چشم انداز صنعت اوره

صنعت پتروشیمی از صنایع مادر و اشتغال‌زاست که به عنوان تغذیه‌کننده سایر بخش‌های صنعت می‌تواند به عنوان موتور حرکت اقتصاد کشورهای در حال توسعه، نقشی اساسی را ایفا می‌کند. این صنعت بزرگ در بازار سرمایه را می‌توان از چند دیدگاه مختلف تقسیم‌بندی کرد. به لحاظ «محصولات تولیدی» صنعت پتروشیمی را می‌توان به گروه متانول، اوره و آمونیاک، الفین و پلیمر و آروماتیک تقسیم کرد. در بخش اول این برنامه همراه با آقای جواد عبدالهی،تحلیلگر کارگزاری بانک صنعت ومعدن به بررسی گروه اوره و چشم انداز آن پرداختیم.

خطر ادامه نوسانات شدید در لیر ترکیه

در بخش دوم برنامه کارشناس برنامه آقای احسان چرمگی ابتدا به بررسی آخرین تحولات جهانی طلا و گاز طبیعی پرداختند و در ادامه به بررسی جامع علل افت و تقویت لیر ترکیه در ماههای گذشته اشاره شد. کشور آمریکا از سال آینده به بزرگترین تولید کننده گاز مایع در جهان تبدیل خواهد شد و کشورهای استرالیا و قطر که اکنون در صدر جدول هستند به رتبه های دوم و سوم سقوط خواهند کرد. در مورد تخمین آینده قیمتی طلا نیز روایت های متفاوتی از بانک جهانی و موسسه مطالعات استراتژیک بین المللی مطرح شده و در سال آینده بانک جهانی قیمت انس را در محدوده 1600 دلار و موسسه مطالعات استراتژیک در محدوده 1780 دلار قیمت گذاری کرده اند. در این برنامه به بررسی پارامترهای موثر بر ارزش لیر پرداخته شده است که توضیح مفصل آن را از این ویدئو میتوانید تماشا کنید.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت های لحظه ای سهام به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.
برچسب‌ها

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *