بررسی پرتفوی صندوق‌های سهامی قابل معامله (فروردین 1403)

بررسی پرتفوی صندوق‌های سهامی قابل معامله (فروردین 1403)

صندوق‌های اهرمی خریدار بودند

با بررسی پرتفوی صندوق‌های سهامی قابل معامله در فروردین 1403، برآیند خرید و فروش صندوق‌ها 882 میلیارد تومان مثبت بوده است که در مقایسه با ماه گذشته 82 درصد کاهش داشته است که علت این امر را می‌توان در تعطیلات نوروزی فروردین ماه و بالا رفتن احتمال درگیری نظامی بین ایران و اسرائیل جست و کرد. در این میان صندوق‌های اهرمی شتاب، توان و موج بیش‌ترین برآیند خرید و صندوق‌های کاریس، ارزش و بخشی خودرو بهین رو، بیش‌ترین برآیند فروش را داشته‌اند.

شپنا و وصندوق در صدر بیش‌ترین خرید صندوق‌ها

در میان نمادهای بورسی نماد شپنا از فرآورده‌های نفتی و نمادهای وصندوق و وبانک از سرمایه‌گذاری‌ها در صدر برآیند خرید و فروش مثبت صندوق‌ها و نمادهای ذوب و فملی از فلزات اساسی و فزر از فلزات گران بها در صدر بیش‌ترین برآیند خرید و فروش منفی قرار گرفته‌اند. از جمله خریدهای قابل توجه صندوق‌ها، می‌توان به خریدهای بالای شمش طلا توسط صندوق‌های شتاب، آذرین و سلام اشاره کرد.
صندوق‌های شتاب، فیروزه و ثنا بیش‌ترین برآیند خرید مثبت از نماد شپنا و صندوق‌های شتاب، آتیمس و مدیر بیش‌ترین برآیند خرید مثبت از نماد وصندوق را داشته‌اند.

محصولات شیمیایی با محوریت نماد پارسان در صدر صنایع بورسی

در حالی که صندوق‌های سهامی قابل معامله در صنایع محصولات شیمیایی، چند رشته‌ای صنعتی و فرآورده های نفتی در جبهه‌ی خرید ظاهر شده‌اند اما در نقطه‌ی مقابل در صنایع دارویی، رایانه و محصولات الکترونیکی فروشنده بوده‌اند.

در میان محصولات شیمیایی، بیش‍‌ترین برآیند خرید مثبت صندوق‌های سرمایه‌گذاری بر روی نمادهای پارسان، شیراز و جم بوده است و از صنعت دارو نمادهای دقاضی، دسبحان و دجابر بیش‌ترین برآیند فروش منفی را داشته‌اند.

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات کاربران
  • ثّت نام آنلاین در صندوق های سهامی قابل معامله در صنایع محصولات شیمیایی در خصنعت فرآورده ها نفتی ونماد صندوق ها وبانک وسرمایه گزاری ونماد شبنا