همه چیز در مورد صندوق های ETF دولت – معرفی صندوق “واسطه‌گری مالی یکم”

همه چیز در مورد صندوق های ETF دولت – معرفی صندوق “واسطه‌گری مالی یکم”

صندوقهای سرمایه گذاری بعنوان ابزاری جهت کاهش ریسک ورود به بازار سرمایه در سراسر دنیا شناخته می شوند از این رو استفاده از آن در میان سهامداران خرد که اطلاعات تخصصی از وضعیت کلان بازار ندارند شایع است. سرمایه گذاری در صندوقها از طریق خرید واحدهای هر صندوق امکان پذیر است. صندوقهای ETF همانند سهام عادی در بورس قابل خرید و فروش هستند. این صندوقها می توانند از انواع درآمد ثابت، سهامی، مختلط یا مبتنی بر طلا باشند.

مزایای صندوق های سرمایه گذاری قابل معامله (ETF)

مزایای صندوق های سرمایه گذاری قابل معامله در بورس یا ETF عبارتند از:

  • مهمترین مزیت و تفاوت این صندوقها در مقایسه با سایر صندوقهای سرمایه گذاری مشترک، قدرت نقدشوندگی بالای آنهاست.
  • معافیت مالیاتی معاملات واحدها
  • متنوع سازی با حذف هزینه و صرف زمان اندک
  • سادگی، سهولت و سرعت در معامله بورس مانند سهام عادی
  • کاهش زمان تسویه نسبت به سایر صندوقها
  • خرید و فروش آنلاین واحدهای صندوق
  • نداشتن دامنه نوسان برای معامملات روزانه

علت واگذاری سهام شرکتهای دولتی چیست؟

پایه اصلی نظام های اقتصادی در دنیا مبتنی بر تعداد زیاد مشارکت کنندگان در بازار است. اجماع تحلیلگران اقتصادی براین است که حوزه دخالت دولتها در امور تجاری و کسب و کارها باید محدود شود و به منظور افزایش کارایی در اقتصاد و افزایش بهره وری، بالا بردن گرایش به پس انداز و درنهایت ایجاد ثروث و اشتغال ضروری است که بخش خصوصی در یک اقتصاد رقابتی فعالیت کند. خصوصی سازی اهداف مهمی را در حوزه های مالی و اقتصادی دنبال می کند از این رو لازم است که دستیابی به این اهداف و نتایج همواره مورد ارزیابی قرار گیرد. یکی از بازارهایی که دولت می تواند شرکت های خود را درآن واگذار کند بازار سرمایه است.

تصمیم دولت برای واگذاری باقیمانده سهام خود در شرکتهای فعال بازار سرمایه درحالی از سال گذشته مطرح بوده که مردمی کردن اقتصاد، تعمیق بازار سرمایه، ایجاد امکان دسترسی آحاد مردم کشور به بازار سرمایه و انتفاع عامه مردم از رشد این بازار، عواملی در جهت تسریع این موضوع در این روزها شده است. پیش بینی می شود در شرایط فعلی مشارکت عمومی مردم در خرید سهام دولتی چشمگیر باشد.

علت واگذاری سهام شرکتهای دولتی چیست؟

صندوق های سرمایه گذاری ETF دولتی چه هستند؟

با توجه به سیاستهای اقتصادی دولت مبنی بر گسترش خصوصی سازی و اتخاذ تصمیم واگذاری بخش بزرگی از سهام شرکتهای دولتی به عموم مردم، مصوب شد در گام اول سهام متعلق به دولت از سهام بانکهای صادرات، ملت، تجارت و همچنین شرکتهای بیمه البرز و بیمه اتکایی امین از طریق ایجاد صندوق سرمایه گذاری با نام “صندوق واسطه گری مالی یکم” به افراد حقیقی واگذار گردد.

این واگذاری با همکاری معاونت اموربانکی، بیمه و شرکتهای دولتی وزارت امور اقتصاد و دارایی، سازمان بورس اوراق بهادار و سازمان خصوصی سازی صورت پذیرفته است.

فواید صندوق های سرمایه گذاری ETF دولت

همانطور که شرح داده شد صندوقهای سرمایه گذاری واسطه های مالی هستند که منابع مالی اشخاص و شرکتها را جمع آوری کرده و در سبد متنوعی از اوراق بهادارسرمایه گذاری می کنند. افرادی که سهام صندوقهای سرمایه گذاری را می خرند همان مالکان یا سهامداران هستند. مبلغ حاصل از سرمایه گذاری این افراد امکان خرید اوراق بهاداری از قبیل سهام یا اوراق بدهی را برای صندوق ها فراهم می آورد. یک صندوق سرمایه گذاری به  دو طریق می تواند از این اوراق پول بدست آورد، 1- دریافت سود تقسیمی 2- از طریق افزایش ارزش خود اوراق .

از طرف دیگر واحدهای این صندوقها در طول روز همانند سهام در بازار معامله می شود و در طول ساعات و روزهایی که بازار معاملات سهام باز است می توان یک یا چند واحد از صندوق ETF را خرید یا چند واحد از آن را فروخت.

همچنین مزیت معافیت مالیاتی بالقوه، سرمایه گذاری در این صندوقها و بنوعی کم هزینه تر بودن از دیگر ویژگی های این مدل سرمایه گذاری در بازار سرمایه است. علاوه بر آن این صندوقها می توانند ابزاری باشند که دولت را از بنگاهداری شرکتها خارج کند.

مزایای طرح ETF دولت

این طرح برای دولت، مردم و بازار سرمایه مزایایی دارد. منابع حاصل از فروش این سهام در طرح‌ها و پروژه های عمرانی، توسعه، بازسازی و بهسازی در حوزه بهداشت و درمان، کمک به بخش مولد و محرک اقتصاد و … استفاده می شود که خود می تواند منجر به رونق و حتی جهش تولید ملی گردد.

این عرضه بزرگ منجر به تعمیق بازار سرمایه و افزایش نقدشوندگی آن می گردد که درنهایت موجب افزایش کارایی بازار سرمایه می شود. در نهایت اجرایی شدن این طرح برای مردم نیز مزایایی دارد. مردم عملاً می توانند نقدینگی خود را به مسیر درست و بازاری مولد هدایت کنند و از مزایای این تخفیف نیز استفاده نمایند.

مراحل واگذاری صندوق های سرمایه گذاری دولتی

بر اساس تصمیمات دولت، باقیمانده سهم دولت از سهام ۱۳ شرکت بورسی در قالب واحد‌های سه صندوق قابل معامله در بازار سرمایه، در اولویت واگذاری  قرار  دارد.

  • در این میان صندوق اول تحت عنوان صندوق مالی به عرضه سهام گروه بانکی و بیمه‌ای می‌پردازد که باقی مانده سهام دولت در بانک‌های صادرات، ملت و تجارت و همچنین باقیمانده سهام دولت در سهام بیمه البرز و بیمه اتکایی امین واگذار خواهد شد.
  • گروه دوم صندوق‌های قابل معامله پالایشی‌ها هستند که در این نوع صندوق نیز باقیمانده سهام دولت در پالایشگاه‌های تبریز، اصفهان، بندرعباس و تهران عرضه خواهد شد.
  • در گروه سوم نیز صندوق‌های خودرویی و فلزی شامل باقی‌مانده سهام دولت در گروه خودرو و فلزات بوده که قرار است سهام ایران خودرو و سایپا و همچنین فولادمبارکه اصفهان و ملی مس ایران از طریق آن عرضه شود. زمانبندی واگذاری صندوقهای دوم و سوم متعاقبا اعلام می گردد.

مشخصات صندوق سرمایه گذاری واسطه گری مالی یکم

صندوق سرمایه گذاری واسطه گری مالی یکم اولین صندوق از نوع صندوق های ETF دولتی است که با نماد “دارا یکم” پذیره نویسی شده و جزییات این صندوق بشرح زیر می باشد. (نام اختصاری شرکتها در بورس را نماد گویند)

پذیره نویسی عملی است که بواسطه آن شخصی تعهد می کند قسمتی از سرمایه یک شرکت را تقبل کرده و در شرکت شریک شود.  پس از اتمام فرآیند پذیره نویسی باید مراحل مربوط به ثبت شرکت دنبال شود و پس از ثبت شرکت می تواند فعالیت خود را شروع نماید.

موضوع و حدود فعالیت صندوق واسطه گری مالی یکم

موضوع فعالیت صندوق مدیریت و نگهداری دارایی های اوراق بهادار صندوق و دریافت سودهای تقسیمی سهام موجود در سبد دارایی های صندوق در طول فعالیت آن است. منابع حاصل از پذیره نویسی در سهام بشرح جدول زیر سرمایه گذاری خواهد شد. موضوع فعالیت فرعی این صندوق، بازارگردانی واحدهای سرمایه گذاری همان صندوق می باشد.

موضوع و حدود فعالیت صندوق واسطه گری مالی یکم

وجوه نقد و سودهای تقسیمی مصوب و دریافت شده سهام موجود در صندوق براساس تصمیم مدیر صندوق صرف شرکت در افزایش سرمایه شرکتهای موجود در سبد صندوق، سرمایه گذاری در اوراق بهادار با درآمد ثابت، گواهی سپرده های بانک و یا پرداخت سود به سرمایه گذاران در صورت تصویب مجمع می شود.

سایت صندوق برای اطلاع از اخبار و رویدادها

  • http://fi1fund.com        

موسس  صندوق

  • وزارت امور اقتصاد و دارایی

مدیرصندوق

  • شرکت تامین سرمایه بانک مسکن

متولی صندوق

  • سازمان حسابرسی (متولی مسئولیت نظارت مستمر بر ارکان اداره کننده و ارکان نظارتی صندوق در اجرای صحیح مقررات و … بمنظور حفظ منافع سرمایه گذاران را برعهده دارد.)

حسابرس صندوق

  • موسسه حسابرسی شاخص اندیشان (حسابرس باید از درستی ثبت و نگهداری حسابهای صندوق مطمئن شود، گزارشهای عملکرد و صورتهای مالی صندوق را در مقاطع زمانی معین بررسی کرده و راجع به نآآآنها اظهارنظر نماید.

بازارگردان صندوق

  • این صندوق سرمایه گذاری رکن بازارگردان ندارد درحال حاضر 5% از منافع حاصل از پذیره نویسی به شکل نقد در صندوق باقی خواهد ماند و مدیرصندوق از این منابع جهت انجام عملیات بازارگردانی در قالب بازخرید واحدها بنام صندوق استفاده خواهد نمود.

حقوق دارندگان واحدهای سرمایه گذاری

  • هریک از دارندگان واحدهای سرمایه گذاری به نسبت واحدهای سرمایه گذاری خود در خالص داریی های صندوق سهیم اند، اما حق تصمیم گیری در مورد دارایی های صندوق در چارچوب اساسنامه آن منحصراً از اختیارات مدیر صندوق است. دارندگان سرمایه گذاری عادی در هر زمان پس از آغاز معاملات ثانویه می تواند مطابق مفاد مقررات اقدام به فروش واحدهای تحت تملک خود نماید.
مشخصات صندوق سرمایه گذاری واسطه گری مالی یکم

شرایط خرید واحدهای صندوق ETF  “دارایکم”

  • هر ایرانی می تواند تا سقف 2میلیون تومان از واحدهای این صندوق خریداری کند
  • حداقل تعداد واحدهای قابل خریداری توسط هر نفر 1 واحد
  • حداکثر تعداد واحدهای قابل خریداری توسط هر نفر  200واحد معادل 2میلیون تومان
  • واگذاری اولیه با سازوکار پذیره نویسی برای هر فرد دارای کد ملی امکانپذیر است.
  • محدودیت سنی برای متقاضیان وجود ندارد
  • پذیره نویسی صرفاً شامل اشخاص حقیقی ایرانی بوده و اشخاص حقوقی نمی توانند در پذیره نویسی شرکت نمایند.

نحوه خرید واحدهای صندوق ETF چگونه است؟

برای خرید واحدهای این صندوق دو راه کار وجود دارد:

راه اول: با استفاده از کد بورسی

بطور معمول برای سرمایه گذاری در بورس لازم است در سامانه سجام (سامانه جامع اطلاعات مشتریان) به نشانی sejam.ir  ثبت نام نموده و با کد رهگیری که از سامانه دریافت می کنید به یکی از دفاتر پیشخوان مورد تایید سامانه سجام مراجعه و احراز هویت نمایید. سپس در یکی از کارگزاری ها عضو شوید و نام کاربری و کلمه عبور برای دسترسی اختصاصی شما به سامانه آنلاین همان کارگزاری را دریافت نمایید. اگر قبلاً این مراحل را انجام داده اید یا قبلاً در بورس به خرید و فروش سهام پرداخته اید به مراجعه دوباره نیازی نداشته و با همان سامانه می توانید در پذیره نویسی این صندوق شرکت کرده یا درآینده واحدهای این صندوق را معامله نمایید.

راه دوم: با استفاده از کد ملی

برای اینکه امکان استفاده همگان در این سرمایه گذاری تسهیل شود طبق مصوبه سازمان خصوصی سازی افرادی که کد بورسی ندارند می توانند با کد ملی و از طریق مراجعه به  درگاههای غیرحضوری و یا مراجعه حضوری به یکی از بانکهای مسکن، سپه ، صادرات، تجارت، ملی، کشاورزی، رفاه کارگران و شعب قرض الحسنه مهر ایران نسبت به پذیره نویسی اقدام نمایند. (اطلاعات مورد نیاز برای پذیره نویسی عبارتند از نام و نام خانوادگی، شماره ملی، تاریخ تولد، نام پدر، کدپستی، شماره تلفن همراه و شماره شبای بانکی است) افرادی که از طریق راه دوم اقدام به ثبت نام می نمایند جهت امکان پذیر بودن معاملات باید درفرصت مناسب نسبت به ثبت نام در سامانه سجام و دریافت کد بورسی اقدام نمایند.

درگاه‌های غیرحضوری و حضوری بانک های منتخب برای پذیره نویسی واحدهای صندوق

لیست درگاه های حضوری و غیرحضوری بانکی برای پذیره نویسی واحدهای صندوق واسه گری مالی یکم به شرح جدول زیر است:

درگاه‌های غیرحضوری و حضوری بانک های منتخب برای پذیره نویسی واحدهای صندوق

سقف تعداد کل واحدهای سرمایه گذاری

تعداد واحدهای سرمایه گذاری عادی قابل پذیره نویسی  1،774،443،762واحدمی باشد که پس از پایان پذیره نویسی تعداد دقیق واحدهای سرمایه گذاری صندوق مشخص خواهد شد پس از پذیره  نویسی امکان صدور یا ابطال واحدهای سرمایه گذاری وجود ندارد.

ارزش هر واحد صندوق “واسطه گری مالی یکم”

  • مبلغ اسمی هر واحد 10 هزار تومان است.
  • پس از پایان مهلت پذیره نویسی، حداکثر طی 5روز کاری درخواست های پذیره نویسی اخذ شده از طرق مختلف تجمیع شده و پس از پالایش اطلاعات به هر کدملی حداکثر بمیزان 200واحد سرمایه گذاری اختصاص خواهد یافت. درصورتیکه مجموع ارزش ریالی درخواست های خرید بیش از ارزش سهام مدنظر جهت انتقال به صندوق (فزونی تقاضا بر عرضه) باشد واحدهای صندوق بروش تسیهم به نسبت به متقاضیان تخصیص می یابد.
  • درصورتیکه مطابق مقررات به هر دلیل برای پذیره نویسان واحد سرمایه گذاری صادر نشود و یا کمتر از میزان واریز شده صادر شود مدیرموظف است مابه التفاوت وجوه واریز شده را حداکثر ظرف 5روز کاری پس از پایان دوره پذیره نویسی مسترد نماید.
  • پس از اتمام پذیره نویسی و اخذ مجوز فعالیت توسط صندوق از سازمان بورس و اوراق بهادار، سهام موضوع فعالیت این صندوق با درنظر گرفتن 20درصد تخفیف نسبت به میانگین قیمت 30روزه نماد (منتهی به فراخوان واگذاری) مشروط بر اینکه  قیمت پس از اعمال تخفیف از 70% قیمت پایانی روز معاملاتی قبل از شروع پذیره نویسی کمتر نباشد، طی معاملات خارج از جلسه رسمی، به صندوق منتقل می شود. (بطور خلاصه معادل وجوهی که پذیره نویسی شده با توجه به نرخ ارزش گذاری ، به همان میزان از سهام مالکیت دولت در بانکها و بیمه های عنوان شده به مالکیت صندوق انتقال می یابد.)

مدت و زمان ثبت پذیره نویسی

  • از روز یکشنبه تاریخ 99/02/14 تا روز چهارشنبه 99/02/31
  • ساعت ثبت سفارش از طریق سامانه های معاملاتی  از ساعت 14:00 لغایت 16:00 هر روز تعیین شده است در انتهای هر روز سفارشات خرید جمع آوری شده و تمامی سفارشات باز از سامانه معاملاتی حذف خواهد شد. لذا متقاضیان در هر روز پس از پایان زمان سفارش گیری نمی توانند درخواست خرید خود را ویرایش یا حذف نمایند.

تاریخ شروع معاملات بر روی واحدهای صندوق

  • معاملات بر روی واحدهای سرمایه گذاری این صندوق سرمایه گذاری حداقل تا 2 ماه پس از اتمام مهلت پذیره نویسی امکان پذیر نمی باشد.

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات کاربران
    • سلام دوست عزیز
      خیر صندوق های دولتی جزو صندوق های سهامی نیستند و تقسیم سود دوره ای ندارند. سود این صندوق ها در افزایش قیمت واحدهاشون هست.

  • سلام من 100هزارتومان خرید کردم کدبورسی هم ندارم چه جوری متوجه بشم که پولم سوخته یانه لطفاً راهنمایی کنید.ممنون

    • سلام باید کد بورسی بگیرید و از طریق کارگزاری بورس پیگیری کنید.

  • من برج ۲ بدون کد بورسی خریداری کردم.و الان میخوام برای فروش اقدام کنم.چجوری میتونم بفروشم؟
    اگه ممکنه یه توضیحی بدید

  • سلام.من سهم دارا یکم رو داشتم وبعد که اومد روی پرتفوم فروختمش ولی 4روز بعد 2میلیون از روی پرتفوم کم شد و نوشته که انتقال و معلوم نیس که به کجا انتقال داده شده ممنون میشم راهنمایی بفرمایید

    • سلام، برای بررسی این موضوع در پنل کارگزاری از بخش گردش حساب، توضیح مربوط به کسر این مبلغ را بررسی کنید و در صورت مغایرت با پشتیبانی کارگزاری تماس بگیرید

  • سلام ..من در دونوبت وهر دفعه ۲ میلیون تومن سهام دارا یکم خریدم ولی در صفحه کارگزاری نوبت دومی قابل مشاهدست خرید نوبت اول مبلغش،برگشت می خوراه بحسابم یا امکان داره به دارا دوم تبدیل شود؟

  • سلام من از آپ خرید کردم بعد سجام ثبت نام کردم و کد بورس گرفتم ولی نمیدونم کجا باید برم ببینم اصلا خریدم چقدر سهمه و کی قابل خرید و فروشه

  • آیا کسانی که سهام صندوق اول را با شرایطی که اعلام شده خریداری کنند؛ از خرید سهام صندوقهای دوم و سوم که متعاقبا اعلام می گردد؛ (با شرایط ویژه خرید سهام صندوق اول) محروم می گردند یا خیر؟
    ( آیا هر شخص می تواند با شرایط ویژه ای که اعلام گردیده؛ برای خرید سهام هر 3 صندوق، در زمان مقرر، اقدام نماید؟)

  • درود
    چگونه میشود بطور کل از این etf انصراف داد و وجه واریز شده رو بازپس گرفت؟هیچ معامله‌ای انجام ندادم و میخواهم وجه اولیه ام را پس بگیرم لطفاً راهنمایی بفرمائید

  • سلام علیکم من ۲۰۰ سهم خریداری کرده اما دیگر هیچ خبری ندارم چه شد لطفآ راهنمایی کنید

    • سلام دوست عزیز
      از مرجعی که خرید کردید پیگیری کنید.

  • سلام
    من در پذیره اول 2 تومن گرفتم. الان ک میخواستم 3 تومن دیگه بخرم نوشت که عمیلات ناموفق و پولی کسر نشد ولی وقتی که که دوباره اقدام میکنم میزنه حداکثر پذیره نویسی رعایت نشده
    حالا نمی دونم ثبت نام شدم یا نه؟
    بار اول از بانک ملی رفتم از بانک های دیگه هم که میرم میزنه ناموفق؟؟؟؟ امروز هم روز آخره چی کار کنم ؟؟ ممنون

  • در خرداد ماه بصورت اینترنتی سهام دارا یکم به مبلغ 2 میلیون تومان خرید داشتم. چند روزی می شود از طریق کارگزاری مفید درخواست تغییر ناظر کارگزار دادم،منتهی در پرتفوی ننشسته. بعد از پیگیری تلفنی گفتنددرگاه یکپارچه ذینفعان بازار سرمایه را چک کنم که متاسفانه سبر خرید نیز خالی است. لطفا راهنمایی میفرمایید از کجا پیگیر باشم؟

    • سلام، در سایت صندوق دارایکم چند شماره جهت پشتیبانی اعلام شده، با آن ها تماس بگیرید تا وضعیت خرید شما بررسی بشه

  • سلام در سیستم پذیره نویسی صندوق دارا دوم در بانک مهر شماره موبایلم رو اشتباه زدم چطور میتونم اصلاح کنم؟

  • سلام و وقت بخیر من به مبلغ ۴میلیون تومان خرید کردم الان هزینه خریدش چگونه پرداخت میشه؟
    ایا به صورت قسطی یا درکل از حساب کسر میشه؟

  • سلام من صندوق مالی دارا یکم ETFخریداری کردم ونمی دانم چه جور توی کارگزار ببینم کارگزاریم آگاه است لطفاراه نمایم کنید

  • من مبلغ 5000 سهام دارا دو خریداری کردم ولی کد تأیید ارسال نمی کند می گوید تلاش شما از حد مجاز بیشتر است

  • بعد از خریداری این ETF ها در صورت افزایش سرمایه و پرداخت سود نقدی هریک از شرکت های درون این ETF ها چجوری ب خریداران میرسه و افزایش سرمایه بدن چجوری چجوری تو صندوق اضافه میشه؟

    • سلام دوست عزیز
      ارزش صندوق سهامی بستگی به ارزش سهام آن دارد و این ارزش در قیمت NAV صندوق نشان داده می شود. برای اطلاعات بیشتر درباره NAV به این لینک مراجعه کنید.

  • درود
    چگونه میشود بطور کل از این etf انصراف داد و وجه واریز شده رو بازپس گرفت؟

    • با سلام
      در صورت خرید این صندوق، می توانید در بازار نسبت به فروش یا خرید واحدهای این صندوق اقدام نمایید.

    • با سلام
      دارایکم قابل معامله است
      پذیره نویسی صندوق دارا دوم هنوز امکان پذیر نیست

  • سلام من برج دو سهم ا Etfخریداری کردم چطوری میشه حسابم و نگاه کنم یا بفروشم

  • با عرض سلام
    برای خودم و اعضای خانواده هر کدام دو میلیون توان برای خرید این سهام در تاریخ اول خرداد ماه به حساب مربوطه واریز نمودم برای چهار نفر ما سهام وارگدار شده اما سهام نفر پنجم واگذار نشده است. راهنمایی کنید که چگونه می شود پیگیر حل مشکل شد چون نه پول برگشت کرده و نه سهامی واگذار شده است
    با نشکر

    • سلام
      مراتب رو از شرکت سپرده گذاری مرکزی و جایی که ازش درخواست خرید داشتید، پیگیری نمایید.

  • من 14/2/99سهام دولت را از آپ خرید کردم
    ولی هیچ خبری نیست چه سهمی دارم چند سهم دارم سندش را از کجا میتونم بگیرم و…. لطفا راهنمایی کنید

    • سلام، لطفا برای بررسی این که این سهام برای شما خریداری شده یا نه، بعد از ثبت نام در سجام و احرای هویت در آن به درگاه یکپارچه ذینفعان مراجعه کنید

  • سلام .چند ماهی میگذره وضعیت سهام دارا یکم در چ مرحله ای هست ؟

    • سلام دوست عزیز
      این صندوق با نماد “دارا یکم” در بازار بورس قابل معامله می باشد و قیمتش حدودا 23 هزار تومنه.

  • تو سامانه سمات چرا هی مبلغ ریالیش کم می شه از 39شد32 وبعد شد 27 براي 100 واحد بعد اين گواهی که گرفتم برا چی هست وچرا نوشته قابل فروش نیست می شه توضیح بدید من که سر در نیاوردم

    • سلام، قیمت واحدهای صندوق های قابل معامله در بورس مرتب درحال تغییر است همچنین با توجه به نظارت ناظر بازار بر چگونگی انجام معاملات، ساعات معامله این صندوق به بعد از ساعت 12:35 موکول شده است

  • کسانی که به دلیل نداشتن پول در آن تاریخ قادر به خرید یا شرکت در پذیره نویسی نبودند عملا و جبرٱ از سود حاصل از ان محروم شدند ، مثل معروف که میگه پول پول میاره در این مورد صدق میکنه

  • سلام .یه سوال داشتم خدمت شما
    من ۲ میلیون پذیره نویسی خریدم حالا میخوام ببینم ما میتونیم خرید و فروش نکنیم و اینکه سود این چجوری به دستمون میرسه
    ممنون…..

    • سلام، درصورتیکه با نیت سرمایه گزاری بلند مدت واحدهای این صندوق را خریداری کرده باشید می توانید تا هر زمان تمایل داشته باشید این واحدها را مانند دارایی نگهداری نمایید

  • سلام استاد، ارادتمند
    دارا یکم برای کودک خردسال با کد ملی خریداری شد… الان جهت ثبت نام سجام شماره همراه بنام شخص رو میخواد.. کودک ک سیم‌کارت بنام خودش نداره….
    آیا شماره خودمو بدم بعداً تداخلی یا مشکلی ایجاد میشه؟

    و سوال دمو اینکه بعد از گرفتن کدبورسی، نماد دارایکم در صفحه نبوده.. تغییر کارگزار ناظر رو زدم،،الان سه روزه هیچ اتفاقی نیفتاده… چکار باید کنم؟

    و سوال آخر اینکه؛یکی از دوستان ک تغییر کارگزار زده بود نماد به صفحه اش اومد،اما تعداد سپرده گزاری صفره… ایشون چکار باید کنن؟

    خیلی ممنون از اینکه با حوصله به تک تک سوالات پاسخ میدین

    • سلام دوست عزیز، برای ثبت نام کودک می توانید از شماره همراه خود استفاده نمایید، درصورتیکه مدت زمان انتظار برای اضافه شده به پورتفو طولانی گردید می توانید از پشتیبانی کارگزاری پیگیری نمایید و در مورد سوال آخر ، احتمالا مربوط به اختلالات پلتفرم کارگزاری مریوطه است، از طریق کارگزاری پیگیری نمایید

  • سلام من سهام صندوق دارايكم را خريدم ولي تاكنون در قسمت پرتفوي من وارد نشده براي بقيه همكاران وارد شده خواستم ببينم كار خاصي بايد انجام بدم

    • سلام
      باید درخواست تغییر کارگزار ناظر رو از سامانه کارگزاری وارد کنید

  • سلام من نمیدونم این صندوق etf خریدکردم یانه میشه راهنمایی کنید ازکجابفهمم که گرفتم یانه؟

    • سلام، درصورتیکه از حساب شما وجه کسر شده باشد و تاکنون این وجه به حساب شما عودت نشده باشد ثبت سفارش شما موفقیت آمیز بوده است

  • با سلام
    من توسط اپلیکیشن ایوا اقدام به خرید سهام etf به ارزش دو میلیون تومان کردم که در پایان نوشت عملیات موفقیت آمیز نبوده است و پس از آن توسط اپلیکیشن آپ اقدام به خرید کردم و مورد قبول واقع شد منتهی دوبار از حسابم پول کم شد
    و هر دو بار با یک کد ملی خرید شده است
    سوالم اینه که مبلغ اضافی که با یک کد ملی از حسابم کم شده چه زمانی به حسابم برمی گرده و ایا من باید کار انجام بدم؟؟؟؟
    با توجه به اینکه معاون وزیر اقتصاد گفتند که تا ده روز دیگر از زمان اتمام ثبت نام و پس از آن هم تا پایان خرداد که متاسفانه تاکنون خبری نشده است!!!!
    ممنون

    • طبق اطلاع رسانی ها وجوه مازاد به حساب اشخاص عودت می شود، اگر تا نیمه های ماه جاری این وجوه عودت نشد می توانید از واحد پشتیبانی اپ مربوطه پیگیر شوید

  • شما میدونید تا چند تا صندوق دیگه هم عرضه خواهد شد؟ به غیر از دارا دوم و سوم؟

  • من این صندوق رو از طریق بانک تهیه کردم
    روش انتقالش به پرتفو به چه طریق هست

    • سلام دوست عزیز… این صندوق از اوابل تیرماه99 قابل معامله خواهد شد و به پرتفوی شما اضافه میشه.

  • سلام
    ببخشید من از صندوق واسطه گری مالی یکم به مبلغ 2میلیون تومن سهام خرید کردم ولی الان که نگاه میکنم هیچ چیزی در پورتفو من وجود ندارد
    میشه راهنمایی بفرمایید که به چه صورت و از چه راهی مقدار این سهام رو میتونم ببینم .البته تا 31/3/99 گفتن که نمیشه معاملش کرد.ولی من فقط میخوام ببینم که چقدر سهام بهم اختصاص داده شده.

    • سلام دوست عزیز…صندوق ETF دولتی هنوز قابل معامله نشده است. به محض اینکه این صندوق قابل معامله شود می توانید در پرتفوی خود مشاهده کنید.

  • باسلام ، من در اواخر اردیبهشت از کارگذاری فارابی 2 میلیون تومن etf خریدم اوایل خرداد 2 تومن رو بلوکه کرد بعد چند روز دوباره آزاد کرد و من رفتم با اون 2 تومن یه سهمی رو خریدم . در تاریخ 10 خرداد ، حسابم 2- تومن شد دوباره بعد چند روز اون 2- شد دوباره صفر یعنی هیچی ؟ الان من به نظرتون باید چیکار کنم ؟ چون الان تو حسابم 2 تومن نبود دیگه اوکی نمیشه برام ؟

  • از طریق آپ،یک میلیون تومان واریز کردم.کد بورسی دارم،ولی از من نخواستند،فقط کد رهگیری دادند.نمی دانم ثبت نام انجام شده یا خیر؟

  • با سلام بنده درتاریخ 20 /2از بانک اقتصاد نوین اوراق خرید کردم وبعد دو روز بعد برای پیگیری باهمان سامانه رفته ام باز هم از من دو میلیون دیگر از حسابم کم کرد و تا الآن به من پس نداده‌اند لطفا راهنمایی کنید چکار کنم

    • سلام، این مبالغ بعد از ثبت صندوق به حساب شما واریز خواهد شد

  • با سلام و خسته نباشید خدمت کارشناس گرامی من روز 31 اردیبهشت 500 هزار تومان سهام etf خریدم ولی بعد گذشت هیجده روز هنوز این سهام به پورتفوی من اضافه نشده و این پول به حساب من هم برگشت داده نشده. من باید چکار کنم الان ؟ ممنون میشم منو راهنمایی کنید

    • سلام، صندوق دارایکم در حال طی کردن مراحل ثبت نزد سازمان بورس هست و بعد از ثبت این دارایی به پورتفوی شما منتقل خواهد شد

  • ببخشید نماد شرکت ها رو اعلام می کنید تا در برنامه سیگنال بوکمارک کنم و وضعیتشان رو چک کنم تا قبل از وارد شدن به بورس شرکت های صندوق رو تحلیل کنم،لطفا.

    • سلام، لیست دارایی های صندوق به همراهتعداد سهام اختصاص یافتهاز هرکدام به صندوق در متن مقاله ذکر شده است

  • سلام من از سهام دو بانک خریداری کردم با یک کد ملی لطفا جواب بدهید برگشت پول من تا چند روز کاری میباشد با تشکر

    • سلام، مبالغی که اضافه پرداخت شده باشد، بعد از ثبت صندوق به حساب شما برخواهد گشت

  • ضمن سلام پذیره نویسی کردم و۲۰۰ سهم خریدم
    برگه سهام به چه صورت بگیرم

  • سلام من از طریق سامانه بام بانک ملی در پذیره نویسی شرکت کردم ولی بانک پرینتی درباره سهام خریداری شده به من نمیدهد چگونه پرینت بگیرم فقط کد پیگیری دارم

    • سلام، بعد از ثبت صندوق این دارایی به کد بورسی شما منتقل خواهد شد

  • سلام من زیر 18سالمه نمیتونم کد بورسی بگییرم چطور میتونم سهمی که با کد ملی خریدمو بفروشم؟؟

    • سلام، شما باید کد معاملاتی آفلاین بگیرید، برای آشنایی با این موضوع (اینجا) کلیک کنید

  • سلام
    ممنون از مقالات بسیار خوب و‌مفیدتون. یک سوال ذهن من رو مشغول کرده و‌ اون تفاوت مابین صندوق های eft و شرکت های سرمایه گذاری با پورتفویی بسیار متنوع و صندوقهای سهامی در چیه؟

  • دومیلیون جهت خرید ازصندوق ETFواریز کردم چیزی بهمن اعلام نشد

  • سلام من از طریق اپلیکیشن ایوا سهام دولت خریدم حالا چیکار کنم تو پورتفی نشون بده

  • سلام من این صندوق خریدم به ارزش 2 میلیون تومان، حالا میخواستم اسم این صندوق بدونم، چی باید تو برنامه سیگنال بزنم که ببینم چقدر سود داشته چقدر ضرر و… ممنون میشم جواب بدید

    • سلام، این صندوق هنوز به پورتفوی شما اضافه نشده و در نتیجه صفحه مشخصی ندارد، بعد از اضافه شدن به پورتفو دارایکم را سرچ کنید

  • باسلام و احترام من از طریق سایت بانک صادرات سهم خریدم موافقت هم انجام شد کد پیگیری هم بهم داد ولی متأسفانه فراموش کردم و پیامک دریافتی هم حذف شده خواستم اگر امکانش هست راهنمایم کنید چه کاری باید انجام بدهم کجا باید پیگیری کنم؟؟؟؟

  • سلام من از طریق سامانه آپ اقدام به خرید سهام etf کرده ام ولی هیچ رسیدی دریافت نکرده ام چگونه باید پیگیری کنم

  • سلام
    خیلی مهم
    من دو میلیون تومن بیشتر به حساب دولت زدم از دو درگاه بانک صادرات و بانک مهر ایران از هر کدام دو میلیون تومان
    ولی هیچ جا پاسخگو نیست.ینی با یک کد ملی 4میلیون واریز شده
    کی برمی گردانند و یا کجا پاسخگو هستند؟

    • سلام، براساس اطلاعیه منتشر شده در این زمینه بعد از پایان فرآیند اختصاص سهام، مبالغی که اضافه پرداخت شده باشه به حساب بر می گرده

  • سلام..ببخشید بنده چون اطلاعات درستی نداشتم از طریق سیستم افلاین خریداری کردم بعدش انصراف و زدم…الان که گردش حساب رو میبینم نوشته مسدودی غیر وکالتی بابت سفارش آفلاین دارا یکم به مبلغ ۲ میلیون ..خواستم بدونم خریداری شده…؟الان دقیقا یک هفته است پول رو به حساب کارگزاری عودت نشده..

    • سلام، در صورتی که پول بلوکه شده است ، درخواست شما توسط کارگزار ثبت شده

  • باسلام، من در اولخر اردیبهشت سهام دارایکم خریدم، ولی الان اصلا در لیست سهام من نیست، توضیح میفرمایید لطفا

    • سلام، این سهام بعد از ثبت صندوق، به کد بورسی شما منتقل خواهد شد

  • سلام ببخشید etf هم میاد رو پرتفوی؟اگه آره من خریدم نیومده ولی پولم مسدود شده؟

  • سلام من برای خود و خانواده چهار خزید دو میلیونی داشتم کجا میشود نتیجه خرید را دید.

    • سلام، بعد از ثبت صندوق سهام هر فرد به کد بورسی اون شخص منتقل خواهد شد

  • با سلام. من اول با کد بورسی اقدام به خرید سهام ETFکردم ولی هر بار جواب این بود که در سیستم ثبت نشد. بخاطر همین از طریق بانک ملی این سهام را خریدم بعد که به پرتوی خودم نگاه کردم دیدم دو میلیون پولم بلوکه شده الان تکلیف من چیست پولم از چه طریق بایدبگیرم

  • سلام من99/2/30 از درگاه سداد بانک ملی در اینترنت مبلغ دو میلیون تومان برای سهاام Etf پرداخت کرده ام میخواهم بدانم ثبت نام سهام برایم انجام شده یا نه

  • سلام.
    اگر اون موقعی که سهام رو گرفتیم کد بورسی نداشته باشیم چجوری میشه الان که کد بورسی داریم سهام رو بیاریم داخل کارگذاری؟ برای این که امکان معامله داشته باشه.

  • سلام من دارای کد بورسی بودم ولی از طریق درگاه بانک ملی سهام صندوق دارا یکم رو خرید کردم و باگذشت نزدیک به ۱۰ روز هنوز در پرتفو قابل مشاهده نیست؛ آیا این وضعیت طبیعیه یا باید از جایی پیگیری کنم؟ لطفا راهنمایی کنید خیلی ممنون

  • با سلام
    من اینترنتی 2 تومن etf از بانک صادرات خریدم بعد از چند روز 1 تومن هم از بانک تجارت خریدم بعدا متوجه شدم که هر شخص میتونه 2 تومن بخره حالا وضعیت اون ی تومن پولمون چی میشه؟

  • سلام. من برای خودم و همسر و دو فرزند خود از طریق بانک خریدم. هر کدام 2 میلیون.
    الان پیام اومده برید سجام ثبت نام کنید. برای همه پیام اومده.
    اگه ثبت نام نکنیم چی میشه؟
    ممنون
    چون ما هنوز تو سجام ثبت نام نکردیم.

    • سلام، برای خرید و فروش این دارایی ها لازم است که در سامانه سجام ثبت نام و احراز هویت کنید. این موضوع در حال حاضر از طریق اپلیکیشن سیگنال قابل انجام است

  • من از طریق کارگزاری نوشتم ولی لغو کرد و پولم برگشت به حساب کارگزاری و بلوکه نکرد!
    از بانک نوشتم و روز پنجشنبه کارگزاری سرخود پول رو بلوکه کرد!
    الان فقط به یکیش سهام میدن و اون یکی رو کی میتونم پس بگیرم؟

  • سلام من از طریق صندوق بازنشستگی خرید کردم.اما هیچ پیامی دریافت نکردم که الان پذیره نویسی من پذیرفته شده یا ن؟ضمنا تسهیلاتی ک صندوق متقبل شده بود معلوم نیست کی اعمال بشه؟

  • سلام، اینجانب 2میلیون سهام دولتی ازبانک ملت خریداری کرده ام، چگونه میتوانم خریداری کنم

    • سلام، این سهام بعد از ثبت صندوق به کد بورسی شما منتقل خواهد شد

  • سلام من در پذیره نویسی سهام دولت دارا یکم از طریق بانک ملی ثبت نام کردم ولی قبلا ” کد بورسی هم داشتم چگونه به بورس انتقال دهم ممنون

    • سلام، این سهام به صورت خودکار به کد بورسی شما منتقل خواهد شد

  • سلام . من از کارگزاری آگاه خرید کردم و همچنان مبلغ دوملیون تومان مسدودی غیر وکالتی هست . تکلیف چی میشه ایا خرید انجام شده . اگر خرید انجام نشده چه زمان پول بلوکه شده بر میگرده؟
    پیشاپیش از جواب شما متشکرم

    • سلام، این موضوع تا زمان ثبت صندوق که چند روزی طول میکشه ادامه دارد و بعد از اون سهام شما به کد بورسیتون منتقل خواهد شد

  • سلام
    من فکر‌کردم از هر‌بانک ما میتونیم ۲۰۰ سهم بگیریم
    واسه همین تویه ۳ تا بانک خریدم…
    الان فهمیدم ک نهایتا ۲۰۰ سهم میتونستیم بخریم

    من در کل از ۳ بانک ۵ میلیون تومن خریدم
    بقیه پولم چی میشه؟؟
    از کجا باید پیگیری کنم؟؟؟؟؟؟
    لطفا راهنماییم کنید. ممنون.

    • سلام، مبالغ اضافه پرداخت شده بعد از پایان ثبت نام به حساب شما بر میگرده

  • سلام من دارا یکم رو خریدم فرداش فرداش دیدم نوشته منقضی شده رفتم از همراه بانک ملتم خریدم الان پولمم بلاکه شده تو کارگزاری الان چه اتفاقی میوفته؟

  • با سلام
    اولین خرید من عودت داده شد و وقتی دوباره خرید کردم دو تا ۲ میلیون از حسابم کسر شده لطفا بفرمائید ۲ میلیون اضافه چه زمانی بحساب برمیگردد.

  • سلام من سهام etf رو از طریق غیر حضوری بانک صادرات ثبت نام کردم و پس از کسر وجه نوشت عملیات با موفق انجام شد ولی تکمیل فرآیند خرید رو انجام ندادم . آیا من ثبت نام شدم و سهام دارم

    • سلام، در صورت انجام موفقیت آمیز عملیات ثبت نام شما انجام شده و بعد از ثبت صندوق دارایی شما به کد بورسیتون منتقل خواهد شد

  • با عرض سلام و خسته نباشید یه سوال داشتم از خدمتتون مناز طریق از طریق بورس اقدان به خرید کردم اما پولم برگشت خورد و دوباره از برنامه آپ خرید کردم بعدا دیدم از کارگذاری هم واسم خرید کرده و پولم و بلوکه کرده میخواستم بدونم الان چی میشه اون سهامی ک از آپ خریدم تو پرتفویم میشینه؟ یا فقط سهامی ک کارگذاری واسم گرفته تو تو پرتفوی میشینه؟

  • سلام وقت بخیر مزاحمتون شدم / بنده 31 اردیبهشت صبح سهام دارایکم رو از طریق بورس و کارگزاری مفید خریداری کردم اما بعدازظهر پولی که بلوکه شده بود رو برگردوند و من مجدد وقتی اعلام کردن زمانش تمدید شده سهام دارایکم رو خریداری کردم ولی 5 شنبه صبح که یکم خرداد بود مجدد پول رو برگردانده بود و من به تصور اینکه سهم برام خریداری نشده از طریق درگاه بانکی سهام رو خریدم / شنبه در حالی که انتظار داشتم پولم همچنان وجود داشته باشه دیدم که توسط کارگزاری مجدد بلوکه شده در حالی که من سهام را از بانک خریدم / جالب تر اینکه چون 2مرتبه خریداری سهم رو ثبت کردم و برگشت خورد 4 میلیون تومان از پول بنده رو بلوکه کردن و در حالی که موجودیه من 2 و 300 و خورده ای بوده الان حدود یک و 700 هم به کارگزاری بدهی برام ثبت شده یعنی اگر پولی به حساب کارگزاری واریز کنم برای خرید سهام بورسی به جای بدهیم برداشته میشه/ تکلیف من و امثال من چیه الان

    • سلام، مبالغ اضافه برداشت شده بعد از مشخص شدن درخواست تکراری برگشت میخوره، در زمینه بدهکاری به کارگزاری هم بهتره با خود کارگزار صحبت کنید

  • سلام
    من از طریق سایت بانک صادرات و موبایل بانک تجارت پذیره نویسی کردم والان کد بورسیم رو گرفتم چطور باید الان انتقالش بدم به پرتفوی ممنون

    • سلام، این واحد های سرمایه گذاری بعد از ثبت به صورت خودکار به کد بورسی شما منتقل خواهد شد

  • سلام من از طریق کارگزاری مفید اقدام کردم روز ۳۱ ولی برام خرید انجام نداد اومدم از طریق آپ خرید کردم پولم کم شد فرداش کارگزاری هم ازم پول کم کرد دوتا یک میلیون و صد الان تکلیفم چیه چون سقفش ۲ میلیونه ولی از من دوتا ۱.۱۰۰ کم شده

    • سلام، کلیه مبالغ و درخواست هایی که بیشتر از سهمیه مشخص شده برای هر فرد پرداخت شده باشه به حساب فرد برمیگرده

  • سلام من سهام etf از درگاه بانک ملت وملی خریدم ازکجا بفهمیم چقدر سهام داریم لطفا توضیح کامل بدین چون فقط پول کم کرده پیام نسومده

    • سلام، این واحد های سرمایه گذاری بعد از ثبت به صورت خودکار به کد بورسی شما منتقل خواهد شد

  • سلام
    من از بانک صادرات دو میلیون خریدم که در مرحله پرداخت درگاه خطا زد
    اما پول از حسابم کم شد
    و تا چند روز بیش سایت مربوطه فعال بود این سهم به حسابم نیومده بود
    الانم که سایت سهام بانک صادرات از دسترس خارج شده باز نمیکنه
    تکلیفمون چیه کجا اعتراض کنیم

    • سلام، این واحد های سرمایه گذاری بعد از ثبت به صورت خودکار به کد بورسی شما منتقل خواهد شد

  • سلام
    من یه مرتبه توسط بانک صادرات و یک مرتبه توسط نرم افزار اپ ۲ میلیون به ازای یه کد ملی پرداخت کردم و ۴ میلیون از حسابم کسر شده
    چطور میتونم پیگیری کنم ۲ میلیون برگرده؟

    • سلام، کلیه مبالغ و درخواست هایی که بیشتر از سهمیه مشخص شده برای هر فرد پرداخت شده باشه به حساب فرد برمیگرده

  • سلام من ثبت نام etf رو انجام دادم تا پول از حسابم کسر شد کلا قطع شد نه کد رهگیری و نه هیچ پیام دیگه نیومد از کجا بفهمم سر پولم چی آمده سامانه بانک صادرات ثبت نام کدوم اینترنتی لطفا راهنمایی کنید

    • سلام، این واحد های سرمایه گذاری بعد از ثبت به صورت خودکار به کد بورسی شما منتقل خواهد شد

  • سلام من دومیلون از در گاه سداد سهام دولتی خرید کردم باید به کجا مراجعه کنم پیگیری این خرید چطوری است

    • سلام، این واحد های سرمایه گذاری بعد از ثبت به صورت خودکار به کد بورسی شما منتقل خواهد شد

  • سلام من از درگاه بانک قرض الحسنه مهر صندوق یکم خریداری نمودم شماره پیگیری هم گرفتم کد بورسی هم دارم چگونه باید پیگیر خرید خود باشم

    • سلام، این واحد های سرمایه گذاری بعد از ثبت به صورت خودکار به کد بورسی شما منتقل خواهد شد

  • باسلام. من دومیلیون دارایکم ازکارگزاری خریدکردم آخروقت پولم به پرتفوی برگشت برای احتیاط رفتم ازبانک ملی دومیلیون دارایکم خریدم. حالا 4میلیون ازحساب کم شده چطوری دومیلیون اضافی روپس بگیرم؟

    • سلام، کلیه مبالغ و درخواست هایی که بیشتر از سهمیه مشخص شده برای هر فرد پرداخت شده باشه به حساب فرد برمیگرده

  • باسلام.به عرض میرسانددختران من خارج ازکشورسکونت دارند.من برای هرکدام مبلغی سهام خریداری کرده ام درصورتی که چندسال دیگربه کشورمراجعت نمایندآیامن به عنوان پدرانان میتوانم نسبت به فروش سهام اقدام نمایم یاخیر.خواهشاراهنمایی رمایید

    • سلام، با توجه به اینکه احراز هویت به صورت غیر حضوری فراهم شده این افراد میتوانند نسبت به ثبت نام در سجام و احراز هویت اقدام کنند، برای خرید و فروش هم باید برای دریافت کد معاملاتی یا به شما وکالت بدهند یا از طریق دفاتر حافظ منافع و کنسولگری ها اقدام به دریافت کد معاملاتی کنند

  • سلام
    بنده تعداد ۱۰۰ واحد با کد بورسی خرید کردم در تاریخ ۹۹/۲/۳۱ وبعد که تمدید شدروز بعد با اپلیکیشن ایوا ۱۰۰ واحد به مبلغ یک میلیون دوباره خرید کردم
    خواستم بپرسم این ۲۰۰ واحد به پرتفوی من اضافه میشه؟
    چند وقت طول میکشه که به پرتفوی اضافه بشه؟

    • سلام، فرآیند ثبت صندوق چند روزی طول میکشه و بعد از اون این دارایی به کد بورسی شما اضافه میشه

  • با سلام و خسته نباشید خدمت کارشناس گرامی . ممنون میشم به سوال بنده پاسخ بدین . من کد بورسی دارم ولی روز 31 اردیبهشت از یکی از شعبه های بانک کشاورزی به صورت حضوری خرید سهام انجام دادم . آیا با وجود اینکه کد بورسی داشتم ولی به صورت حضوری در بانک خرید کردم مشکلی پیش میاد ؟ یا نیاز به اقدام خاصی هست؟

    • سلام، خیر مشکلی پیش نمیاد و بعد از ثبت صندوق دارایی شما به کد بورسیتون اضافه میشه

  • باسلام من یک دوملیون تومان اضافه ریخته ام برگشت داده میشود؟

  • سلام خسته نباشید من از ایزی تریدر خرید کردم ۲میلیون خرید نکرد زد منقضی فردا دوباره از برنامه تاپ خرید کردم الان تو ایزی خریدی میزنه ۴میلیون بلوکه چه جوری همش خرید میکنه یا ۲میلیون چه جوری به حسابم برگشت میخوره

    • سلام، کلیه مبالغ و درخواست هایی که بیشتر از سهمیه مشخص شده برای هر فرد پرداخت شده باشه به حساب فرد برمیگرده

  • سلام خسته نباشی یک سوال دارم ببخشی من بی سوادم کسی ندارم برای خرید فروش این سهام از کی کمک بگیرم

    • سلام، یکی از خدمات کارگزاری ها ارائه خدمات مشاوره به کاربران اون ها است میتونید از این طریق اقدام کنید

  • سلام
    من ابتدا با کد بورسی نوشتم که اون پولش رو برگشت زد تو حسابم، بعد فرداش از اینترنت بانک مهر ایران درخواست دادم که انجام شد و کد بورسیم بهم داد. ولی همون روز مجدداً از حساب بورسیم پول کم کرد، حال چه کنم؟
    ممنون

  • دوست عزیز من 4 شنبه از طریق مفید ثبت سفارش کردم هنوز پولم تو حالت بلوک هست
    و 5 شنبه فک کردم دیگ از سامانه مفید نمیشه با موبایل بانک تجارت خرید کردم موفق هم بود

    حالا طبق اینک هر کد ملی 2 تومن بیشتر نمیتونه داشته باشه

    کدوم حالت پول من قراره برگشت بخوره بنظرتون؟

    • سلام، مشخص نیست که کدوم درخواست برگشت داده خواهد شد اما این موضوع تا دو یا سه روز آینده مشخص میشه

  • سلام من دوبار خرید کردم و مبلغ هر دوبار از حسابم کم شده مبلغ اضافی چه مدت طول می کشه به حسابم برگرده

  • سلام، من از طریق درگاه غیرحضوری بانک ملی ثبتنام کردم، کد سجام هم دارم، حالا چجوری باید متوجه بشم چند واحد از این سهام به من تعلق گرفته و چجوری میتونم وارد پرتفوی خودم بکنم؟؟؟

    • سلام، این واحد های سرمایه گذاری بعد از ثبت به صورت خودکار به کد بورسی شما منتقل خواهد شد

  • من اشتباها دو بار پذیره نویسی هر بار بیست میلیون ریال انجام دادم میخواستم بدونم به چه طریق مازاد سقف تعیین شده یعنی ۲۰۰۰۰۰۰۰ ریال به حسابم برگردانده میشود؟ چون میخواستم بنام پسرم انجام دهم مجددا بنام خودم که یک بار با کد بورسی انجام داده بودم بار دیگر به صورت اینترنت و با کد ملی برای خودم انجام دادم قاعدتا باید آلارم میداد که یک بار سقف کامل عرضه پذیره نویسی رو انجام داده ای ؟ اما بدون هیچ آلارمی مجدد سقف ۲۰۰۰۰۰۰۰ ریال از کارتم برداشته شد

  • سلام من ثبت نام کردم کجا باید برم تو سایتی که ارزش سهامی رو که خریداری کردم بدونم

  • سلام
    من پذیره نویسی رو از درگاه بانک رفاه کارگران انجام دادم و کد ۱۰ رقمی رو هم دریافت کردم.
    واسه مرحله احراز هویت فردا میتونم اقدام کنم یا فرصت تموم شده؟
    اگه فرصتش تموم شده تکلیف چیه؟

    • سلام، برای احراز هویت سجام محدودیتی وجود نداره اما اگر سریعتر انجام بشه بهتره

  • سلام سهام شرکت دولتی خریداری کردم گفته شده بعدازدوماه قابل فروش،چطوری به چه شکل میشه فروخت،بعدش ممکنه این سهام نگه داشت سهامش افزایش پیدامیکنه،باتشکر

    • سلام، در صورت تمایل به خرید و فروش این سهام باید از طریق کد معاملاتی و در بازار بورس اقدام کنید

  • سلام من اشتباها هم در بورس پول واریز کردم و هم از طریق آپ ثبت نام کد ملی کردم. چطور میتونم دومیلیون تومان را پس بگیرم چون در هردو 2میلیون تومان ریختم و بلوکه شده است

    • سلام، کلیه مبالغ و درخواست هایی که بیشتر از سهمیه مشخص شده برای هر فرد پرداخت شده باشه به حساب فرد برمیگرده

  • در صورت فراموشی کد پیگیری صندوق چکار باید کرد از سامانه بام ثبت نام کردم

  • سلام برا بچه هام سهام خریدم آیا بدون ثبت نام میتونن سود بگیرن چون شماره حساب وشبا ندارن ممنونم

    • سلام، دارایی های هر فرد به کد بورسی همان شخص منتقل خواهد شد و برای بچه ها باید کد معاملاتی آفلاین تهیه بشه

  • سلام من یک روز قبل از اینکه تموم بشه از طریق کد بورسیم گرفتم وای زد منقضی شد حساب کم کرده بود برگشت روز اخر رفتم از درگاه بانک زدم خرید کردم الان هم از کد بورسیم کم کرده هم از درگاه بانکیم الان میشه ۴ تومن تکلیف من چیه اون دوتومن چی میشع؟ اگر قرار باشه برگردونن چطوری برمیگردونن

    • سلام، کلیه مبالغ و درخواست هایی که بیشتر از سهمیه مشخص شده برای هر فرد پرداخت شده باشه به حساب فرد برمیگرده

  • سلام دیشب ساعات11 ونیم براخرید سهام ازبانک رفآه مبلغ دومیلون ازحسابم کم شد پیامم امد و رسید پرداختشم موفق بود ولی امدم کد رهگیری بگیرم دیگه نشد ینی نداد ارور میداد بازامدم امتحانی مبلغ ده هزارتومن بازسهام ازهمون بانک رفاه گرفتم ومبلغ کم شد و کد رهگیری داد میخواستم ببینم این دوملیون چی شد چطوری.پیگیری کنم؟ نه کدی دارم نه هیچی

  • کسی که 2 میلیون سهام دولت خریده چه تعداد سهم از این پنج شرکت بیمه و بانک بهش تخصیص داده شده و چطور میتونه ببینه ارزش فروش سهام چقدره؟

    • سلام، سهام این بانک ها مستقیما به شما تعلق نمیگیره، این سهام د راختیار صندوق خواهد بود و شما مالک سهام صندوق هستید

  • با سلام
    من برای همه اعضای خانواده با استفاده از کد ملی ثبت نام انجام دادم، میخواستم بپرسم که آیا امکان این هست که فقط خودم کد بورسی تهیه کنم و بعد از دو ماه سهم اونها رو بخرم؟

    • سلام، خیر همه افراد باید کد بورسی داشته باشند و از طریق بورس خرید و فروش کنند

  • سلام ما۵۰۰ تومانی با کد بورسی سهام دارایکم خریدیم و۵۰۰تومانی از آپ آیا دوسفارش قبول میشه یا بقیه پول چی میشه.

  • سلام خسته نباشید
    خواستم بدونم مشکلی نداره من با شماره حساب و شماره شبای خودم برای کد ملی پدرم ۲ میلیون سهم از اپلیکیشن های مجاز خرید کردم؟وآیا با روش آزاد سازی به روش مستقیم سهام عدالت میشه مراحل سجام و احراز هویت رو انجام نداد واین ۲ میلیون سهم ETF رو معامله کرد؟

  • سلام وقتتون بخیر … متاسفانه من نتونستم در این پذیره نویسی شرکت کنم و دیر اقدام کردم ؛ میشه لطف کنید بفرمایید پذیره نویسی دیگه ای هم از طرف دولت وجود داره و زمان دقیقش کی هست ؟ ممنون میشم پاسخ بدین

    • سلام، بنا به اخبار منتشر شده دو عرضه دیگه وجود خواهد داشت که یکی از اون ها برای تیر ماه برنامه ریزی شده

  • سلام وقت بخیر میشه ثبت نامی که کردیم رو ویرایش کنیم چون دو بار ثبت شده

  • سلام من سهام دارا رو از کارگزاری خریدم اما پوله بلوکه شده منو ازاد کرد بعدش چون روز اخر بود من رفتم از بانک هم گرفتم الان که پرتفوی رو نگاه کردم دیدم پول رو بلوکه کرده یعنی من دو بار ثبت نام کردم حالا چطور میشه کی پولمو برگشت میزنن ممنون .

  • سلام من کدبورسی دارم ولی انجا موفق به خرید نشدم و پول بلوکه شده ولی با روش دوم یعنی با کد ملی پذیره نویسی کردم
    از طریق بانک ملت این نماد دارایکم میشینه تو پرتفوی من یا نه

  • سلام ثبت نام کردم واسه یکملیون تومان حال برای خرید سهام با این 2ملیون چطور اقدام نمایم.

  • سلام
    من از طریق کد ملی 2 میلیون خرید کردم کی سهامم وارد پیج سجامم میشه..قبلا احراز هویت شدم و یوزر و پسوردم دارم.

    • سلام، این واحد های سرمایه گذاری بعد از ثبت به صورت خودکار به کد بورسی شما منتقل خواهد شد

  • سلام ببخشید من دو میلیون خریده بودم
    بعد اشتباهی حواسم نشد دوباره دومیلیون با شماره ملیم گرفتم الان اون دو میلیون اضافی که دادم برمیگرده ؟

  • من اشتباها در دو بانک کشاورزی و ملت هر کدام بمبلغ ۲ میلیون تومان عملیات پذیره نویسی انجام و پرداخت کردم . حال میگویند بیش از یک بانک نمیشود انجام داد . حال چکار باید بکنم که مبلغ ۲ میلیون بحسابم برگردانده شود ؟

  • سلام وقت بخیر من با کد ملی برادرم از طریق اپ برای صندوق های دولت ثبت نام کردم در صورتی که برادرم کد بورسی داشته و من نمی دونستم حالا چکار باید کنم؟؟

    • سلام، این واحد های سرمایه گذاری بعد از ثبت به صورت خودکار به کد بورسی شما منتقل خواهد شد، در صورتی که ایشون هم درخواست داده باشند فقط یکی از درخواست ها اجرا میشه و پول اضافه به حساب بر میگرده

  • سلام وخسته نباشید خدمت شما
    بنده در درگاه بانک ملی واسه صندوق etfبه صورت غیر حضوری ثبت نام کردم شماره ارجاع و کد پیگیری هم گرفتم ولی هیچ پیامی از طرف صندوق دریافت نکردم چگونه استعلام بگیرم تا متوجه بشم ثبت نامم با موفقیت انجام شد***ممنون

    • سلام، این واحد های سرمایه گذاری بعد از ثبت به صورت خودکار به کد بورسی شما منتقل خواهد شد

  • با سلام من کد بورسی دارم اما با شماره ملی ثبت نام وخرید کردم حلا کی به پرتفوی اضافه میشه تو اخباها هم فقط میگن بخرید یه توضیح کاما نمیده با تشکر کاملترین برنامه تو ایران سیگنال.

    • سلام، این واحد های سرمایه گذاری بعد از ثبت به صورت خودکار به کد بورسی شما منتقل خواهد شد

  • افراد کمتر از ۱۸ سال بعد از خرید چگونه میتوانند سهام خود را واگذار کنند

    • سلام، برای این افراد کد معاملاتی آفلاین صادر میشه برای آشنایی با این کد (اینجا) کلیک کنید

  • سلام خسته نباشید.ببخشید میگم فرق اینکه اگه من یک میلیون خرید بزنم و دو میلیون حداکثر نزنم اینجا تفاوتشون تو چیه.بعد بفرقشون با اونی ک با ده هزار تومن شروع کرده تو چیه..

  • سلام …ممنون میشم توضیح بدین با خرید 10هزارتومن چقد از سهام تعلق میگیره….با تشکر از شما

  • سلام این سهام ازکجا پیگیری کنیم ببینیم ثبت شده یانه هیچ کدی نیامده

    • سلام، این واحد های سرمایه گذاری بعد از ثبت به صورت خودکار به کد بورسی شما منتقل خواهد شد

  • سلام من از طریق کد بورسی ثبت نام کردم وقتی پایان روز حذف شد دوبار از طریق اپلیکشن اپ با کد ملی ثبت نام کردم ایا پول اضافی من برمی گرده ؟

  • باسلام من دیروز دربورس مبلغ دومیلیون واریز کردم امروز دیدم که خرید منقضی شده بعدا دوباره از سامانه بام مبلغ دومیلیون واریز کردم بعد به پرتفو بورسی مراجعه کردم دیدم دوباره همان مبلغ بلوکه شده حال تکلیف دومیلیون من چی میشه.

    • سلام، کلیه مبالغ و درخواست هایی که بیشتر از سهمیه مشخص شده برای هر فرد پرداخت شده باشه به حساب فرد برمیگرده

  • برای پذیره نویسی خطای شما در بازه زمانی تعریف شده نمی باشید می زند چیکار باید کرد

  • باسلام من برای یک کد ملی دو بار ثبت نام کردم یک دفعه در کارگزاری مفید و یک بار در سامانه بام ملی و هر دو بارهم دو تومان پول کم شد مجموع چهار تومان الان باید چکار کنم

  • سلام من ازطریق کارگزاری سهام راخریدم ولی باطل شدوپول برگشت من امروز ازطریق بانک سهام راخریدم ولی کارگزاری دوباره پولم را برای خرید بلوکه کرد یعنی من ۴میلیون سهام دارایکم را خریدم تکلیف چیه بقیه پولم را کی میدن

  • سلام روز چهارشنبه 31اردیبهشت 99 100سهم خریداری نمودم ولی هنوز کد بورسی نگرفتم ایامشکلی نداره

    • سلام،خیر مشکلی وجود نداره اما د رفرصت مناسب این کار رو انجام بدید

  • سلام‌علیکم‌ورحمةالله

    فرم و واریزی بنده بعد از ساعت ۲۴ چهارشنبه ۳۱ اردیبهشت انجام شد

    مبلغ هم از حسابم کسر گردید.

    آیا سهام تخصیص پیدا میکند؟

    • سلام، این واحد های سرمایه گذاری بعد از ثبت به صورت خودکار به کد بورسی شما منتقل خواهد شد

  • سلام وقت خوش ، من از طریق آپ خریداری کردم ،آیا به صورت خودکار وارد پرتفوی من میشه ؟ یا باید از طریق کارگزاری اقدام کنم ؟

  • سلام من از طریق ایزی تریدر صندوق یکم رو خریدم امروز پولم زده بلوکه شده ایا خرید کردم یا نه … یا باید از طریق همراه بانک خرید کنم

  • سلام آیا این سهامی را که خرید میکنیم (صندوق یکم) از فردای روز پایان مهلت خرید، قابل خرید و فروش در بورس است؟

    • سلام، خیر شروع معاملات این صندوق از ابتدای تیر ماه خواهد بود

  • سلام وقتتون بخیر.
    عجیبه تو پنل کارگزاری مفید زده حذف از سیستم معاملات، ولی ۲٫۰۰۰٫۰۰۰ تومن از پولم بلوکه شده..خرید انجام شده یا نه؟

  • سلام برای بچه دو ساله هم میشه؟ برای خرید و فروش با کد بورسی پدر انجام میشه؟

  • سلام من ثبت نام کردم و فقط یک شماره پیگیری پس از واریز بهم داده و چیزه دیگه ای ندارم همین کافیه/؟؟؟؟

  • سلام.من برای پسرم که ۱۷سالشه باکدملی خودش وکارت بانک ملی خودش،۲میلیون تومن سهام etfدولتی با۲۰درصدتخفیف،خریدم بعدپیام امدکه کدبورسی بگیریدرفتیم برای دریافت کدبورسی اقدام کنیم گفت زیر۱۸سال بایدباولی قانونی یعنی پدربه سجام مراجعه کنیم الان اقدام کردیم وهمسرم هم درسامانه سجام ثبت نام کردوچندروزدیگرگفتن کدبورسی می اید…حالاسوالم اینه که خودپسرم بعدازامدن کدبورسی باتوجه به زیر۱۸سال بودن می تونه معامله کنه اگرنه تکلیف دومیلیون به حساب ریخته چی می شه ازکی بپرسیم.متشکرم

    • سلام، برای افراد زیر 18 سال کد معاملاتی آفلاین صادر میشه و این افراد از این طریق میتونند معامله کنند

  • سلام.بنده روز اخردرخواست سفارش صندوق یکم از طریق بورس دادم ولی اخر وقت پولم برگشت داده شد.فکر کردم ناموفق بوده .حضوری از بانک دوباره خریداری کردم .کارگزاری الان پولم رو بلوکه کرده..درواقع دوبار ثبت نام کردم ودوتا دومیلیون دادم.تکلیف چی میشه؟؟

  • من از طریق کد بورسی‌م برای ۲۰۰ سهم اقدام کردم، ولی انجام نشد
    بلافاصله از طریق کد ملی اقدام کردم و ۲۰۰ سهم خریدم
    الان که اکانتم رو‌ چک کردم از حساب بورسی‌م هم کم شده.
    آیا ۲ میلیون تومانی که اضافه ریختم به حسابم برمیگرده؟

  • سلام.بنده روز اخردرخواست سفارش صندوق یکم از طریق بورس دادم ولی اخر وقت پولم برگشت داده شد.فکر کردم ناموفق بوده .حضوری از بانک دوباره خریداری کردم .کارگزاری الان پولم رو بلوکه کرده..درواقع دوبار ثبت نام کردم ودوتا دومیلیون دادم.تکلیف چی میشه؟؟

  • سلام
    ببخشید من با کارگزاری 1 تومن نماد دارایکم خریداری کردم
    آیا میشه با آپ هم یه تومن دیگه بخرم؟
    ممنون

  • سلام من از سامانه بام سهام خریدم پول از حسابم کسر شد ولی بعد از وارد کردن کد سامانه رو ارسال کردم سامانه عدم دسترسی به من داد به بانک رفتم از حساب کسر شده ام یه کد پیگیری داده میخواستم بدونم ایا خرید سهام من تکمیل شده یا نه در ضمن کد بورسی هم ندارم ؟

    • سلام، این واحد های سرمایه گذاری بعد از ثبت به صورت خودکار به کد بورسی شما منتقل خواهد شد

  • سلام.من از طریق سامانه بانک صادرات ثبت نام کردم و پول از حساب برداشت شد ولی کد پیگیری نیامد .چگونه استعلام کنم

    • سلام، این واحد های سرمایه گذاری بعد از ثبت به صورت خودکار به کد بورسی شما منتقل خواهد شد

  • سلام بببخشید من دیروزبابام ۲ میلیون ازبانک قرض الحسنه مهرسهام دولتی خریدبرام امروزم خودم ازبانک ملی باهمون کدملی خودم۵۰۰۰۰تومان سهم خریدم کدرهگیریش هم یادم رفت اسکرین شات بگیرم آیا این کدرهگیری لازم بودک بگیرم؟ یکی هم اینکه حالاکدوم سهم من پذیرفته میشه؟دومیلیون تومان یاپنجاه هزارتومان؟

  • سلام من از برنامه‌ایوا ثبت نام کردم پولم کم شد اما هیچ پیامکی واسم نیمد
    الان باسی چکار کنم؟

    • سلام، این واحد های سرمایه گذاری بعد از ثبت به صورت خودکار به کد بورسی شما منتقل خواهد شد

  • سلام من ۱۲۰ سهم را از طریق سیستم بانکی خریدم و کد پیگیری گرفتم البته کد بورسی هم دارم و دیروز ۱۰۰ واحد دیگه از طریق بورس انجام دادم که پیغام منقضی شده داده و پولم هم بلوکه شده
    آیا به این معناست که ثبت نام انجام شده و اینکه از هر دو روش استفاده کردم در پرتفوی من تجمیع خواهد شد؟
    و الان فهمیدم ۲۰ واحد اضافه است .پول این ۲۰ واحد کی بر میگرده؟
    ممنون میشم پاسخ بدید

  • بنده از وام یک‌ملییون تومانی بازنشستگی برای خرید استفاده کردم میخواهم تا دوملییون افزایش دهم ایا از وام بازنشستگی تا سقف دوملییون تومان‌میتوانم‌استفاده کنم به چه طریق

  • سلام، من از طریق درگاه سامانه بام بانک ملی اقدام به خرید برای دخترم کردم اما فراموش کردم کد رهگیری را در پایان ثبت نام یادداشت کنم، چطوری باید کد رهگیری را پیدا کنم، ممنون

    • سلام، این واحد های سرمایه گذاری بعد از ثبت به صورت خودکار به کد بورسی شما منتقل خواهد شد

  • سلام.از طریق کارگزاری مفید سفارش دارایکم برای خانواده زدم.پول بلوکه شد .متاسفانه امروز ۵شنبه نوشته شده سفارش منقضی شده،و ۲تومن به قدرت خریدم اضافه شده.الان نمیدونم خرید انجام میشه یا نه.
    اگر بخوام از طریق آپ بازم خرید کنم درواقع برای هرنفر ۴تومن بایستی پول داشته باشم… چون امروز اجازه برداشت وجه از کارگزاری رو ندارم
    از طرفی نمیدونم اگر از آپ بزنم و کارگزاری هم بخواد خرید کنه برام،تکلیف پول های اضافه چی میشه…
    امروز هم مهلت اخر هستش و هیچکس جوابگو نیس… بورس و کارگزاری ها هم که تعطیل….

  • سلام.
    من از طریق اپ ثبت نام کردم. ولی مساله اینه که من هیچی از بورس نمی دونم. الان قراره که این سودی که می گن چطوری به من داده بشه بعد دو ماه. فقط از طریق فروش سهام؟ یا نه من می تونم سودش رو دریافت کنم و اصل واحد سهام رو هم داشته باشم؟
    ممنونم که پاسخ می دید.

  • سلام من از طریق بانک صادرات سهام رو خریدم ولی الان با وجود کسر مبلغ کدی برای من ارسال نشد الان چیکار کنم؟

  • سلام من خرید انجام دادم به روش کد ملی ولی متاسفانه کد پی گیری نداد چطوری باید پی گیری کنم تشکر

  • سلام من برای پدیره نویسی ثبت نام کردم مبلغ رو کم کرد اما کد پیگیری نداد باید چکار کنم

  • سلام من دیشب از طریق بانک تجارت ۱۱۰۰ خریدم میتونم دوباره ۹۰۰ باقی مانده رو بخرم

  • با سلام من از طریق سایت سداد ثبت نام کردم و فقط یک شماره پیگیری دارم از کجا باید متوجه بشم ثبت شده

    • پس از اتمام پذیره نویسی ، واحدهای تخصیص داده شده به پورتفوی بورسی شما اضافه می شود.

  • سلام خسته نباشید
    من کد بورسی دارم و از پنل معاملاتی ام ثبت نام کردم و دو میلیون هم مسدود کرد و پیغام سفارش در ثبت رو زد ولی متاسفانه اخر وقت حذف شده اعلام کرد . آلان من باید دوباره ثبت نام کنم یا خیر؟؟؟؟؟
    در ضمن برای مادرم هم از طریق درگاه اینترنتی بانک ملت ثبت نام کردم و شماره شبای خودم رو وارد کردم .این مشکل سازه یا خیر؟؟؟؟

    • در صورتیکه پول ثبت نام بلوکه شده باشد ثبت نام شما انجام پذیرفته
      مبنای شماره حساب معاملات بورسی شماره شبای اعلامی در سامانه سجام یا کارگزاری ها است

  • با سلام من از طریق کارگزاری مفید خرید کردم ابتدا پول بلوکه شده امروز صبح رفتم دیدم پول برگشته به حساب الان باید چیکارکنیم ؟

  • کی میتونم این سهام رو بدم و پولمو نقد کنم؟؟؟چقدر زمان میبره نقد کردنش؟؟

    • حداقل یک ماه پس از اتمام مهلت پذیره نویسی امکان معامله فراهم می گردد

  • با عرض سلام..
    الآن من این سهام رو خریداری کنم،کی میتونم سهامم رو واگذار کنم و نقدش کنم؟؟؟واگذاریش(نقد کردنش)چجوریاست؟؟چقدر طول میکشه؟؟

    • پس از اتمام پذیره نویسی ، واحدهای تخصیص داده شده به پورتفوی بورسی شما اضافه می شود. حداقل زمان اعلام شده برای امکان فروش یک ماه اعلام شده است

  • با سلام
    ببخشید یه سوال داشتم من دارا یکم پول نداشتم 70سهم خریدم بعد باز 76سهم خریدم که شد 1میلیون و چهارصد امروز که نگاه کردم کل پول برگشته حسابم و سفارشم کلا از صفحه ام حذف شده 😢چی شده یعنی؟ دیروز بلوکه بود پولش امروز برگشته حسابم

    • امکان دارد سفارش شما بخاطر عدم رعایت ساعت ثب سفارش از سامانه حذف شده باشد، مجددا اقدام نمایید

  • سلام
    من با یک کارت بانکی و کد ملی دو بار خرید کردم و چهار میلیون نیز از حسابم کسر شد ( دومی برای تست بود ) اولا اینکه چرا سیستم قبول کرد و دوم اینکه دو میلیون کی به حسابم برمیگرده ؟
    با تشکر

  • سلام . من الان از طریق گوشی و از سایتی که بانک تجارت اعلام کرده بود ثبت نام و 500 واریز کردم . لطفا راهنماییم کنید که بعدش چیکار کنم . سپاس

    • اگر کد بورسی ندارید نسبت به ثبت نام سجام و اخذ کد کد بورسی اقدام نمایید

  • سلام من از طریق سایت بانک ملت برای کد ملی خواهرم با کارت بانکی حساب خودم سهام دارایکم رو خرید کردم و دو میلیون از حسابم کم شد .. اما در پایان به صفحه اول پذیره نویسی برگشت و خطا در انجام عملیات بالا ی صفحه نوشت…. الان ثبت نام انجام شده؟ هیچ کد پیگیری هم ظاهر نشد
    متشکرم

    • درصورتیکه عملیات پرداخت بدون مشکل صورت پذیرفته باشد ثبت نام شما انجام شده است و درصورت بروز مشکل در پرداخت وجه طی 72 ساعت وجه به حساب برمی گردد

  • سلام خسته نباشید. ببخشید من بانک ملت هستم ولی از طریق برنامه آپ خریدم…مشکلی نداره؟!

  • سلام من ازطریق سامانه بام بانک ملی خرید داری کردم دارایکم بعد کد بورسیم دارم بعدا برای فروش باید برم بانک یا ازطریق پنل بورسیم میشه فروش انجام بدم

    • بعد از اتمام پذیره نویسی واحدهای صندوق به پرتفوی بورسی شما اضافه می شود

    • واحدهای تخصیص داده به پورتفوی بورسی شما اضافه می شود و درصورت دسترسی داشتن به سامانه آنلاین نیاز به مراجعه حضوری ندارید هر چند برای مراجعه حضوری در مورد امور مربوط به سهام و بورس باید به کارگزاری مراجعه نمایید نه بانک

  • لطفا جواب بدید
    من از طریق اپلکیشن کیپاد (بانک پاسارگاد ) سهام دارایی یکم رو تا سقف ۲ میلیون خریداری کردم در صورتی که کد بورسی داشتم ؛
    چطور میتونم در معاملات بورسی رویت کنم و یا حتی خرید و فروش کنم ؟
    لطفا راهنمایی کنید ممنونم

    • پس از اتمام پذیره نویسی ، واحدهای تخصیص داده شده به پورتفوی بورسی شما اضافه می شود.

  • سلام
    ببخشید من حساب کارگزاری مو ۲میلیون شارژ کردم و سهام دارا یکم روخریدم اما الان از تولیست شفارشات نیست وحتی مبلغ پرداختی رو هم برگشت نزدند ب حساب کار گزاری مون.
    تو قسمت خطای سفارشات زده بود موجودی کافی نیست ممکنه مالیات کم کنند برای خرید این سهام؟؟؟
    و ممکنه بخاطر همین مالیالت نتونستم این سهامو بخرم؟؟؟؟؟؟؟

  • سلام
    ببخشید من حساب کارگزاری مو ۲میلیون شارژ کردم و سهام دارا یکم روخریدم اما الان از تولیست شفارشات نیست وحتی مبلغ پرداختی رو هم برگشت نزدند ب حساب کار گزاری مون.
    تو قسمت خطای سفارشات زده بود موجودی کافی نیست ممکنه مالیات کم کنند برای خرید این سهام؟؟؟
    و ممکنه بخاطر همین مالیالت نتونستم این سهامو بخرم؟؟؟؟؟؟؟

    • ثبت نام در پذیره نویسی صندوق دارا یکم مشمول مالیات نمی باشد

  • باسلام
    اگر نخواهیم سهام صندوق مالی یکم خود را دربورس بفروشیم ایا سود سالانه تعلق میگیرد؟

    • عملکرد بازدهی صندوقهای سرمایه گذاری به سهام زیر مجموعه صندوق بستگی دارد درصورت سود ده بودن و تقسیم سود شرکتها، این سود به سرمایه گذاران در صندوقها اختصاص می یابد

  • سلام من سهام رو خریدم از کارگزاریم ولی خرید ام رو حذف کردن ولی پول بلوکه شده من دوباره از آپ خریدم خیلی نگران که چی میشه

  • سلام. چطور میشه اطلاعات ثبت نام ETF رو ویرایش کرد؟ لطفاً راهنمایی کنید چیکار. کنم . ممنون

  • سلام بنده بازنشسته بیمار خونی هستم وام گرفتم برای دخترم یک میلیون خرید کردم متاسفانه داخل سایت EtF رفتم ثبت نام نشد داخل اپ رفتم ثبت نام شد اما دومیلیون ازکار تم برداشت شده خواهشا کمک کنید یک میلیون خرید کردم

    • وجوهی که اضافه برداشت شده باشد به حساب باز می گردد. درصورت درج صحیح اطلاعات و پرداخت وجه ثبت نام شما انجام پذیرفته

  • باسلام من از طریق سامانه بانک صادرات سهام خریداری کردم پول از حساب برداشت شد ولی پیام کد رهگیری نیومد.از کجا استعلام بگیرم

    • پس از اتمام پذیره نویسی ، واحدهای تخصیص داده شده به پورتفوی بورسی شما اضافه می شود.

  • سلام
    من 2 میلیون برای خرید سهام صندوق از طریق درگاه غیر حضوری بانک ملت خریداری کردم پس از پایان ثبت نام این مقدار سهم اتوماتیک به پورتفوی من در کد بورسیم اضافه میشه؟؟؟

    • پس از اتمام پذیره نویسی ، واحدهای تخصیص داده شده به پورتفوی بورسی شما اضافه می شود.

  • سلام من واسه خانم خرید کردم کد ملی.تاریخ تولد‌.نام پدر رو وارد کردم اما متاسفانه بجای اینکه اسمشون رو وارد کردم اسم خودم رو اشتباهی وارد کردم آیا بهشون تعلق میگیره یا نه ؟

  • سلام من واسه خانم خرید کردم کد ملی.تاریخ تولد‌.نام پدر رو وارد کردم اما متاسفانه بجای اینکه اسمشون رو وارد کردم اسم خودم رو اشتباهی وارد کردم آیا بهشون تعلق میگیره یا نه ؟

  • سلام وقتتون بخیر ،
    در هنگام خرید از برنامه صاپ مشکلی بوجود آمد ۲بار پول از حسابم کسر شد ، آیا مبلغی که اشتباهی کسر شده به حسابم برگشت میخورد ؟

  • سلام خسته نباشید من امروز داخل پرتال کارگزاری سفارش خریدمو ثبت کردم الان رفتم دیدم زده منقضی شده سفارشم نمیدونم چیکار کنم
    دیگه از طرف کارگزاری هم ک نمیتونم دوباره اقدام کنم تایمش گذشته . اصلا نمیدونم ثبت شده یا ن. شاید اشتباه سایته . ولی پیگیری هم نمیتونم کنم چون ساعت اداری گذشته. کارگزاریمم مفیده

  • سلام
    لطفا راهنمایی بقفرمایی
    پذیره نویسی از طریق بانک ملی انجام دادم
    پول هم کم شد از حسابم اما کد پیگری نداد!!
    راهنمایی بفرمایید

    • پس از اتمام پذیره نویسی ، واحدهای تخصیص داده شده به پورتفوی بورسی شما اضافه می شود.

  • سلام من با کد بورسیم تقاضای خرید از این صندوق را دادم ولی از حسابم کسر نشده ، پس این معنیش اینه که سفارش ثبت نخواهد شد و پول برگشت خورده؟؟

  • سلام من از طریق سایت بانک خرید کردم بد یکی ازدوستانم گفت باید ثبت سجام بشی چیکار بایدبکنم

  • سلام خسته نباشید من امروز سهام ازطریق سایت بانک خرید کردم باکد ملی بهم گفتن باید ثبت سجام بشم چیکار باید بکنم؟

  • سلام من کد بورسی دارم ولی از طریق همراه بانک برای eft خرید کردم می خواستم بپرسم الان خرید من تکمیل شده ؟؟ در مرحله بعد چیکار باید انجام بدم ؟؟؟

    • ثبت نام از روشهای مختلف تفاوتی با یکدیگر ندارند پس از اتمام پذیره نویسی واحدهای اختصاص داده شده به پورتفوی بورسی شما اضافه می شود

    • در صورت بروز خطا یا خراب بودن سامانه مورد استفاده می توانید از سایر روشها استفاده نمایید

  • سلام . من از طریق کارگزاری مفید برای صندوق دارایکم ثبت سفارش زدم الان دو روز هست که پول بلوکه شده و قسمت ثبت سفارشات که نگاه میکنم زده سفارشات از طریق سیستم معاملات حذف شده میخوام بدونم یعنی در کل به بنده تعلق نگرفته و اینکه اگه تعلق نگرفته چرا پول بلوکه شده
    ممنون

    • درصورت لغو یا ابطال سفارش، وجه بلوکه شده آزاد می گردد. بنظر می رسد ثبت نام شما انجام پذیرفته باشد

  • سلام، خسته نباشی، من مراحل اول اطلاعات را پر کردم وجه هم دو میلیون تومن پرداخت کردم و در ادامه اطلاعات دیگر را کامل کردم در آخر برای ثبت اطلاعات،ثبت انجام نمی شد و پیغام (اطلاعات به درستی وارد نشده) داده شد، چندین بار اطلاعات را برگشتم و بررسی کردم ولی نمیدونم چرا این پیغام داده میشد و ثبت نهایی انجام نمی شد.حالا من وجه را پرداخت کردم، این وسط نه ثبت نام صورت گرفته نه پولم معلومه کجاست دسترسی به هیچ جایی نیست یعنی شماره تلفن و استاد یا جایی برای جوابگویی مردم وجود نداره چگونه باید پیگیری کنم، اصلا تکلیف کار من چی میشه،ممنونم به راهنمایی یا یه جوابی بهم بدهید

    • اگر در هنگام ثبت نام با خطایی مواجه شوید وجه به حساب شما عودت می شود . درصورت ثبت کد ملی و کسر وجه پس از اتمام مهلت پذیره نویسی واحدهای اختصاص داده شده به پورتفوی بورسی شما اضافه می شود

  • سلام با ايزيتريدر دارايكم سفارش زدم پول دوروزه بلوكه شده ولي ميزنه منقضي شده
    يعني سفارش لغو شده ؟!

  • سلام من امروز با ايزيتريدر سفارش دارايكم زدم. ،پول بلوكه شده ،معامله ام منقضي شده زده
    يعني سفارش لغو شده؟!

    • درصورت ابطال سفارش، وجه مورد نظر از حالت بلوکه خارج می شود

  • سلام، خسته نباشی، من مراحل اول اطلاعات را پر کردم وجه هم پرداخت کردم و در ادامه اطلاعات دیگر را کامل کردم در آخر برای ثبت اطلاعات،ثبت انجام نمی شد و پیغام (اطلاعات به درستی وارد نشده) داده شد، چندین بار اطلاعات را برگشتم و بررسی کردم ولی نمیدونم چرا این پیغام داده میشد و ثبت نهایی انجام نمی شد.حالا من وجه را پرداخت کردم، این وسط نه ثبت نام صورت گرفته نه پولم معلومه کجاست دسترسی به هیچ جایی نیست یعنی شماره تلفن و استاد یا جایی برای جوابگویی مردم وجود نداره چگونه باید پیگیری کنم، اصلا تکلیف کار من چی میشه،ممنونم به راهنمایی یا یه جوابی بهم بدهید

    • جناب آقای مظلومی دقیقاً متوجه نشدیم شما از چه سامانه ای ثبت نام نموده اید اما درصورتیکه شماره ملی را وارد و مبلغ را پرداخت کرده باشید ثبت نام شما انجام پذیرفته است

  • سلام من امروز ۵۰۰ هزار تومن از طریق همراه بانک ملت خریدم
    الان پشیمون شدم و میخوام اون ۱میلیون و ۶۰۰ هزار تومن دیگه رو هم بدم
    میشه؟

    • به اندازه مابقی وجه مجددا ثبت نام نمایید . وجوه واریزی شما بر اساس کد ملی تجمیع می شود

  • سلام خدمت شما، ببخشید ماکه مبلغ ۲میلیون تومان رانداریم بامبلغ کمتری سهام رومیخریم مشکلی پیش نمیاد؟

    • 2 میلیون تومان حداکثر مبلغ است و محدودیتی برای ثبت نام های کمتر از 2میلیون تومان وجود ندارد

  • سلام من امروز سهامی خریدم ولی نمیدونم از کجا پیگیری کنم و یا چه سامانه ای برم میشه راهنمایی کنید؟

    • پس از اتمام پذیره نویسی واحدهای اختصاص داده شده به پورتفوی بورسی شما اضافه می شود

  • سلام
    من امروز بعد ساعت 16 برای پذیره نویسی ثبت نام کردم
    و هیچ پیامی برام نیومده
    میشه راهنمایی کنید ثبت نام درسته؟

    • اگر شماره ملی را درست وارد کرده باشید و مبلغ ثبت نام از حساب کسر شده باشد ثبت نام شما صحیح صورت پذیرفته است

  • سلام من دارا یکم با کد بورسیم خریدم بعد تو قسمت سفارشات زده حذف از سیستم معاملاتی بعد از پولمو بلوکه شده چیکار کنم ؟؟؟

    • در صورت بلوکه شدن ثبت نام شما صورت پذیرفته برای پیگیری بیشتر با سامانه های پاسخگویی کارگزار تماس حاصل نمایید

  • موقه فروش هم بگید ک فقط 10درصد رو میتونی بفورشی مثل سهام عدالت.

  • سلام من هنگام خرید کد شبای بانکی اشتباه وارد کردم نتونستم ویرایش کنم .چکار کنم

    • در حال حاضر امکان ویرایش یا انصراف وجود ندارد . ملاک معاملات بورسی شما شماره شبای معرفی شده به سامانه سجام است

  • سلام من از درگاه بانک مسکن با کد ملی سهم خریدم از کجا متوجه بشم خریداری صحیح است

    • در صورت صحیح بودن کد ملی و کسر مبلغ از حساب ثبت نام شما انجام شده است

  • سلام. ببخشید من امروز برای خودم و دخترم پذیره نویسی از طریق درگاه غیر حضوری ایوا انجام دادم. دو تا سوال برام پیش اومده ۱) زمانی که کد پستی را می زدم با خطا مواجه میشد برای همین من یه کد پستی ۱۰ رقمی با اعداد ۱ زدم .حالا می خوام بدونم آیا مشکلی پیش میاد. ۲) زمانی که من پذیره نویسی را انجام دادم اول کد ملی را خواست و سال تولد و کد پستی . وبعد رفت در صفحه پرداخت. از من شماره شبا و شماره تلفن نخواست؟!

    • در صورت صحیح وارد کردن کد ملی و کسر وجه از حساب ثبت نام شما انجام شده است

  • سلام من با داشتن کد بورسی از طریق درگاه بانک کشاورزی اقدام به پذیره نویسی کردم آیا درپرتفوی بنده سهام دارایکم نمایش داده خواهد شد؟ لطفا راهنمایی کنید

    • پس از پایان مهلت پذیره نویسی ، واحدهای تخصیص داده شده به پورتفوی بورسی شما اضافه می شود

  • سلام. من سهام دارا یکم etf را دیروز خریدم. توی بخش تاریخچه سفارشات قسمت وضعیت نوشته “حذف شده” ولی مبلغ 2 میلیون که خریده بودم از حسابم کم شده و برنگشته. میخوام مطمئن بشم که آیا خرید من انجام شده یا خیر؟؟ اگر نه که از طریق سایت بانک ها تا شب اقدام کنم. ممنون میشم راهنمایی کنید.

    • اگر از حساب شما وجه کسر شده یا معادل وجه بلوکه شده ثبت نام شما کامل انجام شده با اینجال می توانید موضوع را از طریق سامانه های پاسخگویی کارگزاری ها پیگیری نمایید

  • سلام ببخشید ما سه تا سهم ۲ میلیون تومنی خریدیم فکر کنم یکی شون نا موفق بوده چطوری استعلام بگیریم؟

    • لطفاً حساب خود را چک نمایید عودت وجه به حساب نشانه ناموفق بودن تراکنش پرداخت است

  • سلام
    من شماره شبا رو اشتباه وارد کردم. امکان اصلاحش هست؟ اگر اصلاح نکنم چی میشه؟

    • در حال حاضر امکان حذف یا اصلاح ثبت نام وجود ندارد . ملاک تخصیص واحدهای صندوق درست بودن شماره ملی اشخاص است

  • سلام.من برای مادرم ثبت نام کردم از طریق سایت بانک تجارت.همه اطلاعات رو درست وارد کردم به جز فامیل مادرم.بعد که تموم شد متوجه شدم.پول رو هم واریز کردم.ولی جایی برای ویرایش پیدا نکردم.الان باید چیکار کنم؟به نظرتون مشکلی پیش میاد؟؟ممنوم میشم راهنمایی کنید

  • من سهام etfمبلغ دومیلیون تومان خریده ام یک شماره پیگیری گرفته ام چگونه متوجه شوم که خرید درست انجام شده

    • پس از پایان مهلت پذیره نویسی ، واحدهای تخصیص داده شده به پورتفوی بورسی شما اضافه می شود

  • من سهام etfمبلغ دومیلیون تومان خریده ام یک شماره پیگیری گرفته ام چگونه متوجه شوم که خرید درست انجام شده

    • پس از پایان مهلت پذیره نویسی ، واحدهای تخصیص داده شده به پورتفوی بورسی شما اضافه می شود

  • سلام خسته نباشی من ۲۰ تومن صندوق یکم خرید کردم از حسابم کم شده ولی از کجا بفهم صندوق یکم دارم

    • سقف ثبت نام 2 میلیون تومان است وجوه اضافه در آینده به حساب عودت می شود پس از پایان مهلت پذیره نویسی ، واحدهای تخصیص داده شده به پورتفوی بورسی شما اضافه می شود

    • پس از پایان مهلت پذیره نویسی ، واحدهای تخصیص داده شده به پورتفوی بورسی شما اضافه می شود

  • سوال: لطفا راهنمایی کنین

    با تارنمای بانک صادرات سه تا یک و نیم میلیون تومن برا یه کد ملی خرید کردم که توسط تارنما تایید نشد ولی از حسابم کسر شده.آیا خرید انجام شده ؟؟ (در صورت بله) آیا پول مازاد که دو نیم میلیون دیگه هست خودبخود به حسابم برمیگرده یا باید اقدام خاصی انجام بدم مثل مراجعه حصوری به بانک مقصد؟؟ درصورت برگشت خودبخودی مازاد به حسابم چه زمانی این برگشت وجه صورت میپذیره؟؟

    سپاس فراوان

    • وجوه اضافه تر از 2 میلیون تومان در آینده به حساب شما عودت می شود

  • سلام
    من با تارنمای بانک صادرات سه تا یک و نیم میلیون خرید زدم با یه کد ملی که در لحظه خرید توسط تارنمای بانک خرید تایید نشد ولی پس از اون سه یک و نیم میلیون از حساب کسر شده.برا برگشت پولم و خرید سهام صندوق چی کار کنم ؟؟؟ چطور مطمئن شم خرید انجام شده؟؟و برای برگشت پول به حسابم چی کار کنم؟؟؟
    ممنون میشم راهنماییم کنین
    تشکر

    • وجوه اضافه تر از 2 میلیون تومان در آینده به حساب شما عودت می شود

  • سلام من برای etf بانک صادرات ثبت نام کردم انجام نشد چندین بار تکرار کردم هربار نوشت صفحه پاسخگو نیست.ولی ۲میلیون از حسابم کم شده کد هم نداد چیکارباید بکنم؟ممنون میشم راهنمایی کنین

    • درصورتیکه با خطای پرداخت مواجه نشده باشید و برداشت وجه انجام پذیرفته شده باشد ثبت نام شما مورد تایید است درصورت بروز خطای پرداخت وجوه پرداختی حداکثر تا 72 ساعت به حساب شما عودت می شود

  • باسلام من به بانک مراجعه کردم واسه ثبت نام گفتن سایت قطع است چکار کنم

    • می توانید از بانکها یا روشهای دیگر از جمله اپلکیشن های معرفی شده در مقاله استفاده نمایید

  • سلام و عرض خسته نباشید.
    ممنون بابت اطلاعات مفیدتون. یه سوال دارم. ظاهراً اعلام کردن که سقف خرید ۲۰۰۰۰۰۰ تومن هست و بیست درصد تخفیف داره. با این حساب باید ۱۶۰۰۰۰۰ هزار تومان از حساب کسر کنن. چرا پس دو میلیون تومان برداشت میکنن. آیا چهارصد تومان باقیمانده را به حساب بر میگردونن یا تعداد سهام را افزایش میدن.

    • تخفیف منظور شده در تخصیص واحدها به صندوق منظور شده و به میزان تخفیف اعلام شده، تعداد سهام بیشتری به صندوق دارا یکم تخصیص می یابد این موضوع ارتباطی با وجوه ثبت نام شده بابت پذیره نویسی ندارد و مبلغ پذیره نویسی باید کامل پرداخت شود.

  • سلام : . اگر 1 میلیون ثبت نام کرده باشیم بعد از اینکه ساعت 12 امشب مهلت نام نویسی تمام شد میتوان چند زوز بعد دوباره تا سقف 2 میلیون ثبت نام کرد یا خیر

  • سلام و خسته نباشید
    علیرغم اینکه کد بورس رو جدیدا گرفته بودم متوجه نبوده و از طریق روش دوم خرید کردم آیا امکان انتقال به سبد بورسی در حال حاضر دارد؟
    تشکر

  • سلام
    من از طریق بانک صادرات در ETF ثبت نام کردم آیا در مدت این دو ماهی که پول در بانک است بابت این دو میلیون سود میدهند؟

  • سلام از طریق بانک ملی به صورت اینترنتی با کد ملی سهام دولت خریدم اگر بخوام حذفش و لغو کنم از کجا باید برم برای حذف

  • سلام.من ازطریق سایت بانک ملی ثبت نام کردم.فقط گفت موفقیت آمیز و یک کد داد.پیامک هم برام نیومده. حالا میخوام ببینم این خرید چطور و چه زمان در سبد سهام بنده مینشینه؟
    آخه در بورس خرید وفروش داشتم قبلا

    • تا اتمام مهلت پذیره نویسی صبر کنید واحدهای تخصیص داده شده به پورتفوی بورسی شما اضافه می شود

  • سلام من پول را باکدملی واریز کردم ولی نمی دونم این پول کجا میره فکرکردم مدیریتش با بانکه وبانک خودش سهام میخره چطور میتونم پولم را دوباره برداشت کنم

    • امکان انصراف وجود ندارد بعد از اضافه شدن واحدهای صندوق به پورتفوی بورسی می توانید نسبت به فروش آنها اقدام نمایید

  • سلام
    من اط طریق پذیره نویسی با کد ملی سهام صندوق رو خریداری کردم ولی در عین حال کد بورس نیز دارم ولی از طریق کد بورس معامله نکردم بلکه از سایت خریدم الان سوالم اینه که بعد از گشایش صندوق برای اینکه بتونم سهام رو معامله کنم .اونوقت چجوری و به چه طریق میتونم اونو انتقال بدم؟؟

    • جابجایی نمادها بین کارگزاری ها از طریق پر کردن فرم تغییر ناظر در سامانه سجام یا پلتفرم کارگزاری امکان پذیر است

  • درود بر شما
    من از سایت بانک صادرات وارد شدم و 2 میلیون پرداخت کردم که حساب اینجانب کسر گردید ولی متاسفانه بعد از پرداخت هیچ صفحه ای باز نشد و شماره پیگیری دریافت نکردیم.حالا از کجا بررسی کنیم که آیا سهام رو خریدیم یا نه

    • در صورتیکه عملیات پرداخت موفق باشد و از حساب شما وجه کسر شده باشد ثبت نام شما صورت پذیرفته، تا اتمام مهلت پذیره نویسی صبر کنید واحدهای تخصیص داده شده به پورتفوی بورسی شما اضافه می شود

  • سلام کسانی که کد بورسی ندارند و از طریق سایت بانک‌ اقدام به خرید میکنن باید بین ساعت دو تا چهار اقدام کنن یا محدودیت زمانی ندارد؟ لطفا زودتر جواب بدین

  • سلام.ببخشید من امروز سهام دولتی رو خریداری کردم.حالا به هر دلیلی منصرف شدم.چطوری میتونم انصراف بدم.تشکر

    • امکان انصراف وجود ندارد درصورت نیاز به وجه ثبت نام شده پس از یک ماه از اتمام پذیره نویسی می توانید نسبت به فروش واحدها از طریق پتلفرم سامانه های آنلاین کارگزاری اقدام نمایید

  • سلام و وقت بخیر اگه امکان داره جوابم رو زود بدین . من یک تومن خرید کردم الان اگه بخوام به 2 میلیون برسونمش یعنی افزایش بدم چه جوری باید این کار رو انجام بدم .اصلاً امکان افزایش وجود داره ؟؟؟؟
    خواهشا زود جواب بدین چون فقط امروز وقت داره . ممنون

  • سلام تاکنون فقط بانکها عرضه شده بقیه سهام درچه تاریخی عرضه میشودممنون میشم سریع پاسخ دهید چون فرصتی نمانده

    • هنوز زمان دقیق اعلام نشده، مراحل بعدی حتما از طریق اپ یا سایت اطلاع رسانی خواهد شد

  • سلام. من تو ساعت مشخص شده سفارشم رو ثبت کردم ولی بعد از ساعت 4 برام حذف سفارش زده شد این یعنی چی؟ باید دوباره سفارشم رو ثبت کنم؟

    • در پلتفرم کارگزاری سفارشاتی که ساعت ثبت سفارش را رعایت نکنند در پایان روز ابطال می شوند. اگر سفارش شما باطل شده می توانید مجددا اقدام نمایید

  • سلام.بنده دیشب ازاپلیکیشن سکه خریداری کردم.ازکدام سایتی میشه مراحل خریدم راپیگیری کنم؟ممنونم ازشما

    • تا اتمام مهلت پذیره نویسی صبر کنید واحدهای تخصیص داده شده به پورتفوی بورسی شما اضافه می شود

  • سلام
    امروز آخرین مهلت خرید سهام هستش آیا دوصندوق پتروشیمی خودرو هم فروش دارند ؟؟

  • سلام… بالفرض من ۲ میلیون امروز از طریق سهامش تو بورس بخرم… این سهامش کی آزاد میشه که بتونم خرید فروشش کنم؟

    • طی اطلاع رسانی ها مدت زمان قابل معامله بودن از 2 ماه به 1 ماه کاهش پیدا کرده است

  • آیا خرید با کد بورسی در سامانه معاملاتی حتما باید بین ساعت ۱۴ و ۱۶ باشد یا فرقی نمیکند ؟؟

    • رعایت این ساعت معاملاتی ویژه ثبت سفارش در پلتفرم سامانه های کارگزاری ها است و مشمول سایر شیوه های ثبت نام نمی گردد

  • باسلام، باتوجه به اینکه خرید سهام دولتی محدودیت سنی نداره، برای فروش افراد زیر سن قانونی که کد بورسی هم نمی تونند داشته باشند به مشکل بر نمیخورند؟

    • افراد زیر سن قانونی می توانند از سامانه های آفلاین معاملاتی استفاده نمایند

  • کارشناس محترم هنگام خرید برای کودکان داشتن شماره حساب الزامی هست یا خیر

    • داشتن شماره حساب برای اخذ کد بورسی الزامی است با توجه به اینکه در آینده قرار است واحدهای صندوق از طریق بورس معامله گردد افتتاح حساب توصیه می شود

  • سلام. من متوجه نشدم سقف دو میلیون خرید برای هر صندوقه یا هر سه تا صندوق جمعشون نمیتونم بیشتر از دو ملیون خرید کنم. یعنی الان من میتونم هر صندوق دو میلیون بخرم (مجموع 6 میلیون)

    • سقف 2 میلیون مختص صندوق دارا یکم است و برای صندوقهای بعدی منتظر خبرهای تکمیلی باشید

  • سلام
    برای گرفتن کد بورسی در ثبت نام سجام با اینکه اطلاعات درست میزنم خطای مغایرت شماره شبا میزنه .میشه راهنمایی بفرمایید.ممنون

    • ممکن است شماره شبای شما نیاز به اصلاح و بازبینی داشته باشد شماره شبا را چک نمایید یا از شماره دیگری استفاده کنید

  • سلام من از طریق آپ دارا یکم خریداری کردم و کد بورسی هم دارم ولی از طریق کارگزاری سفارش نزدم.
    آیا بعدا تو پرتفوی من نشون داده میشه سهام؟

  • سلام آیا بعداز پذیره نویسی با من باید سفارش خرید بدهم یا نه لطفا راهنمایی کنید ممنون از سیگنال

    • بعد از ثبت نام در پذیره نویسی نیاز به سفارش خرید مجدد نیست

  • سلام و عرض ادب
    بنده امروز ۳۰ اردیبهشت از طریق کیوسک بانک مسکن به مبلغ ۲ میلیون تومان پذیره نویسی انجام دادم الان متوجه شدم پسرم نیز از طریق اپلیکیشن ایوا هم با کد ملی من ۲میلیون تومان خرید کرده حالا تکلیف من چیه؟

  • آیا من می توانم برای فرزندانم و همسرم از حساب خودم وشماره شبا خودم خرید کنم

  • سلام. وقتتون بخیر. من از طریق درگاه بانک مهر اقدام به خرید etf کردم بعد از وارد کردن کدملی و شماره شبا دو تومن پرداخت کردم بعد یه کد رهگیری به من داد همین و هیچ توضیحاتی دیگه ای نداشت.حالا این کد چی هست و باید چیکارش کنم.

    • تا اتمام مهلت پذیره نویسی صبر کنید واحدهای تخصیص داده شده به پورتفوی بورسی شما اضافه می شود

  • در صورتی که کد رهگیری را برای خرید سهام دارا یکم یادداشت نکرده باشیم باید چکار کرد ؟

    • تا اتمام مهلت پذیره نویسی صبر کنید واحدهای تخصیص داده شده به پورتفوی بورسی شما اضافه می شود

  • سلام
    ثبت نام کردم سامانه ازمن پول کم نکرد ولی مجدد اقدام کردم پیام میده از مبلغ حداکثر درخواستت بیشتره لطفا راهنمایی کنید

    • اگر میزان مبلغ درخواست بیش از 2میلیون تومان باشد با این خطا مواجه می شوید

  • عرض شود بنده ثبت نام پذیره نویسی سهام عدالت انجام دادم ومبلغ ۱۰۰۰۰۰هزارریال ازطریق موبایل بانک مسکن پرداخت نمودم ولی کدپیگیری نگرفتم حال ازکجاپیگیری رادریافت کنم‌ ممنونم

  • من از درگاه بانك ملت اقدام كردم
    نوع تاييد آيتمي ندارد و بدون اون ثبت نميشه

    • اگر اختلالی برای ثبت نام با درگاه بانک ملت بوجود آمده می توانید از درگاه سایر بانکها استفاده نمایید

  • من ثبت نام پذیره نویسی انجام دادم ومبلغ ۱۰۰۰۰۰هزارریال پرداخت نمودم ازطریق موبایل بانک مسکن ولی کد پیگیری فراموش کردم بگیرم حال کدپیگیری را ازکجادریافت نمایم ممنونم

  • با سلام
    من برای خودم و همسرم سهام خریداری کردم و با موفقیت ثبت گردید و مبلغ از حساب من کسر شد ولی برای دخترم که 12سالشه سهام رو خریداری کردم عملیات رو ناموفق زد ولی مبلغش از حساب من کسر شد خواستم بدونم دلیلش چیه و پول من چی میشه این وسط
    ممنون میشم که زودتر جواب منو بدین

    • اگر با اختلال پرداخت در سامانه مواجه شده باشید وجه کسر شده تا 72 ساعت آینده به حساب عودت می شود

  • سلام من بار اول تعداد ۷۶ واحد از طریق کد بورسی در بورس خرید کردم و یک بار هم امروز از طریق اپ بانک تجارت تکلیف این دومی که از همراه بانک گرفتم چیه؟ ایا به پرتفوی بورسم اضافه میشه؟ کار خاصی باید بکنم؟

    • مجموع دفعات ثبنامی تجمیع می شود و اگر وجوهی اضافه تر پرداخت شده باشد عودت می گردد

  • من از طریق همراه بانک ملت گرفتم پولم کسر شد کی میاد به کد بورسم لطفا ج بدیم مرسی

  • سلام
    من هم از طریق بورس هم بانک اقدام کردم و هردوتت هم پولشو کم کرده
    الان تکلیف چی میشه؟
    آیا پول برگشت خواهد کرد؟

  • سلام خیلی ممنون از توضیحات
    من که سنم زیر ۱۸ سال هست این صندوق خریداری کنم بعدا فقط میتونم بفروشمش؟
    یعنی وقتی تونستم بفروشمش دیگه میتونم تو بازار کار کنم یا خیر؟

    • افرادی که زیر سن قانونی هستند برای انجام معاملات صرفاً دسترسی به سامانه آنلاین ندارند اما می توانند معاملاتشان را از طریق سامانه آفلاین بدون مشکل انجام دهند

  • سلام.
    از طریق درگاه بانک اقتصاد نوین پذیره نویسی کردم و 2 ملیون تومان از حسابم کسر شده ولی هیچگونه رسید یا شماره پیگیری ارئه نشده. چطور باید پیگیری کنم؟

    • درصورتیکه وجه از حساب شما کسر گردیده باشد ثبت نام شما کامل انجام شده پس از اتمام مهلت پذیره نویسی و اختصاص واحدها که حدود دو ماه طول می کشد این واحدها به پورتفوی بورسی شما اضافه می شود

  • با سلام
    اگه چند بار با کد بورسی ساعت ۲ تا ۴ سهام خود را تکمیل کنیم تا سقف دو میلیون بشه مشکلی نداره ؟

  • واقعا توضیحاتتون عاااالی بود.خدا خیرتون بده
    من چقدر به اطلاعاتم افزوده شد😍

  • سلام
    من برای دخترم که زیر ۱۸ ساله چجوری ثبت نام کنم با موبایل خودم و همسرم ثبت نام کردیم برای دخترم چه شماره حساب و شماره موبایل وارد کنیم؟؟؟؟

    • ترجیحا حسابی بنام فرزندتان باز نمایید برای موبایل می توانید شماره موبایل خودتان را وارد نمایید

  • سلام
    اینکه گفته شده پس از اتمام پذیره نویسی و اخذ مجوز فعالیت توسط صندوق از سازمان بورس و اوراق بهادار، سهام موضوع فعالیت این صندوق با درنظر گرفتن 20درصد تخفیف نسبت به میانگین قیمت 30روزه نماد (منتهی به فراخوان واگذاری) مشروط بر اینکه قیمت پس از اعمال تخفیف از 70% قیمت پایانی روز معاملاتی قبل از شروع پذیره نویسی کمتر نباشد، طی معاملات خارج از جلسه رسمی، به صندوق منتقل می شود…
    ماینگین قیمتی در چه بازه زمانی حساب میشود آیا تاریخ فراخوان واگذاری همان تاریخ فراخوان پذیره نویسی است؟ یا تاریخ واگذاري زمانی است که این واحدها قابل معامله می باشند؟

    • مبنای محاسبه میانگین 30 روز قبل از تاریخ شروع پذیره نویسی است

  • با سلام آیا برای ثبت نام صندوق واسطه گری از روش همراه بانک آیا نیاز هست حتما شماره تلفن به نام خریدار باشد یا شبا و کدپستی کفایت میکنه …البته خرید کردم و تایید شده نگران بررسی های بعدی هستم ؟؟؟

    • طبق اطلاع رسانی ها تخصیص واحدها بر مبنای کد ملی است و سایر موارد برای تکمیل اطلاعات است

  • بعضی از سوالاتی که برخی از دوستان میپرسن، واقعا پیش پا افتادست و جای تاسف داره و بعضا ادم فکر میکنه اینا رو یا یک دبیرستانی داره میپرسه یا شاید دوربین مخفیه. بنظرم اینجور افراد نباید هرگز وارد بورس بشن و سرمایشونو بخطر بندازن.

  • با سلام. من امروز 200 واحد خرید زدم و همون لحظه پولمو بلوکه کرد. ولی الان که نگاه میکنم پولم برگشت خورده به حساب کارگزاریم و رو سفارش هم نوشته محو شده
    الان خرید زده واسم یا باید دوباره خرید بزنم؟

    • اگر وجهی بلوکه نشده و سفارش حذف شده احتمالا سفارش شما ابطال گردیده، می توانید مجددا اقدام نمایید

  • سلام . کسانی که بدون کد بورسی خرید کردن بعدا باید برای فروش کد بورسی بگیرن حتما ؟

  • سلام من کد بورسی ندارم. اگه سهام etf رو با کد ملی خریداری کنم بعد از گرفتن کد بورسی در کارگزاری مثلا مفید میتونم این سهام خریداری شده رو به صفحه خودم در مفید انتقال بدم؟ لطفا راهنمایی کنید

    • از طریق فرم تغییر ناظر در سامانه سجام می توانید سهام خود را به هر کارگزاری دلخواه خود انتقال دهید

  • من با استفاده از کد ملی خودم اما با کارت بانکی به اسم یه نفر دیگه این سهام رو خریدم الان سود به اون شماره حساب میره؟ یا وقتی کد بورسی م به حساب خودم میاد؟ ایا بعدا امکان تغییر اون شماره حساب هست؟

    • مبنای اختصاص واحد های صندوق کد ملی اشخاص است در صورت فروش واحدهای صندوق وجه مورد نظر به حساب کد ملی ای که به پورتفوی بورسی خود متصل نموده اید واریز می گردد

  • سلام خسته نباشید..
    من این صندوق رو هم با کارگزاری مفید برای خودم خریدم و از طریق کارگزاری دیگه ای برای یکی از اعضای خانواده…
    الان رفتم تو سایت زده حذف توسط سیستم معاملات …. میخواستم بدونم الان برای من خریداری شده یا باز باید درخواست بدم؟؟
    ممنون از شما

    • سوال شما را دقیق متوجه نشدیم که سایت را برای کدامیک از افراد چک کرده اید، درصورتیکه از حساب شما وجهی کسر نشده باشد یا پولی بلوکه نشده باشد ثبت نام شما ناقص انجام شده و باید مجددا اقدام نمایید

  • با سلام.بنده از سهام ETF بانک ملت خرید کرده ام فقط یک شماره ارجاع در دست دارم از کجا میتوانم سهام خریداری شده را پیگیری نمایم با تشکر

    • پس از اتمام مهلت پذیره نویسی، واحدهای اختصاص داده شده به پورتفوی بورسی شما اضافه می شود. درصورتیکه کد بورسی ندارید لازم است حتماً در سامانه سجام ثبت نام نموده و مراحل اخذ کد معاملاتی را سپری نمایید.

  • سلام من دیروز تعداد 200 سهم از صندوق را خرید کردم ولی امروز پول من از حالت بلوکه خارج شده و من می تونم از این پول خرید کنم در صورتی که بایستی پول بلوکه باشد چرا بلوکه نیست

    • ممکن است خرید شما در ساعت مجاز ثبت نشده و در پایان روز سفارش شما ابطال شده باشد

  • سلام، من امروز از طریق موبایل بانک برای پسرم خریدم اما نام پدر براش اشتباه زدم، ایا تا ۲۴ ساعت بررسی میشه یا بعد از مهلت ثبت نام بررسی میشه، اگه دوباره براش خرید کنم، پول قبلی برمیگرده

    • ملاک ثبت نام کد ملی است برای ثبت نام سجام و دریافت کد بورسی حتما اقدام نمایید. از ثبت نام مجدد خودداری نمایید اطلاعات شما پس از اتمام پذیره نویسی بررسی می شود

    • مشخص نکردید از چه طریقی ثبت نام انجام داده اید تا بهتر بتوانیم راهنمایی کنیم

  • سلام من امروز دارا یکم ثبت نام کردم اما پول از حسابم کم نشد از کجا بفهمم ثبت انجام شده یا نه

    • سلام، سفارشات ارسالی از طریق کد معاملاتی هر روز پس از ثبت از لیست سفارشات افراد حذف می شوند و مبلغ آن توسط کارگزار تا پایان مهلت ثبت نام بلوکه می شود

  • سلام ایا 200 واحد رامی توان 100 واحد یک روز و100 واحد دیگر روز دیگر ثبت کرد؟

  • با عرض سلام
    بنده اشتباها بک بار از طریق آنلاین ۲ میلیون خرید کردم و فکر کردم چون تا خیر خرید برای من ارسال نشد یکبار هم با اپلیکیشن آپ خرید نقدی کردم . لطفا راهنمایی فرمایید .با تشر

  • سلام
    من دوتا سوال دارم
    یکی اینکه اگه یه نفر از طریق کد ملی و درگاههایی غیر از کد بورسی این صندوق رو تهیه کنه بعدا حتما باید برای فروشش بره کد بورسی بگیره؟
    و دوم اینکه اگه قرار باشه بره کد بورسی بگیره برای کد ملی های بچه های کم سن و سال هم میشه خرید کرد و کد بورسی گرفت؟

    • سلام، بله همه کسانی که این صندوق رو به هر نحوی خریداری میکنند باید برای معامله اون کد بورسی بگیرند و برای بچه ها هم کد بورسی آفلاین صادر میشه

  • بعد ازپرداخت پول ازدرگاه بانک صادرات برای دارا یکم وگرفتن پیگیری برگه سهام کی به دستمون میرسه

    • سلام، بعد از پایان مهلت ثبت نام واحد های سرمایه گذاری بین افراد تقسیم و به کد بورسی اون ها منتقل خواهد شد

  • سلام ببخشید من از طریق سایت بانک صادرات برای پسرم با کد ملیش خرید کردم ۲ میلیون لی الان میخوام حذفش کنم چجوری؟؟

  • سلام
    خواهش میکنم جواب منو بدید
    من دیروز ثبت نام کردم و پول رو واریز کردم
    ولی امروز متوجه شدم شماره شبا رو اشتباه وارد کردم
    خواستم ویرایش کنم که دیدم امکان ویرایش نیست
    باید چیکار کنم ؟

    • سلام، در حال حاضر امکان ویرایش نیست، بعد از ورود این واحدها به کد بورسیتون از طریق سجام اطلاعات رو ویرایش کنید

    • سلام، در این مرحله امکان ویرایش وجود ندارد، بعد از ثبت سهام در سامانه سجام این کار رو انجام بدید

  • با 20 درصد تخفیف یعنی حداقل قیمت فروش این 2 میلیون تا دو ماه دیگه میشه دو میلیون و چهارصد؟؟

    • سلام، این 20 درصد تخفیف در مرحله قیمت گذاری قبل از تخصیص سهام لحاظ میشه

  • با عرض سلام و خسته نباشید سوال من این هست که الان من مثلا املیون پول گذاشتم و تموم شد الان این چطوریه سود بهم میدن میشه توضیح بدین ۱تومن من چی میشه

    • سلام، سود و ضرر شما بستگی به قیمت سهام این صندوق در بازار دارد، این صندوق ها سود دهی دوره ای ندارند

  • سلام من سجام و کارگزاری ثبت نام کردم ولی برای احراز هویت هرچی میرم دفتر پیشخوان میگن سامانه قطع شده چی کارکنم برای کد بورسیم لطفا راهنمایی کنید ممنون

    • سلام، نیازی به عجله نیست، در فرصت مناسب برای احراز هویت اقدام کنید

    • سلام، بعد از پایان مهلت ثبت نام ، واحدهای سرمایه گذاری شما به کد بورسیتون منتقل میشه

  • سلام
    من هنگام ثبت نام تاریخ سال تولد رو اشتباه ثبت کردم بقیه موارد مثل شماره ملی اسم و. فامیل و نام پدر درست هست ؟ آیا سهم تعلق میگیره یا رد میشود ؟
    با توجه به اینکه مازاد مبالغ واریزی برگشت داده میشود امکان ثبت نام با اطلاعات درست از درگاه دیگر هست ؟

    • سلام، درخواست ها بر اساس کد ملی بررسی میشن اما درباره اینکه در صورت ثبت اطلاعات نادرست چه اتفاقی خواهد افتاد اطلاعات کامل در دسترس نیست

  • سلام من یه قسمتی از اطلاعات هویتی رو اشتباه وارد کردم باید چیکار کنم؟

  • سلام من به مبلغ۲میلیون تومن امروز از بانک رفاه کارگران خریدم ولی هیچ پیامک یا تاییدی برایم نیامد باید چیکار کنم؟

  • سلام
    من سفارش گذاشتم ولی سفارشم توسط خود سیستم حذف شد و پولمم برگشت داد به حسابم.
    الان وضعیت چجوریه ،ثبت شد یا دوباره امتحان کنیم.ممنون میشم جواب بدید

    • سلام، سفارشات ارسالی از طریق کد معاملاتی هر روز پس از ثبت از لیست سفارشات افراد حذف می شوند و مبلغ آن توسط کارگزار تا پایان مهلت ثبت نام بلوکه می شود

  • سلام خسته نباشید من ۲۰۰ سهم ثبت سفارش زدم تو سامانه معاملاتی اما پول برگردونده شده میگه سفارش شما از سامانه معاملاتی حذف شد چیکار باید بکنم؟؟

    • سلام، سفارشات ارسالی از طریق کد معاملاتی هر روز پس از ثبت از لیست سفارشات افراد حذف می شوند و مبلغ آن توسط کارگزار تا پایان مهلت ثبت نام بلوکه می شود

  • سلام
    برای فروش این صندوق ها فقط کد بورسی از طریق ثبتنام در سجام لازم هست یا باید در کارگزاری هم ثبت نام کنیم؟

    • سلام، برای معامله در بازار بورس شما باید حتما در یک کارگزاری ثبت نام کنید

  • باسلام
    بنده میخام در این مرحله یک‌میلیون تومان و در مرحله بعد یک‌میلیون دیگه بخرم.
    این ۲۰درصد تخفیف برا مرحله بعدم هس یا فقط همین باره؟

    • سلام، در مورد اینکه در صورت خرید از یک صندوق باقی مانده مبلغ در صندوق بعدی هم شامل تخفیف میشه یا نه اطلاعات کاملی در دسترس نیست

  • سلام و خسته نباشید.
    اگر با یک کد ملی تا 6میلیون خرید صورت گرفته باشه پول اضافی برگشت داده میشود؟

    • سلام، بله اضافه پرداختی ها بعد از پایان ثبت نام به حساب بر میگرده

  • سلام . من از طریق سامانه اینترنت بانک سپه خرید سرمایه گذاری صندوق ETF انجام داده ولی نتوانستم شماره سند را از روی صفحه گوشی یادداشت کنم میخواستم ببینم چگونه میتون پیگیری خرید انجام بدم با تشکر

  • سلام و وقت بخیر
    آیا برای ثبت نام EFT کودکان شماره تلفن و شماره حساب به نام خود کودک باید باشد؟

  • سلام.من موقع ثبت نام برای فرزندم نام پدر را اشتباه زدم و پس از کسر پول متوجه این اشتباه شدم برای ویرایش اطلاعات باید چه کنم؟

    • سلام، امکان ویرایش اطلاعات وجود ندارد، در صورت مغایرت اطلاعات درخواست کنسل خواهد شد

  • سلام
    من از سایت بانک پارسیان ودخترم از سایت بانک پاسارگاد این سهام را خریدیم ولی چرا تو اسامی بانکهایی که شما دادین نیستند؟؟

    • سلام، این که از چه بانکی اقدام به خرید واحد های صندوق بکنید مهم نیست، لیست دارایی های صندوق ثابت هست

  • سلام ایا من میتوانم برای پذیره نویسی بانک تجارت از کارت صادرات استفاده کنم

    • سلام، برای سرمایه گذاری در این صندوق محدودیتی در روش پرداخت وجود ندارد، در نظر داشته باشید که شما در یک صندوق سرمایه گذاری شرکت میکنید که مالک سهام بانک تجارت و سایر بانک های ذکر شده هست و مستقیما مالک سهام این بانک ها نخواهید شد

  • سلام من از ساعت 2سفارش زدم تا ساعت 4پاکش نکردم ولی برام نخریده یعنی دوباره فردا باید سفارش بزنم

    • سلام، در صورت ثبت سفارش از طریق کد بورسی سفارش شما خودکار ثبت و بعد از پایان زمان اعلام شده از سیستم حذف خواهد شد

  • سلام کسایی که ۲ بار با یه کد ملی سهام میخرن اون دو میلیون که به اشتباه وارد کردن برمیگرده ؟

  • سلام درمورد صندوق etfمن برای پدرم دومیلیون از طریق صندوق دارا یکم بورس خریدم ولی پدرم بدون اینکه به من بگه از طریق بانک هم خرید برا خودش خریده الان چی میشه این دوتومن ؟

    • سلام، کلیه مبالغ و درخواست هایی که بیشتر از سهمیه مشخص شده برای هر فرد پرداخت شده باشه به حساب فرد برمیگرده

  • من کد بورسی دارم ولی از درگاه بانک رفاه خرید انجام دادم ایا خود خود به پرتفوی من ارسال میشه یا خودم باید کاری انجام دهم. تشکر

  • سلام. اگه س عدالت رو ازاد کنیم معقولتر نیست؟ چون در زمان نیاز به پول میتونیم نقدش کنیم. مگه اینکه بدون آزادسازی هم بشه.

  • سلام من توسط سایت پست بانک با استفاده از کد ملی سهام eft رو خریدم میخوام بدونم آیا بعداز اتمام مهلت پذیره نویسی، سهم صندوق eft به پرتفویمن اضافه میشه؟؟
    من کد بورس دارم ولی تو صفحه پرتفوی چیزی ازین سهام صندوق eft نیومده

  • سلام من چند بار دارایی یکم خرید زدم رد داد ازحسابم کم شد نوشت مسدودی غیروکالتی

    • سلام، سفارش های خرید در پایان هر روز ثبت و از سامانه حذف میشن، کارگزار هم مسئول بلوکه کردن پول تا زمان ثبت نام هست، البته در نظر داشته باشید که هر کد ملی فقط تا سقف 2 میلیون تومان میتونه درخواست بده

  • سلام من هم از طریق بورس اقدام به خریداری کردم و 2 تومن دادم و هم از طریق بانک 2 تومن دادم، شما فرمودید مبلغ اضافه به حساب برمیگرده.
    حال دوتا سوال دارم
    اول اینکه بعد از چه زمانی این پول برخواهد گشت؟؟؟؟؟
    دوم اینکه خرید بورسی کنسل خواهد شد یا خرید بانک؟؟(کدوم یکی پولش برمیگرده؟؟)

    • سلام، اینکه کدوم برگرده مشخص نیست، در مورد زمان برگشت پول هم سازو کاری اطلاع رسانی نشده اما احتمالا بعد از پایان ثبت نام زمانی که مشخص بشه کد ملی شما درخواست بیش از حد مجاز داشته این پول به شما برگرده

  • سلام
    اگر بنده بخواهم الان مثلا با صد هزار تومان خرید کنم بعد میتوانم خرید خود را افزایش دهم و به ۲ میلیون تومان افزایش دهم؟
    اگر میشود، تحت چه شرایطی و چه زمانی!
    لطف کنید جواب بدین ممنون میشم

    • سلام، با توجه به اطلاعات منتشر شده خرید برای هر کد ملی تا سقف 2 میلیون تومان مجاز هست

  • باسلام میخواهم به نام یکی ازاقوام نزدیک سهام etf بخرم اما ایشان بدلیل مشکلات جسمی نمی تواند کارهای مربوط به سجام راانجام بدهد لطفا راهنمایی بفرمایید ممنونم

    • سلام، در این مورد لطفا از طریق دفاتر پیشخوان پی گیری کنید تا سازوکارش رو براتون شرح بدن

  • به افراد کم سن (1 ساله تا 15 ساله) کد بورسی نمی دهند – همچنین در سجام هم نمی توانند ثبت نام کنند چون حساب بانکی ندارند – پول ریختم و کد پیگیری گرفتم ولی نمدونم چی میشه ؟؟؟؟لطفا راهنمایی ؟؟؟

  • با سلام ، بنده این سهام برای برای پسرم از داخل کارگزاری مفید با نماد دارا۱ خرید کردم اون لحظه ثبت نشد ، از طریق اینترنت بانک براش خرید کردم فرداش دیدم داخل کارگزاری هم ۲ میلیون بلوکه شده ، چجوری میشه یکیو برگردوند؟

  • سلام من از طریق کد ملی 200سهم ازسایت رفاه خریدم هیچ کدیا رسیدی دریافت نکردم حالا نمیدونم چیکار کنم ممنون میشم راهنمایی بفرمایید

  • سلام من میخوام برای پسرم که ۷ سالشه سهام etf بخرم منتها پسرم حساب بانکی ندارد آیا میشود ثبت نام کرد یا باید حساب بانکی داشته باشد؟

  • سلام و خسته نباشید
    این موضوع که این صندوق بازارگردان ندارد نقطه قوت است یا نقطه ضعف ؟

    این صندوق سرمایه گذاری رکن بازارگردان ندارد درحال حاضر 5% از منافع حاصل از پذیره نویسی به شکل نقد در صندوق باقی خواهد ماند و مدیرصندوق از این منابع جهت انجام عملیات بازارگردانی در قالب بازخرید واحدها بنام صندوق استفاده خواهد نمود

    ممکن است این بخش را شفاف تر توضیح دهید

    • سلام، برای این صندوق در آینده بازارگردان مشخص خواهد شد و با توجه به اینکه وظیفه بازارگردان حفظ نقدشوندگی صندوق هست نگهداری 5 درصد به صورت نقد برای جبران این خلا هست

  • آیا میشود ازیک درگاه باکدویک کارت ویک شماره شبا برای چندنفر اعضاخانواده ثبت نام کرد؟ واگه میشه آیا همه کد بورسی میخان یا فقط صاحب حساب کارت

    • سلام، تمام افرادی که این صندوق برای اون ها خریداری میشه باید برای معامله کد بورسی داشته باشند

  • سلام من از طریق نرم افزار اپ درخواست خرید برای مادرم دادم الان پشیمان شدم چون فهمیدم برای فروش نیاز به کد بورسی هست امکان لغو و بازگشت پول هست ؟

  • سلام من ساعت ۹شب درصندوق پذیره نویسی شرکت کردم بایدچکارکنم

  • باسلام بنده مبلغ دو میلیون ازصندوق واسطه گری ماای یکم بانک تجارت را خریدم حالا چطوری استعلام بگیرم

  • سلام من ساعت 2 خریدم دارا یکم رو الان میبینم ک توی هیچ لیستی ثبت نشده و از پولمم کم نشده
    قسمت بلوکه شده هم صفره
    چجوریاس؟باید فردا دوباره بخرم؟

  • درود-من تعداد 19 واحد از طریق کارگزاری آگاه خرداری نمودم ولی در روزهای آتی به هیچ عنوان نتوانستم خریدم را تکمیل و به 200 واحد برسانم و به پشتیبانی آگاه هم که تماس میگیرم میگن فقط یکبار میتونستی خرید کنی و امکان ویرایش موجود نیست.من از چه طریقی خریدم را به 2 میلیون افزایش دهم>

  • سلام من پذیره نویسی بانک کشاورزی با کارت تجارت میخواستم ثبت نام کنم تا مرحله پرداخت مبلغ رفتم ولی اخر خطا داد و گفت تا ٧٢ ساعت مبلغ به حساب برگشت خواهد کرد حالا مبلغ کم شده برگشت هم نکرده ولی نه کد پیگیری داده و نه ثبت نام شده چیکار کنم برای پولم؟

    • سلام،از طریق پشتیبانی بانک این موضوع رو پیگیری کنید

  • با سلام و عرض ادب
    آیا با یک شماره همراه و یک شماره شبا اما با چندین کد ملی متفاوت امکان خرید سهم از این صندوق ها هست ؟

  • سلام…خسته نباشید …
    سوالی داشتم…من etfرو به صورت کامل خریداری نکردم…یعنی تعدادی از سهم رو…آیا میتونم خرید دیگه ای انجام بدم که سقف دو میلیونم پر بشه؟!

  • حالا چه تضمینی هست که واقعا سهام ما به ارزشش اضافه بشه وسود کنه . ممکنه ضرر هم بکنه

  • سلام . اگر برای تمام افراد خانواده واریز وجه داشته باشیم آیا در زمان خرید سهام میتونیم بنام یک نفر از اعضای خانواده که کد بورس داشته باشد خرید سهام انجام بگیرد ؟

    • سلام، بعد از اختصاص واحد های سرمایه گذاری به شرکت کنندگان این واحد ها به کد بورسی خود فرد منتقل میشه

  • سلام لطفا راهنمایی بفرمایید بعد از واریز وجه در زمان تعیین شده این مبلغ فقط برای خرید سهام صندوق اولیه اختصاص پیدا میکنه یا ما میتونیم اختیاری صندوق های دیگه رو انتخاب کنیم و دیگه اینکه بعد از پایان ثبت نام میتونیم نسبت به خرید سهام اقدام کنیم یا الان هم امکان پذیر هست . متشکر

    • سلام، شما فقط تا پایان همین مهلت فرصت دارید تا در صندوق دارایکم ثبت نام کنید، این ثبت نام فقط برای همین صندوق هست

  • سلام برای افرادزیر18سال بایدشبای خودشان روثبت کنیم یا شبای ولی قانونی ،درپذیره نویسی .تشکر

  • با سلام و تشکر از مطالب خوبتون؛
    بند مبلغ 100 هزار تومان سهام etf رو از طریق سامانه اینترنتی بانک تجارت خریدم و اینکه تا 31 نمتونم به اندازه 2 میلیون خرید کنم، خواستم ببینم که دولت خودش سهام رو به صورت مساوی بین مردم تقسیم میکنه به اندازه همون 2 میلیون یا اینکه نه؟ به عبارت ساده تر ، اگر ما تا 31 اردیبهشت به اندازه ی 2 میلیون خریدم که هیچ اگه نتونستیم این مبلغو رو تهیه کنیم به همین مقدار 100 هزار تومان سرمایگذاری کردیم و رفته پی کارش؟؟؟
    ممنون میشم جواب بدین

    • سلام، بعد از پایان ثبت نام واحد های صندوق به افراد مطابق درخواستی که دادند اختصاص پیدا میکنه، حالا اگه تقاضا بیشتر از موجودی صندوق باشه حداکثر تعداد اختصاص پیدا کرده به افراد کمتر میشه مثلا اگه این حداکثر تعداد 150 واحد تعیین بشه به شما که 10 واحد درخواست دادید همون 10 واحد میدن اما به اونی که 200 واحد درخواست داده حداکثر 150 واحد داده میشه

  • سلام آیا میشه از هر ۳صندوق جمعا مبلغ دومیلیون تومان خریداری کرد مثلا از صندوقیکم ۶۰۰هزارتومان از صندوق دوم ۷۰۰هزارتومان و از صصندوق سوم ۷۰۰هزار تومان

    • سلام، بر اساس گفته های مسئولین شما میتونید توی هر سه صندوق مشارکت کنید اما تخفیف دولت حداکثر تا سقف 2 میلیون شامل شما میشه و در مورد اینکه آیا این تخفیف برای هر سه صندوق لحاظ میشه یا با اولین خرید از بین میره اطلاعی در دسترس نیست

  • یک سوال داشتم
    دامنه نوسان این صندوق ها مثل بقیه صندوق ها نامحدوده با نه؟

    • سلام، این صندوق بعد از ثبت یک صندوق سرمایه گذاری در سهام ETF خواهد بود و از همه قوانین مربوطه پیروی میکنه

  • با سلام این زمانی ک تا پایان اردیبهشت,برا ماها ک کد بورسی نداریم و از طریق شماره حساب باید بگیریم هم شامل میشه,و اینکه بچه های کوچیک اگه از صندوق خرید کنن بعد دوماه ک کد بگیرن ,میتونیم براشون خرید و فروش کنیم یا اصلا نمیشه

  • سلام
    من از طریق نرم افزار بام بانک ملی پذیره نویسی کردم، صفحه ثبت نام نوشته بود سقف خرید ۲ میلیونه و تعداد سفارشات مهم نیست، ولی بعد از ثبت نام مفاد قوانینش رو دیدم که نوشته بود هر کد ملی فقط یک بار مجاز به خرید هست، الان هم که سوالات و جوابهای این صفحه رو می خوندم، کارشناس عرضه اولیه نوشته که به هر تعداد میشه سفارش انجام داد فقط سقفش ۲ میلیون هست و کارشناس سهام نوشته فقط سفارش اول معتبره و سفارشهای بعدی حذف میشه، واقعا کدومش درسته؟ من می تونم یک میلیون دیگه ثبت کنم یا خیر؟

    • سلام، سقف سفارش اعلام شده برای هر شخص دو میلیون تومنه،در زمینه نوع سفارش گذاری با توجه به اینکه اخبار متفاوت زیاد منتشر میشه نمی تونیم قطعی جواب بدیم اما اون چیزی که از طریق کارگزاری ها و بانک ها مطلع شدیم امکان چند مرتبه سفارش دادن هست به شرطی که جمع مبالغ از 2 میلیون بیشتر نشه

  • سلام.بنده ۲ میلیون خرید کردم.توسط کارگزاری هم تایید شد.ولی شب دیدم سفارشم حذف شده و پول داخل گردش مالیم قابل برداشت هست.علت چیه؟آیا سفارش واقعا حذف شده؟اگر نه چرا پول رو قابل برداشت زده واسه من؟

  • سلام روز بخیر من متوجه نبودم دوبار خرید کردم از بانک صادرات وقرض الحسنه مهر الان من با یک کدملی دوبار خرید داشتم ایا پول اضافی رو به من ب میگرده ببخشید اگه لطفا بهم جواب بسیار ممنون میشم

    • سلام، بله اضافه پرداختی ها بعد از پایان ثبت نام برگشت داده میشه

  • سلام و وقت بخیر
    من یکبار از طریق سایت بانک صادرات سقف 2 میلیون تومان رو خریداری کردم و یکبار هم از طریق بانک تجارت(اشتباها فکر میکردم برای هر کدام از این بانک ها میتوان تا سقف 2 میلیون خریداری کرد)
    یعنی من با یک کد ملی 4 میلیون خریداری کردم، از اونجایی که در تعهد نامه ثبتنام ذکر شده با هر کد ملی قادر به خرید تا سقف 2 میلیون هستید، مبلغ اضافی بازگشت داده میشه؟!

  • سلام وقت بخیر من تو صندوق شما سرمایه گذاری کردم یعنی صندوق بانک تجارت مبلغ ۵۰۰ هزار تومان هم واریز کردم لطفاً منو راهنمایی کنید ممنون میشم

    • سلام، این صندوق متعلق به دولته، بعد از پایان مهلت ثبت نام یعنی اوایل خرداد تعداد واحدهای سرمایه گذاری هر فرد مشخص و به کد بورسی منتقل خواهد شد، بعد از دوماه شما میتونید این صندوق رو معامله کنین

  • سلام من از طریق ایوا ثبت نام کردم ولی نه موبایل خاست نه رمز عبور داد به نظرتون چزور بفهمم ثبت سده.از حسابم هم کم شده

  • سلام من اینترنتی خرید کردم فقط کدملی شماره تماس وکدپستی وتاریخ تولد ازم خواست شماره شبا ونام پدرو…نخواست فقط پیام برداشت ازحساب برام اومد هیچ پیام دیگه ای نیومد ایاثبت نام درست انجام شده ؟؟؟؟؟؟؟؟من فقط از مرحله اخر واریز شات گرفتم

  • به نظرتون اصلا خرید این صندوق سود به همراه داره؟یا ممکنه به همراه ریزش ارزش سهامشون تو بورس قیمت این سهام بانک ها وبیمه ها هم ریزش کنه و پایین تر از زمان خریدش بشه؟
    برای کسی که سرمایه کمی داره پیشنهاد میدین این صندوق رو بخره یا صبر کنه کنه صندوق های بعدی که دولت میخاد عرضه کنه رو بخره؟؟

    • سلام، در حال حاضر به گفته وزیر اقتصاد قیمت در نظر گرفته برای این سهام اختلاف زیادی با قیمت بازار داره و در نتیجه احتمال ضررده شدن صندوق کم هست اما این قیمت ها برای ماه های آینده قابل پیش بینی نیست و ما نمی تونیم هیچ پیشنهادی در این زمینه داشته باشیم

  • سلام ، من از این صندوق خرید کردم ، ولی هیچ رسید یا فرم قابل چاپی به من نداد و فقط یک اس ام اس آمد که درخواست شما ثبت گردید. همین کافیه ؟

  • سلام،من تازه تو سامانه سجام ثبت نام کردم،بعد دویست هزارتومان هم شارژ کردم،بعدش رفتم کارگزاری مفید انتخاب کردم،حالا برا انجام معاملات چجوری باید از اون دویست تومان که تو سامانه سجام واریز کردم استفاده کنم؟یا برداشتش کنم؟

    • هزینه ثبت نام در سامانه سجام ده هزار تومان است و این سامانه وجه دیگری را از شما نمی پذیرد.

  • احسنت. خیلی خوبه. موافقم. خواهشابازم مطالب مفید و مناسب بگذارید.

  • سلام.
    برادر من زیر 18 سال هست.اگر بخوایم براش سهام دولتی بخرید، حتما باید براش حساب بانکی باز کنیم و از طریق شماره کارتی که به اسم خودشه خرید رو انجام بدیم؟

    • ثبت نام در صندوق دولت دارایکم محدودیت سنی و محدودیت الزام کد بورسی ندارند اما درصورتیکه کد بورسی ندارید تا 2ماه مهلت ثبت نام و گرفتن کد بورسی دارید

  • با سلام خواهشا جواب بدین.
    من کد بورسی دارم ولی از طریق بانک صادرات ۲ میلیون رو پرداخت کردم و کد پیگیری هم دارم. فقط الان نمیدونم فرقی میکرد اینکه از بانک گرفتم یا اگر با کد میگرفتم؟
    بعد اینکه چه فرقی میکنه این صندوق ها، بانکی، پتروشیمی و…؟
    در ضمن بانک اصلا از من نپرسید کدوم صندوق رو میخوام؟ یعنی همون بانک و بیمه ای رو برام گرفته؟

    • سلام، در حال حاضر فقط صندوق بانکی در حال ثبت نام هست و اگر ثبت نام انجام داده باشید برای این صندوق بوده

  • سلام خسته نباشید
    من متوجه نمیشم مگه ما سهام عدالت نداریم، پس چرا باید مجدد سهام بخریم
    من اگه نخوام سهام بخرم و با سهام عدالتم که دارم معامله کنم مقدوره
    دلیل پول مجدد گرفتنو نمیدونم میشه توضیح بدید

    • سلام، موضوع صندوق ETF با سهام عدالت کاملا فرق میکنه ، برای آزاد سازی سهام عدالت به پرداخت هیچ مبلغی نیاز ندارید

  • باسلام من میخوام توی سجام ثبت نام کنم میگه کدملی نامعتبرچراراهنمایی میکنین ممنون میشم

    • کد ملی را کامل و همراه صفر قبل از آن درصورت وجود وارد نمایید . مطمئن شوید در هنگام وارد نمودن اطلاعات زبان صفحه کلید بر روی زبان انگلیسی باشد

  • من کارگزاری اگاه روداشتم از قبل. ولی ازطریق بام ملی پذیره نویسی کردم.و بعد کارگزاری مفیدروهم ثبت نام کردم.الان هنوز تو مفید کاربر مهمانم.این سهم خریداری شده توکدوم پرتفوی میره؟کلاچجور سهمم میادتوکارگزاری حتی واس کسی ک یدونه کارگزاری داره.باید برم بانک یا خودم انجام بدم یا برم کارگزاری یا خودش میره تو یکی از پرتفوی هام؟نمیخام بره تو کارگزاری اگاهم.برا اینکه بیاد تو پرتفوی هامون ایا کدهای ورود ب کارگزاری رو میخاد یا کد بورسی یااینک باید برن تو سجام کد کاربری بگیرن؟

    • درصورتیکه در چند کارگزاری دارای کد باشید هر زمان تمایل داشته باشید می توانید با تنظیم فرم تغییر کارگزار ناظر ، کارگزاری خود را تغییر دهید

    • اطلاعات ثبت نام را تا زمان اضافه شدن به پورتفو نزد خود نگهداری نمایید. ثبت نام سجام برای تمامی ثبت نام کنندگان صندوقهای ETF الزامی است

  • سلام من از طریق نرم افزار سکه خرید کردم و موفق بود و در انتها یک کد ۱۲ رقمی ارسال شد حالا بنده باید چه کاری انجام بدم ممنون از راهنمایی شما.

    • بنظر می رسد ثبت نام شما موفقیت آمیز بوده است تا اتمام مهلت پذیره نویسی و انجام تشریفات کار خاصی نمی توان کرد. در صورتیکه کد بورسی ندارید برای ثبت نام به سامانه سجام مراجعه نمایید

  • سلام
    حداقل سودی که از طریق این صندوق تعلق خواهد گرفت چقدر خواهد بود؟
    یا اگر چیزی اعلام نشده شما چقدر تخمین میزنید؟

    • این صندوق از نوع سهامی بوده و سود ثابت ندارد، میزان سود از محل انجام معاملات به قیمت های لحظه ای نمادهای صندوق بستگی دارد

  • با سلام. من از طریق درگاه بانکی سهام شرکتهای دولتی را خریداری کردم. چطور میتونم درخواست بدم که نماد دارا یکم به پرتفویم اضافه بشه؟

    • بعد از اتمام مهلت پذیره نویسی و طی کردن مراحل قانونی این نماد به پورتفوی شما اضافه می شود

  • بسرم 4 سالشه. براى خريد بورس اطلاعاتش تأييد نشد. دليلش جيه?

    • ثبت نام درسجام محدودیت سنی ندارد ، برای احراز هویت حضور ولی یا قیم الزامی است ، افراد زیر سن قانونی امکان دسترسی به سامانه های آنلاین را ندارند

  • سلام وقت بخیر خسته نباشید .
    من به تعداد ۳۰۰۰۰۰ تومان سهم خریدم میخواستم بدونم میتونم دوباره سهمم رو اضافه کنم ؟

  • من درباره قیمتش گیج شدم . گفتن که قیمت براساس میانگین یکماهه قبل از تاریخ فراخوان یعنی 99/02/14 ولی قیمت نمادها را که بخوای میانگین بگیری (حتی تا پایان فراخوان یعنی 99/02/31 ) و جمع بزنی به پنج هزار تومان هم نمیرسه اینا چجور قیمتو گذاشتن ده هزار تومن . تازه منت گذاشتن میگن بیست درصد هم تخفیف گذاشتیم. کسی میتونه توجیه کنه یا راهنمایی کنه

    • شما در پروسه پذیره نویسی صندوق دارا یکم شرکت می کنید بعد از اتمام پذیره نویسی ، محاسبات مربوطه انجام پذیرفته و معادل محاسبات فوق از سهام دولتی به صندوق دارایکم منتقل می شود

  • من با برنامه سکه پذیرنویسی کردم
    در ساعت ۱۸ الان دیدم نوشته از ساعت ۱۴ الی ۱۶ ثبت پذیرنوسی انجام میشه من که از برنامه سکه انجام دادم در ساعت ۱۸ مشکلی انجام نمیشه وسوال دوم اینکه دیگه نیاز حضوری به بانک نیست ؟

    • سلام، بازه زمانی اعلام شده برای افرادی هست که از طریق کد بورسی ثبت نام می کنند، برای سایر روش ها محدودیت زمانی وجود نداره

  • چند بار میتونیم خرید کنیم دارایکم رو تا سقف ۲ میلیون منظورم اینه که بخواهیم تا ۳۱ اردیبهشت ۴۰۰ تومن، ۶۰۰ تومن و ۱میلیون بخرین میشه؟

    • سلام، در این مورد اطلاعات دقیقی موجود نیست، بهتره از طریق مشاورهای کارگزاری پیگیری کنید

  • سلام من خرید زدم پولم بلوکه شد الانم دو هفته است که پولم بلوکه شده نه بهم سهم داده نه پولم آزاد میکنه

  • پذیره نویسی این صندوق جز صندوق سهامی یا مختلط یا درآمد ثابت هست سود اسن صندوق چطور محاسبه مشود در سال یا شش ماه یک بار
    این صندوق سال کذشته چقدر بازده داشته

    • سلام، صندوق دارایکم از نوع سرمایه گذاری در سهام هست و پرداخت سود دوره ای نداره

  • سلام خدا قوت خواستم بپرسم میشه تاپایان مهلت داده شده دو میلیو ن تومن را در دو یا سه مرحله خریداری کرد با سپاس

    • سلام، در این مورد اطلاعات دقیقی موجود نیست، بهتره از طریق مشاورهای کارگزاری پیگیری کنید

    • برای هر کد ملی فقط یکبار امکان پذیر است و درصورت تکرار سفارش های تکراری لغو می شوند

  • سلام. من ۲ میلیون پرداخت کردن از طریق آپ الان اگه بخوام لغو کنم باید چکار کنم؟
    میشه پولمو پس بگیرم؟

  • سلام خسته نباشین. من 2 میلیون از بانک ملت گرفتم و 2 میلیون از کشاورزی تکلیف چیه هر دوش قبوله یا یکیشو برمیگردونن

    • سلام، در مواردی که مشخص بشه درخواست یک فرد بیشتر از سقف تعیین شده بوده مبالغ اضافه پرداخت شده به حساب بر می گرده

  • سلام.
    به اشتباه ببه نام همسرم دو باره ثبت نام شده است.
    آیا می توانم یکی رو به نام فرزندم تغییر بدم و یا چطور می توانم مبلغ واریزی اضافی را پس بگیرم.

    • سلام، در مواردی که مشخص بشه درخواست یک فرد بیشتر از سقف تعیین شده بوده مبالغ اضافه پرداخت شده به حساب بر می گرده

  • سلام ممنون از راهنمای هایتان
    بنده پذیره نویسی کردم سهام دولت شماره شبا اشتباه دادم ویرایش نداره سپاسگذارم راهنمای کنید

  • با سلام و خداقوت
    بنده با یک کد ملی ۲ بار درخواست خرید انجام دادم بار اول ۷۰ تومن و بار دوم ۳۰ تومن، آیا جمعا ۱۰ واحد به بنده اختصاص می یابد؟ یکم توضیح بدید ممنون میشم
    چون طبق تعهدنامه که بعداز ثبت درخواست مطالعه کردم هر کد ملی یکبار امکان ثبت سفارش دارد .سپاس

    • سلام، در این صندوق برای هر کد ملی حداکثر 2 میلیون تومان سقف درخواست در نظر گرفته شده اما تعداد درخواست ها تا زمانی که جمع مبالغ به این عدد نرسیده باشد محدودیتی ندارد

  • سلام خسته نباشید .بنده امروز از طریق کارگزاری مفید نسبت به خرید اقدام کردم و ثبت سفارش نیز انجام شد و مبلغ ۲ میلیون تومان نیز بلوکه شد ،ولی در ساعت ۶ عصر حذف شده و پول به دارایی بنده اضافه شد ، به نظر شما مشکل از کجاست و بنده دوباره فردا خرید بزنم یا از طریق بانک پذیره نویسی انجام بدم ، لطفا راهنمایی کنید ممنون میشم

    • سلام، سفارشات ارسالی از طریق کد معاملاتی هر روز پس از ثبت از لیست سفارشات افراد حذف می شوند و مبلغ آن توسط کارگزار تا پایان مهلت ثبت نام بلوکه می شود

  • من برخط و از طریق کارگزاری خریدم،روز بع دیدم زده حذف شد.با کارگزاری تماس گرفتم،گفتند:زده با پیام ناظر حذف شد و ما حالا نمیتوانیم جواب بدیم،شما مجدد امروز خرید بزن.همین کار را کردم،روز سوم دیدم2 تا 2 ملیون کسر شده،کارگزاری هم میگه باید تا31م صبرکنی.لطفا راهنمایی کنید. در ضمن بفرمایید پول اضافی چه موقع برمیگرده؟

    • سلام، سفارشات ارسالی از طریق کد معاملاتی هر روز پس از ثبت از لیست سفارشات افراد حذف می شوند و مبلغ آن توسط کارگزار تا پایان مهلت ثبت نام بلوکه می شود

  • سلام.چند نفر این سوال رو پرسیدن که سوال منم هست ولی جواب ندادین.آیا هرنفر کلا”از مجموع 3 صندوق میتونه 2 ملیون خرید کنه یاجداگانه از هر صندوق در زمان عرضه؟

    • سلام، بر اساس اطلاعیه های منتشر شده تا این لحظه تخفیف دولت برای هر شخص تنها تا سقف 2 میلیون تومان اعمال خواهد شد و همه میتونند در تمام صندوق ها مشارکت کنند، اما در مورد نوع مشارکت در سایر صندوق ها و میزان اون چیزی مشخص نیست

  • سلام, من ساعت 10 شب سهام دولتی ETF خریدم پول از حساب من کسر شد ولی کد پیگیری برام نفرستاد. الان من چطوری پیگیری کنم؟ باتشکر

  • سلام و عرض ادب
    من طی دو مرحله خرید انجام دادم کلا 500 هزار تومان میخواستم بدونم ایا توی بورس دوباره کاری باید انجام داد یا هر ماه سود به حسابم میریزن تایید هویت هم انجام دادم ولی کد بورسی برام نیومد به ایمیلم چه کار باید کنم ممنون میشم پاسخ بدید

    • سلام، صندوق دارایکم از نوع سرمایه گذاری در سهام هست و پرداخت سود دوره ای نداره

  • توی این. دوماهی که پول می‌خوابه و نمیشه معامله کرد، ارزش پول به دلیل گرون شدن سهم صندوق حفظ میشه؟ یا مثلا سودی تعلق میگیره بهش؟

  • سلام من در غیر این ساعتی که اعلام کرده بودید خرید کردم ونمیدونستم پول من برمیگرده به حساب یانه چکار کنم

  • سلام من از طریق اپلیکیشن آپ سهام خریدم.. ولی اصلا نمیدونم چی خریدم فقط میدونم سهام دولتی بود و نمیدونم از چه طریق باید پیگیری کنم… لطفا راهنمایی کنید

  • سلام من دیروز ۲میلیون خرید ازسکه کردم ولی پیامی نیومد پول هم کسر شده جریانش چیه

  • با عرض سلام. من برای فرزندم با کد ملی خودش ثبت نام کنم آیا می توانم از حساب بانکی خودم برای ایشان پرداخت انجام بدهم.

  • سلام هر شخص میتواند چند بار از سهام etf خریداری کند من یک بار به صورت اینترنتی خریداری کردم وفقط یک شماره پیگیری دارم باید از کج بفهمم سهام خریداری شده یانه؟
    ویک سوال دیگه همزمان برادرم هم از طریق بورس یکی دیگه برام خریده این امکان وجود داره که یک نفر۲ تاسهام داشته باشه اگه نه من پولم و از کجا باید پس بگیرم ؟

    • سلام، توی این صندوق برای هر شخص فقط تا سقف 2 میلیون تومان امکان سرمایه گذاری وجود دارد، در ضمن هر کد بورسی مخصوص خود شخص هست و در صورت استفاده توسط سایرین مسئولیت عواقب بر عهده مالک کد هست

  • سلام
    متوجه نشدم چجوریع ما خودمون میتونیم اینا رو خریدو فروش کنیم از طریق بورس،یا نه پایان سال ی مبلغی ب عنوان سود ب ما تعلق میگیره ممنون میشم اگه راهنمایی کنید
    واسع این دوماه ک پولموم خابیدف تکلیفش چیع

  • سلام..من در مورخه 1399/02/17از برنامه اپلیکیشن آپ مبلغ دو میلیون تومان صندوق یکم را با کد ملی خودم خریداری نمودم..وکارگذاری که مبلغ دومیلون تومان من را مسدودنموده بعدا که تماس گرفتم اعلام نمودندکه دومیلیون تومان بابت خرید صندوق یکم است درصورتیکه مجوعا چهار میلیون می شود می شود تکلیف چیست؟

  • با سلام بنده سفارش صندوق دارایکم با کد بورسی انجام دادم و مبلغ خریدم بلوکه شده برای انصراف و آزاد سازی مبلغ خریدم چه کنم

  • سلام پول من بلوکه شده چطور میشه آزاد کنم پولمو و انصراف بدم از خرید

  • با سلام
    من به مبلغ ۴۰۰هزار تومان توسط آپ از صندوق خریداری کردم بعدا از خرید فقط کد میگیری آمد پیامکی جهت تایید خرید از صندوق برایم sms نشد.البته من کد بورس هم دارم که در فرایند خرید وارد کردم. خودمم عضو کارگزاری آتیه هستم ولی چون تازه وارد هستم فعلا بلد نیستم با اینترنت خرید کنم. حالا دو سوال داشتم
    ۱- اگر من دوباره به مبلغ یک میلیون و ششصد هزار تومان خرید کنم به ۴۰۰ قبلی که خرید کردم تجمیع میشود
    ۲- چرا پیامک تایید خرید ارسال نمیشود الان من هیچ مدرکی برای خریدم ندارم

  • سلام .خسته نباشید من از طریق اپلیکیشن ایوا پذیره نویسی ETFرا انجام دادم و مبلغ دو میلیون تومان پرداخت کردم هیچ پیامی که ثبت نام انجام شده فرستاده نشده از کجا پیگیری کنم .با تشکر

  • سلام خسته نباشید من واریز رو تو برنامه آپ انجام دادم باید چکارکنم بسینه به کد بورسیم

  • با سلام ، ایا مشخص نیست که این واحد ها رو از چه تاریخی میشه تو بازار بورس معامله کرد؟

  • باسلام من هم از طریق بانک ملی و هم از طریق کد بورسی پذیره نویسی را انجام دادم سوال من این بود که وضعیت پول بلوکه شده و همچنین مبلغ دو میلیون برداشت شده از حساب من چه می شود به عبارت دیگر من دو بار خرید کرده ام

    • سلام، بعد از اینکه مشخص بشه شما بیشتر از سهمیه درخواست دادین مبلغ اضافه به حسابی که ازش واریز رو انجام دادید یا کد بورسی ای که از اون طریق درخواست دادید برمیگرده

  • سلام من برای فرزندم که 5ساله هست سهام صندوق خریداری کردم آیا برای ثبت نام سجام و کد بورسی بایدسیم کارت به نامش باشه؟ آیا خودم میتونم برایش خرید وفروش انجام بدم؟

  • سلام.من کارگزاریم آگاه هستش.دارا یکم رو ساعت سه و نیم زدم.ثبت شده توو سفارشات.ولی پولی ا حسابم کسر نکرده.چه کنم؟

  • سلام من برای خودم از طریق کد بورسی میخوام بخرم اما برای مادرم که کد بورسی نداره از طریق اپلیکیشن میتونم برای مادرم هم شماره کارت و شبا خودم رو تعریف کنم ؟ یا باید کارت الزاما به اسم خود شخص باشه ؟ و اینکه تکلیف این سهام برای مادرم که کد بورسی نداره چی میشه؟

  • سلام،
    من ۳ بار هر بار ۴۰۰۰۰۰ تومن که کلا میشه یک میلیون و دویست از طریق بانک رفاه و کارگزاری پرداخت کردم با یه کد ملی میتونم تا سقف ۲ میلیون بخرم؟ چون کارگزاریم گفت فقط با هر کد ملی ۱ بار امکان هست حتی اگه اگه کمتر از ۲ میلیون باشه. ولی ‌سایتهای مختلف نوشتن میشه.

    • سلام، میانگین قیمت یک ماه قبل از شروع ثبت نام مورد نظر هست

  • سلام ، بنده پس از خرید سهام از سایت بانک ملت یادم رفت کدی که در مرحله آخر داده بود رو یادداشت کنم الان چطور میتونم پیگیری کنم؟
    ممکنه در ادامه به مشکل بخورم؟

  • با عرض سلام
    من امروز با کد بورسی دارایکم سفارش دادم پول از حساب کارگزاری کسر شد ولی بعد از چند ساعت ۲ ملیون تومن دوباره به حسابم برگشت مگه نباید پول بلوکه بشه؟

  • سلام روزبخیر من ۲۰۰سهم معادل۲میلیون تومان خریدمه
    فقط یه رسیدپرداخت دارم،چجوری باید برم تو سایت پیگیربشم جهت ادامه فعالیت ضمنا پیام میدید تکراریست،اولین مرتبه است ارسال میکنم

    • سلام، واحدهای سرمایه گذاری اختصاص پیدا کرده به شما بعد از پایان ثبت نام مشخص میشن، تا اون موقع قابل پیگیری نیست

  • با سلام و درود بر دست‌اندرکاران این سایت
    من از طریق اپلیکیشن ملت با استفاده از کد ملی خرید کردم، یه کد به اسم ردیف پذیره نویسی دوازده رقمی واسم تایید شد، اقدامات بعدی چی هست؟

  • سلام من مبلغ ۲ میلیون تومان برای خرید سهام پرداخت کردم اما چون کارتم رمز پویا نگرفته بودم از کارت شخص دیگری که رمز دوم داشت این سهام را خریداری کردم وشماره شبا و کد ملی خودم ثبت شد ،چگونه بفهمم که این سهام برای من خریداری شده

    • سلام، بعد از پایان مهلت ثبت نام، واحدهای سرمایه گذاری اختصاص پیدا کرده به هر شخص به کد بورسی اون فرد منتقل میشه

  • اگرنخواهيم ازسهام عدالت دربورس استفاده شوديعنى اجازه ندهيم بايداقدامى كنيم ياخير؟؟؟

  • سلام من ابتدا ازطریق کدبورسی خودم اقدام به خرید کردم بعد یک روز هیچ اتفاقی رخ نداد من هم به خیال اینکه خریدلغو شده ازطریق برنامه آپ باکدملی خرید کردم که بعد چند ساعت اون مقدار خرید ازطریق بورس هم بلوکه شد!
    برای برگشت مبلغ بلوکه شده باید کاری انجام بدم یا اینکه تا آخر پذیره نویسی صبرکنم؟

  • سلام من مبلغ ۲ میلیون از طریق بانک رفاه پرداخت کردم آیا حتما باید کد بورس بگیرم یا اینکه خود دولت انجام میده

  • با سلام در مفید تریدر کادر تعداد و قیمت را باید چه اعدادی بزنیم؟ بازه تعداد را از 1 تا 200 و بازه قیمت از 1 تا 200 هزار نوشته است.

    • سلام، قیمت 100000 ریال و تعداد بسته به مبلغی که میخواین سرمایه گذاری کنین

  • با سلام و احترام
    من از درگاه بانک کشاورزی اقدام به پذیره نویسی کردم. پس از اینکه دکمه پرداخت را زدم پول از حساب اینجانب کسر شد ولی پیام فرآیند ناموفق بر روی مونیتور ظاهر شد و نوشته بود که پول واریز شده پس از 72 ساعت به حساب شما واریز می شود. اکنون 144 ساعت از آن گذشته ولی پول برگشت داده نشده است. به بانک مراجعه کردم گفتند که پول از حساب کم شده و به مربوط نیست. الان نمیدونم سهام به من تعلق گرفته یا نه؟ از کجا باید این موضوع را بفهمم؟ آیا اگر سهام تعلق نگرفته پول تا کی به حساب من برگشت داده می شود؟
    با تشکر

    • سلام، این موضوع که چند واحد سرمایه گذاری به هر نفر تعلق میگیره بعد از پایان مهلت ثبت نام مشخص میشه

  • سلام، آیا امکان خرید برای چند کدملی با حساب بانکی یک نفر وجود دارد؟

  • سلام من اول از سامانه غیر حضوری بانک رفاه دو میلیون خرید کردم بعدا هم اشتباهی از آپ دو میلیون خرید کردم الان تکلیف من چی میشه راستی من توی بورس هم فعالیت دارم آخه گفتن با هر کد ملی یکبار میشه خرید کرد پس چطوری دوبار ازمن پول کم شده چیکار کنم

  • با سلام اونی که دوبار خرید کرده یعنی یکبار با آپ و دیگری با سامانه غیر حضوری بانک رفاه پولش چی میشه

    • سرمایه گذاری در صندوقهای سهامی نیز مشمول ریسک می شود و ارزش واحدهای صندوق مانند سهام نوسان دارد

  • سلام عزیز جان همش یک صندوق حساب میشه به عنوان دارا یکم و هر کد ملی حداکثر 2 ملیون اجازه خرید دارد

    • این صندوق سود ثابت نداشته و سود آن بستگی به عملکرد شرکتهای تحت مالکیت آن صندوق است

  • سلام ببخشید من اشتاهی دوبار خرید زدم وچهار میلیون بلوکه شده خواستم کنسل بکنم نشد فروش زدم گذاشته تو انتظار برا برگشت دو میلیون ایا درسته

  • با سلام. چنانچه خرید با کد ملی و از طریق اپلیکیشن های بانکی صورت پذیرد آیا بعد از اتمام زمان پذیره نویسی و داشتن کد سجامی ، سهام مورد نظر بصورت خودکار در پرتفوی قرار میگیرد؟ متشکرم اگر پاسخ بدین.

    • بعد از اتمام پذیره نویسی تعداد واحدهای صندوق برای هر فرد مشخص و به پورتفو اضافه می شود

  • خسته نباشید من ازطریق همراه بانک ملت خرید انجام دادم موففیت امیز هم بود وازش یه اسکرین گرفتم حالا باید چیکار کنم؟

    • تا اتمام پذیره نویسی و مشخص شدن واحدهای تعلق گرفته به صبر نمایید این پروسه طبق اطلاع رسانی ها 2 ماه طول می کشد

  • سلام ما که با کدملی ثبت نام میکنیم از کجا بفهمیم ثبت نام شدیم؟! پیامک تایید داره!؟

  • باسلام اینجانب سیدمحمدصادق رضویان درتاریخ 15 اردیبهشت در دو بانک رفاه کارگران کد1243 جهان کودک و بانک سپه م ونک کد1778 باسقف پرداختی 20 میلیون ریال برای هر بانک اقدام به پذیره نویسی برای خودم کردم وحالا درخواست دارم که مبلغ 20 میلیون ریال اینجانب را ببانک سپه کد1778 میدان ونک باشماره شبای IR220150000000064226746710 لطفا عودت دهید با تشکر سیدمحمدصادق رضویان

  • سلام وقت همه بخیر و سلامتی
    ممنون از پاسخگویی شما بابت سئوالات مطرح شده

  • سلام.من از درگاه بانک ملی خرید کردم اما رسید خاصی به من داده نشد .ایا مشکلی ندارد؟ پول کسر شد و نوشت خرید موفقیت آمیز بوده است.

  • پیامکی از بانکم در رابطه با پذیره نویسی ETF آمد و با مراجعه به سایت ارسالی در پیامک ثبت نام و مبلغ را پرداخت کردم . نتیجه ثبت نام تایید شد . با مراجعه همان مسیر تایید ثبت نام را نشان میدهد البته بدون هیچ شماره و کد شناسایی و فقط کد ملی . آنچه سوال هست بعد مراجعه به لیست پیامک ، هیچ اثری از پیامک ارسال شده نیست و هیچ ایمیلی هم ارسال نشده ! چگونه میتوان پیگیری عملکرد انجام شده را پیگیری کرد .

    • این موضوع را با بانک خود درمیان بگذارید تا شما را راهنمایی نمایند

  • سلام . خیلی ممنون از توضیحاتتنون
    من امروز توسط اپلیکیشن آپ ثبت نام کردم جهت پذیره نویسی سهام دولتی ، با اینکه کد بورس دارم و عضو یکی از کارگزاری ها هم هستم . سوال من اینه که این نوع ثبت نام ایجاد مشکل میکنه و یا نه ؟ اگر که ایجاد مشکل میکنه ، چه باید کرد و اگر ایجاد مشکل نمیکنه چطور به حسابم در کارگزاری منتقل میشه؟
    خیلی ممنون از پاسختون

    • سلام، مشکل خاصی ایجاد نمی شود، طبق اطلاع رسانی ها ، بعد از اتمام پذیره نویسی واحدهای تعلق گرفته به پورتفوی شما اضافه خواهد شد

  • باسلام سوال تکراری ولی بی جواب چگونه اعتماد کنیم که از حساب پول کسر میشود برای خریدسهامETFبدون کد پیگیری وبانکهای مزبور هم جوابگو نیستند ونمیدانیم سهامی تعلق گرفته یانه؟ واگر سایت جعلی باشد چه کسی جوابگو هست؟ وتا پایان ماه بااسترس صبر کنیم خواهشمندم راه کاردرست برای جلب اعتمادمردم ارایه دهیدباتشکر

    • با سلام، کسب اعتماد پرداخت از طریق درگاهها نکاتی دارد که مختص این پرداخت نبوده و با جستجو می توانید این توضیحات را بیابید. بانکها نیز راههای دسترسی متفاوتی دارند که می توان از آن راههای ارتباطی استفاده نمود. اگر کد بورسی داشته باشید و پنل معاملاتی داشته باشید می توانید با اطمینان خاطر این درخواست را از داخل پنل خود انجام دهید.

  • من کد بورسی دارم اما باکد ملی از بانک تجارت خریدم چطور میتونم پول پس بگیرم

    • اشکال خاصی بوجود نمی آید، پس از اتمام دوره پذیره نویسی واحدهای تعلق گرفته به پورتفوی شما در پنل کارگزاری تان اضافه می گردد

  • سلام.
    بنده از درگاه بانک ملی اقدام به خرید سهام صندوق کردم. بعد از اتمام عملیات پول از حساب بانکی من کسر شد ولی پیام اومد عملیات با خطا مواجه شده. بعد از 72 ساعت هم پول به حسابم برنگشت. رفتم بانک گفت پول از طریق سامانه منتقل شده و برداشت قطعی خورده از حساب شما.
    حالا تکلیف بنده چیه پولم رفته ثبت نامم نشدم. از چه طریق پیگیر شم؟؟؟
    لطفا راهنماییم کنین

    • بنظر می رسد مشکل بوجود آمده بخاطر بروز اختلال در سامانه شاپرک باشد از طریق بانک و درخواست شماره های تماس سامانه مشکل را پیگیری نمایید.

  • با سلام و احترام،
    من میخواستم برای کسی که تحت تکفل من نیست این صندوق را بخرم ،ایا با شماره شبای خودم این کا را بکنم ،مشکلی نداره بعداً؟
    سپاس از پاسخ شما

    • دریافت سهام برای یک نفر با شماره فرد دیگر امکان پذیر نیست

  • سلام رفتم بانک بهم رسید داد گفت 3 نا 4 ماه بعد برو بورس
    سوال اگر کد بورسی مو بگیرم باز هم باید برم یا نه

    • بورس واحدهای مختلفی مانند سازمان بورس، شرکت بورس، کارگزاری ها و … دارد که فعالیتهای هر واحد تعریف شده است پاسخگویی به مراجعات مشتریان عمدتا توسط کارگزاری ها انجام می شود. برای انجام معاملات اخذ کد بورسی و دریافت اطلاعات پنل آنلاین از کارگزاری الزامی است.

  • سلام
    من دیشب ازطریق بانک مسکن پذیره نویسی انجام دادم فقط پیامک برداشت پول برام اومد و هیچ کد پیگیری ندارم حالا چکار کنم یا از کجا پیگیری کنم. ممنون

    • اگر طی یکی دو روز آینده این پیامک نیامد، می توانید از طریق مرکز ارتباطات بانک پیگیری نمایید

  • سلام بنده یک بار با کد بورسی خریداری کردم وچون فکر میکردم فرق میکنه یک بار هم با کد ملی خرید کردم تکلیف چیه ؟

    • سلام، در صورت کسر مبلغ از حساب بانکی بعد از مشخص شدن این موضوع مبلغ اضافه برداشت شده به حساب بر میگرده

  • با سلام
    ارزش ریالی کل قیمت سهمهای بانکی و بیمه ای که مشخص شده حدود ۴۲۰۰۰ریال هست اونوقت چطور این صندوق رو بقیمت ۱۰۰۰۰۰ریال اون هم بگفته مسئولین با ۲۰٪تخفیف واگذار میکنن

    • سلام، قیمت هر واحد بر اساس تعداد سهام هر شرکت و قیمت اون سهم تعیین میشه نه صرف قیمت هر سهم

  • سلام خسته نباشید بنده 2میلیون خرید کردم چگونه می توانم سهام خودم را پیگیری کنم.

  • سلام من ثبت نام کردم چطور برگه سهام رو بگیرم یا برگه ای نداره

  • سلام من ثبت نام کردم پول هم از حساب کم شد حالا باید چی کار کنم برگه سهام داره کن از جایی بگیرم

  • شما در هر سه صندوق طی زمان اعلام شده میتونید خرید کنید. و خرید یکی باعث نمیشه در آن یکی ها نتونید خرید کنید. هر نفر فقط میتوانید مجموعا 2 میلیون از هر صندوق خرید کند. البته اگر قیمت صندوق های دوم و سوم هم به همین ترتیب اعلام شود.

  • سلام@من سهام خریداری کردمه ولی میبایست توسط صندوق سرمایه گذاری واسطه گری مالی یکم مورد تایید قرار بگیرد ولی تا الان خبری نشده کی مورد تایید قرار میگیرد

  • سلام هر فرد2 میلیون واسه هر صندوق میتونه خرید کنه یعنی 6 میلیون یا کلا سه صندوق 2 میلیون میشه خرید

  • باسلام
    لطفا” بفرمایید چطور و از چه راهی میشه یک کارگزار خوب انتخاب کرد؟
    اصلا” آیا تفاوتی بین کارگزارها وجود داره؟اگه بله از کجا و چه راهی باید تفاوت بینشون رو تشخیص داد که کدام بهتر هست برای انتخابش؟

  • سلام بنده اول از کارگزاری مفید درخواست خرید کردم بعد چند ساعت پولمو برگردوند منم از درگاه بانک ملی اقدام کردم ولی آخر شب باز کارگزاری مفید ۲ میلیون از حسابم برداشت کرد حالا من ۲ جا ثبت نام کردم چی میشه؟؟؟؟؟؟

    • سلام، کلیه مبالغ اضافه دریافت شده از افراد به حساب اون ها بر میگرده

  • سلام خسته نباشیدمن از طریق همراه بانک صادرات دو میلیون تومن سهام دارایکم خریده ام نیازی هست به بانک مراجعه کنم برا تاییدش ؟ 2. احراز هویت شده ام هنوز کد بورس برام نیومده امکانش هست کد بورس برام امد سهام انتقالش بده به نرم افزار بورس کارگزاری اگاه هستم با نرم افزار اساتریدر کار میکنم ممنون میشم جواب بدید

    • سلام، فارغ از اینکه از چه کارگزاری استفاده می کنید این صندوق بعد از اتمام مهلت پذیره نویسی و طی فرآیند ثبت واحد ها وارد پورتفوی شما خواهد شد

  • شما نوشتید زمان ثبت نام ازساعت ۱۴الی ۱۶ میباشد من متوجه نشدم شب ازدرگاه بانک ملت ۲ملیون واریز کردم ۲مدیون من باطل میشه الان باید چکارکنم

    • سلام، این زمان اعلام شده برای افرادی هست که از طریق کد بورسی در سامانه معاملاتی در خواست میدهند

  • قیمت هر سهم با احتساب تخفیف و بدون احتساب تخفیف چقدره؟ مهمترین شاخصه برای سرمایه گذاری شخصی من دونستن قیمت هر سهم از سهم های داخل صندوق هست قیمت وبملت وتجارت وبصادر اتکام و البرز چقدر قراره محاسبه بشه؟ والسلام

    • سلام، همونطور که در متن ذکر شده قیمت هرکدام از این سهام به صورت میانگین ماه قبل در نظر گرفته میشه و از طرفی دولت قول تخفیف 20 درصدی در قیمت این واحد ها رو داده

  • سلام خسته نباشید اگه این صندوق 200 واحد بخریم آیا در صندوق بعدی هم میتوانیم 200 تا بخریم یا مجموع 3 صندوق 200 تا میدن

    • سلام، محدودیت اعلام شده در مورد همین صندوق هست و ربطی به بقیه صندوق ها ندارد، اما طبق گفته مسئولین تخفیف20 درصدی فقط شامل یک صندوق خواهد شد

  • سهام عدالت از چه زمانی قابل خریدوفروش است؟
    ممنون میشم پاسخ دهید
    اطلاعات فوق هم بسیار عالی بود

    • سلام، زمان خرید و فروش اون ها وابسته به تصمیم شورایعالی بورس هست و تا این لحظه تصمیم شورا قطعی نشده است

  • سلام ممنون از توضیحات عالی تون قشنگ متوجه شدم فقط یک سوال کسی که کد بورسی نداره و از طریق درگاه های بانک پذیره نویسی میکنه بعدا که کد بورسی و کد معاملات آنلاین و بگیره این سهام چطوری به دارایی اش انتقال پیدا میکنه؟

    • سلام، این سهام وارد کد بورسی شما میشه و بعد از انتخاب کارگزار خود کارگزار اون رو به حساب معاملاتی شما منتقل خواهد کرد

  • سلام.من از طریق ۱_اپلیکیشن آپ مقدار دو میلیون تومان سهام دولتی خریداری نمودم.ضمنا کد بورسی هم از قبل داشته ام .چگونه میتوانم این سهام را در پروتفیل خودم داشته باشم.ممنون

    • سلام، بعد از اتمام ثبت نام و ثبت واحد های صندوق به صورت خودکار به پورتفوی شما وارد خواهد شد

  • توضیحات واقعا که کامل و مفید و جامع بودند،از عوامل زحمتکش سیگنال کمال تشکر و قدردانی را داشته و بهروزی و سربلندی برای شما عزیزان آرزومندم

  • سلام.
    من یک طلبه ام و لذت میبرم که سیگنال روی گوشیم نصبه🙏
    خیلی کاربردی و قابل تقدیره🤗
    ممنون از آگاهی وشفافیت دادنتون به مسائل اقتصادی…

  • با سلام و تشکر از مطالب مفیدتون
    مشخص نیست سبدهای صنایع شیمیایی و صنایع خودرویی و فلزی کی پذیره‌نویسی میکنن؟

  • خب یک سوال اینجا مبهم است وقتی کسی با کد ملی سهم میخره کجا میتونه سهمشو ببینه و یا بفروشه؟

    • سلام، در سامانه سجام قابل مشاهده و از طریق کارگزاری قابل معامله خواهند بود

  • سلام
    خواستم بدونم که آیا هر شخصی که با کد ملی خودش دو میلیون ت خرید سهام دارایکم بکنه در مرحله دوم و سوم که فروش سهام پتروشیمی ها و خودروها هستش باز میتونه خرید سهام داشته باشه یا دیگه حق خرید نداره

    • سلام، امکان خرید خواهید داشت اما این که آیا تخفیف مجددا شامل حال شما میشه معلوم نیست

  • من دارم با نرم افزارها استفاده میکنم ولی خدای اینجوری اطلاع رسانی نمیکنن دست خوش سیگنال

  • سلام از توضیحات خوبتان متشکرم
    سوال هر واحد به تفکیک شامل چند سهم از هر شرکت می شود در یک واحد ده هزار تومانی چند سهم بانک ملت چند سهم بانک صادرات چند سهم بانک تجارت چند سهم بیمه البرز و چند سهم بیمه اتکایی امین قرار دارد ؟

    • سلام، تعداد این سهام بعد از مرحله ثبت نام مشخص خواهد شد

  • سلام من ازطریق سامانه آپ سهام راخریدم وکدبورسی هم دارم- الان هیچ مدرکی دال برخریدسهام ندارم فقط کدپیگیری رادریافت کردم باید چه کاری انجام دهم باتشکر

    • سلام، شما در این مرحله فقط در صندوق ثبت نام کرده اید، خرید شما بعد از پایان ثبت نام و تخصیص واحد ها به افراد قطعی خواهد شد

  • آیا میشود یک میلیون الان خرید کنیم یک میلیون دیگررادرمرحله بعد عرضه سهام خرید کنیم

    • سلام، شما در هر مرحله تا سقف تعیین شده هر مبلغی رو که خواستید می تونید خرید کنید

  • ارزش هر سهم برای خرید ۱۰۰۰۰۰ریال!؟!؟ واقعا در همین بازار بورس ارزش هر سهم قویترین سهام ها چند بوده که قیمت سهام این ورشکسته ها به این ارزش باشه، واقعا یعنی چه؟!

    • سلام، این قیمت هر واحد سرمایه گذاری هست که شامل تعدادی از سهام هرکدوم از این شرکت ها خواهد بود

  • دمتون گرم محشره همه چی کامل وجامع. مرحبا درود به شرفتون

  • ممنون از اطلاعاتی که دادید سوال من این هست که آیا هر فرد حقیقی میتواند در هر سه گروه مبلغ ۲ میلیون تومان سرمایه گذاری کند یا خیر؟

  • بابا ما هر چه از طریق کارگزار ثبت نام می کنیم نمیشه مگه نباید پول را مسدود کنند
    رد بورس ثبت و تایید میشه اما پول مسترد میشه چرا ؟

    • سلام، طبق اطلاعیه مسئول بلوکه کردن پول کارگزار هست، در صورت ابهام در مورد روش بلوکه کردن پول با کارگزار تماس بگیرید

  • سلام دست شما درد نکنه مطالب بسیار ارزنده و قابل فهم بود خیلی ممنون از لطف شما

  • من پدیره نویسی etfرو ثبت نام کردم فقط پیام برداشت از حساب بانک اومد نه پیامی نه چیزی
    قبض پرداخت میکنی یه پیام میاد دوتومن پدیره نویسی کردم هیچی نیومده؟؟

    • سلام، فعلا در مرحله ثبت نام این صندوق هستیم، بعد از ثبت نام تعداد واحد های هر فرد مشخص میشه و به کد بورسی اون شخص منتقل میشه

  • سلام‌ سود این صندوق ها به چه شکل است و مثل بانک ماهیانه مبلغ ثابتی واریز میشود یا به قول گونه دیگر است

    • سلام، خیر این صندوق سرمایه گذاری سهامی هست و سود دوره ای ندارد

  • سلام من یک چیز رو متوجه نشدم ،اینکه درامد یعنی سود این صندوق ها ثابت هست یا متغییر

    • سلام، سود این صندوق ها در تغییر ارزش دارایی های اون هاست

  • سلام، یه سوال؟ آیا در هر دوره پذیره نویسی(یکم و بعدی ها پتروشیمی و خودرو) میشه تا 2میلیون خرید کرد یا جمع کل نباید بیشتر از 2میلیون باشه؟

    • سلام، محدودیت اعلام شده مربوط به این صندوق هست و برای سایر صندوق ها تاثیری ندارد

  • سلام بنده کد بورسی هم دارم ولی از درگاه اپلیکیشن آپ این سهام را خریداری کردم آیا مشکلی ایجاد نمیشود

  • باتشکر از عوامل اجرایی سیگنال
    مطالب عالی و کامل بود
    باتشکر از زحمات

  • سلام من بوسیله اپلیکیشن آپ ثبت نام کرده ام ولی امروز رمز و پسورد سهام برایم از کارگزاری امده است خواستم ببینم کی دارایکم وارد لیست سهامم میشود

  • ایا کودکان هم می توانند ثبت نام کنند و چگونه می توانند بفروشند

  • سلام دوس عزیز من بااستفاده از کد ملی اقدام به خرید کردم حالا جهت استعلام و پیگیری خرید خودم با استفاده از کدوم سامانه امکان پذیر میباشد

    • سلام، بعد از پایان ثبت نام و ثبت واحدهای سرمایه گذاری این واحد ها از طریق سامانه سجام قابل بررس هستند

  • نوشتین تا دو ماه بعد از پایان مهلت پذیره نویسی معاملات صورت نمیگرد

    یعنی عملا تا دو ماه نه سود میکنیم و نه ضرر

    یا اینکه تا دو ماه حق فرروش رو نداریم؟؟

    • سلام، تا دو ماه شما امکان خرید و فروش این صندوق رو ندارید

  • سلام یعنی هر وقت ثبت نام کنی دو ماه بعد شروع به خرید و فروش میکنه یا اینکه کلا دو ماه اینده است

    • سلام، دو ماه بعد از پایان مهلت پذیره نویسی این صندوق قابل معامله خواهد بود

  • ممنون از اطلاعت کاملی که در اختیار گذاشتید.
    ولی مشخص نشده ( هر نفر میتواند فقط دو میلیون خرید کند ) …..کی سود پذیره نویسی را دریافت میکند؟

  • دوست عزیز من به اسم دو تا فرزندم که به سن قانونی نرسیدن سهام خریدم. بعدا چطور میتونم براشون کد بورسی بگیرمو سهامشونو برای خرید و فروش وارد بورس کنم؟؟؟

    • سلام، بعد از ثبت نام در سامانه سجام جهت احراز هویت خودتون همراه با مدارک شناسایی بچه ها برای احراز هویت اقدام کنید، در نهایت کد معاملاتی آفلاین برای بچه ها صادر خواهد شد

  • آیا شخص میتواند خودش سهام خریداری شده بمبلغ دو میلیون تومان با ۲۰ در صد تخفیف را از شرکتی که خودش انتخاب میکند دریافت کند
    بطور مثال من میتوانم درخواست کنم فقط بانک صادرات بمن داده شود .؟

    • سلام، خیر شما امکان دسترسی به اصل سهام موجود در سبد سرمایه گذاری رو ندارید

  • واقعا عالی بود تکلیف انهایی که کمتر از ۲۰۰ سهم‌دارند چگونه محاسبه میشود

  • سلام خسته نباشید. اگه همینجوری که توزیع میدین باشه خوبه

  • ممنون وسپاس اززحمات شما عزیزان درکانال سیگنال،مطالب بسیارمفیدو راهگشاست

  • من کد بورسی دارم ولی از طریق درگاه بانک صندوق را خریدم و در پرتفوی من چیزی نشان نمیده آیا مشکلی ایجاد نمیشه؟

    • سلام، مشکلی ایجاد نشده و بعد از ثبت واحد ها میتونید از طریق سجام یا کارگزاری این دارایی رو مشاهده کنید

  • سلام ایا امکان اینکه کمتر از ۲۰۰ سهم خریداری بشه هست ممنون از راهنمای شما

    • سلام، بله شما میتونید بین 10 هزار تومان تا 2 میلیون تومان درخواست خرید داشته باشید

  • از انجا که این اولین صندوق است و قراره فکر کنم سه تا صندوق دیگر هم معرفی بشه سوال من اینه که تو هر صندوق سقف دو میلیون تومان خرید هست یا مجموع تمام صندوقهای دولتی دو میلیون تومانه؟

  • سلام.
    من دوبار با یک کد ملی و از طریق دو بانک مختلف اقدام به پذیره نویسی کردم و در هر بار سقف مجاز یعنی دو میلیون تومان و در مجموع چهار میلیون تومان خریداری کردم.
    حالا تکلیف دو میلیون تومان اضافه چیست؟

    • سلام، فقط یکی از درخواست های شما انجام خواهد شد و درصورت کسر مبلغ اضافه این مبلغ به حساب شما بر خواهد گشت

  • باسلام وقت بخیر، من کد بورسی دارم بازم باید بانکهای مذکور مراجعه کنم، یا اینکه میتونم مثل بقیه سهامها از سهام دولت خریداری کنم؟ لطفا واضح راهنمایی کنید🙏
    سوال بعد اینکه آیا من میتونم برا اعضای خانوادم ک زیر دیپلم هستند،، کد بورسی بگیرم و خودم مستقیما براشون خرید و فروش سهام دولتی‌،، انجام بدم

    • سلام، افرادی که کد بورسی دارند می تونند از طریق سامانه معاملات یا بانک ها اقدام کنند و این دو روش تفاوتی ندارند
      بله برای همه افراد کد بورسی صادر میشه

  • ببخشید
    فرقی می کند امروز ثبت نام کنیم یا مثلا 30 اردیبهشت؟
    منظورم اینه که هر کی زودتر ثبت نام کنه بیشتر سود بهش تعلق می گیره؟

  • سلام و عرض ادب …سود تقريبي اين صندوق در طول يك سال چقدر خواهد بود؟؟؟

    • سلام، میزان سود دهی وابسته به شرایط بازار هست و نمیشه پیش بینی دقیقی از اون داشت

  • سلام چرا من نمتونم سهام دارایکم خریداری کنم دو هفتس کد دریافت کردم

    • سلام، در صورتی که از طریق کارگزاری امکان ثبت نام ندارید از روش های دیگه مثل سایت بانک ها استفاده کنید

  • با تشکر از توضیحات خوب و مفیدترین
    افراد کمتر از ۱۸ سال میتونند پذیره نویسی کنند ولی چون به سن قانونی نرسیدن نمیتونند کد بورسی بگیرند
    حالا سوال اینکه چطور میتونند سهام خود رو بفروشند؟

    • سلام، برای این افراد کد آفلاین صادر میشه و والدین می تونند این سرمایه گذاری رو مدیریت کنند

  • با سلام
    اگه یه نفر روز اول پذیره نویسی و یه نفر دیگه روز آخر پذیره نویسی، درخواست بده، چه فرقی بین این دو تا هست؟ آیا تعداد سهم هایی که بهشون تعلق میگیره فرق میکنه؟ یا هزینه پرداختی؟
    دیر یا زود درخواست دادن مزیتی داره یا نه؟

    • سلام، هیچ فرقی بین کسی که روز اول ثبت نام کرده و کسی که روز آخر این کار رو انجام میده وجود ندارد

  • از آنجایی که قرار است دولت سهام خود را در قالب سه صندوق سرمایه‌گذاری واگذار کند، منظور محدودیت خرید دو میلیون تومانی برای هر نفر در هر صندوق می باشد یا در مجموع سه صندوق؟

  • تشکر از عوامل خوب و زحمتکش سیگنال بابت توضیحات دقیق و قابل فهمشون. عالی هستین.سیگنال بهترین نرم افزار بورسی هست از نظر من

  • سلام اگر بچه های زیر 18 سال بخواهندسهام را خرید وفروش کنند آیا می توانند کد بورسی بگیرند.روش معامله مسقیم برای بچه ها چگونه است؟

  • سلام من در دو مرحله یکبار۲۰۰۰۰۰تومان از همراه بانک مهر ایران وباردوم ۲۰۰۰۰۰۰تومان ازاپلیکیش ایوادرساعت۲۳و۰۱بامدادپذیره نویسی کردم میخواهم بدانم مبلغ اضافی برمیگردد

    • سلام، بله تمام مبالغ پرداختی اضافی به حساب پرداخت کننده بر میگردد

  • باسلام وتشکر از سیگنال عزیز. کسایی که میخان برای سهام صندوقeft دولتی پتروشیمی یاخودرو نام نویسی کنند چه تاریخی باید اینکار رو انجام بدن؟ الان فقط آغازپذیره نویسی بانک هاواون دوتا بیمه است؟ ما بایدصبرکنیم تا اعلام کنند؟

    • سلام، تاریخ قطعی عرضه این صندوق ها هنوز اعلام نشده است

  • سلام
    بنده ۲ملیون تومان پول واریز کردم
    ورسیدازسامانه بانک صادرات دریافت کردم بعدا باید کجا برم
    هرکسی میدونه لطفا راهنمایی کنه
    ممنون میشم

    • سلام، بعد از ثبت واحدهای سرمایه گذاری دارایی شما از طریق سامانه سجام به شما نمایش داده خواهد شد

  • سلام.خدا قوت.من طی ای چند روز از سامانه دارا یکم رو خرید کردم .وثبت شده .ولی متاسفانه ساعت سه شب با برگشت وجه و حذف خرید مواجه میشم.ممنون میشم راهنمایی کنید

    • سلام، در صورت استفاده از سامانه های معاملاتی بعد از ثبت سفارش شما شفارش حذف میشه، در نهایت تمام سفارش های ثبت شده تا پایان مهلت ثبت نام یکجا اعمال خواهد شد

  • سلام و خسته نباشین
    بنده کد بورسی دارم ولی اشتباها از طریق درگاه غیرحضوری بانک ملی این صندوق را خریداری کردم میشه بفرمایید الان چکار کنم

    • سلام، نیازی به انجام کار خاصی نیست، بعد از اختصاص واحدهای صندوق به شما این دارایی به کد بورسی شما منتقل می شود

  • سلام ببخشید من الان از ایزی تریدر خواستم بخرم ولی از دارای کل ام چیزی کم نشد یا سفارشم پاک شد از سفارش ات الان تونستم بخرم یا نه

  • با سلام و تشکر از شما یک سوال داشتم آیا مااز هر گروه میتوانیم حداکثر دو میلیون تومان سهم بخریم یا کلا از سه گروه دو میلیون تومان سهم میتونیم بخریم

  • سلام.۱۴ اردیبهشت ۲ میلیون تومان خرید زدم ،توسط سیستم معاملات حذف شد پولش هنوز به حسابم برنگشته و بلوکه مونده…علت چیه؟

    • سلام، تا پایان مهلت ثبت نام هر روز سفارشات بعد از ارسال به شرکت سرمایه گذاری مرکزی از سامانه حذف میشه و پول اون توسط کارگزار بلوکه میشه تا روزی که تعداد واحدهای هر فرد مشخص بشه

  • با سلام و سپاس از ارائه اطلاعات مفید شما
    سوالی از خدمت شما داشتم
    قرار هست که دولت طی 3 مرحله سهام خود را واگذار کند
    سقف 2 میلیون تومان برای اولین عرضه میباشد یا در مجموع 3 عرضه هر کد ملی سقف خرید تا دوملیون را دارد
    به عباذت ساده تر اگر من در این مرحله سقف 2 میلون را خرید نمودم ایا در 2 عرضه بعدی هم اجازه خرید مجدد دارم
    باسپاس

  • من از طریق کد بورس سهام دارا یکم خرید کردم ولی نشد در حال حاضر پول من هم بلوکه کرد لطفا پاسخ گو باشید

    • سلام، تا پایان ثبت نام پول شما بلوکه میمونه و بعد از تعیین تعداد سهام اختصاص پیدا کرده به شما این سهام به پورتفوی شما اضافه میشه

  • ایا فرقی میکنه در چه تاریخی از این بازه زمانی خرید کنیم ؟‌ قیمت هر واحذ تغییری میکنه ؟

  • سوال : آیا کسانی که سهام صندوق اول را با شرایطی که اعلام شده خریداری کنند؛ از خرید سهام صندوقهای دوم و سوم که متعاقبا اعلام می گردد؛ (با شرایط ویژه خرید سهام صندوق اول) محروم می گردند یا خیر؟
    ( آیا هر شخص می تواند با شرایط ویژه ای که اعلام گردیده؛ برای خرید سهام هر 3 صندوق، در زمان مقرر، اقدام نماید؟)

    • سلام، شرایط ثبت نام فعلا فقط برای صندوق اول اعلام شده و اطلاعات دقیقی در مورد نوع تخفیف ارائه شده برای سایر صندوق ها یا امکان بهره مند شدن افراد از تخفیف برای بیش تر از یک صندوق منتشر نشده

  • آیا هر ایرانی میتواند هر سه صندوق را در زمانهای اعلام شده خریداری نماید یا فقط میتواند یک صندوق از سه صندوق را انتخاب نماید؟

  • سلام. من متوجه نشدم سقف دو میلیون خرید برای هر صندوقه یا هر سه تا صندوق جمعشون نمیتونم بیشتر از دو ملیون خرید کنم. یعنی الان من میتونم هر صندوق دو میلیون بخرم (مجموع 6 میلیون)