رتبه‌بندی بهترین صندوق‌های سرمایه‌گذاری (فروردین1403)

رتبه‌بندی بهترین صندوق‌های سرمایه‌گذاری (فروردین1403)

یکی از مهم‌ترین معیارهای سرمایه‌گذاران برای انتخاب صندوق‌های سرمایه‌گذاری، بازدهی آن در بازه های زمانی مختلف است، اما از آن‌جایی که درجه‌ی ریسک پذیری افراد با یکدیگر متفاوت است، باید علاوه بر بازدهی‌(در دوره های مختلف زمانی‌) پارامترهای دیگر از‌جمله ریسک، عملکرد ارکان صندوق (‌اعم ‌از مدیر، ضامن نقدشوندگی‌)‌ و‌… هم مورد بررسی قرار بگیرد.

به همین منظور سامانه هوشمند رتبه‌بندی صندوق‌های سرمایه‌گذاری تمامی صندوق های درآمد‌ثابت، مختلط و سهامی را به صورت ماهیانه مورد ارزیابی قرار داده و رتبه‌بندی صندوق ها را منتشر می‌کند. رتبه‌بندی پیش رو در‌بر‌گیرنده‌ی آخرین اطلاعات صندوق‌ها تا تاریخ 31 فروردین 1403 می باشد.

صندوق های سهامی متاثر از تنش بین ایران و اسرائیل

سال 1403 به دلیل نامگذاری شعار سال به جهش تولید با مشارکت مردم  و ارزندگی قیمت سهام به نسبت سودآوری شرکت‌ها، از سوی بسیاری از کارشناسان به عنوان سالی امیدوارکننده برای بورس پیش بینی شده بود اما خیلی زود این پیش بینی با توجه به درگیری‌ها و تنش‌های ایجاد شده بین ایران و اسرائیل، با شک و تردید مواجه گردید. این امر سبب شد تا نیمه‌ی دوم فرودین ماه، شاهد روند نزولی در بازار سهام و صندوق‌های سهامی باشیم و اکثر روزها با بازدهی منفی همراه شوند. با وجود این چالش‌ها هنوز هم می‌توان به روند صعودی بازار سهام در سال 1403 امیدوار بود.

با پایان فروردین 1403 عملکرد سالیانه‌ی بسیاری از صندوق‌های سهامی اعم از قابل معامله و صدور و ابطالی با منفی همراه بوده است به طوری که شاخص کل با بازدهی منفی 5.25 درصدی و صندوق‌های سهامی با میانگین بازدهی منفی 3.47 درصدی عملکرد نامطلوبی را از خود به جای گذاشته‌اند. در این بین صندوق‌های سهامی ثهام و آساس با کسب بازدهی سالیانه 28 و 15 درصدی همچنان در صدر این رتبه‌بندی قرار گرفته‌اند.

صندوق های سهامی

صندوق مشترک دماسنج در بازدهی شش ماهه و سالانه به ترتیب در رتبه سوم و دوم قرار گرفته است و همین امر در کنار پارامترهای دیگر ریسک باعث گردیده است در صدر رتبه‌بندی صندوق‌های سهامی صدور و ابطالی قرار بگیرد.

صندوق های سهامی

صندوق‌های درآمد ثابت برتر از صندوق‌های سهامی

صندوق‌های درآمد ثابت همچنان عملکرد برتری از صندوق‌های سهامی از خود به جای گذاشته‌اند به طوری که میانگین بازدهی سالیانه این صندوق‌ها 24.22 درصد بوده است. در این میان صندوق‌ صایند با بازدهی 42 درصدی، در صدر صندوق‌های درآمد ثابت قابل معامله قرار گرفته است.

صندوق های درآمد ثابت

در میان صندوق‌های درآمد ثابت صدور و ابطالی، صندوق اعتماد ملل در صدر این لیست قرار گرفته است.

صندوق های درآمد ثابت

صندوق‌ زیتون در صدر صندوق‌های مختلط

صندوق زیتون در بازدهی شش ماهه و سالانه به ترتیب در رتبه سوم و دوم صندوق‌های مختلط گرفته است و همین امر سبب گردیده تا در صدر رتبه‌بندی صندوق‌های سرمایه‌گذاری مختلط قرار بگیرد.

صندوق های مختلط

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *