عملکرد ضعیف آلتکوین‌ها تا کی ادامه خواهد داشت؟

عملکرد ضعیف آلتکوین‌ها تا کی ادامه خواهد داشت؟

در سال جاری میلادی، از میان 50 ارز دیجیتال برتر بازار تنها 6 مورد، عملکرد بهتری نسبت به بیت کوین داشته‌اند؛ دوج کوین، شیبا اینو، بایننس کوین، منتل، رندر توکن و استکس. این موضوع نشان می‌دهد که سرمایه اصلی بازار بر روی بیتکوین متمرکز شده است.

تحلیل تکنیکال شاخص بیت کوین دامیننس

شاخص بیت کوین دامیننس، نشان دهنده سهم بیت کوین از بازار ارزهای دیجیتال است. با بررسی این شاخص می‌توان دریافت که جذابیت سرمایه گذاری بر روی بیتکوین بیشتر است یا آلتکوین‌ها؟

همانطور که در نمودار روزانه شاخص بیت کوین دامیننس (BTC.D) مشاهده می‌کنید، شاخص در طول یک سال و نیم گذشته در روندی صعودی قرار داشته است. در این مدت سرمایه گذاری بر روی بیتکوین نسبت به میانگین بازار آلتکوین‌ها جذاب تر بوده است. اگرچه آلتکوین‌ها پرسودی هم داشتیم، اما سرمایه گذاری بر روی بیتکوین نسبت به میانگین بازار آلتکوین‌ها در این مدت جذاب‌تر بوده است. تا زمانی که دامیننس بیت کوین، خط روند صعودی خود را حفظ کرده است، کماکان سرمایه‌گذاری بر روی بیت کوین نسبت به آلتکوین‌ها جذاب تر خواهد بود. از دست رفتن این شاخص نیز می‌تواند سیگنالی برای ورود به بازار آلتکوین‌ها باشد.

تحلیل تکنیکال بیت کوین دامیننس
نمودار روزانه شاخص بیت کوین دامیننس
اخبار و تحلیل‌های لحظه‌ای بازار ارزهای دیجیتال را می‌توانید از کانال سیگنال دنبال کنید:

تحلیل تکنیکال شاخص توتال 2

شاخص توتال 2، ارزش بازار آلتکوین‌ها را نشان می‌دهد. همانطور که ملاحظه می‌کنید، این شاخص با 30 درصد کاهش نسبت به ماه گذشته به زیر یک تریلیون دلار نیز کشیده شد. می‌توانید این ناحیه را به عنوان حد ضرر برای سرمایه‌گذاری بر روی آلتکوین‌ها در نظر بگیرید. تثبیت بالای این ناحیه جذابیت سرمایه گذاری بر روی آلتکوین‌ها را افزایش می‌دهد و از دست دادن آن هشداری مهم در مورد سرمایه گذاری بر روی آلتکوین‌ها خواهد بود.

تحلیل تکنیکال بیت کوین دامیننس
نمودار روزانه شاخص توتال 2 (ارزش بازار آلتکوین‌ها)


دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *