روند طلا تحت تاثیر سیاست های بانک مرکزی آمریکا

فدرال رزرو در هفته گذشته مطابق با انتظارات موضع‌گیری کرد و زمان آغاز تیپرینگ (کاهش خرید دارایی‌ها) را نشست آینده فدرال رزرو در ابتدای ماه نوامبر اعلام کرد و برای پایان این فرایند نیز اواسط 2022 را مناسب دانست.
پاول، رئیس فدرال رزرو آمریکا اعلام کرد این بانک پیش‌بینی می‌کند اگر اقتصاد در مسیر رشد باقی بماند اواسط سال بعد خرید دارایی تمام شده باشد. 
شاخص دلار آمریکا که پس از انتشار بیانیه فدرال رزرو که در آن تنها اظهار شده بود «اگر بهبود اقتصاد مطابق انتظار ادامه پیدا کند، ممکن است به زودی انجام تیپرینگ تضمین شود» با افت مواجه شده بود، پس از سخنرانی پاول تغییر جهت داد و این کاهش را جبران کرد.

بررسی روند بازارهای مالی در کانال تلگرام تحلیل با سیگنال

فدرال رزرو در مورد تورم هم همچنان ابراز نگرانی نکرده و اعلام کرد: «تورم بالا است اما بیشتر دلایل تورم بالا گذرا است». پاول تورم هدف را حدود ۲ درصد اعلام کرد.
در همین حال، فد نرخ بهره را نیز در سطح ۰.۲۵ درصد حفظ کرد. در بیانیه آمده است: «فدرال رزرو نرخ بهره را تغییری نمیدهد چرا که متعهد به استفاده از طیف وسیعی از ابزارها برای حمایت از اقتصاد است.»
طلای جهانی هم به دنبال افت و خیز شاخص دلار، ابتدا نزولی شد و سپس تا سطح 1826 دلار افزایش را تجربه کرد.

در برنامه ی امروز به همراه آقای سهیل کلاهچی، مدیرعامل مجموعه ی آموزشی آساپلاس در خصوص تاثیرات تصمیمات جدید بانک مرکزی آمریکا بر بازارهای جهانی و طلا گفتگو کردیم. همچنین ایشان در خصوص بازار ارزهای دیجیتال و روند آن تحلیل خود را ارائه نمودند.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل‌ها، اخبار، مقالات و قیمت لحظه ای طلا و سکه به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *