهن دارم ولی یک هفته دیگه به بورس میاد و نوشته در بازار دوم بورسه

    • سلام، در معامله سهام حاضر در بازارهای مختلف بورس و فرابورس هیچ تفاوتی وجود نداره

  • سلام در صورت فروش سهم پول به صورت پیش فرض به حساب کارگزاری اضافه میشود یا حساب بانکی

    • سلام، در فروش سهم، پول به قدرت خرید کارگزاری اضافه میشه اما در صورت درخواست وجه از کارگزاری ، پول به حساب ثبت شده در کارگزاری واریز میشه

  • سلام وقت بخیر .من یه سوال داشتم وقتی سهمی میفروشی و بعد در قسمت استعلام وضعیت سفارش میزنه دارای خطا تعدا از سفارش های در حال انجام بیشتر منظورش چیه یعنی فروش نمیره باید حذفش کنی دوباره فروش بزنیش

    • سلام، در مواردی که ثبت درخواست با خطا مواجه میشه اون سفارش انجام نخماهد شد و باید مجددا درخواست بدید

  • سلام بسیار عالی بود فکر کنم اولین مشکل کاربران همینه وبسیار خوب توضیح داده شده ممنون

  • سلام میخواستم بدونم بعد از اینکه کد بورسی و رمز عبور گرفتیم وارد معملات بورس شدیم نمیشه از پول همون سهام عدالتمون حسابمون شارژکنیم و خرید و فروش انجام بدیم یا حتما باید دوباره 500تومن پول به حسابم واریز کنم؟ اگه اینجوریه پس اون اصل سهام عدالتم که الان تقریبا هفده میلیون و خوردی می ارزه کجاست یا چه استفاده ای ازش میشه؟؟

    • سلام، در حال حاضر امکان اضافه کردن سهام عدالت به پورتفو کارگزاری ها وجود نداره، شما میتونید در صورت تمایل سهام عدالت خودتونو بفروشید و از درآمد حاصل از آن حساب کارگزاری خودتونو شارژ کنید

  • سلام، در پرتفوی لحڟه ای ایزی تریدر مفید سهمی که فروحته ایم چطور میشه حذفش کنیم از راهنمایی شما ممنونیمـ

    • سلام دوست عزیز صفحه تون رو reload کنید خودش حذف میشه.

  • من ی سهام رو بخام بخرم مینویسه ثبت سفارش با موفقیت انجام شد منتظر پاسخ باشید ولی میرم تو صفحه سفارشات سفارشم اونجا نیامد و پولی هم از من کم نشده و به خاطر همین نمیتونم سهامی بخرم لطفا یکی راهنماییم کنه باید چیکار کنم ….

    • سلام دوست عزیز اگر سهمی که خرید می کنید در صف خرید نیست یا این مشکل برای همه نماد ها وجود دارد، برای رفع مشکل باید از طریق کارگزاری تون پیگیری کنید.

    • باسلام
      بله
      البته به این مبلغ، مالیات هم اضافه می شود ( در حدود 1000-1500 تومان). حداقل مبلغ 501500 تومان را شارژ نمایید.

  • سلام خسته نباشبد یک سوال داشتم وقتی که درخواست فروش سهامی رو میزنی همون موقع میشه برداشت زد یا باید صبر کنی تا فروش بره

    • سلام، به محض انجام معامله امکان ثبت درخواست برداشت وجه وجود دارد

  • با سلام
    بابت مطالب بسیار آموزنده و کاربردی و وقت و حوصله ای که میذارید کمال تشکر رو دارم.

    • سلام، برای این کار باید در سجام ثبت نام و احراز هویت کنید، از یک کارگزاری نام کابری و رمز عبور بگیرید و بعد از انتقال این سهام به کارگزاری مورد نظر ، اونو از طریق اون کارگزاری بفروشید

  • سلام
    اگه در خرید کمترین مبلغ رو بزنیم چه اتفاقی میفته؟
    منظور از نقطه تعادلی چیست ؟
    من این کار رو به اشتباه کردم و خریدم تو لیست سفارشم هست پولم کم شده ولی هیچ اتفاقی تا الان نیوفتاده

    • سلام، به جز عرضه اولیه(در روز عرضه) در تمام موارد فقط از قیمتی که مورد نظرتون هست و سهم د رحال معامله در اون قیمت هست استفاده کنید و اجباری به استفاده از قیمت های سقف یا کف نیست

  • سلام من کد معاملاتیم آمده ولی میرم سایت کاگزاری رمز عبور میخواد میرم تو سایتش ثبت نام کنم دوباره همون مراحل کد معاملاتی میاد

    • سلام دوست عزیز برای دسترسی به سامانه معاملات باید در کارگزاری دلخواه خود ثبت نام کنید. ثبت نام در کارگزاری و احراز هویت سجام دو فرایند مجزا هستنند.

  • سلام.من میخام خرید بزنم میگه ارزش سفارش شما کمتر از حداقل ارزش سفارش مشخص شده است،ینی چی🙄🙄🙄

  • بسیار خوب و جزئیات هم بریزه کاری توضیح داده شده فقط عیب کوچکش ریزبودن فونت هست که برای چشمهای ضعیف ایجادخطا میکند

  • بسیار عالی و کامل توضیح دادید.ممنونم.من اپلیکیشن سیگنال را دارم خوب است.اما اگر تحلیل سهم ها بیشتر شود و آموزش صفر تا صد بورس و تحلیل تکنیکال هم برای افراد مبتدی گذاشته شود در اپلیکیشن بسیار عالی است که خودمان بتوانیم نمودار هر سهم را رسم کنیم و سود و ضررمان از آن سهم را بفهمیم .ممنونم.

  • سلام.ممنون بابت توضیح کاملتون
    من تازه کارم و یه سوال واسم پیش اومده..اینکه وقتی وضعیت بازار قرمزه هم میشه سهممونو بفروشیم یا فقط زمانی ک وضعیت سبزه؟

    • سلام، به جز مواردی که یک سهم در صف فروش گیر میکنه شما در هر شرایطی میتونید سهامتونو بفروشید

  • باسلام.
    می خواستم بدونم الان نماد دولتی دارادوم رو بخریم؟ الان کدام عرضه اولیه برای خرید خوبه؟
    ممنون از پاسخ شما

  • با سلام و تشکر
    لطفاً در مورد نحوه دقیق قیمت دهی خرید و فروش هم توضیح دهید

  • باعرض سلام وخسته نباشید
    من یک تازه وارد هستم در سجام و کارگزاری ثبت نام کردم کد بورسی و سامانه معاملاتی هم دریافت کردم ولی میخواهم از روش غیر مستقیم در بورس سهام خریداری کنم باید چه کارکنم؟
    با تشکر از زحمات شما…

    • سلام، برای سرمایه گذاری غیر مستقیم در بورس باید از صندوق های سرمایه گذاری یا خدمات شرکت های سبدگردانی استفاده کنید

  • هر چقدر تلاش می کنم سهام های فولاد و خودرو و… که سود های زیادی را دارند را نمی توانم خریداری کنم ُ به نظر شما حل مشکل چیست ؟؟

  • سلام ممنون از اطلاعات خوبتون یه سوال داشتم کد بورسی من دست یه آشنا برام سهام میخرید الان که خودم میخوام فعالیت کنم میگه کارگزاریت رو باید عوض کنی چون اون بدهی داره و اگه اونجا کار کنی باید یه میلیون از حسابت برداشت میشه آیا این درسته و چرا اینطوریه الان میشه عوض کرد کارگزاری؟ هزینه ای برام داره؟

    • سلام، در صورتی که به کارگزاری بدهی داشته باشید باید این بدهی تسویه بشه

  • سلام.
    ببخشید میشه نحوه خرید دارادوم از کارگذاری مبین سرمایه راتوضیح دهید.
    ممنون

  • سلام من کد بورسی دارم ولی هر چقدر سفارش خرید میدم برام ثبت نمیشه

    • سلام دوست عزیز این مشکل رو از طریق کارگزاری تون پیگیری کنید.

  • سلام میتونیم مبلغی رو در حساب کارگزاری واریز کنیم و در انجا بماند تا موقعط که میخوایم خرید انجام بدیم مثلا من امروز 50 ملیون شارژ کنم و توی هفته بعد یا ماه بعد سهام بخرم شارژ کردن حساب کارگزاری از طرف من بعد با مشکل برخورد نمی کنه

    • سلام، هیچ محدودیتی در این زمینه ندارید و هر زمان که خواستید میتونید اکانت کارگزاری خودتونو شارژ کنید

  • سلام وقت تون بخیر ببخشبد من با اپ پرداخت موبایلی دارا یکم خریدم ولی در سهام پنل کارگزاری م موجود نیستن . جریان چیه ؟؟؟ اگه میشه خواهش میکنم جواب ایمیل کنید . خیلی خیلی ممنون

    • سلام، برای انتقال این سهام به پورتفو کارگزاری باید درخواست تغییر کارگزار ناظر بدید

  • نمادی که جلوی نام شرکت و….علامت احتیاط دارد به چه دلیل باید موقع خریدقوانین خریدبااحتیاط را قبول کرد?

  • سلام برای ورود نام کاربری با رمز می‌خواد ک من میزنم میگ نادرست در صورتی ک جفتش همونی هسش ک خودم گزاشتم

  • سلام و خسته نباشید . بنده بعد از ثبت نام در بورس متوجه شدم کد بورسی 2 تا از سهامم اشتباه و سهامهای فوق غیرفعال است . با راهنمایی نمایندگی بورس ، درخواست اصلاح را در تاریخ 1399/5/12 ارسال کردم ولی تاکنون هیچ پاسخی به درخواست فوق داده نشده و در حالت جدید است .
    بنظر شما چقدر طول می کشه جواب بدهند و اگر جوابی دریافت نکنم چکار کنیم ؟
    با تشکر

    • سلام، در این مورد میتونید از طریق کارگزاری پیگیری کنید تا مشکل حل بشه

  • سلام و عرض ادب… میشه بفرمایین من با گوشی باید وارد چه سایت یا برنامه ای بشم که شروع به خرید و فروش بکنم..؟ ممنون

    • سلام دوست عزیز کارگزاری ها سامانه های معاملاتی متفاوتی دارن. به سایت کارگزاری تون مراجعه کنید و از سامانه دلخواه تون استفاده کنید. موفق و پرسود باشید.

    • سلام دوست عزیز وارد سامانه معاملاتی بشین. در قسمت واریز و برداشت وجه به درگاه متصل خواهید شد.

  • باسلام.امکانش هست که انجام خریدوفروش سهام روبه عهده کا رگزاری که انتخاب کردیم بذاریم؟یعنی یه وکیل برامون به حساب بیاد؟

    • سلام، خود کارگزرای ها خرید و فروش رو انجام نمیدن و برای این کار باید از خدمات شرکت های سبدگردان استفاده کنید

  • با سلام وتشکر از زحمات شما کارشناس محترم. بنده میخواستم بپرسم بعد از اینکه احراز هویت کردم کد عددی پنج رقمی همراه
    با سه حروف فارسی برام ارسال شده که این حروف هیچ مطابقتی با اسم یا فامیلی من ندارد برای دریافت رمز عبور ویانام کاربری باید حتما با گارگذاری تماس بگیریم یا رمز عبور که خودم هنگام ثبت نام دادیم ومیتونم وارد کنم

    • سلام دوست عزیز نام کاربری و رمز عبور رو باید از کارگزاری دریافت کنید.

  • سلام. لطفا جواب بدید. من برای سهام عدالت تو سجام ثبت نام کردم. حالا نوشته در انتظار احراز هویت. بعد رفتم سایت بانک ملی احراز هویت کنم. نمیدونم نوع بورس کدوم رو انتخاب کنم. بورس و فرابورس-کالا-انرژی
    در ضمن نمیدونم بانک ملی رو که انتخاب کردم، انتخاب درستی است؟من شنیدم بانک ها با کاگزاری های دیگه متفاوت اند. لطفا راهنمایی کنید. خیلی ممنون

  • خریدوفروش ثبت سفارش به زبان ساده واضح وطریق آنلاین وآفلاین را آموزش بدهید متشکرم

    • سلام، حداقل مبلغی برای واریز به حساب وجود نداره اما برای خرید سهام عادی حداقل مبلغ سفارش خرید 500 هزار تومان هست

  • سلام من چند سهم به صورت تراکنش دستی فروش زدم با تایم مشخص هم سهما تز پرتفوی دیده نمیشه هم از سبد بان تازه مبلعش کسر شده و گزارش سفارشارم نشون نمیده چرا؟

  • سلام
    ممنون که مطالبتان را خیلی کامل و روشن بیان می کنید.
    لطفا در خصوص خرید سهام خارجی و سرمایه گذاری معتبر خارجی هم راهنمایی بفرمائید

  • سلام خسته نباشید . ببخشید من تازه واردم و یک سوال داشتم.
    من امروز فروش سهامی رو ثبت کردم ولی صف فروش بود و سهامم تا پایان ساعت معاملاتی فروش نرفت و جلوی سهام نوشته شد سفارش منقضی شد و ساعت سفارش گزاری فلان و….
    میخاستم بدونم الان سفارشم کلا لغو شده یا فردا ادامه همین فروش انجام میشه؟
    من میخوام لغوش کنم کلا

    • سلام، تمام سفارش هایی که در طول روز انجام نشه، در شروع روز معاملاتی بعدی پاک میشن

  • سلام با تشکر از راهنمایی های خوب شما ببخشید برای خرید سهم در بورس چگونه کد افلاین را وارد کنیم که خرید ما بعد در ساعت معامله انجام شود

    • سلام، در صورتی که درخواستی به صورت آفلاین ثبت بشه در اولین روز معاملاتی به صورت خودکار اعمال میشه

  • سلام وخسته نباشید.من تازه واردم ولی دارای مقدارزیادی سهام قدیمی هستم .میخواهم مقداری ازآن راتبدیل به سرمایه کنم¿باید یکماه صبرکنم.ممنون

    • سلام دوست عزیز این قانون فعلا اجرا نمیشه و شما می تونید هر زمان که مایل بودین معامله کنید.

  • ببخشید من تو بورس ازطریق سهام عدالت ثبت نام کردم والان چند تا سهام شرکت خریدم ولی الان میخوام ا سهام شرکت هامو بفروشم نمیشه چیکار باید بکنم الان نماد شرکت هایی که سهم خریدم باز است متوقف هم نیستش چیکار باید بکنم لطفا راهنمایی کنید ممنون میشم

  • سلام برای خرید سهام یعنی حتما باید سهامی ک میخریم پانصد هزار تومان بشه تا بتونیم بخریم مبالغ کمتر امکان خریدش نیست برای خرید مبالغ کمتر چکار باید بکنیم

    • سلام دوست عزیز بله حداقل مبلغ سرمایه گذاری در بورس ۵۰۰ هزار تومان هست. البته این محدودیت برای عرضه اولیه ها وجود نداره و سرمایه گذاران میتونن هر تعداد که مایل هستن خرید کنن. برای اشنایی بیشتر با عرضه اولیه ها این لینک رو مطالعه کنید.

  • ی توضیح درباره صفه بورس میشه بدین
    ب اصطلاح حرفB ب چه معنیه .یا این اعداد

    • سلام، در سامانه های معاملاتی معمولا از حرف B به جای میلیارد استفاده می کنند

  • سلام .من سهام پدرخش دارم میخواستم بفروشم ولی حضوری کجا میتونم اقدام کنم بفروش. خراسان زندگی میکنم .ممنون میشم راهنمایی کنین.

    • سلام، برای فروش سهام باید از خدمات کارگزاری ها استفاده کنید

  • سلام.خسته نباشین.ممنون از آموزش خوبتون.من تازه وارد بورس شدم به زحمت تونستم یه تعداد سهام بخرم وقتی برای خرید تلاش میکنم پیغام این مقدار معامله خارج از محدوده تعریف شده میباشد برام میاد درحالی که پول هم دارم

    • سلام، احتمالا تعداد وارد شده برای خرید بیشتر از محدوده مجاز برای اون سهم هست

  • من هنگام پرداخت شتابی وسط کار قبل پرداخت ادمدم بیرون الان تو لیست ثبت شده و همش میگه خطا نمیتونم دوباره پرداخت انجام بدم

  • سلام،
    چطور میتوانم سفارش خریدم رو پیگیری کنم؟
    بعد از گذشت سه روز هنوز مبلغ به مانده قابل برداشت حساب انتقال داده نشده

  • سلام بسیارمفیدوارزنده بود.ممنون از طراحان وگردآورندگان برنامه خوب سیگنال.

  • سلام ممنونم از توضیحات جامع و مفید تون
    خوشبختانه حالا همه چیز را در مورد بورس از شما آموختم

  • استاد سلام ، ممنونم از آموزش بسیار کامل و جامع که ارایه فرمودید . سوالی از حضورتان دارم آیا قیمت ثبت شده برای خرید و فروش در معاملات یک روز قابل تغییر است یا فقط یکبار مجاز به ثبت قیمت هستیم ممنونم از زحمات و لطف جنابعالی .

    • سلام، شما بعد از ثبت درخواست خرید یا فروش تا زمانی که این درخواست انجام نشده میتوانید قیمت و تعداد سهام وارد شده رو ویرایش کنید

  • بسیار عالی وکامل.وقابل فهم.سپاس از راهنمایی و زمانی که گذاشتید

    • سلام، در حال حاضر حاقل مبلغ قابل سفارش در بورس 500 هزار تومان است، البته با این مبلغ میتونید در عرضه اولیه ها شرکت کنید

  • ممنونم از راهنمایی اماتور ها چه سهامی رو بخرن بهتره

  • باسلام خدمت کارشناس محترم سیگنال.من در کارگزاری آگاه ثبت نام کردم وکد معاملاتی گرفتم الان باید چکار کنم که که هم نام کاربری ورمزعبور بگیرم که بعد حسابم را شارژ کنم آیاباید به همان کارگزاری بروم یا به دفتر پیشخوان

    • با سلام
      در صورت دریافت کد معاملاتی می توانید خرید و فروش را انجام دهید.
      جهت اطلاع از نحوه خرید و فروش سهام روی این لینک کلیک کنید.

  • با سلام و عرض ادب اگر قصد فروش سهمی را داشته باشیم ولی هیچ خریداری نباشه و همه فروشنده باشند باید چه کار کرد تا سهم رابه قیمت خوب بفروشیم

    • با سلام
      باید تا متعادل شدن سهم صبر کنید.
      در صورت خرید سهم ارزنده، سهامداری گزینه مناسب تری خواهد بود.

