دلایل سقوط نقره در تحولات روز بازار کامودیتی

دلایل سقوط نقره در تحولات روز بازار کامودیتی

دلیل سقوط نقره

سهام شرکت Hochschild Mining  روز دوشنبه پس از اینکه دولت پرو هرگونه تمدید عملیاتی برای معدن نقره اینماکولادا را رد کرد، 27 درصد سقوط کرد. استخراج معدن کلید اقتصاد پرو است که رتبه دوم تولید مس و نقره در جهان را دارد.

نخست وزیر پرو اعلام کرد که گروهی متشکل از چهار معدن  از جمله دو معدن متعلق به Hochschild به دلیل نگرانی های زیست محیطی دیگر تمدید عملیاتی نخواهند داشت.

پرو در حال حاضر در پروسه پیشنهاد مالیات های بالاتر بر معدنچیان است و رئیس جمهور سوسیالیست این کشور، گفته است که درآمد اضافی برای تامین مالی برنامه های اجتماعی بسیار مهم خواهد بود.

هر دو معدن بخش عمده ای از تولید این شرکت را تشکیل می دهند اما طبق گزارش سالانه 2020، معدن Inmaculada بزرگترین معدن این شرکت است که بیش از 60 درصد از جریان نقدی آن را تشکیل می دهد.

نفت

انتظار می‌رود ایالات متحده برای کاهش قیمت‌های انرژی، مقداری از ذخایر اضطراری نفت خام خود آزاد کند. این اقدام پس از رد درخواست‌های مکرر واشنگتن و سایر کشورهای مصرف‌کننده از اوپک پلاس برای کاهش سریع قیمت‌های انرژی طراحی شده است.

بایدن قبلاً از چین، هند، کره جنوبی و ژاپن خواسته بود تا ذخایر استراتژیک نفت را در هماهنگی با ایالات متحده آزاد کنند. و مقامات ژاپنی و هندی در حال کار بر روی راه هایی برای انجام این کار هستند.

تلاش بی‌سابقه واشنگتن برای همکاری با اقتصادهای بزرگ آسیایی برای کاهش قیمت‌های انرژی، هشداری به تولیدکنندگان بزرگ است که باید نفت بیشتری برای رفع نگرانی‌های مربوط به قیمت بالای سوخت در اقتصادهای قدرتمند تولید کنند.

اوپک پلاس در نظر دارد در 2 دسامبر برای بحث در مورد سیاست های تولید، نشستی برگزار کند.

قیمت‌های بالای فعلی ناشی از اختلال در عرضه نبوده است، بلکه به دلیل بازگشت تقاضای جهانی انرژی نسبت به پایین‌ترین قیمت‌ها در روزهای اولیه بحران کرونا بوده است.

اوپک پلاس حدود 400،000 بشکه در روز به بازار اضافه می کند تا تقاضای فزاینده را برآورده کند، اما در برابر درخواست های بایدن برای افزایش سریع تر مقاومت کرده و استدلال می کند که بازگشت تقاضا می تواند شکننده باشد.

تهدید انتشار هماهنگ نفت انباشته شده در بازار، همراه با قرنطینه های جدید مرتبط با ویروس کرونا در اروپا، اخیراً باد را از رشد نفت خام خارج کرده است. نفت خام برنت آخرین بار در حدود 79 دلار و 50 سنت در هر بشکه معامله شد که بیش از 7 دلار کمتر از اوج خود در اواخر اکتبر بود.

براساس تخمین ها مجموع انتشار نفت از ایالات متحده و سایر کشورها می تواند در حدود 100 تا 120 میلیون بشکه یا بیشتر باشد.

گاز

مصرف کنندگان در اتحادیه اروپا و بریتانیا در زمستان امسال با افزایش بیشتر قیمت گاز روبرو هستند زیرا جریان گاز روسیه از طریق مسیرهای اصلی ترانزیتی بسیار کم و دیر شده است.

شوک قیمت برق امسال چندین تامین کننده انرژی اروپایی و بریتانیایی را از کار انداخته است، زیرا آنها همیشه نمی توانند افزایش قیمت را به مشتریان منتقل کنند.

هزینه های بالای برق برخی از صنایع تشنه انرژی برق را مجبور به کاهش تولید کرده است و مصرف کنندگان اروپایی اکنون با نزدیک شدن به فصل زمستان هزینه بیشتری برای گرمایش خانه پرداخت می کنند که بر فشارهای تورمی می افزاید.

قیمت بنزین اروپا در سال جاری تا اکتبر 700 درصد افزایش یافت و قیمت‌های بریتانیا 500 درصد یا بیشتر افزایش یافت، زیرا اقتصادهای جهانی از همه‌گیری بهبود یافتند و تقاضا برای گاز افزایش یافته ، به‌ویژه کشورهای آسیایی، آن هم در حالی که میزان ذخایر اروپا در سطوح پایینی قرار گرفته است.

زمانی که رئیس‌جمهور روسیه در اکتبر اعلام کرد که روسیه عرضه گاز را به سطوح بی‌سابقه افزایش خواهد داد، قیمت‌ها کاهش یافت و این امیدها را افزایش داد که این امر کمبود عرضه را رفع خواهد کرد.

اما جریان خطوط لوله اصلی آنچنان که انتظار می‌رفت افزایش نیافته است و هیچ نشانه‌ای از ظرفیت اضافی، از جمله مسیرهای اوکراین، وجود ندارد.

شرکت دولتی گازپروم که انحصار صادرات گاز روسیه از طریق خط لوله را در اختیار دارد، می گوید که به تمام قراردادهای بلندمدت خود عمل خواهد کرد.

اما عرضه به بازار نقدی، که بسیاری از ارائه دهندگان گاز داخلی برای عرضه خود به آن متکی هستند، کم است.

انرژی‌های تجدیدپذیر، مانند باد و خورشید که بخش زیادی از منابع برق اروپا را تشکیل می‌دهند، توانایی از بین بردن شکاف عرضه برق را به منظور کاهش تقاضا برای تولید با گاز را ندارند.

و این درحالیست که ذخایر گاز اروپا بسیار کمتر از حد متوسط است.

کشورهای آسیایی نیز عرضه گاز طبیعی مایع را کاهش داده اند، که باعث افزایش قیمت محموله های گاز طبیعی مایع و افزایش چالش اروپا در بازسازی ذخایر شده است.

زغال سنگ

پرتغال آخرین کارخانه زغال سنگ باقیمانده خود را در آخر هفته تعطیل کرد و به استفاده از مواد آلاینده برای تولید برق پایان داد و چهارمین کشور اتحادیه اروپا شد که این کار را انجام می دهد.

گروه زیست‌محیطی در بیانیه‌ای اعلام کرد که کارخانه Pego در مرکز پرتغال دومین تولیدکننده بزرگ دی‌اکسید کربن در کشور بوده است.

بلژیک، اتریش و سوئد سه کشور اروپایی دیگری هستند که استفاده از زغال سنگ برای تولید برق را متوقف کرده اند.

اگرچه 60 تا 70 درصد از برق خود از منابع تجدیدپذیر تامین می شود، اما پرتغال هنوز به شدت به سوخت های فسیلی وارداتی برای تامین نیازهای کلی انرژی متکی است و این کشور درحال حاضر باید بر افزایش سریع ظرفیت انرژی تجدیدپذیر در باد و خورشید تمرکز نماید.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت های لحظه ای سهام به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.
برچسب‌ها

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *