گزارش بازار رمزارزها در سه ماهه اول 2024

گزارش بازار رمزارزها در سه ماهه اول 2024

تصویب ETFهای بیتکوین ورود موسسات بزرگ و همچنین شرکت‌های سرمایه‌گذاری ریسک‌پذیر را به بازار ارزهای دیجیتال به دنبال داشت تا قیمت بیتکوین در سه ماهه اول 2024، با رشدی 70 درصدی از 42 هزار دلار به بالای هفتاد هزار دلار برسد. NFTها و حوزه دیفای نیز که نشان دهنده استقبال عموم از بازار هستند، در این دوره رشد نسبتا خوبی داشتند.

تصویب ETFها و سرمایه‌گذاری موسسات

پس از تایید ETFهای اسپات بیتکوین در ژانویه امسال شاهد ورود سرمایه سنگین توسط موسسات به بازار بودیم که در نتیجه آن شاهد رشد قیمت ارزهای دیجیتال بودیم. در این مدت بیش از 12 میلیارد دلار سرمایه وارد ETFهای بیتکوین شد و از سوی دیگر بسیاری از شرکت‌های ورشکسته بازار توانستند با فروش سهام خود در صندوق‌هایی مانند گری اسکیل، از بروز بحران در بازار جلوگیری کنند.

مجموع ورود و خروج نقدینگی توسط صندوق‌های مختلف رمزارزی
اخبار و تحلیل‌های لحظه‌ای بازار رمزارزها را می‌توانید از کانال سیگنال دنبال کنید:

روند صعودی سه ماهه اول 2024 در حوزه وب 3.0

در سه ماهه اول 2024، شاهد رشد 77 درصدی کاربران یونیک فعال در بازار بودیم. داده‌های دپ ریدار نشان می‌دهد که آدرس‌های فعال روزانه (dUAW) به بیش از 7 میلیون آدرس رسیده است.

تعداد آدرس‌های فعال روزانه

بازی‌های بلاکچینی که همیشه بیشترین سهم را در بازار رمزارزها به خود اختصاص می‌دادند، در این سه ماه با ریزش مواجه شدند. این موضوع نشان می‌دهد که حوزه گیمینگ در حال حاضر نسبت به سایر حوزه‌های رمزارزی جذابیت چندانی برای سرمایه‌گذاری ندارد و ترند محبوب بازار! نیست. حوزه‌های NFT و دیفای نیز چندان از نظر سرمایه‌گذاران جذاب نبودند اما حوزه سوشال روندی مثبت و کاملا متفاوت را تجربه کرد.

آدرس‌های فعال در سه ماهه اول 2024 بر اساس تفکیک حوزه‌های بلاکچینی

رشد سرمایه گذاری در حوزه دیفای

اگرچه آدرس‌های فعال دیفای در سه ماهه اول 2024، کاهش داشتند، اما میزان دارایی قفل شده در دیفای (TVL) افزایش یافت و با رشدی 70 درصدی همراه بود.

میزان دارایی قفل شده در دیفای در سه ماهه اول 2024 (TVL)

در میان شبکه‌های بلاکچینی مختلف، سوانا بهترین عملکرد را در حوزه دیفای داشته است و 165 درصد رشد را به ثبت رساند. ترون نیز در میان شبکه‌های هوشمند، ضعیفترین عملکرد را ثبت کرد که این موضوع در روند قیمتی این ارز دیجیتال نیز قابل مشاهده است. در شرایطی که امسال بسیاری از ارزهای دیجیتال رشدهای بسیار زیادی را تجربه کردند، قیمت ارز دیجیتال ترون در سه ماهه اول سال تنها 13 درصد افزایش یافت.

مقایسه عملکرد شبکه‌های بلاکچینی مختلف در حوزه دیفای

سنتیمنت بازار

رشد قیمت در بازار موجب خوش‌بینی سرمایه‌گذاران و عموم مردم نسبت به بازار هدف می‌شود. همانطور که در تصویر زیر مشاهده می‌کنید، شاخص ترس و طمع فضای خوش بینی شدید (EXtreme Greed)در چند ماه گذشته بازار رمزارزهاست. اگرچه این امید، نشان دهنده روند مثبت بازار است اما در صورت طولانی شدن در ماه‌های پیش رو با ریزش سنگین بازار همراه خواهد شد.

شاخص ترس و طمع

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *