چگونه ارز دیجیتال دوج کوین را استخراج کنیم؟

چگونه ارز دیجیتال دوج کوین را استخراج کنیم؟

استخراج Dogecoin به عنوان یک میم‌کوین، برای مدتی سود قابل توجهی نداشت. با این حال پس از توئیت‌های طرفداران این آلت‌کوین و حمایت از آن، نظیر ایلان ماسک، مارک کوبان و اسنوپ داگ، ارزش دوج‌کوین در ژوئیه سال 2021 به 40 میلیارد دلار هم رسید. ارزشی که برای استخراج‌کنندگان این رمز ارز خبر خوبی بود.

به همین بهانه، در این مقاله به راهنمای گام به گام استخراج دوج‌کوین و تمام آن چیزی که برای ماینینگ این آلت‌کوین احتیاج دارید پرداختیم. البته اگر هنوز خیلی درباره دوج‌کوین نمی‌دانید و با این ارز دیجیتال آشنا نیستید پیشنهاد می‌کنیم قبل از شروع این راهنما، سری به مقاله دوج کوین (Dogecoin) چیست و چگونه یک ارز دیجیتال محبوب شد؟ بزنید.

استخراج ارز دیجیتال دوج کوین

مفهوم استخراج در دوج‌کوین، مفهوم یکسانی با دیگر رمز ارزها دارد. زمانی که شما تصمیم می‌گیرید در چرخه ماینینگ Dogecoin شرکت کنید، سیستم یا رایانه شخصی شما، در نقش نود یا گرهی عمل می‌کند که وظیفه تایید یک تراکنش را بر عهده دارد.

به طور خلاصه ، گره‌های استخراج کننده، از سخت‌افزار خود، برای محاسبه معماهای پیچیده ریاضی استفاده می‌کنند که بخشی جدایی ناپذیر از فرایند اعتبار سنجی معامله هستند و به عنوان پاداش این بررسی در بلاکچین دوج‌کوین، سکه DOGE دریافت می‌کنند.

برخلاف بیت‌کوین، استخراج دوج‌کوین، نیاز به سیستم‌های محاسباتی پیچیده ندارد.

استفاده دوج‌کوین از الگوریتم استخراج Scrypt نسبت به الگوریتم مورد استفاده در بلاکچین بیت‌کوین یعنی SHA-256 باعث شده ماینیگ این رمز ارز به قدرت پردازشی کمتری نیاز داشته باشد. به همین دلیل کاربران می‌توانند به کمک رایانه‌های سطح خود هم در فرآیند استخراج شرکت داشته باشند.

سخت‌افزارهای استخراج‌کننده دوج‌کوین


پردازنده‌های کامپیوتر(CPU)


اگرچه این کار در واقعیت امکان‌پذیر است اما ایده‌ال نیست. استخراج به کمک cpu باعث می‌شود فشار زیادی به سیستم و سخت‌افزار آن وارد شده، بیش از حد گرم شود و بنابراین از عمر رایانه شما بکاهد.

CPUMiner یکی از نرم‌افزارهایی است که می‌توانید به کمک آن ارز مورد نظر خود را استخراج کنید. این برنامه برای سه سیستم‌عامل مک، ویندوز و لینوکس ارائه شده، ساختار ساده‌ای دارد و برای کسانی که به تازگی وارد ماینینگ شده‌اند شرع خوبی است.


کارت‌های گرافیک(GPU)


استخراج دوج‌کوین با GPUها به نسبت CPUها انتخاب مناسبتری محسوب می‌شود. اما به نسبت روش‌های دیگر به خنک‌کننده‌های قوی‌تری نیاز دارند. سه مورد از بهترین گزینه‌ها برای استخراج دوج‌کوین با استفاده از GPU به ترتیب زیر است:

  • ASUS RX Vega 64
  • انویدیا GeForce GTX و استفاده از نرم‌افزار CudaMiner
  • SAPPHIRE Pulse Radeon RX 580

ماینر Scrypt ASIC


این اسیک مخصوص ماینینگ رمزارزهایی است که از الگوریتم Scrypt استفاده می‌کنند. البته این دستگاه‌ها به دلیل سروصدای زیادی که تولید و گرمایی که ایجاد می‌کنند بهتر است در اتاقی با عایق صوتی و خنک قرار داده شوند. بهترین استخراج‌کنندگان ASIC برای دوج‌کوین به ترتیب زیر است:

  • Bitmain Antminer L3
  • BW L21 Scrypt Miner
  • Innosilicon A2 Terminator

استخراج دوج‌کوین با بازی در سایت RollerCoin

یکی دیگر از روش‌های استخراج و کسب دوج‌کوین بازی در سایت RollerCoin.com است. شما با انجام بازی‌های این سایت و افزایش هش‌ریت یا قدرت استخراج، می‌توانید رمز ارز مورد نظرتان را دریافت کنید.

RollerCoin تنها از 4 ارز بیت‌کوین، دوج‌کوین، اتریوم و توکن مخصوص خود یعنی RLT که در هیچ سایت دیگری قابل تبدیل و خرید و فروش نیست، را ارائه می‌دهد. برای مثال با انجام بازی و کسب ساتوشی، یا کوچکترین واحد بیت‌کوین، پس از انتقال آن به کیف پولتان، می‌توانید تصمیم بگیرید که با آن چه کنید و در جایی دیگر آن را خرج کنید.

از جمله مشکلات استخراج دوج‌کوین و دیگر ارزهای دیجیتال با کمک RollerCoin این است که شما در هر 24 ساعت حداقل باید یکبار در سایت بازی کنید وگرنه به مرور قدرت استخراجتان را از دست خواهید داد. برای همین پیشنهاد ما این است که در این سایت سرمایه‌گذاری نکنید.

سایت RollerCoin

روش‌های استخراج دوج‌کوین

بسته به بودجه و دستگاه‌هایی که دارید، استخراج دوج‌کوین می‌تواند به سه روش زیر صورت گیرد:

استخراج انفرادی(Solo mining)

سولو ماینینگ و یا ماینینگ انفرادی، اولین روشی است که کاربران علاقه‌مند به استخراج دوج‌کوین به سمت آن می‌روند. اگر شما استخراج‌کننده‌هایی با قدرت محاسباتی بالا داشته باشید، می‌توانید عملیات ماینینگ را به تنهایی انجام داده و تمامی پاداش‌ را برای خود نگه دارید.

اما توجه داشته باشید که این کار ممکن است باعث افزایش زمان استخراج شود و شانس شما برای آن کاهش پیدا کند.

استخر استخراج (Mining Pool)

افرادی که می‌خواهند شانس خود را برای استخراج دوج‌کوین افزایش دهند می‌توانند از استخرهای استخراج استفاده کنند، فضایی مجازی که کاربران دوج‌کوین، با به اشتراک‌گذاری قدرت محاسباتی خود، سرعت حل معادله را افزایش می‌دهند.

در این صورت اگر کسی موفق به استخراج شود، پاداش آن به طور مساوی بین همه تقسیم خواهد شد. مشارکت در استخرها، مصرف انرژی و هزینه‌های سربار را کاهش می‌‌دهند. از جمله برترین استخرهای استخراج Dogecoin می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • استخر AntPool

این استخر که در سال 2014 و توسط شرکت Bitmain تاسیس شده، یکی از امن‌ترین استخرهای استخراج برای رمزارزها و به خصوص دوج‌کوین به شمار می‌رود. مشخص نبودن کارمزد تراکنش‌ها و پشتیبانی نکردن از آی‌پی ایران برای ورود به سایت، از جمله مشکلات AntPool است.

  • استخر Prohashing

Prohashing یکی از قدیمی‌ترین استخرهای استخراج است که کاربران آن قادرند 29 آلت‌کوین را با استفاده از این استخر استخراج کنند.

Prohashing در ابتدای عضویت از افراد 99/3 درصد از پرداختی شخص را دریافت می‌کند با این حال کارمزدی دربرابر استخراج از شما نخواهد گرفت. استخراج همزمان دو رمز ارز دوج‌کوین و لایت کوین بدون کاهش هش‌ریت، از جمله مزایای این استخر است.

  • استخر ViaBTC

استخر استخراج ViaBTC در شش ماه گذشته 8.82 درصد از کل بلاک های بیت کوین را استخراج کرده است. این استخر با رابط کاربرپسند خود و کارمزد 6 درصدی یکی از گزینه‌های مناسب برای مبتدیان حوزه کریپتوکرنسی محسوب می‌شود.

  • استخر Trustpool

Trustpool یک استخر در روسیه است که از هفت ارز رمزنگاری شده مختلف از جمله Dogecoin و Litecoin پشتیبانی می کند. همچنین دارای قابلیت استخراج همزمان است که به شما امکان می‌دهد دو ارز مبتنی بر Scrypt را استخراج کنید. Trustpool در حال حاضر چندین هزار ماینر فعال Dogecoin دارد.

استخر استخراج دوج کوین

استخراج ابری دوج‌کوین

با توجه به انواع روش‌های استخراجی که در این مقاله عنوان کردیم، اگر علاقه‌مند به این کار هستید اما سخت‌افزار مناسب استخراج را ندارید، و یا کار با نرم‌افزارهای ماینینگ برایتان مشکل است و یا به هردلیل دیگری دوست ندارید که به طور مستقیم کار استخراج را انجام دهید، روش ابری شاید گزینه مناسبی برای شما باشد.

در استخراج ابری شما با مراکز داده‌ای مثل Nicehash ، Eobot و Genesis Mining به صورت ماهانه یا سالانه قرارداد می‌بندید و برای عملیات استخراج، به این مراکز هزینه پرداخت می‌کنید.

به بیان دیگر، شما سخت افزار و قدرت پردازشی این مراکز را برای 6 تا سال اجاره می‌کنید. اما باید بدانید که این مراکز حتی در صورت افت شدید قیمت ارز دیجیتال شما، همچنان کار استخراج را انجام خواهند داد و شما تا پایان قرارداد خود مجبور به پرداخت هزینه‌هایی ثابت هستید.

سوالات متداول


استخراج دوج‌کوین با تلفن همراه امکان‌پذیر است؟


استخراج دوج‌کوین با استفاده از گوشی همراه غیرممکن نیست اما به هیچ عنوان راه مناسبی برای استخراج DOGE محسوب نمی‌شود.

شاید در ابتدا تصور کنید که دلیل این امر، قوی نبودن حداقلی سخت‌افزارهای تلفن همراه برای استخراج دوج است اما نکته اصلی این است که سایر رقبای شما که قصد استخراج این رمز ارز را دارند از سخت‌افزار قوی‌تری به نسبت شما استفاده می‌کنند، بنابراین شانس بیشتری برای برنده شدن و دریافت پاداش خواهند داشت.


بالاخره دوج‌کوین استخراج کنیم یا نه؟


سوالی که برای هرکدام از طرفداران این آلت‌کوین پیش می‌آید این است که آیا استخراج دوج‌کوین سودآور است یا خیر؟ با توجه به اینکه هر دوج در حال حاضر معادل 0.27 دلار است و تا امروز حواشی زیادی را برای یک دلاری شدن گذرانده.

همچنین وجود حامیانی همچون ایلان ماسک که با هر توئیت خود باعث بالا و پایین رفتن ارزش این رمز ارز می‌شوند، و طرفداران قابل توجه این رمز ارز در جهان، نمی‌توان دوج‌کوین و حضورش در رتبه 7 ارزهای دیجیتال را دست کم گرفت. با این وجود با تکیه بر استخراج انفرادی و قدرت پردازشی پایین سخت‌افزارهای خانگی نمی‌توان به سود بالای حاصل از دوج‌کوین امیدوار بود.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت لحظه ای ارزهای دیجیتال به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *