در بازارها چه خبر است؟ | تحلیل قیمت دلار، سکه و طلا

در بازارها چه خبر است؟ | تحلیل قیمت دلار، سکه و طلا

در دو هفته گذشته شاهد روند افزایشی قیمت ها در بازار ارز و طلا هستیم. دلار که تا چندی پیش در حدود کف کانال 11000 تومان جا خوش کرده بود اکنون در کانال 12000 تومان در حال نوسان قیمتی می باشد.

سکه امامی که مدت ها نوسانات اندکی را در کانال 3000000 تومان پشت سر میگذاشت در دو هفته ی گذشته حدود 1 میلیون تومان نوسان رفت و برگشتی داشته است واکنون به میانه های کانال 4000000 تومان نزدیک شده است.

همچنین برای هم خانواده ی داخلی سکه یعنی گرم طلای 18 عیار هم که مدت ها قیمت حدود کف کانال 400000 تومان بر روی تابلوی طلافروشی ها ثبت گردیده بود شاهد فاصله گرفتن حدود 30 هزار تومانی قیمت از کف این کانال هستیم.

سناریو های محتمل در آینده

از منظر فنی و روانی در صورت تثبیت قیمت دلار در میانه بالایی کانال 12000 تومان صعود بیشتر قیمت ها در میان مدت دور از انتظار نیست.

همچنین در بازار طلا ، سکه اگر بتواند جایگاه خود را ورای مقاومت های کانال 4300000 تومان حفظ کند در میان مدت حدود قیمتی 4800000-4600000 تومان را برای این فلز گرانبهای داخلی می توان متصور بود.

در سوی دیگر در صورت افزایش عرضه و مدیریت تقاضا با توجه به نزدیک شدن به پایان سال میلادی و موعد تسویه حساب های خارجی و همچنین پایان سال چینیاز سوی بازار ساز بانکی و یا افزایش عرضه ی ارز و طلای خانگی توسط افرادی که در گذشته یا خرید در قیمت های کنونی داشته اند و قیمت های فعلی را مجال خروج بدون ضرر از بازار میدانند یا در قیمت های پایین تر خرید کرده اند و تصمیم به سیو سود خریدهای خود در سطوح فعلی میگیرند،می توان به اصلاح قیمتی و باز گشت قیمت ها  به سطوح حمایتی کانال 11000 تومان و همچنین بازگشت سکه به اوایل کانال 4000000 تومان امیدوار بود.

حال در روزهای آتی بایستی نظاره گر رفتار بازار باشیم و تصمیم بازار جهت ادامه روند فعلی یا اصلاح قیمت ها را نظاره گر باشیم.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت های لحظه ای ارز به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات کاربران
  • سلام. باپول کم( زیر ۱۰ م) پیشنهاد میدین سکه بخرم یا سرمایه گذاری توی صندوقهای سرمایه گذاری؟؟
    باتشکر

    • سلام، میتونید صندوق های سرمایه گذاری طلا رو امتحان کنید. این صندوق ها مزایایی نسبت به خرید فیزیکی سکه دارند که در مقاله ” صندوق سرمایه گذاری طلا چیست؟ ” به اون ‌ها اشاره شده، پیشنهاد میکنم این مقالرو حتما مطالعه کنید تا بیشتر با این صندوق ها آشنا بشید.