نگاهی به شرکت آلومینیوم ایران از پنجره فروشهای فصلی

مقدار فروش شرکت آلومینیوم ایران در سه ماهه اول سال مالی 99 نسبت به مدت مشابه سال قبل با رشد 15 درصدی مواجه بوده است. بخش عمده این افزایش درآمد ناشی از رشد نرخ فروش بوده است؛ رشد نرخ فروش در دورههای متوالی گذشته از نکتههای قابل توجه شرکت آلومینیوم ایران است. شرکت در سه ماهه اول سال 99 از منظر مقدار فروش شمش داخلی نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد 19درصدی داشته است.
بررسی اجمالی شرکت آلومینیوم ایران
شرکت آلومینیوم ایران در زمینه تاسیس و ایجاد کارخانهجات جهت تولید و ساخت انواع محصولات آلومینیومی و آلیاژ های مربوطه فعالیت می کند. از جمله فعالیت های این شرکت در خارج از کشور میتوان به فروش محصولات آلومینیومی از جمله مواد اولیه و کمکی، کالای در جریان ساخت، نیمه تکمیل و محصولات مختلف آلومینیومی اشاره کرد.
اطلاعات کلی شرکت
بخش عمدهی هزینه مواد اولیه مورد مصرف در چرخه تولید مربوط به خرید پودر آلومینا میباشد. مبلغ حاصل از فروش محصولات گرم و سرد به تنهایی بالغ بر 80% فروش کل شرکت را تشکیل میدهد.
همانگونه که در نمودار زیر مشاهده میشود وضعیت فروش کل شرکت طی فصول تقریبا ثابت بوده است. نکته جالب توجه افزایش مقدار فروش شمش داخلی و کاهش شمش صادراتی میباشد.
رشد نرخ فروش در دورههای متوالی گذشته از نکته های قابل توجه در صورتهای مالی شرکت است. روند رشد نرخ فروش برای محصولات شرکت آلومینیوم ایران صعودی بوده است. همانطور که مشاهده میشود برای شمش خالص داخلی از 79 میلیون ریال در هر تن به عدد قابل توجه 239 میلیون ریال در هر تن رسیده است. علت افزایش نرخ فروش، عمدتا ناشی از افزایش نرخ ارز نسبت به دورههای قبلی است.
عموما درصد بسیار بالایی از محصولات تولیدی به فروش رسانده میشود و به نظر میرسد شرکت در فروش محصولات خود دچار مشکل نیست. درآمد ناشی از فروش محصولات اصلی شرکت عمدتا صعودی بوده است. علت اصلی این رشد همانگونه که ذکر شد ناشی از رشد نرخ فروش و قیمت دلار طی سالیان اخیر بوده است.
نمودار فوق نشاندهنده سهم فروش داخلی و خارجی از فروش کل شرکت طی سه سال اخیر میباشد. همانطور که مشاهده میشود در طی سالیان اخیر رفته رفته از میزان فروش صادراتی کاسته و به فروش داخلی افزوده شده است که این موضوع را در مقایسه مقدار فروش هم دیدیم.
جمع بندی
شرکت آلومینیوم ایران شرکتی با توانایی بالا در عرصه تولید محصولات آلومینیومی کشور است.
- بخش عمده هزینه مواد اولیه مورد مصرف در چرخه تولید مربوط به پودر آلومینا میباشد.
- مقدار تولید و فروش شرکت طی 3 سال اخیر تغییر چشمگیری نداشته است.
- با توجه به رشد نرخ فروش محصولات، شرکت آلومینیوم ایران در سه ماهه اول سال مالی 99 نسبت به مدت مشابه سال قبل با رشد 15 درصدی مواجه بوده است. نرخ فروش محصولات تابعی از قیمت نرخ ارز و قیمت جهانی است.
- فروش شرکت عمدتا به صورت داخلی و از طریق بورس کالا میباشد.
- طی 3 سال اخیر رفته رفته از میزان فروش صادراتی کاسته و به فروش داخلی افزوده شده است
حبندر هم بذارین لطفا
امیرجان بهت تبریک میگم بابت اولین مقالت . خیلی عالی بود
بسیار عالی و کارامد