بررسی و تحلیل پرتفوی صندوق سرمایه گذاری سهامی بورسیران (دی ماه 98)

بررسی و تحلیل پرتفوی صندوق سرمایه گذاری سهامی بورسیران (دی ماه 98)

پربازده ترین صندوق سرمایه گذاری بر اساس بررسی های کارشناسان سیگنال در گزارش تحلیلی 10 صندوق سرمایه گذاری برتردر دی ماه 98،  مشخص شدند و صندوق سرمایه‌گذاری بورسیران با ثبت بازدهی 21.21 درصد توانست رتبه دوم را در لیست بهترین صندوق های سرمایه گذاری در دی ماه 98 کسب کند.

اهمیت بررسی پرتفوی صندوق های سرمایه گذاری

بررسی و تحلیل پرتفوی صندوق های سرمایه گذاری برتر برای علاقه مندان به رصد معاملات حقوقی ها در بازار سرمایه جذاب خواهد بود. به همین دلیل در سیگنال به صورت ماهانه یکی از برترین صندوق های سرمایه گذاری را برای آشنایی مخاطبان عزیز مورد تجزیه و تحلیل قرار می دهیم.

صندوق سرمایه‌گذاری بورسیران در مدت یک ماه (دی 98) توانست بازدهی خیره کننده % 21.21 را کسب کند. این میزان بازدهی در مدت کوتاه یک ماه برای حرفه ای ترین معامله گران بازار بورس هم مثل یک رویاست. رویایی که با مدیریت صحیح دارایی ها و بهره گرفتن از کارشناسان مالی به حقیقت نزدیک می شود. البته باید اشاره کرد که بازار سرمایه از ابتدای سال روی پاشنه صعودی می چرخد و این بازدهی ها نمی تواند به مدت طولانی به همین شکل ادامه داشته باشد.

ترکیب دارایی صندوق سرمایه گذاری مشترک بورسیران

ترکیب دارایی صندوق سرمایه گذاری مشترک بورسیران

ترکیب دارایی در صندوق سرمایه‌گذاری مشترک بورسیران نشان می دهد این صندوق سهامی، 96.4% از دارایی هایش را در سهام پذیرفته شده در بورس و فرابورس کشور سرمایه گذاری کرده است. 2.8% از دارایی ها به صورت وجه نقد و 0.7% هم سایر دارایی های صندوق است.

لازم به ذکر است در این نوشته، پنج سهم موجود در پرتفوی صندوق سرمایه‌گذاری مشترک بورسیران که بالاترین ارزش را دارند؛ به ترتیب مورد بررسی قرار گرفته است. برترین سهام موجود در پرتفوی صندوق های سرمایه گذاری می تواند مسیر حرکت سرمایه های هوشمند را برای سرمایه گذاران خرد مشخص کند.

مبنای این تحلیل صورت وضعیت پرتفوی صندوق سرمایه‌گذاری مشترک بورسیران منتهی به 30 دی ماه 1398 در سایت اختصاصی صندوق (http://www.bifund.ir/) است.

صندوق سرمایه‌گذاری مشترک بورسیران از تابستان سال 1388 فعالیت خود را در بازار سرمایه آغاز کرد.

صندوق سرمایه‌گذاری مشترک بورسیران ، در دی ماه سال 98 با ثبت عملکردی فوق العاده ، در جایگاه دوم گزارش 10 صندوق سرمایه گذاری برتر دی ماه 98 از نگاه سیگنال قرار گرفت.

5 سهم با بیشترین وزن در پرتفوی صندوق سرمایه‌گذاری مشترک بورسیران

صندوق سرمایه‌گذاری مشترک بورسیران
نوع صندوق : سهامی
دارایی خالص در آخرین گزارش صندوق :    5,685,167,100,329 ریال
بازدهی نقطه به نقطه یکساله :  285.65%
مدیر صندوق : كارگزاري بورسيران
ردیفنام نمادنام شرکتدرصد از کل پرتفوی
1وبملتبانک ملت9.96%
2مادیراصنايع ماشين های اداری ايران8.87%
3وخاوربانک خاورميانه7.28%
4پکرمانگروه‌ صنعتي‌ بارز7.20%
5سبهانسیمان بهبهان3.12%

در ادامه به بررسی و تحلیل تکنیکال سهام برتر موجود در پرتفوی صندوق سرمایه‌گذاری مشترک بورسیران می پردازیم.


وبملت


سهم بانک ملت از قبل جزو سهام مورد توجه صندوق بورسیران بود. این صندوق قبلا 65 میلیون سهم از این نماد داشت. در طی یک ماه اخیر حدود 13 میلیون سهم دیگر به سبد سهام خود اضافه کرده است. ارزش ریالی این تغییرات از سایر خریدهای ماهانه صندوق بورسیران بیشتر بوده است. رصد کردن حرکت حقوقی های بزرگ همواره برای سهامداران مهم است به همین دلیل نگاه کوتاهی به سهم بانک ملت می اندازیم.

تحلیل پرتفوی صندوق سرمایه گذاری بورسیران - وبملت
برای مشاهده نمودار با کیفیت بالا اینجا کلیک کنید

اگر حرکت قیمت را در کانال صعودی ماژور در نظر بگیریم، حمایت مهم سهم محدوده 550 تومان و هدف سهم محدوده 1000 تومان است که سقف کانال نیز می باشد. برای رسم خطوط حمایت و مقاومت از فیبوناچی اکسپنشن در این سهم استفاده کردیم. بنابراین هم اکنون و در حوالی 700 تومان مقاومتی را شاهد هستیم. انتظار داریم در صورتی که مقاومت سهم شکسته شود، سدی برای پیشروی سهم به سمت هزار تومان نداشته باشد.


مادیرا


این سهم از سهام قدیمی در سبد سهام صندوق بورسیران است. مدیران سرمایه گذاری در صندوق بورسیران بیش از 18.5 میلیون سهم از این نماد را خریداری کرده بودند که تا ارزش ریالی آن تا امروز بیش از 5 برابر شده است. با توجه به حجم بالای این سهم در پرتفوی صندوق بورسیران می توان نتیجه گرفت که انتخاب سهم با پتانسیل بالا یکی از عوامل مهم در منتخب شدن صندوق در ماه های اخیر بوده است.

نمودار زیر تمام عمر سهم مادیرا را نشان می دهد. از نظر تکنیکالی سهم با گذر از مقاومت های خود به حرکت صعودی خود ادامه می دهد. تنها مقاومت داینامیکی که از روی دو قله سهم رسم شده است شاید بتواند از پیشروی سهم جلوگیری کند.

پرتفوی صندوق سرمایه گذاری بورسیران - مادیرا
برای مشاهده نمودار با کیفیت بالا اینجا کلیک کنید

برای تحلیل این سهم از ایچیموکو استفاده کردیم. با توجه به فاصله زیاد کی جون سن (خط قرمز) از نمودار، اصلاح قیمتی دور از انتظار نیست.حمایت اول سهم 1700 تومان و حمایت بعدی 900 تومان است. به دلیل حرکت شارپ قیمت امکان در نظر گرفتن حمایتهای مهم نزدیک تر فراهم نبود. تا زمانی که حمایت های قیمتی در این سهم حفظ شود، دیدگاه کلی به روند سهم، صعودی خواهد بود.


وخاور


سهم بانک خاورمیانه 7.28 درصد از پرتفوی صندوق بورسیران را در بر گرفته است. نکته بسیار مهمی که در اینجا می توان به آن اشاره کرد این است که در پرتفوی این صندوق دو سهم از صنعت بانکی بیشترین وزن را دارند.

پرتفوی صندوق سرمایه گذاری بورسیران - وخاور
برای مشاهده نمودار با کیفیت بالا اینجا کلیک کنید

بانک خاورمیانه از نظر فنی در روند صعودی در حال حرکت است. شیب حرکت قیمت برای ادامه روند صعودی مطلوب ارزیابی می شود. بنابراین می توان هدف قیمتی را محدوده 700 تومان دانست.

همچنین تا زمانی که حمایت اصلی سهم در محدوده 370 تومان حفظ شود، انتظار داریم روند صعودی بدون مشکل به کار خود ادامه دهد.


پکرمان


گروه صنعتی بارز سهم دیگری ست که وزن بالایی در پرتفوی سرمایه گذاری صندوق بورسیران دارد. این سهم در روند صعودی قدرتمندی قرار گرفته است. حمایت سهم 600 تومان و تارگت آن 1700 تومان است. فاصله زیاد بین قیمت ها به دلیل حرکت شارپ قیمت است.

پرتفوی صندوق سرمایه گذاری - پکرمان
برای مشاهده نمودار با کیفیت بالا اینجا کلیک کنید

سبهان


سیمان بهبهان از جمله سهام صنعت سیمان است. صنعت سیمان در ماه های اخیر بازدهی های خوبی در بازار سرمایه داشته است.

صندوق بورسیران 3.12 درصد از پرتفوی خود را به این سهم اختصاص داده است. از نظر فنی احتمال پولبک قیمت به خط آبی وجود دارد که این امر امکان ورود سرمایه گذاران جدید را هم به دلیل کم ریسک تر شدن شرایط فراهم می کند.

پرتفوی صندوق سرمایه گذاری بورسیران - سبهان
برای مشاهده نمودار با کیفیت بالا اینجا را کلیک کنید

ایچیموکو روند صعودی قدرتمندی را نشان می دهد که با حرکت شارپ قیمت همراه شده است. اخیرا خط تن کان سن (خط آبی) شکسته شده است که نشانه برگشت کوتاه مدت و اصلاح قیمتی ست. با اینحال در صورتی که حمایت مهم سهم در محدوده 2400 تومان شکسته نشود، روند غالب بر سهم همچنان صعودی خواهد بود.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و بازدهی صندوق های سرمایه گذاری به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات کاربران
  • باسلام
    این صندوق نسبت به صندوق های دیگه خیلی افت کرده
    نمیدونم سهم نگه دارم یا ابطال بزنم؟

  • سلام لطفا این سوال مهم را جواب بفرمائید که سهام صندوق های سرمایه‌گذار ی درچه بازه زمانی تغییر میکندواینکه صندوق بورسیران بالای ۲۰هزاردرصدبازدهی داشته تابحال یعنی چه….متشکرم

    • سلام دوست عزیز.. بازدهی صندوق های سهامی در سایت اختصاصی صندوق ها به صورت روزانه گزارش میشه و میتونید در بازه های زمانی مختلف دیگه هم بازدهی ها را مشاهده کنید. درصد بازدهی صندوق بورسیران از تاریخ تاسیس تاکنون این مقدار بوده است.

    • سلام و عرض ادب. برای خرید واحدهای این صندوق باید یا به یکی از شعب صندوق مراجعه کنید یا بصورت آنلاین از طریق سایت صندوق واحد خریداری کنید. قبلا مقاله ای در رابطه با نحوه خرید واحدهای صندوق های سرمایه گذاری منتشر کردیم که میتونید از این لینک مطالعه کنید.

  • سلام و وقت بخیر خدمت شما
    مدت هاست که قصد سرمایه گذاری در این صندوق رو داشتم و روند این صندوق رو زیر نظر دارم ولی از مهرماه ۹۸ هرچقدر با شماره تماسی که توی سایت صندوق هستش تماس گرفتم کسی پاسخگو نیست حتی همین دیروز هم تماس گرفتم متاسفانه کسی پاسخگو نیست ! چطور با همچنین شرایطی میشه سرمایه گذاری کرد ؟

    • سلام دوست عزیز. الان چون آخر سال هست بسیاری از صندوق ها یا در حال تمدید مجوز هستند یا واحدی برای صدور ندارند. با این حال باید پاسخگو باشن. ما فقط برای راهنمایی کاربران سیگنال بهترین صندوق های سرمایه گذاری رو معرفی و بررسی میکنیم اما پاسخگویی یا عدم پاسخگویی صندوق مسئولیتش با ما نیست و باید از خود صندوق پیگیری بشه. پیروز باشید.

      • ممنون از پاسخگوییتون بله متوجه هستم که شما کلا معرفی و گاها تحلیل و بررسی میکنید ولی خواستم اینجا بنویسم که از کاربران اگر کسی اطلاعی در این مورد داره یا خودتون اطلاعی دارید به من بگید
        من کاربر اپلیکیشن هستم مرسی از این برنامه ی به روز و خوب فقط به نظر من اگر به قسمت فیلترها و مرتب سازی گزینه های بیشتری اضافه کنید خیلی بهتر و حرفه ای تر میتوان مثلا صندوق ها رو بررسی کرد مثل مرتب سازی یر اساس تعداد سرمایه گذاران حقیقی و حقوقی یا میزان سرمایه شرکت یا سابقه ی فعالیت شرکت در بازار سهام و …

  • من می خوام در این صندوق سرمایه گذاری کنم اما این صندوق در وب سایتش هیچ شعبه ای در شهرستان ها ندارد میشه راهنمایی کنید چطور می تونم از این صندوق سهم بخرم

    • سلام و درود. در حال حاضر اغلب صندوق ها امکان خرید آنلاین به سرمایه گذاران را می‌دهند و نیازی نیست به صورت حضوری مراجعه کنید. پیشنهاد میکنم با صندوق تماس بگیرید تا راهنماییتون کنند.

  • سلام ،میخواستم به تیمتون بابت این اپ عالی ،مفید،کاربردی و از همه مهمتر جامع تبریک بگم ،به جرات میتونم بگم که اپی به این کامل تو مارکت ایرانی ندیدم (البته از نظر خودم)،راضیم ازتون ،موفق باشید ،پر قدرت به کارتون ادامه بدیم (ببخشید که اینجا نوشتم ،میدونم به موضوع ربط نداشت ،کلی میگم)

    • سلام و درود. سپاس از این همه لطف و محبت شما. خوشحالیم کار ما باعث رضایت شما بوده. موفق و پیروز باشید.

  • ضمن تشکر از تحلیلهای تان محبت مکنید در مورد سهم توسم و وآوا یک تحلیلی داشته باشید از کارشناسان تشکر دارم

    • سلام و درود. درخواست شما به تیم تحلیل منتقل شد. موفق و پرسود باشید.

  • سلام ممنونم مطالبتون عالی بود….ممنون میشم پرتفوی صندوق ارزش کاوان روهم بررسی کنید

    • سلام و وقت بخیر. تحلیل پرتفوی این صندوق قبلا انجام شده، میتونید از این لینک مشاهده کنید. با ما همراه باشید.

  • مرسی. چطور میشه پرتفوی بقیه صندوق‌ها رو بر حسب نماد دید؟ توی سایت صندوق ها معمولا چارت بر حسب صنعت هست ولی نماد نه!

    • سلام و عرض ادب. باید به قسمت صورت های مالی در سایت اختصاصی هر صندوق مراجعه کنید و در اونجا بصورت ماهانه پرتفوی هر صندوق و سهام موجود در اون منتشر میشه.

  • ممنون از مطالب به روز و ارزندتون.
    لطف میکنید در مورد پرتفدی صندوق آسمان یکم هم صحبت کنید.ممنونم.

    • سلام و درود. درخواست شما حتما در تحلیل های بعدی مدنظر کارشناسان ما قرار خواهد گرفت. با سپاس از همراهیتون.