تحلیل و بررسی صندوق سرمایه گذاری بورسی هستی بخش آگاه – 6 آذر 98

تحلیل و بررسی صندوق سرمایه گذاری بورسی هستی بخش آگاه – 6 آذر 98

صندوق سرمایه گذاری هستی بخش آگاه از نوع صندوق سهامی (نماد: آگاس) در گروه “صندوق سرمايه گذاری قابل معامله” و در بازار “ابزارهای نوين مالی فرابورس” قرار دارد.

آشنایی با صندوق سرمایه گذاری بورسی (ETF) هستی بخش آگاه

صندوق سرمایه گذاری هستی بخش آگاه از نظر ارزش معاملات در بین صندوق های قابل معامله سهامی در بورس، بالاترین میزان ارزش دارد. ارزش معاملات صندوق آگاس در تاریخ 6.9.98 بیش از 200 میلیون تومان بود. در حالی که دومین صندوق از نظر ارزش معاملات در همین تاریخ حدود 80 میلیون تومان بوده است. این مسئله قدرت نقدشوندگی بالای صندوق سرمایه گذاری هستی بخش آگاه را نشان می دهد.

گفتنی است در بین صندوق های سرمایه گذاری سهامی فعال در کشور، تعداد صندوق هایی که قابلیت معامله در بورس را دارند 9 صندوق هستند. در بین این 9 صندوق، صندوق سرمایه گذاری هستی بخش آگاه  به شکل قابل توجهی بالاترین ارزش معاملات را به خود اختصاص داد. در تاریخ ششم آذر ماه 98 و در آخرین روز هفته(چهارشنبه) از معاملات بازار بورس، حجم معاملات در صندوق سرمایه گذاری هستی بخش آگاه معادل 35701 واحد سرمایه گذاری ثبت شد.

بازده دوره ای صندوق سرمایه گذاری هستی بخش آگاه

ردیفدورهبازدهی (درصد)
13 ماهه%13.1
26 ماهه%46.4
39 ماهه%92.74
4یکساله%86.78

تحلیل تکنیکال صندوق سرمایه گذاری قابل معامله بورسی (ETF) هستی بخش آگاه – 6 آذر ماه 98

از نظر تکنیکالی حرکت قیمت در روند صعودی خود پایدار مانده است. به تازگی میانگین متحرک (21 روزه) به سمت بالا شکسته شده است که می تواند سیگنال مثبتی برای نماد آگاس تلقی شود.

همچنین خط روند نزولی(سبز رنگ) در جهت صعود قیمت شکسته شده که حاکی از پایان روند نزولی (اصلاح قیمتی) ست.

با توجه با اندیکاتور نمایانگر حجم معاملات، مشاهده می شود که روند حجم پایین در معاملات نماد آگاس نیز پایان یافته است. تمامی این شواهد انتظار ما را برای صعود قیمت واحد های سرمایه گذاری نماد آگاس بیشتر می کند. با این حال باید دقت کرد که قیمت در مواجه با حمایت ها و مقاومت ها چگونه عمل خواهد کرد. در صورتی که مقاومت قیمت در محدوده 5950 تومان به سمت بالا شکسته شود، انتظار داریم اهداف قیمتی در جهت صعود محدوده های 6250 و6950 تومانی باشد.

اگر محدوده حمایتی 5200 تومانی به سمت پایین شکسته شود، خط روند صعودی ماژور(قرمز رنگ) بی اعتبار می شود و دیدگاه ما به روند صعودی قیمت، تغییر خواهد کرد. سرمایه گذاران می توانند از همین ناحیه به عنوان نقطه حد ضرر استفاده کنند.

تحلیل تکنیکال صندوق سرمایه گذاری قابل معامله بورسی (ETF) هستی بخش آگاه - 6 آبان ماه 98
برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و بازدهی صندوق های سرمایه گذاری به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات کاربران
  • سلام ببخشید میخواستم ببینم اگر کسی در این صندوق سرمایه گذاری کنه حالا یه میلیارد یا بیشتر سهام رو هم نگهداره بالای یک سال بمونه سود سالانه براش واریز میشه یا خیر ممنون میشم راهنمایی کنید

    • سلام دوست عزیز
      صندوق هستی بخش آگاه تقسیم سود دوره ای ندارد.

    • سلام
      در پرتفوی صندوق که در سایت صندوق منتشر میشه میتونید ببینید

  • سلام استاد
    من میتونم ،از طریق برنامه ایزی تریدر ، واحدهای صندق رو بخرم
    آخه این صندوق انگاری جزء ETF,ها هستش
    اگه میشه ،لطفا توضیح بدید.
    ممنون از پاسخگویی***

    • سلام قربان
      بله میتونید از سامانه هایی که کارگزاری در اختیارتون میذاره این صندوق رو معامله کنید.

  • سلام برای ورود به این صندوق حداقل سرمایه چقدر باید باشه یعنی بامبلغ یکصد میلیون میشه وارد شد وسوال دوم اگر بماند سود ماهانه وسالانه به واحدها اضافه میشه لطفا یک مثال بزنید تا متوجه شویم باتشکر

    • سلام، این صندوق از نوع قابل معاملست و از 100 هزار تومن به بالا میتونید واحدهای صندوق رو خریداری کنید. واحدهای صندوق های قابل معامله مثل سهام بورسی هستند و مانند سهام بورسی میتونید از اختلاف قیمت خرید با فروش واحدهاتون سود ببرید.

      • با سلام خدمت شما سوال بنده اینکه آیا خرید در صندوق هستی بخش آگاه به عهده خودمان است یا نه خود مدیر صندوق تععین میکنند چه سهمی بخریم

      • سلام، خیر. سهام توسط مدیر صندوق و ارکان اون خریداری میشه. شما فقط باید واحدهای صندوق را بخرید

  • سلام وقت بخیر
    در صندوق های قابل معامله میشه بعد خرید سهام و مثلا دو روز بعد 5درصد رشد کنه…و همین موقع سهام رو فروخت؟و همون سود رو گرفت

    • سلام و عرض ادب. صندوق های قابل معامله مثل سهام بورسی قابل خرید و فروش هستند. بنابراین بله، میشه.

  • با سلام
    برا خرید سهام از طریق بورس قیمت خرید و فروش یه چیز دیگست اما توی سایت این شرکت قیمت صدور و ابطال یه چیز دیگه بعد قیمت ابطال و صدور نزدیک ۲ هزارتومان اختلاف بود که در سهام بورسی اختلاف اندک بود من گیج شدم

    • سلام و عرض ادب. قیمت خرید و فروش به علت عرضه و تقاضا با قیمت اعلام شده در سایت صندوق متفاوته، قیمت صدور و ابطال سایت صندوق برآوردی از اون روز کاریه که آخر هرروز بروزرسانی میشه.

  • با عرض سلام و تشکر از مطالب عالی و بینظیر تون سوالم اینه که صندوق های etf رو چطور میشه خرید و فروخت ایا با استفاده از تریدر ها قابلیت خرید و فروش دارند؟ تشکر

    • سلام دوست عزیز. برای خریئ واحدهای صندوق های ETF باید کد بورسی داشته باشید. اگر کد بورسی داشته باشید به راحتی مثل سهام عادی بازار بورس میتونید واحدهای این صندوق ها رو خرید و فروش کنید.

  • سلام
    من امیدنامه و اساسنامه شرکت اگاه رو نگاه کردم چیزی درمورد سود دوره ای ندیدم
    خواستم بدونم موقع فروش سهم مدت نگهداری سهم و مبلغ و محاسبه میکنن یا دوره ای پرداخت سود دارند؟

    • سلام و عرض ادب. منظور سود پرداختی نبوده. بازدهی بوده که صندوق در بازه های زمانی مختلف نصیب سرمایه گذارنش کرده. با مزاجعه به سایت صندوق در قسمت بازده صندوق میتونید این اطلاعات رو مشاهده کنید. لازم به ذکر هست که این صندوق تقسیم سود دوره ای نداره. پبروز باشید.

  • سلام. سپاس برای مطالب بسیار مفیدتون.
    در این مقاله، سود سالانه صندوق ۸۶ درصد اعلام شده است، در صورتی که در بخش معرفی صندوقهای برتر، سود سالانه صندوق ۲۰۴ درصد اعلام شده است. این تفاوت چگونه قابل توجیه است؟ سپاسگزارم.

    • سلام. این بازدهی نقطه به نقطست. یعنی این صندوق در بازه زمانی یکساله (6 آذر 97 تا 6 آذر 98) 86 درصد بازدهی داشته و اون چیزی که شما میگید براساس نقطه به نقطه امروزه. بنابراین این صندوق در بازه زمانی یکساله از تاریخ 6 اسفند 97 تا 6 اسفند 98، 204 درصد بازدهی داشته. هیچکدوم از این اعداد اشتباه نیست و هردو معتبره.

      • سپاسگزارم. پس میشه نتیجه گیری کرد که این صندوق در سه ماه گذشته، سوددهی بسیار بالایی داشته؟

      • اینجوری میشه نتیجه گیری کرد که این صندوق نسبت به 6 اسفند پارسال بازدهی بسیار خوبی داشته، یعنی اگر شما 6 اسفند پارسال واحدهای این صندوق رو میخریدید الان 204 درصد سود می‌کردید. برای اینکه بفهمید در چند ماهه اخیر چقدر سود ده بوده در سایت سیگنال و در صفحه بهترین صندوق ها میتونید بازدهی 3 ماهه یا شش ماهشو در نظر بگیرید