  • سلام خیلی مفید وعالی بود خسته نباشید دست گلتون درد نکنه که بطور ساده آموزش دادید.
    انشالله که قسمت های بعدی هم ادامه داشته باشند.

  • با سلام و احترام، ممنون از اطلاعات بسیار مفید و آموزنده شما.
    اگ موضوعات آموزشی دسته بندی یا گروه بندی بشه بنظرم اثر بخشی بیشتری داره. باز هم سپاس

  • ممنون از مطالب خوب وآموزندتون ب لطف شما تونستیم متوجه شیم ک اصلا بورس چیه

  • ممنون از توضیحات خوبتون. یه سوال دارم. حتما بایدزیر نظر کارگزاری باشیم.؟ اینقد دیگه ازین کارگزاری و ازون کارگزاری بد میگن. اذیت میکنن.مخصوصا مفید و سعدی نمیدونم کدومو انتخاب کنم. لطفا راهنمایی کنید؟

    • سلام، بریا خرید و فروش سهام در بازار سرمایه شما حتما باید از خدمات یک کارگزاری استفاده کنید

  • باسلام برای خرید و فروش سهام از کجا بدونیم که سهامی برای فروش هستش که ما بتونیم بخریم و چه تعدادی و در فروش سهام باید منتظر بمونیم که سهامی که درخواست فروش دادیم یکی پیدا بشه بخره یا ک نه وقتی فروش می‌زنیم همون لحظه به قدرت خرید اظافه میشه

  • سلام پدرم سال ۷۴سهام دارن در بانک ملی و مارگارین و میخوان بفروشن نمیدونیم چه جوری بفروشیم اگه امکانش هست راهنمایی کنین مچ

    • با سلام. کد سجام و کد بورسی خود را دریافت کنند سپس امکان خرید و فروش سهام برای ایشان فراهم خواهد شد.
      شما می توانید اطلاعات لازم را از این لینک کسب کنید.

  • سلام با خرید سهام بعد حتما باید برگه اصلی سهامت را از کارگذاری بگیری ممنون میشم جواب بدید

    • سلام، خیر الزامی در این زمینه وجود نداره، همچنین کارگزاری ها برگه سهام صادر نمیکنند

  • سلام بنده کد بورسی ام را گرفتم اما کارت ملیم قدیمی هستش، راه دیگری هستش؟ آیا بدون احراز هویت هم امکان فعالیت وجود داره؟

    • سلام، برای انجام معاملات حتما باید احراز هویت بشید، در این شرایط به دفاتر پیشخوان مراجعه کنید

  • سلام .من سهامم وفروختم حالا میخوام برداشت کنم .ولی توی تقاضای وجه مبلغ حداکثر ۲هزار تومان هستش ولی قدرت خریدم بیشتره ومبلغقدرت خریدمو میخوام برداشت کنم باید چیکار کنم

  • سلام مطالبتون آموزنده بود من بورس ثبت نام کردم حسابم شارژ کردم و چندتا عرضه اولیه هم اتومات خریداری شده اما خرید عرضه اولیه تا کی ادامه داره و چیکار کنم دیگه خریداری نشه و اینکه چطور بفهمم چقدر این خرید سود داشته و یا ضرر.ممنون

    • سلام، در صورتی که نمیخواید خرید عرضه اولیه به صورت خودکار انجام بشه کافیه این گزینه رو از قسمت توافق نامه ها غیر فعال کنید

  • سلام و تشکر
    آیا میشه با کارت و حساب شخص دیگری، حساب کارگزاری خودم را شارژ کنم؟

    • سلام، در پرداخت وجه به کارگزاری محدودیتی وجود نداره و با هر کارتی این کار امکان پذیر هست

  • سلام خسته نباشید.خواستم فقط ازتون بابت توضیحات وبرنامه خوبتون تشکر کنم.واقعاحرف نداره.خیلی ممنونم ازتون

  • سلام من تازه وارد بورس شدم میخوام برای شروع عرضه اولیه بگیرم ولی به دیده بانی نمیاد نمیدونم چرا

  • سلام ببخشید موقع ورود کلمه رمز و کلمه کاربری منظور چیست ؟کد ملی ؟کد بورسی؟موقع ثبت نام تنها کد بورسی داده شده کدام باید بزنیم؟

    • سلام، منظور نام کاربری و رمز عبوری هست که کارگزرای بعد از تکمیل ثبت نام برای شما پیامک و ایمیل میکنه

  • با سلام ممنون از توضیحات خودتون. من امروز یک سهام خرید کردم ولی هنوز تو پورتفوی من ثبت نشده .یعنی خرید من کامل نشده چون در آخرین لحظات خرید کردم

  • سلام اگه بخواهیم سرمایه گذاری غیر مستقیم انتخاب کنیم چه نتیجه ای می بینیم؟

  • سلام،‌ تو ایزی تریدر من نمیتونم تعداد سهام مورد نظر رو به صورت دستی وارد کنم. چه برای فروش چه برای خرید. یعنی تعداد پیشفرض وجود داره کلا براشون؟ یعنی من مثلا 100 سهم داشته باشم نمیتونم انتخاب کنم که 20سهمش رو بفروشم؟ ممنون میشم راهنماییم کنین.

    • سلام، امکان انتخاب هر تعدادی از سهام برای فروش وجود داره

  • سلام من فقط میخوام چند ملیون پول سرمایه‌گذاری کنم نمی‌خوام سهام بخرم و بفروشم باید چکار کنم منظورم در بورس هست کد بورسی هم دارم

    • سلام، در این شرایط از خدمات صندوق های سرمایه گذاری استفاده کنید

  • من سهام از قبل دارم و در کارگزاری هم ثبت نام کردم کد بورسی هم دارم ولی میخواهم سهام خودم رو بفروشم چطور اینکار را انجام بدم

  • سلام خسته نباشید من سهامی خریداری کردم و پس از اینکه خریدم اون سهم تو پرتفوی لحظه ایی اومد اما از ح شارژ حساب کارگزاری ام کم نشد و داخل پرتفوی اصلی هم نیومد .

  • با سلام، آیا برای گرفتن کد بورسی پسرم که 12 سالشه، بعنوان ولی از حساب بانکی خودم برای ثبت نام سجام میتونم استفاده کنم یا باید حساب بانکی مجزا برای فرزندم باز کنم….؟! با تشکر.

    • سلام، حساب بانکی باید به نام فرد متقاضی کد بورسی باشه، حتی برای افراد زیر 18 سال

  • وااای خیلی ممنون. گمونم هیچ سایتی اینارو توضیح نداده بود. همه رفته بودند یکراست سر تحلیل تکنیکال و فاندامنتال و ….. دستتون درد نکنه . ممنونم

  • سلام
    پدرم قبل از این ثبت نام کارگزاری و اینا سهام داشت بعد از تکمیل ثبت نام تو مفید تو قسمت تغییر ناظر دو سهامشو زدن ولی تو پرتفویش فقط یکی اومد
    و اون یکی سهامم تو پرتفوی لحظه ای نمیاد ممنون میشم راهنماییم کنین

    • سلام دوست عزیز اگر این سهم وارد پورتفو نشده باید از طریق درگاه یکپارچه ذینفعان بررسی کنید ببینید تغییر کارگزار انجام شده یا نه.

  • با سلام
    مقالتون عاااااالی بود
    زبانی کاملا ساده و. روان و قابل فهم
    احسنت👏👏👏 بر وجودتان

  • سلام بعد از دریافت کد بورسی چطور وارد ایزی تیدر شویم رمز رو از کجا بگیریم

    • سلام دوست عزیز، بعد از دریافت کد بورسی به کارگزاری مراجعه کنید تا نام کاربری و رمز عبورتون رو دریافت کنید و وارد سامانه معاملات کارگزاری بشید.

  • سلام من سهام امین و شاروم خریدم امروز رفتم پرتفوی خودم چک کردم هیچی نبود تازه از حسابمم کسر شده چرا؟

    • سلام دوست عزیز به دلیل خطایی که از طرف بعضی از کارگزاری ها اعلام شده این دو سهم هنوز وارد پرتفوی عده ای از سرمایه گذاران نشده.

  • با سلام مقالات آموزشی تیم سیگنال بسیار مفید وآموزنده و برای مبتدی ها راحت و کاربردی است. ازشما سپاسگذارم.

  • سلام من . بازنشسته شرکت نفت هستم و از طریق شرکت من سهامدار ونفت دارم و کد بورسی هم به من دادن . حالا چطور میتونم سهامم رو بفروشم یا خودم با کد بورسی خودم کار کنم لطفا راهنمایی بفرمایید

    • سلام دوست عزیز به کارگزاری دلخواه تون مراجعه کنید تا نام کاربری و رمز عبورتون رو دریافت کنید و وارد سامانه معاملات کارگزاری بشید.

  • سپاس از اموزش جامع‌تون
    برای خرید های عرضه ی اولیه که معمولا قیمت سهم پایین تر از حد مبلغ قابل قبوله خرید انجام میشه؟

    • سلام دوست عزیز بله عرضه اولیه ها شامل حداقل مقدار خرید نمیشن.

  • سلام آقا ممنون دم شما گرم تازه کد بورسی گرفتم و بورس برام خیلی گنگ و مجهول است تشکر از اطلاعات شما جهت یک معامله خوب چگونه مراحل آموزش را بگذرام مثل تابلو خوانی و خرید و تحقیق های موجود در مورد نمادها ممنون میشم راهنمایی کنید

    • سلام دوست عزیز ممنون از همراهی شما با سیگنال
      شما میتونید از ویدئو های اموزشی سهام در سایت و اپلیکیشن سیگنال استفاده کنید.

  • سلام..به قسمت خرید میرم و تعداد سهم مورد نظرم رو مشخص میکنم و خرید رو میزنم ولی هیچ خریدی برام انجام نمیشه…البته چند روز پیش ظاهرا انجام شد و از حسابم برداشت شد ولی دوباره به حسابم برگشت داده شد!!!!
    چرا نمیتونم خرید کنم بااینکه حسابم شارژ هست؟؟
    تعداد ۱۰۰۰تا سهم رو زدم ۱۵۰سهم زدم ۸۰سهم زدم ولی هیچی به هیچی!!!
    فقط عرض اولیه که توافق نامشو تایید کردم برام میخره!!!
    باتشکر از جوابی که میدید و زحماتی که میکشید.

    • سلام دوست عزیز حداقل مبلغ سرمایه گذاری در بورس ۵۰۰ هزار تومان هست. در صورتی که مبلغ خرید شما بیشتر از این مقدار بوده و موفق به خرید نشدین مشکل رو از طریق کارگزاری تون پیگیری کنید.

  • من داراي ٨٠٠٠ سهم از سهام يه شركت هستم ؛ بخوام تو بازار بورس عرضه كنم چكار بايد بكنم

    • سلام دوست عزیز در صورتی که کد بورسی دارین، به کارگزاری دلخاه تون مراجعه کنید تا نام کاربری و رمز عبورتون رو دریافت کنید و وارد سامانه معاملات کارگزاری بشید. در غیر اسنصورت با استفاده از این لینک میتونید کد بورسی تونو دریافت کنید.

  • ممنون بابت توضیحات کاملتون
    من وقتی سهم بعضی از نماد هارو میخرم در پرتفوی نشون نمیده یعنی دلیلش همین طور که گفتید این هست که هنوز فروشنده
    پیدا نشده ؟؟؟

    • با سلام. این امکان وجود دارد که قیمت درخواستی شما با قیمت ثبت شده روی تابلو تفاوت داشته است.

  • ممنون از سایت خوبتون هر جا گشتم مطالب ایقد ساده و روان توضیح نداده بودن فقط اگه میشه لطف کنید در مورد مطالبی که در صفحه یک نماد هست مثل حجم معامله حجم مبنا و ….. بیشتر توضیح دهید یا راهنمایی کنید کدوم قسمت سایت پیدا کنم ممنون

    • سلام دوست عزیز ممنون از همراهی شما با سیگنال
      به زودی مطالب تکمیلی در این مورد هم در دسترس کاربران عزیز قرار خواهد گرفت.

  • باتشکر از سامانه که طراحی. کردین بسیار توضیحات جامع وخوبی قراردادین که بصورت صریح ودقیق فرد رو راهنمایی می‌کنه .خیلی خوبه.ازنظر بروز بودن هم عالیه

  • سلام
    این که حداقل سفارش 500 هزار تومان است ما باید تمام این 500 هزار تومان را صرف خرید سهام از یک نماد کنیم یا میشه از چندین نماد خرید کرد و مجموع بالای 500 هزار تومان باشد؟

    • با سلام. حداقل میزان خرید سهم (500 هزار تومان + کارمزد معامله) است.
      در ثبت سفارش عرضه اولیه ها این محدودیت وجود ندارد.

  • سلام من سهام اولیه برام فعال بود امروز تو سفارشاتم ثبت شده و یع مقداری از پولم بلوکه شده اما تو پرتفوی ثبت نشده میشه توضیح بدید واینکه از کجا بفهمیم برای سهام اولیه که فردا میاد موجودیم کافیه؟

    • سلام دوست عزیز عرضه اولیه امین و شاروم به دلیل خطای برخی از کارگزاری ها در پرتفوی سهامداران نمایش داده نمیشه. اما این موضوع به زودی رفع خواهد شد.
      قبل از عرضه اولیه ها نقدینگی لازم برای انها اعلام میشود و موجودی حساب کارگزاری شما نیز در صفحه کارگزاری تون نشون داده میشه.

    • سلام دوست عزیز در گزینه برداشت وجه در صفحه کارگزاری تون میتونید اطلاعات کارتی که در اختیار کارگزاری تون قرار دادین رو ببینید.

  • ممنون از راهنماییتون
    میخوام خرید انجام بدم فقط این گزینه میاد حجم معامله خارج از محدوده مباشد
    مشکل کجاس من از کجا بدونم چه حجمی خارج از محدوده نیست؟

    • سلام دوست عزیز حداقل مبلغ سرمایه گذاری در بورس ۵۰۰ هزار تومان هست البته به جز عرضه اولیه ها.

  • سلام
    من چند سال سهام یه موسسه مالی رو خریدم
    تازه عضو یه کارگزاری شدم
    ولی سهامی که دارم رو نمی بینم تا بفروشم
    فقط عرضه های اولیه که خریده شده رو میبینم
    چطور باید سهامم رو بفروشم؟

    • سلام دوست عزیز برای انتقال سهام به کارگزاری جدید باید از گزینه کارگزار ناظر استفاده کنید. برای اشنایی با این قابلیت این لینک رو مطالعه کنید.

  • سلام چگونه میتونم ببینم سهام دارم یا نه خرید کردم از آپ ولی چیزی ندارم

    • سلام دوست عزیز شما میتونید سبد دارایی تونو در پروفایل کارگزاری تون و در درگاه ذینفعان بازار سرمایه ببینید. برای اشنایی با این درگاه این لینک رو مطالعه کنید.

  • فوق العاده زیبا و جالب و خیلی واضح توضیح دادین متشکرم دوست عزیز

  • خیلی خوبه همه چیتون
    فقط کاشکی بگین ب ترتیب کدوم مقالات رو مطالعه بکنیم ک حالت آموزشی داشته باشه و گام ب گام بریم جلو
    واسه ما تازه واردا
    تشکر

  • با درود و خسته نباشید
    بسیار عالی توضیح دادین. سپاس
    فقط لطف کرده بفرمائید برای فروش سهام باید سرخطی بزنیم یا در طول تایم معاملاتی هم میشه درخواست و انجام داد.؟

    • سلام دوست عزیز ممنون از لطف شما، امکان خرید و فروش در بازه معاملات 9-12.5 امکان پذیر است و نیاز ی به سرخطی زدن نیست.

  • در هنگام خرید چرا باید بالاترین قیمت را انتخاب کنیم؟
    اگر به هنگام خرید پایین ترین قیمت را خریداری کنیم، چه اتفاقی می افتد؟

    • سلام دوست عزیز شما باید با بررسی کادر های عرضه و تقاضا و قیمت پایانی و… قیمتی رو ثبت کنید که منجر به خرید بشه. این قیمت لزوما بالاترین قیمت یا پایین ترین قیمت نیست.

  • با سلام و تشکر از مطالب کامل و جامع که توضیح دادید. آیا امکان تغییر نوع کارت بانکی که موقع ثبت نام انجام دادیم،وجود دارد؟مثلا من موقع دریافت کد بورسی،بانک صادرات را اعلام کردم،اما الان میخوام بانک دیگری را معرفی کنم

    • سلام دوست عزیز به قسمت ویرایش اطلاعات در سایت سجام مراجعه کنید و تغییرات مدنظرتون رو اعمال کنید.

  • سلام برای اولین بار در بورس شرکت کردم و برنامه شما خیلی بهم کمک می کنه .وقتی می خواهم طبق اموزشهای همین صفحه از شرکتی سهامی بخرم به تعداد خیلی کم مثلا ۵ تا می گه خارج از محدوده تعریف شده است .می خواستم بدونم این محدوده تعریف شده کجا ست و من چکار کنم وقتی می خواهم در تعداد خیلی کم خرید یا فروش کنم؟؟ممنون از راهنماییتان.

    • سلام دوست عزیز حداقل مبلغ سرمایه گذاری در بورس ۵۰۰ هزار تومان است البته به جز عرضه اولیه ها. برای اشنایی با عرضه اولیه این لینک رو مطالعه کنید.

  • سلام
    من تاريخ برداشت پول رو برای امروزتعیین کرده بودم و تیک خورده ک انجام شده ولی هنوز چیزی ب حسابم واریزنشده،میخواستم بدونم چیکارباید بکنم

    • سلام دوست عزیز از طریق کارگزاری تون پیگیری بفرمایید.

  • سلام،چندروزی‌است‌سر‌تایم‌خریداری‌میکنم‌وپولم‌بلوکه‌
    میشه،ولی‌بعدازچند‌ساعت‌‌خریدهام‌منقضی‌میشه‌وپولم‌بر
    میگرده‌ممنون‌میشم‌راهنمایی‌کنید

    • سلام دوست عزیز این مشکل رو از طریق کارگزاری تون پیگیری کنید.

  • بارک الله ، بالاخره یه سایت پیدا شد که توضیح درست و درمون بده. ممنون از شما.

  • خیلی عالی بود.ببخشید بخایم سهامایی که موفق ترن توبورس خریداری کنیم کدوم قسمت سیگنال راهنمایی میکنه

    • سلام دوست عزیز برای اطلاع از وضعیت سهم ها میتونید مقالات تحلیلی سیگنال رو مطالعه کنید.

  • سلام ببخشید یک سوال موقع خرید حداقل مبلغی که باید خرید کنیم ۵۰۰ هزار تومنه آیا موقع فروش هم حداقل مبلغ و حداقل تعداد سهم برای فروش تعریف شده؟

    • سلام دوست عزیز خیر برای فروش محدودیتی وجود نداره.

  • سلام چطور میشه سهام خریداری شده و ثبت شده منقضی می شود

    • سلام دوست عزیز این موضوع رو از کارگزاری تون جویا بشین.

  • سلام وقت بخیر من تازه شروع کردم هنوز وارد بازار بورس نشدم ممنون میشم راهنمایی کنید

    • سلام دوست عزیز میتونید از مقالات اموزشی و تحلیلی سیگنال استفاده کنید.

  • سلام و درود
    من یک قسمت رو متوجه نشدم. از جدول قیمت پایانی و دیروز و بالا و پایین چطور بفهمم قیمتی که برای سهام پیشنهاد میدم کدومه؟ قیمتی که منجر به خرید سهام مد نظرم بشه

    • سلام دوست عزیز در بازه قیمتی مجاز روزانه در هر قیمتی که شما اقدام به خرید یا فروش کنید، در صورت رسیدن قیمت معاملات به قیمت مد نظر شما، این خرید یا فروش انجام خواهد شد.

  • دیگه داشتم از سرمایه گذاری تو بورس بخاطر بلد نبودن ناامید می شدم …
    خیلی ممنون از آموزش عالیتون

  • سلام مطالب خیلی مفید بودن …یه سوال داشتم اینکه ما سهم ما چه سود کرده باشه چه ارزشش کم شده باشه …در نهایت هر تعداد سهام ما به قیمت سربه سر معامله میشه؟؟؟

    • سلام دوست عزیز معاملات چه سودده باشن چه ضررده در قیمت سربه سر انجام میشه.

  • سلام نمیدونم چرا میخوام وارد برنامه ایزی تریدر بشم میزنه رمز بانام کاربری مطابقت نداره

    • سلام دوست عزیز این مشکل رو از طریق کارگزاری تون پیگیری کنید.

  • سلام مطالب آموزنده وجالب بود. هروقت مشکلی پیش میاید دوباره مطالب رو باز خوانی میکنم.

  • برای مبتدی بسیار خوبه ولی کمی در مورد تحلیل و ….. نیز مطلب قرار دهید باتشکر

  • سسلام علیکم

    من تازه به جمع بورسی ها قرار گرفتم و با توجه به اینکه در اولین معامله ام باید 500 به بالا باشه و فردا هم عرضه اولیه انجام میشه و تعداد ارزش سهام تعلق گرفته به هر نفر به200 هزار تومن هم نمیرسه آیا اتوماتیک سفارش خرید عرضه اولیه منو انجام میده

    • سلام، محدودیت 500 هزار تومانی در خرید عرضه اولیه ها اعمال نمیشه و با هر مبلغی میتونید خرید کنید

  • درودبرشما وباتشکرفراوان از راهنمایی های عالی شما .امیدوارم موفق و موید باشید.

  • عالی من که خیلی از این توضیحات استفاده کردم و بسیار بدردم خورد
    ممنون

  • سلام عالی بود. لطفا در مورد چه سهمی خوب است و سود کنیم رو برام بفرستید به ایمیلم .یا بهتر بگویم روش سهام خوب چگونه بخرم

    • سلام دوست عزیز… درخواست شما به تیم تحلیلی سیگنال منتقل شد.

  • سلام و ممنون بابت اطلاعات و نقاله های عالیتان .لطفا در خصوص تعیین قیمت خرید وفروش سهام در میان قیمتهای عرضه و تقاضا توضیح بفرمائید

  • ضمن تشکر ازبرنامه خوبتان . درصورت امکان لطفا ویدئودرمورد چکونگی خریدوفروش سهام دراین برنامه سیگنال بارگذاری فرمایید. متشکرم

  • با سلام، آیا واسه فروش سهام محدویت وجود داره؟
    منظورم مبلغ فروش سهام هستش، چون من کلی سهام خرد و عرضه اولیه دارم که ارزششون کمتر از ۱۰۰ هزار تومانه، با تشکر

  • سلام وقت بخیر برای فروش سهم حداقل مبلغ برای فروش همان پانصدهزارتومان هست؟

  • بسیار عالی بود ولی کاش در ارتباط با اعداد و ارقامی که در صفحه هستن میزان سود یا ضرر ما هستن ونهوه جدول خوانی نیز بیشتر اموزش میدادین

  • سلام ممنون از گروه فهیم سیگنال که آموزش ساده و بنیادی برای بهره‌برداری بیشتر در بورس ارائه می‌نماید سپاسگذارم

  • میشه در اولین خرید فقط یه عرضه اولیه که در اون روز ارائه می شه رو بخریم یا حتما باید حد اقل 500 تومن خرید داشته باشیم؟

    • سلام، محدودیت خرید 500 هزار تومانی برای عرضه اولیه ها وجود ندارد

  • خیلی خوب و ارزشمند بود امیدوارم بصورت عملی هم بتوانم استفاده نمایم.

  • واقعا عالی هستید تموم سوالات ذهنی منو تک ب تک جواب دادین با مقاله هاتون

  • واقعا خیلی خوب و عالی توضیح دادین مرسی از کادر زحمت کش سیگنال ممنونم

  • متشکرم تنها سایتی که به این قشنگی مفهوم بورس و معاملات را رسوند سپاسگزارم

  • سلام و عرض ادب خدمت عزیزانی که زحمت کشیدند مطالب آموزنده و مفیدی بود با تشکر فراوان

  • سلام از مطالب خوب ومفیدی که گذاشتید بسیار استفاده نمودم.ممنون

  • باسلام و خسته نباشید.امکانش هست رایگان سهم هایی رو برای مبتدی ها معرفی کنید که بتونن زمان مناسب بخرند و بفروشن؟؟؟

  • سلام می‌بخشید اگه سهمی رو بخریم ولی در صف بمونه پولش برگشت داده میشه همون روز ؟

    • سلام اگه سهم خریداری نشه در حساب شما باقی میمونه

  • عالی و مفید بود.در صورت امکان در مورد تحلیل سهام هم آموزش داده شود عالیتر میشود.

  • سلام.ممنون از توضیحات
    من قیمت سهم انتخاب میکنم مثلا ۲۳۲۰ ریال و خرید میزنم.ولی وقتی میرم پورتفو رو چک میکنم میبینم قیمت رو برام بالاتر زده مثلا ۲۳۷۰ ریال..
    ممنون میشم توضیح بدین🙏🙏

  • سپاس از همه زحمات بی دریغتان
    بسیار آموزنده بود
    در پناه یزدان باشید

    • سلام دوست عزیز، حداقل مبلغ سرمایه گذاری در بورس 500 هزار تومان هست.

  • سلام بابت چرا در زمان فروش سهام پیام شما ممنوع المعامله میباشید چاره چیست به پولم نیاز دارم

    • سلام دوست عزیز، بهتره برای رفع این مشکل با کارگزاری تون تماس بگیرید.

  • سلام من 17 سالمه ،سجام ثبت نام کردم در قسمت نماینده قانونی هم مشخصات (ولایت) پدرم را دادم
    در مفید و فارابی هم ثبت نام کردم ، بعد از احراز هویت کد بوریسم اومد و پدرم ولایتاً قرارداد مفید و فارابی را جای من امضا کرد
    الان می‌خوام بدونم حسابم آفلاین میشه یا آنلاین ؟

    • سلام دوست عزیز، افراد زیر 18 سال تنها می تونن از طریق ولی شون کد افلاین دریافت کنن. برای اطلاعات بیشتر این لینک رو مطالعه بفرمایید.

  • با سلام و احترام من از سالها قبل کد بورسی ۸رقمی رو دارم امکان خرید وفروش با این کد هست یا نه؟ یا دوباره باید تو سجام ثبت نام کنم.ممنون اگه پاسخ بدید

    • سلام دوست عزیز در حال حاضر چه افرادی که از قبل کد بورسی داشته‌اند چه افرادی که درخواست صدور کد بورسی دارند، باید یکبار در سامانه سجام ثبت نام و مراحل احراز هویت را طی کرده باشند.

  • سلام روز بخیر توضیحات خوبه ولی من میخوام سهام بفروشم و تمام مراحل انجام میدم ولی در نهایت خطای ممنوعیت معامله سهام جهت فروش سهام رو می ده و کارم نهایی نمی شه. امکان داره جهت رفع ممنوعیت معامله سهام توضیح بفرمائید؟

    • سلام دوست عزیز، این مشکل رو از طریق کارگزاری تون پیگیری بفرمایید.

    • سلام دوست عزیز، بعد از دریافت کد بورسی به کارگزاری مراجعه کنید تا نام کاربری و رمز عبورتون رو دریافت کنید و وارد سامانه معاملات کارگزاری بشید.

  • با سلام و خسته نباشید ممنون از مطالب بسیار مفیدی که ارائه کرده‌اید . خیلی عالی بود

  • توضیحات خیلی مفید بود سپاسگذارم.
    اگر بخواهیم شماره حساب اولیه در سجام رو بعدها تغیر بدیم امکانش هست یا خیر؟

    • سلام دوست عزیز به سایت سجام مراجعه کنید. در قسمت «ویرایش اطلاعات قبلی» می تونید اطلاعات تون رو ویرایش کنید.

  • ممنون از برنامه خوبتون واقعا تمام مطالبتون عالی هست و خیلی خوب توضیح دادین🌷🌷🌷🌷🌷

  • من میتونم همه سهامم رو بفروشم در این صورت پول چه موقع به حسابم واریز میشه

    • سلام دوست عزیز برای اینکه بتوانید مبلغ داخل حساب کارگزاری خود را به حساب بانکی‌تان منتقل کنید که بتوانید آن را در بازاری جز بازار سهام خرج کنید، باید از منوی سامانه، گزینه تقاضای وجه را انتخاب کنید.
      صفحه‌ای باز می‌شود که همان بالا سه گزینه وجود دارد شامل سه تاریخ و محدودیت برداشت. این تاریخ‌ها معمولا از سه روز کاری بعد شروع می‌شوند که کارگزاری می‌تواند وجه مورد نظرتان را به حسابتان واریز کند. البته بستگی به کارگزاری هم دارد و ممکن است از دو روز یا یک روز کاری بعد شروع شوند.

  • سلام……..خیلی عالی بود یک فرمول کامل وکافی بود سه روز است سهام سیتا را انتخاب وثبت کرده ام باشارژ حساب کابریم ولی هیچ خبری ازادامه آن نیست بایدچه .کرد آیا نباید کارگزاری اقدام به منظور کردن سهام بنام اینجانب کند اشکال از کارگزاری سرمایه ودانش است یا ازمن

  • سپاس از مطالب آموزنده اي كه (به جرات ميتوانم بگويم از بهترينهاست )در اختيار ما قرار دادين.

  • سلام صب بخیر من تازه وارد بازار بورس شدم چه سهم هایی واسه خرید خوبن خرید حدودا باید چقد باشه ؟

    • سلام دوست عزیز، خرید و فروش سهام به استراتژی سرمایه گذاری شما بستگی داره. برای اطلاع بیشتر از وضعیت سهم ها میتونید از فیلتر های بخش سهام در اپلیکیشن سیگنال کمک بگیرید. موفق باشید.
      حداقل مبلغ سرمایه گذاری در بورس 500 هزار تومان هست.

  • سلام خسته نباشد میشه لطفا راهنماییم کنید که من تمام کارای بورسی انجام دادم اما چون چیزی سر در نمیاریم از بورس یه آشنایی پیدا کردم که کارهای خریو فروش برام انجام میده با یوزر پس من بعد اینکه سود کردم ٪ خودش برمیداره سوال من اینه که میشه اعتماد کرد از خود سایت واریز یا برداشت به حساب خودش انجام بده یا سوال کلی اینه که این کار بکنم یا نه!؟

    • سلام دوست عزیز به طور کلی بهتره اطلاعات شخصی هر فرد نزد خودش محفوظ بمونه.

  • ممنون از توضیح کامل شما. من تازه وارد بورس شدم و دیروز نمیدونستم شارژ حساب بورسی یعنی چی فکر کرده بودم که همون حساب بانکی من پول داخلش باشه کافیه که متاسفانه یک عرضه اولیه خوب رو از دست دادم ولی الان با توضیحات شما کاملا یاد گرفتم

  • با سلام خدمت شما
    من تازه وارد بورس شدم و کد بورسی گرفتم کد کاربری و رمز عبور هم برایم امده ولی وقتی وارد شدم در پرتفوی من سهام عدالت من نشان داده نشده است لطفاً راهنمایی بفرمایید می‌خوام سهام عدالت خود را ببینم

    • سلام دوست عزیز برای اشنایی با نحوه انتقال سهام عدالت و مشاهده ارزش ان می توانید از این لینک و این لینک استفاده کنید.

  • سلام ممنون از توضیحات عالیتون یه سوال داشتم من رمز کارگزاریمو وکد بورسیمو به یکی از دوستان دادم واسم خرید وفروش کنه مشکلی پیش نمیاد

    • سلام دوست عزیز، بهتره اطلاعات شخصی هر فرد نزد خودش محفوظ بمونه.

  • سلام
    وقتی شما سهامدار نمادی هستی و بعد اون نماد افزایش سرمایه میده این افزایش سرمایه چطور به حساب شما وارد میشه.
    مثلا چند وقت پیش ایران خودرو نمادش بسته شد و 1800 درصد افزایش سرمایه داد. این افزایش سرمایه کی و چگونه وارد حساب سهامدار میشود.
    ممنون

    • سلام دوست عزیز، شما میتونید اطلاعات لازم در مورد افزایش سرمایه رو در این لینک مطالعه بفرمایید.

  • سلام ممنون از توضیحات عالیتون یه سوال داشتم من رمز کارگزاریمو کدبورسیمو به یکی از دوستام دادم تا برام خرید وفروش کنه مشکلی ندارن؟

    • سلام دوست عزیز، بهتره اطلاعات شخصی هر فرد نزد خودش محفوظ بمونه.

  • با سلام و ممنون از توضیحات کاملتون.
    وقتی سهام رو میذارم برای فروش این خطا رو میده: سهامداربر روي اين سهم ممنوع المعامله مي باشد.
    علت چی میتونه باشه.

  • سلام وقت شما بخیر
    من امروز با بالا ترین قیمتی که ثبت شده بود سهام یه بانک رو‌ خریداری کردم
    تو قسمت سفارشات تیک سبز خورده ولی هنوز تو قسمت پرتفوی چیزی ثبت نشده
    در ضمن هزینه از حساب کسر شده و به صورت بلوکه در اومده
    این به این معنی که در اولین فرصت وارد پرتفوی خواهد شد یا مشکلی داره؟
    ممنونم از لطف شما

    • سلام دوست عزیز، تا روز کاری بعد صبر کنید در صورت برطرف نشدن مشکل را با کارگزاری مطرح کنید.

  • سلام من در مفید دومشکل دارم ا-ازنماد های بورس وفرابورس قیمت پایین بودخریدکردم وتاریخ لغو بعد ازانجام زدم زمانی که من خریدم قیمت ۱۰۲۷۱۳ریال بود که الان گران شده حالا نه میشه حذف کرد ویرایش هم نمیشه ۲- هرنمادی را که میخام بفروشم میگه شما ممنوع المعامله هستید لطفا راهنمایی کیند

    • سلام دوست عزیز، این مشکل رو از طریق کارگزاری تون پیگیری بفرمایید.

  • سلام
    من ثبت سفارش خرید سهم رو انجام میدم ولی بعد از پایان روز هیچ سهمی برای من خرید نمیشه
    چطور می تونم سفارش مطمئنی رو بدم که حتما خرید انجام بشه؟

    • سلام دوست عزیز، این مشکل رو از طریق کارگزاری تون پیگیری بفرمایید.

  • سلام. ازکجا بفهمیم صندوقی که انتخاب کردیم حقیقی است یا حقوقی. آخه بعضی‌هایش میگه بازارگردانه.

    • سلام
      صندوق های بازارگردانی حقوقی هستند. در سیگنال می تونید از قسمت صندوق ها تقسیم بندی های مختلف از جمله این مورد رو مشاهده کنید.

  • سلام.
    ببخشید سهام عرضه اولیه رو در کارگزاری مفید میتوان پیش خرید کرد؟؟

    • سلام دوست عزیز، برای اطلاع از خدمات کارگزاری ها به سایت ان ها مراجعه بفرمایید.

  • سلام وقت بخیر
    دوتا سوال دارم از خدمتتون
    1- آیا من میتونم هم کد معاملاتی آنلاین داشته باشم و هم کد معاملاتی آفلاین؟
    من کارگزاری مفید را انتخاب کردم
    2- اگر درست متوجه شده باشم: برای خرید سهام باید پول به حساب “مفید” واریز کنم و بعدش خرید انجام بدهم. زمانی که من بانک ملت یا سامان حساب دارم و قصد خرید میکنم، آیا مبلغ بازهم به حساب “مفید” واریز میشود؟

    • سلام دوست عزیز، کد بورسی افلاین برای افرادی هست که به سن قانونی نرسیده اند.
      شما برای خرید سهم باید ابتدا حساب کارگزاری خودتون رو شارژ کنید.

  • سلام من سهم میخرم از پولمم کم میکنه ولی بعد مدتی همان پولی ک کم شده دوباره میاد تو حسابم و خریدی ک انجام دادم مثل اینکه لغو میشه باید چیکار کنم راه حلی نداره؟

    • سلام دوست عزیز، این مشکل رو از طریق کارگزاری تون پیگیری بفرمایید.

  • سلام وقت بخیر
    من یه سؤال دارم اگه لطف کنید جواب بدین ممنون میشم
    من ارز اولی پیزد رو خریدم الان میخوام بفروشمش,بین ساعت۸تا۱۲درخواست میدم میزنه خارج از زمان,وقتیم از ساعت۱۲:۳۵به بعد درخواست میدم میزنه گروه اجازه انجام معامله نمیدهد,میخواستم ببینم برا فروش چیکار کنم لطفا راهنمایی کنید ممنون

    • سلام دوست عزیز، این سهم از اوایل هفته بابت برگزاری مجمع عمومی سالیانه متوقف شده و قابل معامله نیست.

  • میخاهم شماره حساب و شبا که ابتدای ثبت نام داده ام عوض کنم باید چیکار کنم؟

    • سلام دوست عزیز، برای ویرایش اطلاعات تون می تونید از سایت سجام استفاده کنید و همچنین با کارگزاری تون تماس بگیرید.

  • سلام
    چراهروقت تعداد واحداهاروانتخاب میکنم
    مثلا نمادخودرو400تومنه کیف پولمم200هزارتومن شارژه منم500واحد خریدمیزنم ولی میزنه معامله خارج از محدوده تعرفه تعیین شده میباشد

    من ازکجابفهمم تعرفه چقدره؟
    یامیزنه خارج از محدوده زمانی میباشد
    چطور میتونم خریدکنم تاحالاموفق نشدم میشه راهنمایی کنید؟؟؟

    • سلام دوست عزیز، در خرید و فروش سهام بایستی کارمزد کارگزاری رو هم در نظر بگیرید.

  • سلام میشه در مورد کسانی که با سهام عدالت وارد بورس شدند توضیح بدید

    • سلام دوست عزیز، می تونید از این لینک و دیگر مقالات اموزشی و تحلیلی در مورد سهام عدالت در سایت سیگنال استفاده کنید.

  • سلام خیلی خوب بود
    فقط یه سوال واسه خرید و فروش حتما باید دیپلم داشته باشیم

    • سلام دوست عزیز، خیر قانون حداقل مدرک تحصیلی برداشته شده. تمام علاقه مندان به بازار بورس می تونن سهام خرید و فروش کنن.

  • سلام امروز چند بار اقدام به خرید سهم کردم در پایان هیچ سهمی برای من وجود ندارد در ضمن شارژ من منفی هم شده لطفا راهنمایی کنید چگونه شارژ از دست رفته بر می گردد.

    • سلام دوست عزیز، این مشکل رو از طریق کارگزاری تون پیگیری بفرمایید.

  • سلام..من کدبورسیم رو دریافت کردم ولی کد،کاربری و رمز رو که میگید از کجا باید بگیرم؟؟؟

    • سلام دوست عزیز، بعد از دریافت کد بورسی به کارگزاری مراجعه کنید تا نام کاربری و رمز عبورتون رو دریافت کنید و وارد سامانه معاملات کارگزاری بشید.

  • سلام . من از بانک ها etf خریداری کردم . چطوری سهم رو به کارگزاری سامان ک کد بورسی دارم انتقال بدم؟،

    • سلام دوست عزیز… باید به کارگزاری درخواست تغییر کارگزار ناظر بدهید.

  • سلام وعرض ادب
    ممنون توضیحات شما تکمیل
    خداخیرتان بده
    فقط مانده که یادبگیربم چه سهامی بخریم

    از100000تومان کمتر نمی تونیم سهم بخریم؟؟

    • سلام دوست عزیز، هر سرمایه گذار برای خرید هر سهم باید حداقل مبلغ 500 هزار تومان بپردازد.

  • سلام خسته نباشید با سهام عدالت چطور میشه خرید و فروش سهم انجام داد؟
    ممنون میشم راهنمایی کنید

    • سلام دوست عزیز… شما میتونید سهام عدالت رو بفروشید و با مبلغش سهام بخرید!

  • سلام وقت بخیر
    اینکه حداقل باید 500 هزارتومان حساب شارژ داشته باشه فقط برای خرید یک سهم از یک شرکت می باشد؟؟

    • سلام دوست عزیز، بله برای خرید هر سهم به جز عرضه اولیه ها باید 500 هزار تومان اختصاص داده بشه.

  • Vpn روشن بود به کارگزار پول واریز کردم از حسابم کسر شده ولی تو کارگزاری نیومده باید چیکار کنم لطفا راهنمایی کنید

    • سلام دوست عزیز، بهتره این موضوع رو از طریق کارگزاری تون پیگیری بفرمایید.

  • سلام میخاستم ببینم چطوری میشه کل معاملاتی که انجام دادیم و کلا چقر خریدیم و چند فروختیم و چقدر سود کردیمو بدست بیاریم توی ۱۰ ماهو

    • سلام دوست عزیز، شما می تونید از درگاه ذینفعان بازار سرمایه استفاده کنید. برای اشنایی با این درگاه می تونید از این لینک استفاده کنید.

  • سلام اقا اینو توضیح بدید من نمیخام با واریز تو بورس شرکت کنم من میخام با سهامی ک تو سبدم هست با خرید و فروش کنم باید چیکار کنم

    • سلام دوست عزیز، شما می توانید از تیتر های “چطور سهام بخرم؟” و “چطور سهام بفروشم؟” در همین مقاله استفاده کنید. موفق باشید

  • سلام خسته نباشید اطلاعاتی که در اختیارمان می گذارد بسیار خوب و مفید است ، سپاس از شما و همکاران

  • تشکر بابت مطالب مفیدتون ،
    سوالی ذهنم رو‌مشغول کرده ضمانت امانتداری مبالغ واریز شده به حساب کارگزاریها و عدم دستکاری اون توسط کارگزاریها چیست؟
    آیا واریز آنی همون سندیت رو برای انتقال پول به حساب کارگزاری داره که از طریق فیش انحام میشه؟

    • سلام دوست عزیز، کارگزاری ها ضمانت هایی رو برای انجام تعهدات و امانت داری نزد سازمان بورس و بانک مرکزی دارند. برای شارژ حساب تون هم تفاوتی نداره که از چه روشی استفاده کنید.

  • سلام زمانی که بخوایم سهام خرید کنیم باید کمترین قیمتی که داخل کادر آبی زده رو وارد کنیم و زمانی که بخوایم بفروشیم باید بیشترین قیمتی که ارائه دادند وارد کنیم و برای خریدو فروش به قیمت پایانی هم توجه کنیم یعنی اونو وارد کنیم.

  • سلام، ممنون از راهنمایی خوبتون، اینکه میگن سهام اولی ها سود خوبی داره و باید خرید چقد صحت داره؟

    • سلام دوست عزیز، برای اطلاع از وضعیت عرضه اولیه ها می تونید از این لینک و دیگر مقالات اموزشی و تحلیلی سایت سیگنال استفاده کنید.

  • سلام ممنون از مطالب مفیدتون
    ببخشد حداکثر مبلغ برداشت یعنی چی
    نمیتونم کل موجودی مون رو برداشت کنیم؟

    • سلام دوست عزیز، حداکثر مبلغ هر تراکنش 50 میلیون تومان هست. این محدودیت از طرف بانک ها اعمال شده نه کارگزاری ها. بنابراین برای تراکنش های بیشتر از این مقدار می تونید به کارگزاری تون مراجعه کنید.

  • سلام مطالعه هفت گامی را که توضیح داده بودید برای خرید و فروش در بورس بسیار مفید بود تشکر

    • سلام دوست عزیز، برای اطلاع از خدمات کارگزاری ها به سایت اونها مراجعه کنید.

  • سلام ببخشید من یک رمز عبور وونام کاربری از کار گزاری مفید دریافت کردم ولی وقتی وارد میکنم میگه اشتباه باید چیکار کرد

    • سلام دوست عزیز، بهتره این موضوع رو از طریق کارگزاری تون پیگیری بفرمایید.

  • سلام ممنون بابت برنامه ی خوبتون
    با استفاده از برنامه ایزی تریدر شارژ انی برای اولین بار: ابتدا ۱۰۰ هزار ت و بعد ۴۵۰ هزار ت حسابمو شارژ کردم الان چرا در قدرت خرید تنها ۴۵۰ هزار ت قید شده‌؟
    اگر میشه راهنماییم کنید

    • سلام دوست عزیز، این مشکل رو از طریق کارگزاری تون پیگیری بفرمایید.

  • سلام
    لطفا در مورد خرید و فروش عرضه اولیه زیاد ما را کمک کنید
    سپاس از شما

  • سلام خواهش میکنم جواب بدید،
    من کد بورسی گرفتم ولی تو هیچ کارگزاری ثبت نام نکردم، و الان سهام ETF دولتی را با کد ملی خریداری کردم ، میخواستم بدونم بدون ثبت نام در کارگزاری امکان خرید و فروش دارم؟
    مثلا تو خود پرتفو امکاناتی هست که خرید و فروش انجام بدم؟

    • سلام دوست عزیز… برای معامله صندوق دارا یکم حتما باید در کارگزاری حساب معاملاتی داشته باشید و از اون طریق خرید و فروش انجام بدید.

  • سلام دوستان
    من کد سهامم و گرفتم و حالا باید کارگذاری مراجعه کنم اما نمیدونم به کدام کارگذاری مراجعه کنم! آگاه، تدبیرگران، مفید، فارابی، همه در موردشون بد میگن. یکسری میگن پول را تا چندین روز بلوکه می کنن، یکسری میگن اصلا پاسخگو نیستن و ….. امکان داره با توجه به وضعیت فعلی، یک کارگذاری خوب معرفی کنید؟ یکی از کارگذاری هایی که به اسمش رسیدم و چیز بدی در موردش ندیدم (البته چیز خوب هم ندیدیم!) کارگذاری حافظ بود. نظرتون در مورد این کارگذاری چیه؟

    بنظرتون از همین الان بجای یک کارگذاری، به چند کارگذاری مراجعه کنم؟

    ممنون میشم راهنمایی کنید.

    • سلام دوست عزیز، برای اطلاع از خدمات کارگزاری می تونید به سایت اونها مراجعه کنید.

  • وقت بخیر این احراز هویت غیر حضوری واسه چیه! من انجام دادم کامل کد بورسیمم اومد حالا کارگزاریم ک مفیده میگه باید حضوری بری دفاتر پیشخوان ! لطفا یکی راهنمایی کنه

    • سلام دوست عزیز، برای ورود به بورس دو مرحله احراز هویت نیاز هست. یکی برای سجام و یکی برای کارگزاری ها. شما از طریق سیگنال، احراز هویت سجام خود را به صورت غیر حضوری انجام داده اید و مجوز ورود شما به بازار سرمایه صادر شده است. کد بورسی از طرف سازمان سپرده گذاری مرکزی برای شما ارسال می شود. پس از دریافت کد بورسی برای استفاده از سامانه معاملاتی کارگزاری نیاز به دریافت نام کاربری و رمز عبور دارید که برای این منظور بایستی با کارگزاری تماس بگیرید. در صورتی که کارگزاری مذکور خدمات غیر حضوری ارائه ندهد نیاز به مراجعه حضوری خواهد بود.

  • با سلام و درود خدمت شما بزرگوار،اگر پولی رو وارد بورس کنیم و هیچ خریدی انجام ندیم سود دهی داره یا نه

    • سلام دوست عزیز، هر کارگزاری سامانه آنلاینی برای معاملات آنلاین کاربران خود طراحی کرده است که می‌توانند با ورود به آن و وارد کردن نام کاربری و کلمه عبور خود، وارد دنیای خرید و فروش سهام شوند. دسترسی به این سامانه‌های آنلاین و در نتیجه خرید و فروش سهام، از طریق سایت یا اپلیکیشن کارگزاری‌ها امکان پذیر است.

  • بسیار خوب بود…
    آموزش گام‌به‌گام، روان و ساده…
    واقعاً خدا خیر و برکت به شما دهد…

  • باسلام واحترام
    من یادم نیست چه حساب بانکی را درهنگام انتخاب کارگزاری وثبت نام معرفی کردم.چطوری میتونم مطلع بشم.؟ممنون

    • سلام دوست عزیز، شما می تونید در قسمت “ویرایش اطلاعات قبلی ” در سایت سجام، اطلاعات بانکی که در ثبت نام سجام وارد کردین رو مشاهده کنید.

  • سلام.
    ببخشید من از طریق همراه بانکم سهام گرفتم و الان ازشون تاریخ فروش و اسم سهام را پرسیدم.الان این سهام در پرتفوی من نیست چطور میتونم بفروشمش؟

    • سلام دوست عزیز، برای مشاهده سبد دارایی تون می تونید از درگاه ذینفعان بازار سرمایه استفاده کنید برای اشنایی با این درگاه می تونید از این لینک استفاده کنید.
      از طریق سامانه معاملاتی کارگزاری تون هم میتونید سهام تونو بفروشید.

  • نام کاربری کدملی هست؟رمزی رو که ایجادکردم درست میزنم مینویسه نام کاربری یا رمزاشتباست..نام کاربری هم کدملی زدم

    • سلام دوست عزیز، بعد از دریافت کد بورسی، می تونید به کارگزاری تون مراجعه کنید تا نام کاربری و رمز عبور تون رو دریافت کنید. موفق و پرسود باشید.

  • بسیارعالی خداقوت..لطفا نرم افزاربهترین کارگزاریها یا لینکشون محبت کنید تابسم لله گویان شروع کنیم

  • سلام
    من تازه میخوام وارد بازار بورس بشم و یک سوال اساسی برام پیش امده که من سهمی رو که خرید کردم اگر بخوام بفروشم آیا باید خریداری برای اون سهم وجود داشته باشه؟ یا این که خود سیستم سهم من رو نقد میکنه
    چون در سهم هایی که در حال سقوط هستند کسی مایل به خرید نیست و…

    • سلام دوست عزیز… برای خرید و فروش سهام حتما باید فرد دیگری مایل به معامله با شما باشه وگرنه معامله ای انجام نمیشه.

  • سلام من چندوقت پیش بدون کد بورسی سهام دولتی ک اردیبهشت ۹۹ عرصه شد رو با کد ملی از آپ خریدم .اگه الان با کد بورسی وارد پرتفوی خودم بشم اون سهام برام اومده یا خیر؟؟؟ تشکر از محتواتون

    • سلام دوست عزیز، برای مشاهده سبد دارایی تون می تونید از درگاه ذینفعان بازار سرمایه استفاده کنید. برای اشنایی با این درگاه از این لینک استفاده کنید.

  • ممنون از توضیحات شما،خیلی عالی بود منتظر آموزش های بعدی شما هستم

  • سلام من میخوام باسهام عدالتم توبورس شرکت کنم چطورباید بااون حساب کارگزاریموشارژکنم؟

    • سلام دوست عزیز، در حال حاضر این سهام قابلیت انتقال به پورتفوی بورسی شما را ندارد. در مورد اینکه چه زمانی این سهام قابل انتقال به پورتفوهای بورسی خواهد شد هنوز خبری در دسترس نیست.

  • سلام وخسته نباشین، من موقع ثبت نام برای دریافت کد بورسی، در ثبت نام کارگزاری فامیلیم اشتباه وارد شده بعد که نگاه کردم دیدم گزینه ویرایش نداره و انگار نمیشه ویرایش کرد،، ولی در سایت سجام درست هستش،، حالا کد بورسی و رمز عبور و نام کاربریم اومده، خواستم بپرسم موقع خرید و فروش سهام و واریز و برداشت وجه به مشکل نمیخورم چون فامیلیم در سایت کارگزاری اشتباه وارد شده؟؟ ممنون میشم واقعا جواب بدید

    • سلام دوست عزیز، برای تغییر نام خانوادگی تون با کارگزاری تون تماس بگیرید.

  • سلام… خیلی خوب و واضح و قدم به قدم تمام مراحل رو توضیح و آموزش دادید… ممنونم
    فقط یه سوال در مورد محاسبه قیمت سر به سر دارم: مگه قیمت سر به سر قیمتی نیست که ما نه سود کرده باشیم و نه زیان؟
    خب وقتی من سهمی رو میخرم، یک بار در مرحله خرید کارمزد کارگزار رو باید محاسبه و پرداخت کنم و یک بار هم زمان فروش سهم باید کارمزد کارگزار رو بپردازم ضمن اینکه اگه اشتباه نکنم نیم درصد هم مالیات فروش باید پرداخت کنم.
    پس در محاسبه اون، موضوع فقط کارمزد کارگزاری هنگام خرید نباید باشه، درسته؟
    طبق مثال، کارمزد خرید هر سهم، 51/977 ریاله که اگه به قیمت خرید اضافه کنیم به اون عدد قیمت سر به سر کادر نارنجی نمی رسیم.
    ممنون میشم راهنماییم کنین.

    • سلام دوست عزیز، کارمزد و مالیات خرید و فروش سهم همون ابتدای معامله کسر خواهد شد.

  • سلام و خسته نباشید
    ببخشید من چگونه با گوشی خودم با کد بورسی شوهرم میتونم براش سهام بخرم

  • با عرض سلام
    من 4 سال قبل در بورس مجازی سهام کمنگنزح و کطبسح را خریدم الان نمیتونم خرید و فروش کنم میگن که متوقف شده. برام سوال پیش امده که اگه من در واقعیت این سهام رو خریده بودم سهامم چی میشد؟ لطفا در مورد سهام های ممنوع و متوقف شده توضیح دهید که چرا متوقف میشن و به سر سهام چی میاد؟
    ممنون از شما

    • سلام دوست عزیز… دو سهمی که شما نوشتید جزو حق تقدم ها هستند و حق تقدم هم در بازه زمانی خاصی قابل معامله هست. حق تقدم ها بعد از دوره زمانی مشخص شده به سهم تبدیل میشن. مثلا حق تقدم کمنگنزح به سهم کمنگنز تبدیل میشه.

    • سلام دوست عزیز… بستگی به قیمت سهم داره. در حال حاضر کف خرید 500 هزار تومنه.

  • مطالب ارائه شده بسیار آموزنده و کامل بود اگر تصاویر واضح تر و بیشتر باشد،برای آموزش،بهتر خواهد بود.

  • واقعا خسته نباشید عالی و ممنون بابت اضافه کردن دانش بورس به ما.

  • سلام باید چقدر از دارایی کلت مونده باشه تا سهمی رو بفروشی من ۱۶ هزار داخلشه میگه موجودی کافی نیست میخوام سهممو بفروشم

  • سلام و خسته نباشید
    باتوجه به اینکه الان کف خرید۵۰۰هزارتومن شده یعنی ما در هر معامله ای از هر سهمی باید ۵۰۰تومن خرید کنیم؟

  • بسیار آموزنده ومفید واقع شد ولی باید بیشتر در این زمینه مطالعه کرد چون کمی پیچیده است ممنون ومتشکر

  • خیلی ممنونم توضیحات کامل و جامع …..😍😍😍
    سایت عالی دارید و اساتید مجرب و کاربادی دارن توضیح میدن❤❤

  • باعرض سلام یاسوال داشتم زمانی 100سهم ازنمادکه مبلغ میشود500هزارتومان پیغام میده که کمتر1000سهم نمیشودپس چطورشمابا500هزارتومان خریدمیکنید تشکر

  • اگر سهمی که در روز قبل با صف خرید بسته شده را در ساعت ۸.۳۰ بصورت پیش سفارش اوردر بزنیم، قیمت سفارش سهم را چی انتخاب کنیم؟ همان پایانی یا آخرین سفارش؟ ممنون از بابت سایت خوبتون

    • سلام قیمت رو در بازه تعریف شده در روز میتونید وارد کنید

  • باسلام آیا در کانال نظریاپیشنهادتحلیلگران بورس جهت خریده‌ام وجوددارد لطفا راهنمایی کنید

    • سلام دوست عزیز… هیچ پیشنهادی برای خرید، فروش یا نگهداری سهام وجود ندارد.

  • سلام
    برای خرید سهام عرضه اولیه از معاملات آفلاین استفاده کنیم یا آنلاین؟ لطفا مقاله ای در مورد نحوه خرید عرضه اولیه در آفلاین معرفی کنید یا توضیح دهید
    با تشکر

    • سلام، برای خرید عرضه اولیه ها در روز عرضه استفاده از هردوی این روش ها ممکنه، در زمینه مقاله ای که پیشنهاد دادید هم مشغول تکمیل یک آموزش کامل در این زمینه هستیم تا بتونیم به همه سوالات متداول در این زمینه پاسخ بدیم، ممنون که نظراتتون رو با ما در میون میذارید

  • سلام وقت بخیر اگر یک سهمی رو صبح اول وقت خریدیم و تا ساعت اخر سهم ب ما تعلق نگرف چیکار کنیم .سهم رو کنسل کنیم یا بمون؟

    • سلام دوست عزیز… در صورت تعلق نگرفتن سهم به شما در پایان روز سفارش شما در روز بعدی به طور خودکار حذف میشه.

  • سلام ممنون از راهنماییتون..میخواستم بدونم چطور از خرید یک سهم باید مطمئن باشیم که سود کنه.خلاصه اینکه راه و روش شناخت سهام هایی که احتمال سودشون بالاش چجوریه یا چه زمانی بخریم .موقعی که در حال رشده یا موقعی که در حال پایین آمدنه..ممنون میشم توضیح کامل بدین

    • سلام دوست عزیز… با آموزش های سهام سیگنال همراه باشید.

  • سلام من سهام صندوقهاي واسطه گري يكم ثبت نام كردم و در سجام هم ثبت نام كردم و احراز هويت هم شدم بعد از يك هفته كد معاملاتي برام ارسال شد اين كد همان كد بورسي هست كه ميشه باهاش سهام خريد و فروش كرد؟

  • سلام من داخل سایت کارگزای مفید هستم.یه توافق نامه ای خرید عرضه اولیه رو تایید کردم.بعدش حسابم رو شارژ کردم ولی روز بعدش حسابم صفر شد .بعد برام پیام اومد که پول شما به صندوق دار یکم ریخته شد.الان میتونم پولم رو برداشت کنم.

  • سلام …من در صندوق سهامی سرمایه گذاری کردم ولی الان چند روزی هست که از مبلغ اصلی داره کم میشه جای امیدواری هست که ضرر نکنم یا هنوز که دیر نشده برم ابطال کنم…….ممنونم

    • سلام دوست عزیز، تصمیم برای خرید و فروش سهام بر عهده خودتون هست. موفق باشید.

  • سلام
    ممنون بابت مطالب مفیدتون
    من از بانک شهر برای بورس استفاده کردم میخوام کارت سامان رو به بورس متصل کنم.
    امکانش هست؟

    • سلام دوست عزیز، برای معرفی حساب بانکی جدید با کارگزاری تون تماس بگیرید.

  • سلام من تو صندوق حامی ثبت نام کردم و واحد جدید نمیتونم بخرم و گردش حسابم خالی است و تو بورس نمیتونم خرید انجام بدم می‌نویسه خارج از محدودیت

    • سلام دوست عزیز، بهتره این مشکل رو از طریق کارگزاری تون پیگیری بفرمایید.

  • سلام وقت بخیر
    مطالب سایتتون بسیار عالیه منتها حجم مطتالب زیاده و آدم یادش میره اجازه دارم کپی کنم ؟

    • سلام دوست عزیز، میتونید مطالب مورد علاقه تون رو در اپلیکیشن سیگنال نشونه گذاری کنید. ممنون از همراهی شما

  • سلام من دارایکم رو خرید زدم ولی هنوز به سبدم اضافه نشده و از حسابم هم کسر شده و توی لیست سفارشات و فعال هم هست علتش چی میتونه باشه

    • سلام دوست عزیز، پس از پایان پذیره نویسی صندوق های etf، مقدار تعداد واحد های صندوق خریداری شده به پورتفوی شما اضافه خواهد شد.

  • من بر اساس پرتفوی دارایی تعداد1330سهم از شرکتی در سالهای قبل خریده ام ، اما در هنگام ارسال درخواست فروش، سیستم پیغام تعداد سهام ناکافی است میدهد، حتی برای امتحان تعداد300سهم را انتخای کردم، که باز پیغام عدم کفایت تعداد میدهد. چرا؟؟

    • سلام دوست عزیز، می تونید سبد دارایی و اطلاعات مربوط به خرید و فروش سهام تون رو در درگاه ذینفعان بازار سرمایه ببینید. برای اشنایی با این درگاه از این لینک کمک بگیرید. در صورتی که همچنان مشکلی وجود داشت از طریق کارگزاری تون پیگیری بفرمایید.

  • من روز چهارشنبه جهت خرید عرضه اولیه آریا مبلغ 350000تومان حسابم رو شارژ کردم ولی بعد از مدتی متوجه شدم که حسابم مسدودی غیر وکالتی خورده این یعنی چی؟؟؟؟و چرا؟؟؟؟

    • سلام دوست عزیز، بهتره این مشکل رو از طریق کارگزاری تون پیگیری بفرمایید.

  • سلام،برای تشخیص انتخاب سهام اونی ک تو نمودار روند کاهشیش خیلی کم بوده درسال و روند افزایشیش زیاد بوده خوبه برا انتخاب خرید سهام ک ضرر کمتری بهمون وارد شه؟
    من نمودار سالانه نمادهارو چک کردم دیدم چندمورد کاهش قیمتشون کم بوده و بیشتر افزایش داشتن
    حالا اگر افت قیمت داشته باشن بهتره خرید انجام بشه یا باید دید سابقه کاهشیش اگه زیاد بود خرید نزنیم؟

    • سلام دوست عزیز، این موضوع بستگی به استراتژی معاملاتی شما داره.

  • سلام ببخشید من میخواهم سی درصد سهام عدالت خود را بفروشم اول چکار باید بکنم و چطور قیمت گذاری میشه و مبلغ آن چقدره ممنون

    • سلام دوست عزیز، هر زمان که درخواست فروش بدین کارگزار یا بانک در صورتی که بازار شرایط فروش رو داشته باشه براتون میفروشه و بر اساس قیمت همون روز به حسابتون واریز میشه اما اگه بازار نزولی باشه اون سهام نگهداری میشه و فروخته نمیشه

  • سلام ، من سهام برای فروش گذاشتم و از پورتفوی من رفت ولی نه پولش به قدرت خریدم اضافه شده نه اصلا توی قسمت معاملاتم هستش فقط توی پورتفوی قدیمیم هست که فروش رفته ، چی شده الان ؟

    • سلام دوست عزیز، بهتره این مشکل رو از طریق کارگزاری تون پیگیری بفرمایید.

  • مت چند روز پیش برای خرید صندوق یکم به حسابم ۲ میلیون واریز کردم وثبت سفارش زدم اولش ثبت شد ولی بعد پول به حسابم بر گشت بولکه هم نشده بود منم گفتم اون پول توحسابم باشه برای خرید امروز کع نگاه کردم ۲ میلیون به نام دارا یکم ثبت خورده وپول بلوکه شده در ضمن وقتی من دیدم برام ثبت نشده تو حسابم از طریق اپ رفتم خرید کردم الان تکلیف این دوتومن که بلوکه شده چیه

    • سلام دوست عزیز، بهنره این موضوع رو از طریق گارگزاری تون پیگیری بفرمایید.

  • ممنون من هیچ چیزی در مورد بورس وخرید وفروشش حتی همون مورد اولیه و اصطلاحتشم نمیدونم ولی الان یه چیزایی یاد گرفتم ممنون

  • سلام خسته نباشید ببخشید من چطوری باسهام عدالتم سهام بخرم من که پنجاه میلیون ندارم سهامم کلا ده ملیونه چکارکنم باتشکر

    • سلام دوست عزیز، هونطور که در مقاله نوشته شده سقف واریز وجه 50 میلیون تومان است، یعنی شما بیشتر از 50 میلیون با یک کارت نمی تونید واریز داشته باشید. مشکلی برای مبالغ پایین تر وجود نداره.

  • سلام من ساعت 1 بعدظهر خرید زدم خارج از تایم بازار گفت بای لغو بشه ولی نمی دونم به چه صورت لطفا راهنمایی کنید ممنون

    • سلام دوست عزیز، بهتره این مشکل رو از طریق کارگزاری تون پیگیری بفرمایید.

  • سلام؟ من می‌خواهم کد بورس بگیرم وکدرابه کسی بدام استفاده کند آیا حساب بانکی هم باید متلق به نام خودام باشد
    لطفا راهنمایی کنید

    • سلام دوست عزیز، با هر کارتی امکان واریز وجه هست ولی برداشت فقط دو تا کارتی که به کارگزاری معرفی کرده اید. باید به اسم خود فرد هم باشد

    • سلام دوست عزیز، بازار بورس هر روز (از شنبه تا چهارشنبه) بین ساعت 8:30 تا 12:30 فعال است و می شود به صورت آنلاین در آن فعالیت کرد. در غیر این ساعت ها نمی شود در این بازار خرید و فروش انجام داد. سامانه معاملاتی آفلاین به ما کمک می کند تا در هر ساعتی از شبانه روز معامله دلخواه خود را سفارش بدهیم تا در صورتی که بازار (در زمانی که فعال است) به آن قیمت رسید، از طرف ما معامله انجام بشود. در این روش پس از ثبت معامله آفلاین مجدد ارزش معامله را با سرمایه گذار چک می شود. اگر سهم و قیمت مورد نظر سهامدار تایید شود بعد از آن خرید و یا فروش اتفاق می افتد. موفق و پرسود باشید.

  • سلام تعدادخرید سهام کم مثل ۱۴ سهم بامبلغ ۵۰ تا ۶۰تومن بعدا قابل فروش هست یا باید افزایش سهام اتفاق بافتد تا امکان فروش برای سهام به وجود اید

  • سلام برای وارد کردن سهام قبلی وارد پرتفوی راهنمایی کنید من عضو کارگزاری مفید هستم متشکرم

    • سلام دوست عزیز، برای انتقال سهام تون می تونید از این لینک اموزشی درگاه ذینفعان بازار سرمایه کمک بگیرید.

  • سلام با تشکر از آموزشهای خیلی خوبتان
    من در زمان خرید سهام خیلی زیاد با این پیغام مواجه میشم”مقدار معامله خارج از محدوده تعریف شده در سیستم می باشد”.
    در حالیکه به اعداد و ارقام و محدوده ها کاملا دقت میکنم

    • سلام دوست عزیز، حداقل مبلغ قابل سرمایه گذاری در بورس 500 هزار تومان هست. گاهی برای مبالغ کمتر از 500 هزار تومان این اخطار رو میده. بخاطر کارمزد معاملات یکم مبلغ رو بیشتر بزنید.

  • سلام، من در کارگزاری آگاه کد بورسی گرفتم پنل کاربری سایت آگاه با این پنل تفاوت داره میشه توضیح بدین که اساس کار یکی هست یاخیر؟ چون واقعا اطلاعاتی که ارائه کردید خیلی مفید بودند.متشکرم

  • سلام ،اگه من نخوام خریدوفروش انلاین انجام بدم امکان داره که وارد سامانه انلاین معاملاتی نشم و از پیشخوان خرید رو انجام بدم.یا از صندوق ها خرید کرده باشم و از کد بورسی میتونم استفاده نکنم سود رو برای من واریز میکنن.؟

    • سلام دوست عزیز، خرید و فروش به صورت افلاین از طریق کارگزاری ها امکان پذیر است.

    • سلام دوست عزیز، همونطور که توی مقاله گفته شده سقف واریز 50 میلیون تومن هست یعنی شما با یک کارت در هر روز بیش از 50 میلیون نمی تونید واریز کنید. برای مبالغ پایین تر مشکلی وجود نداره.

  • باسپاس فروان
    لطفا بگید از جه طریقی باید شمارو دنبال کنیم؟؟ممنونم

    • سلام دوست عزیز، میتونید از سایت سیگنال استفاده کنید یا اپلیکیشن سیگنال رو نصب کنید و از خدمات ما بهره ببرید و یا از طریق صفحات مجازی(تلگرام و اینستاگرام) با سیگنال همراه باشید.

  • سلام عالی بود لطفاً توضیح دهید رمز عبور را در صورتی که فراموش کرده باشیم الان از سامانه استفاده می کنم ولی چطور باید رمزعبور را که مخفی هست ببینیم تا در جای دیگری بنویسمش

    • سلام دوست عزیز، میتونید از تنظیمات پروفایل کارگزاری تون استفاده کنید یا مستقیما با کارگزاری تون تماس بگیرید.

  • سلام.من چندین بار خواستم از طریق پرداخت درگاه بانکی پول ب حساب کار گزاری آگاه واریز کنم ولی هر بار ناموفق زده.علت چی هست؟ من از رمز دوم پیامکی استفاده میکنم

    • سلام دوست عزیز، بهتره این مشکل رو از طریق کارگزاری تون پیگیری بفرمایید.

  • سلام.من میخاستم سهام بخرم مثلا صادرات .هر چند بار خرید میزدم نمیشد .اینم بگم که مبلغ من پانصد هزار تومن بود .میخاستم ببینم ممکنه ایراد از مبلغ پایین من باشه .من کارگزاریم مفید و سقف مجازشو صد هزار تا در نظر گرفته .این یعنی اینکه از صد هزار واحد کمتر نمیشه خرید زد ؟.ممنون بابت پاسخ گویی تون.

    • سلام دوست عزیز، حداقل مبلغ قابل سرمایه گذاری در بورس 500 هزار تومان هست. ، بخاطر کارمزد معاملات یکم مبلغ رو بیشتر بزنید.
      سقف مجاز 100 هزار یعنی خرید های بیش از 100 هزار باید به صورت مضربی از 100 هزار باشه.

  • سلام ببخشید من محاسبه قیمت خرید و فروش سهم را مشکل دارم بر چه اساسی و از کجا و چجوری محاسبه کنم
    آیا باید از بین قیمتهایی که در صف خرید و فروش هست انتخاب کنم؟
    لطفا راهنماییم کنید

    • سلام دوست عزیز، در بازه روزانه مشخص شده در سهم، قیمت خرید یا فروش خود را می توانید تعیین کنید.

  • خيلي عالی. توضيحات کامل ومفيدبود.من خيلي چيزا رو ک نميدونستم ازاين برنامه ياد گرفتم.مچکرم

    • سلام دوست عزیز، بله ابتدا باید درخواست آزاد سازی به روش مستقیم بدین، بعد که سهام به کد بورسی تون وارد شد از طریق کارگزاری به همون روش سهام عادی بفروشید. موفق باشید

  • سلام و خدا قوت..از توضیحات کاملتون ممنونم عالی بود…هم اپلیکیشن هم سایت هم کانال تلگرامتون عالیه، بیشتر سایتها و کانالها به فکر درآمد زایی و فروش هستند اما تو این سایت و کانالتون بیشتر روی آموزش و اطلاع رسانی تاکید داره اونم با حوصله و علمی و روان واقعا عالیه و جامع و از جوابگویی درجه یکتون هم ممنونم

    • سلام دوست عزیز، ممنون از همراهی و لطف شما به سیگنال، با ما همراه باشید.

  • واقعا دمتون گرم خیلی راهنمایی های جالب و به در بخوری کردین سپاس بزرگواران

  • سلام من از صاپ و اپلیکیشن آپ سهام etf خریدم کارگزاریم مفیده ایا خریدم میاد تو کارگزا،یه کد پیگیری از خرید فقط گرفتم و یه پنل کارگزاری دارم نمیدونم چیکار باید کنم

    • سلام دوست عزیز، پس از پایان پذیره نویسی صندوق های etf، مقدار تعداد واحد های صندوق خریداری شده به پورتفوی شما اضافه خواهد شد.

  • سلام ممنون ازراهنمایی مفیدتون.
    من کارمندبازنشسته مخابراتم ومخابرات سهام به کارمنداش اختصاص داده وکدبورسی هم به ما داده است والان ده روز است که رمز عبور دارم وواردسایت مفیدمیشم اما خبری ازنام ونشان سهامم نیست درحالیکه برگه سهام همراه باکدبورسی ومیزان سهام دارم لطفا راهنمایی کنید چطور میتوانم انراببینم وبفروشم ممنون.

    • سلام دوست عزیز، برای مشاهده پرتفوی تون می تونید از درگاه ذینفعان بازار سرمایه استفاده کنید. برای اشنایی با این درگاه این لینک رو مطالعه بفرمایید. اگر سهام تون اونجا هم نبود از طریق کارگزری پیگیری بفرمایید.

  • سلام،ممنون بابت راهنمایی شما.چطور میتونم کل موجودی حسابم در بورس را بفهمم؟

    • سلام دوست عزیز، می تونید از درگاه ذینفعان بازار سرمایه استفاده کنید. برای اشنایی با این درگاه این لینک رو مطالعه بفرمایید.

  • سلام .اگه الان مثلا توی محدوده ۱۶۰۰۰تا۱۷۰۰۰ریال سهام داره فروش میشه ولی من ۱۸۰۰۰ریال سهامم رو برای فروش بزارم چطورمیشه ؟فروش میره؟

    • سلام دوست عزیز، ثبت سفارش فقط در بازه قیمتی مشخص شده امکان پذیر است.

  • سلام برای خرید سهم مبلغ ۲۰۰۰۰۰۰ میلیون تومان حساب کار گزاری را شارژ کردم و تراکنش هم موفق بود ولی دیگه برای انتخواب نماد وخرید اکسیر ادامه روند نداد لطفا راهنمایی کنید

    • سلام دوست عزیز، بعد از شارژ حساب تون باید نماد مد نظر تونو سرچ و انتخاب کنید و خرید و فروش رو انجام بدین. توضیحات کامل تر در همین مقاله ذکر شده. موفق و پرسود باشید.

  • سلام
    ممنون مطالب اموزنده ای بود یه سوال خدمتتون داشتم من امروزیکی ازسهم های پرتفوی خودم روفروخته ام پولش برگشت خورده ولی هنوزسهم هاتوپرتفوی ام هست

    • سلام دوست عزیز، به دلیل معاملات زیاد بازار بروزرسانی با کندی صورت می گیرد.

  • سلام وعرض خسته نباشید.
    سوال داشتم خدمتتون.اینکه من رمزعبورونام کاربریم اومده ولی هرکاری میکنم که برم توسایت به مشکل میخورم قبول نمیکنه فارابی هستش.دقیق دقیق واردمیکنم ولی میزنه عدم موفقیت نام کاربری یارمزعبوراشتباه است.راهنماییم کنین ممنون میشم.

    • سلام دوست عزیز، بهتره این مشکل رو از طریق کارگزاری تون پیگیری بفرمایید.

  • سلام خرید و فروش آنلاین و افلاین رو توضیح میدی ممنون از مطالب خوبتون

    • سلام دوست عزیز، بازار بورس هر روز (از شنبه تا چهارشنبه) بین ساعت 8:30 تا 12:30 فعال است و می شود به صورت آنلاین در آن فعالیت کرد. در غیر این ساعت ها نمی شود در این بازار خرید و فروش انجام داد. سامانه معاملاتی آفلاین به ما کمک می کند تا در هر ساعتی از شبانه روز معامله دلخواه خود را سفارش بدهیم تا در صورتی که بازار (در زمانی که فعال است) به آن قیمت رسید، از طرف ما معامله انجام بشود. در این روش پس از ثبت معامله آفلاین مجدد ارزش معامله را با سرمایه گذار چک می شود. اگر سهم و قیمت مورد نظر سهامدار تایید شود بعد از آن خرید و یا فروش اتفاق می افتد. موفق و پرسود باشید.

  • خیلی ممنون کاش زودتر این مقاله رو میخوندم دیشب انقد برام سوال پیش نمیومد ک چرا نمیشه خرید کرد!
    یه سوال دارم. اونایی ک از قدیم یه سری سهام دارن چطور میتونن به این سامانه کارگزاری انتقالش بدن ک بشه فروختش یا امارشو داشت؟ حتما باید حضوری رفت کارگزاری؟

    • سلام دوست عزیز، ممنون از همراهی شما با گروه سیگنال، برای انتقال سهام یا اطلاع از وضعیت پرتفوی تون می تونید از درگاه ذینفعان بازار سرمایه استفاده کنید. برای اشنایی با نحوه استفاده از این درگاه این لینک رو مطالعه بفرمایید.

  • ممنون ازمطالب آموزنده
    یه سوال اگه از یه سهم بخواهیم چندواحد ازآن را بفروشیم وبقیه واحدرا نگه داریم اینکار مقدور هست

    • سلام دوست عزیز، ممنون از همراهی شما با سیگنال، بله این امکان وجود داره.

  • با سلام و تشکر
    من تعداد کمی سهام از یک شرکت دارم که میخواهم در بورس بفروش برسانم، و هیچ آشنایی قبلی نیز با بورس ندارم ، برای فروش سهام حتما باید تمام مراحل بالا را طی کنم؟ امکانش هست مراجعه حضوری به ساختمان بورس داشته باشم؟

    • سلام دوست عزیز، امکان مراجعه حضوری وجود داره اما فروش اون جا هم از طریق اینترنت هست.

  • باسلام
    در موقع خرید اولیه اگر قیمت از بالاترین قیمت نماد بیشتر بزنین ایراد دارد یا باید برابر همان قیمتها باشد

    • سلام دوست عزیز، ثبت سفارش فقط در بازه قیمتی مشخص شده امکان پذیر است.

  • سلام یه سوال داشتم با کارت بانکی خودم میشه حساب خانممو شارژ کنم یا باید کارت به نام خودش باشه؟

    • سلام دوست عزیز، با هر کارتی امکان واریز وجه هست ولی برداشت فقط کارت هایی که به کارگزاری معرفی کردید. باید به اسم خود فرد هم باشه.

  • سلام من تو مانده پول داشتم ولی الان قدرت خریدم منفی هستش علتش چیه

    • سلام دوست عزیز، بهتره این مشکل رو از طریق کارگزاری تون پیگیری بفرمایید.

  • سلام اگه رمز دوم پویا نداشته باشیم نمی تونیم واریز وجه انجام بدیم؟

    • سلام دوست عزیز، شارژ حساب مثل همه فعالیت های بانکی دیگه بدون رمز پویا فقط تا 100 هزار تومن امکان پذیره.

  • سلام و خدا قوت برا سایت خوبتون
    من میخوام وارد بورس بشم و منتظر کد بورسیم هستم سوالی در مورد صندوق های etf برام پیش اومده که ممنون میشم جوابمو بدید ، نحوه سود دهی این صندوق ها چطوریه؟ اصلا سودی به سرمایه گذار میدن ؟ یا فقط تنها مزیتش اینه که سهاما با تخفیف عرضه شدن؟اگر سود دهی داره چطوریه [ماهانه ، سالانه و.. ].ممنون.

    • سلام دوست عزیز، شرایط سرمایه گذاری در صندوق رو میتونید از طریق وب سایت صندوق پیگیری کنید. موفق باشید.

  • ««ممنون میشم سوال منو جواب بدین»»

    فرض کنید من یک میلیون تومان فیکس تو حسابم دارم و میخوام سهام یک نمادو خریداری کنم حالا من یک میلیون رو ثبت سفارش زدم و تو حسابم هیچ پول دیگی موجود نیست
    کارمزد تو زمان خرید و فروش از همون یک میلیون کم میشه یا باید ی مقدار پول ته حسابم بزارم؟؟؟؟

    • سلام دوست عزیز، هزینه کارمزد جدا از هزینه ثبت سفارش هست و باید مبلغ جداگانه ای براش در نطر بگیرین.

  • ایا براخرید بجز تعداد سفارش قیمت سهام را هم ما باید مشخص کنیم یا هرچی قیمت تابلو باشد

    • سلام دوست عزیز، در بازه روزانه مشخص شده در سهم، قیمت خرید یا فروش خود را می توانید تعیین کنید.

  • چگونه سهامهای دیگر خود را به کارگزاری مفید جهت فروش انتقال بدهیم

    • سلام دوست عزیز برای اشنایی با نحوه انتقال سهام به کارگزاری جدید می تونید از این لینک استفاده کنید.

  • با عرض سلام و خسته نباشید خدمت همه عزیزانی که برای تهیه محتوای سیگنال زحمت میکشن واقعا دمتون گرم عالیه
    من تازه واردم کارگزاری مفید ثبت نام کردم ولی موقع شارژ حساب کاربری فقط دو بانک سامان و ملت وجود داره آیا ممکنه با بانک دیگه اینکارو انجام بدم؟؟

    • سلام دوست عزیز، ممنون از همراهی و لطف شما به گروه سیگنال، توی درگاه واریز تون در مورد بانک هایی که می تونین استفاده کنید توضیح داده شده. برای اطلاعات دقیق تر بهتره از کارگزاری تون جویا بشین. موفق باشید.

  • سلام، ببخشید آیا به طور مستقیم میتونیم سهام از دست کسی بخریم یانه؟ مثلا دوستم سهام شرکتی رو داره می خواد بفروشه من می تونم ازش بخرم یانه؟ اگه می شه چطوری؟

    • سلام دوست عزیز، بله با حضور در کارگزاری ها می توانید برگه سهام خود را منتقل کنید.

  • سلام . با تشکر از برنامه ی جامع سیگنال و آموزش های مفیدتان.
    من سالیان پیش تعدادی سهام خبهمن از طریقی و بصورت حضوری خریداری کردم و حدود یک ماه است که کدبورسی دریافت کرده ام و هم اکنون مشتری کارگزاری آگاه هستم و دو سه نوبت اقدام به خرید کرده ام .
    سئوال : چگونه می توانم سهام خبهمن خود را به سبد دارائی هایم در آساتریدر اضافه کنم تا در صورت لزوم بتوانم از طریق این کارگزاری اقدام به فروش نمایم ؟
    از راهنمایی شما پیشاپیش سپاسگزارم .

    • سلام دوست عزیز ممنون از لطف و همراهی شما با سیگنال، برای اشنایی با نحوه انتقال سهام به کارگزاری جدید می تونید از این لینک استفاده کنید.

  • با سلام.
    ما اگه اوراق بانک مسکن (به عنوان مثال نماد تسه ۹۸۱۲) را بخریم تا چهار ماه بعد نمیتوانیم آن را بفروشیم و در واقع محدودیت فروش دارد.سوال اینکه چگونه از این مدل محدودیت سهام ها در بورس و فرابورس مطلع شویم؟
    با تشکر از برنامه خوبتون.

    • سلام دوست عزیز اطلاعیه های هر نماد رو میتونید توی درگاه ذینفعان بازار سرمایه ببینید. می تونید از این لینک کمک بگیرید. موفق باشید.

  • سلام خسته نباشید ببخشید من ای تی اف دولتی خریدم و کد پیگیری فقط گرفتم الان ک کد بورسی رو گرفتم چ جوری باید ب پورتفوی خودم اضافه ش کنم؟؟؟

    • سلام دوست عزیز، پس از پایان پذیره نویسی صندوق های etf، مقدار تعداد واحد های صندوق خریداری شده به پورتفوی شما اضافه خواهد شد.

  • سلام.
    باور کنید من بیست تا اپ مطالعه کردم شما بهترین هستید .اگر یک گزینه برای اصطلاحات بورس هم داشته باشید دیگه اپ شما هیچ چیز کم نداره..
    با تشکر فراوان از زحمات شما
    دوستون دارم

  • خسته نباشید من چند روز کدبورسی دریافت کردم آیا میتونم سهام عیار رو از بورس بخرم ؟ یا باید یک ماه بگذره

    • سلام دوست عزیزف بهتره این موضوع رو از کارگزاری تون جویا بشید. موفق باشید.

  • سلام مرسی از توضیحات کامل تون،برای شارژحساب مبلغ حتماباید۵۰میلیون باشه میشه توضیح بدین اگر اون پول رو نداشتیم چی

    • سلام دوست عزیز، همونطور که تو مقاله نوشته شده حداکثر مبلغ هر تراکنش 50 میلیون هست یعنی شما بیشتر از 50 میلیون برای هر تراکنش نمیتونید هزینه کنید.

  • باسلام وتشکر فراوان بابت راهنمایی هاتون
    ببخشید من نمی دونم چه نمادی رو واسه ی خرید و فروش انتخاب کنم و اینکه درچه ساعتی باید این کارو انجام بدم ویرایش شروع به نظر تون چه حجم خرید معقولانه است ؟

    • سلام دوست عزیز تصمیمات مربوط به خرید و فروش به استراتژی معاملاتی شما بستگی داره موفق و پرسود باشید.

  • مطالب بسیار مفید و به زبان ساده توضیح داده شده،سپاسگزارم.

  • سلام روزتون بخیر من سهام یه شرکت رو خریدم ولی در حالت سفارشات فعال هستش اگه الان کنسل بزن ایا موجودی که خریدم به حساب برمیگرده …..کی برمیگرده….امروز هم چهارشنبه هفت شبه کی برمیگرده موجودی به حساب

  • سلام
    آیا بین زمان خرید و فرش یک سهم باید فاصله ای باشد و یا همان لحظه قابل فروش است؟

    • سلام دوست عزیز، به طور کلی هر زمان که بخواهید می تونید اقدام به خرید و فروش کنید. موفق باشید

  • من حدود 2هفته است که احراز هویت در دفتر پیشخوان انجام داده ام ولی هنوز نام کاربری و رمز عبور برایم پیامک نشده, آیا باید به کارگزاری هم جهت احراز و دریافت نام کاربری مراجعه کنم؟یا همان دفتر پیشخوان کافی است؟
    سپاس از مطالب مفیدتان و راهنمایی شما بزرگواران

    • سلام دوست عزیز ممنون از همراهی و لطف شما به گروه سیگنال، بعد از تکمیل فرایند احراز هویت کد بورسی برای شما ارسال میشه و بعد از اون باید برای دریافت نام کاربری و رمز عبور به کارگزاری تون مراجعه کنید.

  • سلام من صبح یه سهام خریدم باز میخوام سهام شرکت دیگه ای بخرم میگه فرایند ثبت نام هنوز انجام نشده مشکل از کجاست؟ ممنونم

    • سلام دوست عزیز، برای رفع این مشکل بهتره با کارگزاری تون تماس بگیرید.

  • ممنو‌ن از راهنماییهای خوبتون خیلی از استرسم کم شد وقتی این مقاله رو‌خوندم

  • باعرض سلام وخسته نباشید براامثال من که تازه کارهستیم لطف وخدمت بزرگی کردین ممنونم

  • لطفا راهنمایی بفرمایید که آیا امکان دارد تاریخچه ی تقاضاهای خطا خورده یا منصرف شده را از دفتر سفارشاتمان پاک کرد و یا خیر؟

    • سلام دوست عزیز، بهتره این مورد رو از کارگزاری تون جویا بشین.

    • سلام دوست عزیز، بله با موبایل هم امکان خرید و فروش وجود داره. می تونید از اپلیکیشن یا سایت کارگزاری ها استفاده کنید.

  • بسیار عالی.ببخشید میخواستم‌ بدونم‌من قبلا یه کارکزاری دیگه ثبت نام داشتم الان تغییر دادمش بازم میتونم با دوتا کارگزاری کار کنم

    • سلام دوست عزیز، بله امکان ثبت نام در چند کارگزاری وجود داره.

  • سلام هر کار میکنم واریز وجه انجام نمیشه میگه کارت شما معتبر نیست درصورتی که من تمام کارای بانکی از طریق همین کارت انجام میدم هم رمز دوم و هم پویا هردو اوکی هستش لطفا راهنمایی بفرمایید ممنونم

    • سلام دوست عزیز، بهتره این مشکل رو از طریق کارگزاری تون پیگیری بفرمایید.

  • سلام من تازه وارد بورس شدم
    وقتی میخوام سهمی رو خریداری کنم خطا مقدار معاملات برای من ارسال میه چه کار کنم
    مقدار شارژ من ۵۰۰ هزار تومان
    مشکل بعدی تعداد و قیمت است که وارد میکنم دوباره خطا می نویسه

    • دوست عزیز، بخاطر کارمزد معاملات یکم مبلغ رو بیشتر بزنید.

  • سلام اگه در موقع فروش قیمت اشتباه پایین تر بزنی مثلاً هرسهم ۱۵۰۰۰ ریال بزنی۱۵۰۰ریال راهی هست که جبرانش کرد؟؟؟؟

    • سلام دوست عزیز، بله امکان ویرایش سفارشات در طول مدت بازار وجود دارد.

  • درباره چه موقع خرید.چه تعداد خرید به چه قیمت خرید و درباره چه موقع فروش چه تعداد فروش به چه قیمت فروش بیشتر توضیح دهید
    سپاس

    • سلام دوست عزیز این موارد بستگی به استراتژی معاملاتی سرمایه گذار داره. موفق باشید.

  • سلام.سهامی را قبل از ورود به کارگزاری حدود ۲۰سال قبل داشتم چگونه میتوانم در کارگزاری که در آن الان فعالیت میکنم بفروش برسانم

    • سلام دوست عزیز، با کارگزاری تون تماس بگیرید تا کدتون مجدد فعال بشه و بتونید معاملات تون رو شروع کنید.

  • سلام اگه بخواهیم سهام عدالت بفروشیم به نظرتون کدوم کارگزاری رو انتخاب کنیم هیچ اشنایی هم با بورس نداریم

    • سلام دوست عزیز، برا اشنایی با بورس می تونید از مقالات اموزشی سایت سیگنال استفاده کنید. برای کارگزاری هم به سایت sejam.ir مراجعه کنید، در قسمت لیست مراکز احراز هویت می تونید کارگزاری های شهر خودتون رو مشاهده کنید و به دلخواه به یکی از اون ها مراجعه کنید.

  • باسلام وتشکر ازراهنماییهای عالیتان یک سوال داشتم آیابعدازثبت نام درکارگزاری واحرازهویت امکان داردکه حساب بانکی قبلی که درموقع ثبت نام درکارگزاری ثبت نموده ایم تغییردهیم?

    • سام دوست عزیز ممنون از همراهی شما با گروه سیگنال، معمولا این امکان وجود داره. بهتره با کارگزاری تون تماس بگیرید تا راهنمایی تون کنن.

  • بسیار خوب و آوموزنده.‌مفید و جامع. فقط یک سوال ازطریق گوشی تلفن همراه میخواستم کد بورسی بگیرم. با اینکه کل اطلاعات رو صحیح وارد کردم. رسیدم به گزینه ادامه متوقف شد. دلیلش چیه؟ ممنون

    • سلام دوست عزیز ممنون از همراهی شما با گروه سیگنال، با ی مرورگر دیگه امتحان کنید اگه بازم مشکلی بود از پشتیبانی سجام پیگیری بفرمایید.

  • ببخشید من وقتی نام کاربری و رمز ورود را می زنم ، گزینه تکمیل حساب میاد ولی چیزی نمیاد که بشه تکمیلش کرد، البته به دفتر پیشخوان مراجعه کردم و توسط سجام تایید شده

    • سلام دوست عزیز، بهتره این مشکل رو از طریق کارگزاری پیگیری بفرمایید.

  • سلام
    ممنون از مطالب مفیدتون.
    میشه توضیح بدین اتصال حساب کارگزاری به حساب بانکی چطوری انجام میشه؟ من تازه کارم. بازم ممنون

  • سلام.ضمن تشکر بابت پاسخگویی به سوالات. سوالم اینه که آیا میشه من حساب شخصی خودم رو برای انجام امورات مالی یه شخص دیگه در زمان دریافت کد معاملاتی از کارگزاری یا ثبت نام دریافت کد بورسی در سجام وارد کنم یا حتما باید حساب بانکی به نام خود فرد ثبت نام کننده باشه ؟

    • سلام دوست عزیز، با هر کارتی امکان واریز وجه هست ولی برداشت فقط دو تا کارتی که به کارگزاری معرفی کرده اید. باید به اسم خود فرد هم باشد.

  • سلام وقتتون بخیر ببخشید من سهام عدالت دفتر پیشخوان تمام مداحلو برای کارگزاری مفید انجام داد حالا کد اومده سه حرف باعدد ولی واردش نمیشم چیکارکنم؟ بعد نخوایم سهامو بفروشیم بخوایم سودشو ماهانه بگیریم میشه؟ مث اینکه توسایت خود مفید نوشته بود میشه تویکسری صندوق ها رفت و سود گرفت ک برام باز نشد مطلبو بخونم
    هم اینکه باید حسابو شارژ کنیم یعنی چی ؟ باز باید پول واریز کنیم؟

    • سلام دوست عزیز، بعد از دریافت کد بورسی با کارگزاری تون تماس بگیرید و نام کاربری و رمز عبورتون رو دریافت کنید تا وارد سامانه معاملات بشید. تعدادی از صندوق ها پرداخت سود دوره ای دارند بدین صورت که سررسید های مقرر پرداخت سود میکنن.
      اکثرا صندوق های با درآمد ثابت پرداخت سود دوره ای دارن. یعنی به صورت نقدی پرداخت میکنن و باقی صندوق ها سود ب صورت دوره ای پرداخت نمیکنن و شما تنها از اختلاف قیمت خرید و فروش سود میکنین.
      منظور از شارژ حساب واریز وجه هست.

  • سلام لطفا چندتاسهم که با۲تا۵میلیونم بشه خرید سودش درمیانمدت یابلندمدت ۵برابربه بالابشه

    • سلام دوست عزیز، تحلیل هر سهم در سایت سیگنال قرار دارد. به زودی اموزش هایی برای تحلیل پیشرفته هم در سایت قرار خواهد گرفت. با ما همراه باشید.

  • سلام و خسته نباشید خدمت تیم زحمت کش سیگنال .
    میخواستم بدونم اگه بخوام حساب بانکی برای معاملات بورسی خودم رو عوض کنم باید چکار کنم؟

    • سلام دوست عزیز، برای ویرایش اطلاعاتتون به سامانه سجام و کارگزاری تون مراجعه کنید.

  • سلام خسته نباشید یه سوال داشتم
    امکان ویرایش پیشنهاد های خرید یا فروش وجود داره ؟ یعنی مثلا اگه بخوام قیمت سهمی که برای فروش قرار دادم رو افزایش بدم میتونم؟

    • سلام دوست عزیز، بله امکان ویرایش سفارشات در طول مدت بازار وجود دارد.

  • سلام وقتتون بخیر ببخشید من سفارش خرید رو ارسال میکنم و پیام ثبت در هسته ی بورس میاد ولی در پرتفوی خودم سفارش رو نمیبینم کارگزاری مفید هست

    • سلام دوست عزیز، بهتره این مشکل رو از طریق کارگزاری تون پیگیری بفرمایید.

  • سلام بعداز خرید چگونه سهامم راکنترل کنم کاری باید انجام‌بدهم موقع ساعت کاری که سهمم‌رشد کنه یانه بازار تصمیم میگیره

    • سلام دوست عزیز، خرید و فروش یا نگهداری سهم بستگی به استراتژی معاملاتی شما داره و تصمیم گیری کاملا بر عهده خودتون هست. موفق و پرسود باشید.

  • واقعا از توضیحات بی منت و بی ادعای شما خیلی سپاسگزارم. عالی بود خدا خیرتان بدهد.

  • با سلام
    سهام خریداری شده یک شرکت اگر مثلا به بیست هزار تومن برسه آیا من سهامدار در فروش آن به مشکل برمیخورم یعنی اصلا با این قیمت بالا امکان فروش رفتنش هست؟

    • سلام دوست عزیز، در نظر داشته باشید که بازار بر اساس عرضه و تقاضا تعیین میشه و مازاد عرضه و تقاضا می تونه رو شانس معامله شما تاثیر بذاره ولی به طور کلی هر زمان که بخواهید می تونید اقدام به خرید و فروش کنید.

  • اقا اینجوری ک من متوجه شدم کلا ب این ترتیبه ک انگار دولت بجای مردم چند سهم ک الان اگر مردم بخان خودشون وارد بازار بورس بشن ب اندازه تقریبا ده میلیون سهم خریده ینی اینکه انگار شما همین حالا به اندازه ده میلیون پول وسط گذاشتید و وارد بازار سهام شدید پس تااینجا ای ول داره اون دولت خب حالا شما دهمیلیون سهم خریدید ک وقتی خودتون ب صورت مستقیم وارد عمل بشید هرموقع ک دلتون خاست میتونید دربازار بورس سهم خودتون رو بفروشید ینی سه روزه پس نیازی ب عجله نیست باید ببینی ک سهام شما یهو دیدی مثل طلا کشید بالا حالا شما بلفور میتونید پول خودتو ک همین دهمیلیونه ک کشیده شده بالا و شده مثلا سی میلیون خارج کنید یهو هم دید ک کشید پایین پس چندماه صب میکنید ک دوباره متعادل بشه بنابراین با یکم مطالعه بهتره ک بصورت مستقیم انتخاب بشه ازنظر من
    و مرسی از دولت ک بجای ما ده میلیون داد❤
    لطفا اگ نظرم درسته تایید کنید

  • با سلام، با همه خلقیات بدبینی و شکی که دارم به شما حس خوبی دارم، شما عالی هستید، امیدوارم که حسّم درست باشد.👌

  • از زحمات شما کمال قدر دانی را دارم
    لطفا در رابطه با علامت قفل که در کنار قیمت هست توضیح بفرمایین

  • سلام . من میخاهم سهام دارا یکم را خریداری کنم . ۲۰ روزه وارد بورس شدم . چگونه میتوانم از ایزی تریدر این سهام را بخرم ؟

    • سلام، بین ساعت 14 و 16 در قسمت نام نماد “دارایکم” رو سرچ کنید و تعداد مورد نظرتون رو سفارش بدید

  • سلام توضیحات عالی بود فقط یه سوال داشتم اگه من کل بودجه ام به اندازه حداقل مبلغ قابل قبول (۵۰۰ تومن ) باشه نمیتونم سهام چندتا شرکت بخرم؟
    یعنی برای سهام هر شرکت حداقل باید ۵۰۰ هزار تومن بخرم؟

    • سلام دوست عزیز، شما برای خرید هر سهم باید مبلغ 500 هزارتومان طبق قوانین خرید نمایید.

  • خیلی مطلب عالی و خوب بود من تا الان این چیزا رو نمیدونستم ممنون از راهنمایی شما
    ممنون از راهنمایی شما

  • خیلی مطلب عالی و خوب بود من تا الان این چیزا رو نمیدونستم ممنون از راهنمایی شما

  • باسلام
    آموزها و برنامه بسیار عالی و مفید هستن
    یسوال داشتم آیا در معاملات آنلاین برخط هم سود کارگزاری برداشت میشه؟
    م اینکه حتما مقدار سهمی ک خریدار درخواست داداه باید با مقدار سهم فروشنده برابر باشه تا خرید انجام بشه؟
    با تشکر از شما

    • سلام دوست عزیز، ممنون از همراهی شما با گروه سیگنال، برای سوال اول تون بله سود برداشت میشه و برای سوال دوم، خیر. شما به اندازه توان مالی خود در قیمت مد نظرتون اقدام به خرید می نمایید.

  • سلام آیا احتمال دارد سهام شرکت هایی که از اوج قیمت طی یک هفته فرود کرده اند دوباره سعود کنداز کجا باید فهمید خرید این ها ایا احتمال دارد ریسک مثبت باشد؟

    • سلام دوست عزیز برای بررسی وضعیت شرکت ها بهتره اخبار و تحلیل ها و صورت مالی اونها رو بررسی کنید. موفق باشید.

  • باسلام وتشکرازبرنامه خوبتون ببخشیدوقتی سهمی روخریدم چطوربفهمم کی بایدبفروشم مثلا بعدسی درصدهنوزم سودمیده من سمگادارم ازکجابفهمم کجابایدبفروشم یابزارم

    • سلام دوست عزیز تصمیم گیری برای خرید و فروش تماما بر عهده خود شماست و بر اساس استراتژی و پلن شخصی خودتون باید تصمیم بگیرید. موفق و پر سود باشید.

  • سلام
    ممنون از برنامه بسیار عالی و مفیدترین

    لطفا منظور از کلمات تعداد و حجم را در کادرهای ابی و قرمز توضیح بدهید
    ممنون

  • سلام. من سجام رفتم و کاراشو انجام دادم سهام عدالت رو آزاد کردم آیا باپول سهام میتونم توی بورس باشم؟ و خرید وفروش کنم؟ و با یه گوشی میشه هم برا خودم و هم برا خانومم وارد نرم افزارش بشم و خرید و فروش کنم؟

    • سلام، بله شما میتونید این سهام رو بعد از قابل معامله شدن اون ها خرید و فروش کنید

  • سلام وخداقوت.کمال تقدیر وتشکر ازشما بزرگوار ویکایک همکاران عزیز بابت توضحیات جامع ومفیدتون

  • سلام من کار گزاری مفید ثبت نام کردم احراز هویتم شدم.قردادهارم امضا کردم.کد معاملاتیمم گرفتم ولی هنوز تو صفحه کارگزاری نوشته که برای احراز هویت به دفتر پیشخوان برید.الان باید صبر کنم یادوباره برم دفتر پیشخوان.

    • سلام دوست عزیز بهتره برای پیگیری مشکل تون با دفاتر پیشخوان تماس بگیرید.

    • سلام دوست عزیز تصمیم گیری برای خرید و فروش تماما بر عهده خود شماست و بر اساس استراتژی و پلن شخصی خودتون باید تصمیم بگیرید. موفق و پر سود باشید.

  • سلام. تو یه سایتی خوندم ک بعد از اینکه کد میگیری تا یه ماه نمیتونی معامله کنی و بعدشم باید یه امتحانی بدی😑والا اولین بار بود همچین چیزی میشنوم… واقعیه یا نه!

    • سلام دوست عزیز بعد از دریافت کد بورسی در یک ماه اول فقط امکان خرید عرضه اولیه، سهام حق تقدم و واحد صندوق های ETF فراهمه. برای خرید و فروش سایر سهام باید یک ماه بگذره

  • سلام خسته نباشید ایا این حقیقت داره ک عرضه اولیه تا ۶ماه سود ۹۹درصد میده؟!

    • سلام، با توجه به ماهیت متغیر بازا نمی تونید برای یک سهم، حتی اگر عرضه اولیه باشه اینطوری بازدهی تعریف کرد، با این وجود اکثر عرضه اولیه های انجام شده در چند ماه اخیر بازدهی های مناسبی داشتند

  • باعرض سلام و خداقوت
    مطالب بسیار عالی و کاربردی و آموزنده بود.

  • آیا خرید عرضه اولیه هم باید بالای ۵۰۰ هزار تومان باشه؟!
    و اینکه وقتی سهمی رو میخریم اگر بخواهیم افزایش بدیم؛ این افزایش باید حتما بالای ۵۰۰ هزار تومان باشه یا نه؟؟؟؟!!!

    • سلام، در خرید عرضه اولیه ها محدودیت خرید 500 هزار تومانی وجود نداره اما برای سایر خرید ها باید این محدودیت رعایت بشه

  • سلام ممنون از آموزشتان ولی من مشکلی که دارم اینه که هیچ اطلاعی از بورس و اینا ندارم به نظر شما با همین آموزش و گرفتن کد بورسی میتونم توی بورس فعال باشم

    • سلام دوست عزیز اموزش و شناخت بازار برای موفقیت بسیار مهمه. برای اموزش بیشتر می تونید از مقالات سایت سیگنال بهره ببرید. موفق و پرسود باشید.

  • سلام خسته نباشید
    من هفته قبل احراز هویت کردم و دیروز کد بورسی فعال شد و تونستم پول هم به پنل کارگزاری واریز کنم
    الان یه سوال دارم . من شنیدم که باید یکماه بگذره تا بتونیم سهام خرید و فروش کنیم
    آیا این حقیقت داره ؟ یعنی الان من نمیتونم معامله انجام بدم ؟
    احراز هویت من رو کارگزاری تایید کرده و همچی تکمیل شده

    • سلام دوست عزیز در یک ماه اول فقط امکان خرید عرضه اولیه، سهام حق تقدم و واحد صندوق های ETF فراهمه. برای خرید و فروش سایر سهام باید یک ماه بگذره

  • چرا تو آگاه تریدر خریدوفروش طلاوبیت کویین وخیلی چیزای دیگه نیست؟فقط بایدسهام نفت وگاز وبانکی خریدوفروش کنیم؟

  • سلام
    من سال 83سهام خریداری کردم و الان هم دارم
    درسامانه سجام دوباره برای کد بورسی ثبت نام کردم
    آیا لازم به این کار هست یا با همان کد بورسی میتوان فعالیت را آغاز کرد

    • سلام دوست عزیز کد بورسی تنها یکبار برای هر فرد صادر میشه. اگه از سال 83 تا امروز فعالیت نداشتین با کارگزاری تون تماس بگیرید تا کد بورسی شما رو فعال کنن در غیر ان صورت به فعالیت خودتون ادامه بدین. در صورتی که قبلا در سامانه سجام ثبت نام کردین و احراز هویت شدین نیازی به این تکرار این کار نیست. موفق و پرسود باشید.

  • سلام وقت بخیر من چندتا سوال داشتم ممنون میشم راهنمایی کنید
    اول اینکه قیمت خریدی که ما میزنیم هرچی بیشتر باشه احتمال موفقیت در خرید بیشتره،یا ربطی نداره،
    سوال دوم اینکه ایا از قبل شروع به کار خرید میتونیم سفارش بدیم یا به این صورته که راس ساعت مشخصی باید سفارش خرید بزنیم
    ممنون میشم یه توضیح کلی بفرمایید.

    • سلام دوست عزیز افزایش یا کاهش شانس خرید و فروش به عرضه و تقاضای بازار و قیمت های پیشنهادی خریداران و فروشندگان دیگر بستگی داره. برای سوال دوم اگر کد تون آنلاینه فقط از ساعت 8:30 تا 12:30 امکان سفارش گذاری هست. اگر از سامانه آفلاین استفاده کنید میتونید تو ساعات دیگه هم سفارش بذارید اما انجام معامله در ساعات معاملاتی اتفاق میفته.

    • سلام دوست عزیز حداقل سرمایه لازم برای وزود به بورس 500 هزار تومان است.

  • سلام خیلی عالی بود مرسی ، لطفا بفرمایید مقدار خرید سهم محدودیت دارد یعنی چه مبلغی میتوان خرید کرد ، چه سقفی

    • سلام دوست عزیز خیر محدودیت ندارد و شما می تونید به اندازه سرمایه تون خرید و فروش کنید.

  • البته الان حداقل مبلغ برای انجام معامله خرید بیشتر از ۵۰۰ هزار تومان شده، چون برای من این مشکل پیش اومد میگم که مبلغ رو حتما باید چیزی بالاتر از ۵۰۰ هزار تومان مثلاً ۵۱۰ هزار تومان وارد کنید وگرنه معامله انجام نمیشه و سفارشتون انجام نمیشه

  • چقدر طول می کشد تا سفارش فروش سهام نزد کارگزاری در بورس بفروش برسد و وجه آن محقق گردد.بطورمثال بنده تمام سهام خریداری شده یک نماد را با دارا بودن سود یک روز قبل در سایت کارگزار ثبت کردم بعد از 24ساعت کنترل کردم دیدم هنوز در لیست انتظار هست .ایا میتوان درخواست را لغو یا اصلاح کرد .

    • با سلام و احترام، در صورت داشتن کد انلاین خرید و فروش سهام به صورت آنی امکان پذیر است و وجه آن تا حداکثر سه روز کاری به حساب فرد در صورت درخواست پرداخت وجوه منقل می شود. برای اطلاعات بیشتر با کارگزاری تون تماس بگیرید.

  • سلام ایا میشه خرید انلاین وبدم سخص دیگری با شماره تلفن دیگه با کد بورسی من انجام بده

    • سلام دوست عزیز اگر کسی نام کاربری و رمز عبور شما رو داشته باشه می تونه به پنل کاربری شما دسترسی داشته باشه و خرید و فروش کنه. بهتره اطلاعات شخصی شما پیش خودتون محفوظ بمونه

  • سلام. خسته نباشید. واقعا مطالبتون اموزنده است ممنون. من با کارگزاری مفید ثبت نام کرده ام ایا میتوانم از طریقی خریدهای آفلاین هم انجام دهم؟

    • سلام دوست عزیز بازار بورس هر روز (از شنبه تا چهارشنبه) بین ساعت 8:30 تا 12:30 فعال است و می شود به صورت آنلاین در آن فعالیت کرد. در غیر این ساعت ها نمی شود در این بازار خرید و فروش انجام داد. سامانه معاملاتی آفلاین به ما کمک می کند تا در هر ساعتی از شبانه روز معامله دلخواه خود را سفارش بدهیم تا در صورتی که بازار (در زمانی که فعال است) به آن قیمت رسید، از طرف ما معامله انجام بشود. در این روش پس از ثبت معامله آفلاین مجدد ارزش معامله را با سرمایه گذار چک می شود. اگر سهم و قیمت مورد نظر سهامدار تایید شود بعد از آن خرید و یا فروش اتفاق می افتد.

    • سلام دوست عزیز می تونید از این لینک و دیگر مقالات اموزشی سایت سیگنال استفاده کنید.

    • سلام و عرض ادب بعد از دریافت کد بورسی با کارگزاری تون تماس بگیرید تا نام کاربری و رمز عبور رو براتون بفرستن.

  • سلام ما الان ک سهام عدالت بهمون تعلق گرفته و میخایم خودمون سهاممونو کنترل کنیم میشه راهنمایی کنید چیکار باید کنیم من نمیدونم بورس چ جوریه ینی ما الان این سهام و داریم یا میره بالا سهاممون سودش میاد تو حسابمون یا میاد پایین؟ هرموقعم خاستیم بفروشیم چون قرار نیس ک چیزی بخریم میشه راهنمایی کنید🙏

    • سلام دوست عزیز می تونید از این لینک و بقیه مقالات اموزشی ما استفاده کنید. با ما همراه باشید.

  • سلام ممنون از اپلیکیشن خوبتون.
    من امروز برا اولین بار شروع کردم به خرید سهام اما هر نمادی که انتخاب میکردم برام مینوشت مقدار معامله شما خارج از محدوده ی تعریف شده ….چرا؟یعنی کجا رو اشتباه رفتم،اتفاقا قدرت خرید هم افزایش دادم باز حل نشد….لطفا راهنمایی بفرمایید،سپاس.

    • سلام دوست عزیز حداقل مبلغ سرمایه گذاری در بورس 500 هزار تومان هست معمولا وقتی خرید شما کمتر از این مقدار هست این خطا گزارش میشه.

  • سلام.
    ممنون از اطلاعاتتون. بسیار آموزنده و روان. سپاس از زحماتتون

  • سلام من هرچه سایتها را زیرورو کردم نحوه خرید سهام بازار بورس توضیح داده شده اگر چه خرید فروش دیگر بازارها شبیه هم هست ولی درپلاتفرم توضیح داده نشده که چطوری وارد دسته بندیهای مختلف و بازارهای مختلف بشیم فرضا اگر از فرابورس خواستیم خرید کنیم این بازار کدوم قسمت نمایش داده میشه سهامش سهامهای مختلف را چگونه وارد بازار شون بشیم و خرید وفروش کنیم .فقط آنچه درفلاتفرمها دیده میشه فقط سهام متعلق به بورس هست و توضیح داده نشده چگونه وارد بازار فرآبورس بشیم وعملیات خرید وفروش را انجام بدیم منظور من فقط نحوه دیدن بازارهای مختلف و سهام انان هست چیزی ندیدم در فلاتفرمها باتشکر

    • سلام دوست عزیز تمامی سهام ها در یک صفحه برای شما نمایش داده میشوند وقتی شما یک سهم خاص رو انتخاب می کنید در باکس سفارش نشون داده میشه که سهم متعلق به بورس هست یا فرابورس

  • سلام… ببخشید من تو کارگزاري سهم یه صندوق قابل معامله رو ثبت سفارش زدم.. اما پیغام میده ثبت سفارش بخاطر شرایط گروه انجام نشد این یعنی چی.. ممنون می‌شم جواب بدین

    • سلام دوست عزیز بهتره این مشکل رو از طریق کارگزاری پیگیری بفرمایید.

  • سلام،ممنون از مطالب مفیدتون،خواستم بدونم امکانش هست بخوام سهاممو بفروشم ولی به فروش نره؟؟به فرض به پولم احتیاج داشته باشم ولی خریداری مایل به خرید سهم نباشه،در این حالت چه اتفاقی میفته؟؟

    • سلام دوست عزیز در نظر داشته باشید که بازار بر اساس عرضه و تقاضا تعیین میشه و مازاد عرضه و تقاضا میتونه رو شانس معامله شما تاثیر بذاره ولی به طور کلی هر زمان که بخواهید می تونید اقدام به خریدو فروش کنید.

  • سلام. باتشکر وقتی قیمت رو می زنم تعداد رو بلد نیستم بزنم میشه لطف کنید راهنمایی بفرمایید

    • سلام دوست عزیز معمولا دو جور ثبت سفارش انجام میشه، یا میزان سرمایه‌ای را که می خواهید به اون سهم اختصاص بدین رو وارد می کنید (در این روش سامانه تعداد سهم را بر اساس سرمایه‌تان محاسبه می‌کند) و یا تعداد سهمی که می‌خواهید بخرید رو وارد کنید. در هر صورت انتخاب باشماست. به کارمزد کارگزاری هم توجه کنید.

  • سلام. وقتی قیمت رو می زنم تعداد رو بلد نیستم بزنم میشه لطف کنید راهنمایی کنید

  • با سلام
    طبق صحبت های شما اگه فرض بکنیم یک کارگزاری هنگام خرید ۱.۵ درصد و هنگام فروش ۱.۵ درصد کارمزد میگیره در نتیجه اگر سهمی را در یک روز بخریم و همان روز بفروشیم و سهم بالاترین درصد سود روزانه که ۵ میباشد رو گرفته باشه در نتیجه ما ۲ درصد سود خالص داریم ، آیا این درسته ؟ پس نهایت سودی که از خرید و فروش یک سهم در طول یک روز میتوان دریافت کرد ۲ درصد است ، درسته ؟
    ممنون میشم پاسخ دهید

    • سلام دوست عزیز با توجه به این که مقدار کارمزد در کارگزاری ها کمی متفاوت است نمیتوان مقدار سود را به طور قطعی تخمین زد.

  • سلام وخداقوت .آیا می توانیم از دو کارگزاری خرید و فروش انجام دهم مشکلی پیش نمیاد.ممنون

    • سلام دوست عزیز قیمت پیشنهادی بستگی به استراتژی معاملاتی شما داره و با توجه به عرضه و تقاضای بازار می تونید تصمیم بگیرید.

  • با سلام
    ممنون از اینکه برای آموزش دیگران وقت میزارید بقول معروف آموزش شاهرگ هر تجارتی است خیلی از زحماتتون ممنون

  • توضیحات خوب وتقریبا کاملی بود خیلی ممنون از راهنمایی هایتان

  • سلام خسته نباشید ببخشید چطوری باید موجودی حساب رو برای خرید بعدی چک کرد؟

    • سلام دوست عزیز اطلاعات مربوط به حساب تون رو می تونید در پروفایل کارگزاری تون ببینید.

  • سلام. برای اولین بار وارد این قسمت شدم، مقاله و توضیحات روشن وبسیار مفید بودند. متشکرم. قصداشتم 4 ستاره را به 5 تبدیل کنم که اشتباه شد .ببخشید.

  • با سلام
    من ۴ روز پیش در کارگزاری مفید کارهای ثبت نامم را انجام دادم. بعد یک کد معاملاتی برایم پیامک شد که شامل چند عدد و حرف است؟ آیا این کد معاملاتی یعنی اینکه من میتوانم عرضه اولیه را بخرم؟ چون هرچه نام کاربری و رمز عبور را میزنم موفق به ورود به صفحه مفید نمیشوم

    • سلام دوست عزیز کد بورسی شامل 3 حرف اول فامیل شما و 5 عدد است. برای دریافت نام کاربری و رمز عبور و ورود به سامانه معاملات با کارگزاری مربوطه تماس بگیرید.

  • من کد بورسی ام رو از طریق پیام گرفتم و با مدارکم دادم به دوستم که کاراش رو انجام بده تا به کار گزارم برسونه تا فعالیتم شروع بشه از کد و مدارکم عکس داره آیا خطری برای من داره ؟و چطور میتونم به کار گزارم اعتمادکنم؟

    • سلام و عرض ادب، برای ورود به سامانه معاملات نیاز به نام کاربری و رمز عبور هست نه کد بورسی. ولی بهتره کد بورسی و اطلاعات شخصی شما پیش خودتون محفوظ بمونه.

  • بابا دمتون گرم خیلی برنامه جامعی هستش کمک زیادی در یادگیری در زمینه بورس و اوراق و … میکنه ممنون از همه کسانی که در ساخت این برنامه زحمت کشیدن .

  • ایا بدون ارائه مدرک تحصیلی نمی توان از حساب آنلاین استفاده کرد؟

    • سلام، قانون مدرک تحصیلی چند ماهه که برداشته شده و بدون مدرک هم میشه وارد بورس شد.

  • سلام اگر سهمی خرید شد وارد دارایی من نشد واردثبت سفارش شد و جزییات ان نوشته بود تأیید شده توسط سارمان بورس یعنی چی من اون سهمو خریدم یا نه

    • سلام، در قسمت پرتفوی لحظه ای چک کنید، اگر سهم اضافه شده بود یعنی به شما تعلق گرفتهو همچنین در قسمت گزارش سفارشات هم میشه ثبت یا عدم ثبت سفارش ها را مشاهده کرد.

  • سلام لطفا جوابمو بدید ایا میشه با گوشی موبایل خرید و فروش سهام انجام داد یا فقط با کامپیوتر؟

    • سلام، با موبایل هم امکان خرید و فروش وجود داره. میتونید از اپلیکیشن یا سایت کارگزاری استفاده کنید.

      • سلام و تشکر از مطالب کاربردی تون…
        سوال: چطور میشه سهامِ با ارزش خرید؟
        یعنی از کجا بفهمیم فلان سهم با ارزشه و خرید کنیم؟
        تشکر

      • سلام دوست عزیز ممنون از لطف و همراهی شما با گروه سیگنال، برای اشنایی بیشتر با سهم ها به گزارش های تحلیلی سایت سیگنال مراجعه بفرمایید.

  • سلام سال 93 کدبورسی حضوری از کارگزاری ارمون گرفتم بعد از اون دیگه دنبال نکردم امروزسجام ثبت نام کردم کد پیگیری برام اومده جهت احراز هویت الان جهت تکمیل ثبت نام باید چیکار کنم

    • سلام، با کارگزاریتون تماس بگیرید تا کدتون مجدد فعال بشه و بتونید معاملاتتون رو شروع کنید.

  • چه طریق با کارگذاری برای دریافت نام کاربری و رمز عبور اقدام کنم ممنون

  • من مراحل ثبت نام سجاو ثبت نام کارگذاری مفید را انجام داده و کد بورسی دریافت کردم به چه طریق با کارگذاری برای دریافت نام کاربری و رمز عبور اقدام کنم ممنون

    • سلام، شما می‌توانید با مراجعه به کارگزاری مربوطه نسبت به دریافت نام کاربری سامانه آنلاین و رمز عبور آن که متعلق به شخص شماست، اقدام کرده و خرید و فروش خود را آغاز کنید.

  • سلام تشکر از راهنمایی کامل و بسیار ساده و روان و قابل فهم برای هر فرد مبتدی

  • من اکثر مقالات شما رو خوندم
    اول از بورس هیچی نمی‌دونستم اما الان تقریبا آماده ام.
    سپاس فراوان از زحمات شما.

  • سلام کارشناس عزیز
    این امکان هست که سفارش خرید مثلا شب انجام بشه و طی روز بعد بدون مراجعه به سایت، سیستم خودش خرید رو انجام بده؟

    • سلام و عرض ادب. بله با استفاده از کد آفلاین امکان این کار فراهمه.

  • تشکر.مقاله ها ی سیگنال خیلی خوبه،آموزنده است.فقط راه های تحلیل بازار سهام هم یاد بدین.ممنون

  • بسیار بسیار مطالب مفید و آموزنده بود.بسیار متشکرم از بابت آموزش بی نقص شما.عالی بود عالی.دمتون گرم.

  • سلام خسته نباشید .میگن موقع فروش کمترین قیمت را بزنید ..ولی شما گفتین که بالاترین را بزنید ..چطوری کنبم .ممنون

    • سلام، کمترین قیمت فروش میاد اولین سفارش قرار میگیره، اگر قصد دارید سهمتون رو سریع بفروشید میتویند با توجه به قیمت سفارشات در کمترین قیمت سفارش بزارید ولی الزاما همیشه اینجوری نیست شاید سهم صف خرید باشه و ه علت زیاد بودن تقاضا با بالاترین قیمت از شما خریداری بشه. منظور از متن هم این بوده که با توجه به عرضه و تقاضا و جدول سفارشات سعی کنید در قیمتی معقول سهمتون رو به فروش بزارید.

  • سلام میخواستم بدونم محدوده خرید هر سهام چیست یعنی تعداد نرمال معامله چند تا سهام است

    • سلام، از مبلغ 500 هزار تومان به بالا شما میتونید سهام رو خریداری کنید. همچنین سفارشات شما نباید از 50 هزار و 100 هزار سهم بیشتر باشه.

  • باسلام.توضیحات بسیارکامل بدو تشکر .فقط لطفا راهنمایی کنید که در پنل شخصیم به چه صورت به حساب گارگزاری پول واریز کنم .؟؟

    • سلام، از قسمت واریز وجه، گزینه واریز آنی از کارت بانکیتون پنل کارگزاریتون را شارژ کنید.

  • سلام خیلی ممنون از راهنمایی وتوضیحاتی که برای آگاهی مبتدیان در زمینه بورس انجام دادید.

  • سلام خیلی ممنون از راهنمایی وتوضیحاتی که پیش روی ما کذاشتید.

  • با سلام و خسته نباشید مطالب مربوط به ورود به بورس را مطالعه کردم خیلی مفید و درخور فهم بود. خیلی لذت بردم

  • اگر بگوئیم بخش عمده و اساسی در هر نوع سرمایه گذاری همین صرف وقت و انرژی برای یادگیری و کسب تجربه است گزافه نگفته ایم البته باید در نظر داشت که این اهمیت دادن به آموزش و کسب مهارت ، نباید جرات و جسارت تصمیم گیری و ریسک پذیری را که جزء لاینفک هر نوع معامله و سرمایه گذاری است از ما بگیرد

  • یعنی موقع فروش سهام هم پول کم میشه واسه کارگزاری ؟خرید که 1.43 کم میشه واسه فروش چقد کم میشه ؟

    • سلام، بله کسر میشه. در هر کارگزاری ارقام کمی متفاوته. بهتره در سایت کارگزاریتون کارمزدها رو چک کنید.

  • خیلی عال بودو سوالم اینه که من امروز قرارداد های کارگزادی مفد رو امضا کردم فقط‌نمیدونم چقدر طول میکشه که کد معملاتیم بیاد واگرم بیاد مراحل بعدی چجوریه باید چیکار کنم؟؟؟؟

    • سلام، معمولا دو روز تا یک هفته بعد کد بورسیتون صادر میشه.

  • سلام ممنون از راهنمای تون خوب بود اگر در مورد این که در بازار چه سهامی را بخریم رهانمایی کنید ممنون میشیم اخه چون پول تو کلاسای انلاین شرکت کنیم را نداریم به هر حال متشکرم

  • واقعا عالی بود.بسیار کامل و جامع به نسبت جاهای دیگه.کلی سایت ها رو دنبال گشتم تا اینجا رو پیدا کردم.

  • تشکرمیکنم ازدوستان عزیززحمت کش وکاربلدوراهنمای دلسوزسایت سیگنال که باتحلیل های اقتصادی حامی تولیدوکارگران گشورهستیدمن ازمطلب اموزنده شما بسیاراستفاده کردم وهم سودمالی بردم وهم احساس خوبی نسبت به مشارکت درتولیدگشورورونق اقتصادهستم ممنونم ازبودنتان انشاالله همیشه موفق وپرتلاش وخستگی ناپذیرباشید،،،،

  • خیلی خوب بود.
    به بیشتر از سوالات های که در ذهن همه هستش رو جواب میده خیلی عالی بود

  • واقعا برنامه کاملا کاربردی و مفیدی برای افراد مبتدی که اخیرا روانه بازار بورس شده اند ، می باشد . زیرا بصورت کاملا ساده و روان موضوع خرید فروش سهام را که یک موضوع فنی و تقریبا تخصصی است ، برای همگان بیان کرده است. واقعا خسته نباشید.

  • سلام
    به خودم واجب دونستم از شما بابت راهنمایی خوبتان تشکر کنم
    انشاالله همیشه موفق باشید

  • ببخشید من امروز سهام ونفت رو خریداری کردم اما در پرتفوی من ننشسنه حتی حذف نمی شه

    • سلام، اگر تا فردا مشکل برطرف نشد با کارگزاریتون تماس بگیرید.

  • سلام بسیار آموزنده وعالی اگر امکان داره چندتا سهام سودآور معرفی کنید

  • باعرض سلام وخسته نباشیدخدمت کارشناس محترم٬یک سوالی داشتم اینکه وقتی یک سهام افزایش سرمایه میدهد٬آیااین افزایش سرمایه باعث بالارفتن قطعی قیمت سهام شده و باعث سودآوری بیشتر سهام داران خواهدشد؟
    باتشکر

    • سلام
      بستگی به میزان افزایش سرمایه و قیمت تعدیل شده بعد از افزایش سرمایه دارد

  • سلام روزتون بخیرببخشیدباکارت بانک تجارت نمیشه متصل شدوکارواریز رو انجام داد؟؟من تو کارگزاری مفیدثبت نام کردم وتازه وارد هم هستم ممنون از راهنماییتون

    • سلام دوست عزیز. مشکلی نداره با هر کارتی که رمز پویا براش فعال باشه میتونید واریز وجه رو انجام بدید.

  • با عرض سلام و خسته نباشید خدمت دوستانی که زحمت می کشید و این اطلاعات جامع و کامل را در اختیار ما قرار میدهید .کمال تشکر و قدرانی را دارم
    سپاسگزارم

  • باسلام وعرض ادب خدمت کارشناس محترم واقعاً خوب، آموزنده ،مفید ،جامع و کامل بود. باتشکر ازبرنامه خوب تون

  • باسلام وخداقوت٬میخواستم بدونم وقتی یک سهامی رو بفروشم٬چقدرطول میکشه مبلغ اون سهام به مانده قابل برداشت حساب منتقل بشه؟
    باتشکر

    • سلام، بعد از فروش سهم بصورت آنی به قدرت خریدتون اضافه میشه و میتونید پول رو برداشت کنید.

  • سلام خسته نباشیدمن باکدعبورخودم ازطریق گوشی شوهرم گارگزاری روشارژکردم که امروز بتونم خریدکنم ولی این به حساب کارگزاری شوهرم رفت مشکل کجاست اگرسوالم درسته لطفاجواب بدید بنده تازه کارکم ممنون

    • سلام، احتمالا وارد حساب همسرتون شده بودید و به اشتباه شارژ انجام دادید.

  • واقعا از زحمات شما متشکرم بات راهنمایی برنامه خوبی که راه اندازی شده

    • سلام، بله شارژ حساب در ساعات معاملاتی و غیرمعاملاتی امکان پذیره.

  • عالی ، مفید و آموزنده
    خیلی توی سایتها و برنامه های مختلف سرچ کردم تا بالاخره اونیکه میخواستمو بدست آوردم.
    واقعاً کامل و جامع آموزش میدین.
    مرسی 🌹

  • بسیار عالی و مفید بود
    منتهی خرید سهم دیگه با حداقل ۱۰۰ تومن شارژ امکانش نیست

  • بسیار خوب، آموزنده ،مفید ،جامع و کامل بود .
    ممنون و متشکرم