تحلیل بازار ارزهای دیجیتال

تحلیل بازار ارزهای دیجیتال

در طول دو ماه گذشته قیمت بیتکوین غالبا در کانال 60 هزار دلار نوسان داشته است و باعث شده سرمایه‌گذاران نسبت به روند آتی قیمت بیتکوین و سایر ارزهای دیجیتال بلاتکلیف باشند. داده‌های آنچین از وضعیت مثبت بازار ارزهای دیجیتال حکایت می‌کنند. پس از هاوینگ، میزان عرضه بیتکوین در شبکه نصف شده است و از سوی دیگر ماینرها نیز تمایل چندانی به فروش بیتکوین‌های خود ندارند. از سوی دیگر داده‌های کلان اقتصادی چندان به نفع ارزهای دیجیتال نیست؛ تنش‌های ژئوپلتیکی در سطح دنیا کماکان وجود دارد و با توجه به داده‌های اقتصادی امریکا به این زودی کسی انتظار کاهش نرخ بهره را ندارد.

اخبار و تحلیل‌های لحظه‌ای بازار رمزارزها را می‌توانید از کانال سیگنال دنبال کنید:

بررسی وضعیت بازار ارزهای دیجیتال

پس از تصویب ETFهای بیتکوین در دهم ژانویه توسط کمیسیون بورس و اوراق بهادار امریکا عمدتا شاهد تزریق نقدینگی به بازار بوده‌ایم. البته در این مدت علیرغم به میزان فروش سنگین توسط صندوق گری اسکیل، به لطف شرکت مدیریت سرمایه بلک راک، در مجموع روند بازار رمزارزها مثبت بود. گری اسکیل در این مدت 316 هزار بیتکوین به فروش رساند اما در مجموع با جو مثبت ایجاد شده توسط بلک راک و فیدلیتی، روند کلی بازار صندوق‌ها مثبت بود. ETF بیتکوین بلک راک با نماد IBIT در طول 71 روز ابتدایی پس از راه‌اندازی شاهد ورود پول بوده که باعث شده در جمع 10 صندوق رکورددار تاریخ بورس امریکا در این زمینه قرار بگیرد.همانطور که در نمودار زیر مشاهده می‌کنید، ورود و خروج نقدینگی در ETFها در مجموع مثبت بوده است.

اگرچه ارزش معاملات ETFهای بیتکوین نسبت به مجموع معاملات انجام شده در بازار فاصله دارد، اما با توجه به این موضوع که ETfها نقدینگی جدیدی را وارد بازار کرده‌اند، شاهد افزایش قابل ملاحظه ارزش معاملات با ورود ETFها هستیم.

ارزش معاملات در صرافی‌ها و صندوق‌ها

از طرف دیگر با هاوینگ بیتکوین، عرضه بیتکوین در بازار کاهش یافته است. آمارها نشان می‌دهد که در هاوینگ‌های گذشته رشد قیمت بیتکوین تا یک سال پس از هاوینگ ادامه داشته است. اگرچه با توجه به افزایش ارزش این ارز دیجیتال و ورود سرمایه‌گذاران بزرگتر به بازار، این روند در هر دوره نسبت به دوره قبل شیب ملایم‌تری داشته است.

از سوی دیگر، سیاست‌های اقتصادی امریکا می‌تواند تاثیر زیادی بر بازارهای مالی داشته باشد. در اواخر سال گذشته، بسیاری از سرمایه‌گذاران و تحلیلگران انتظار داشتند که با ورود به سال 2024 شاهد تغییر سیاست‌های اقتصادی فدرال رزرو باشیم و شاهد کاهش نرخ بهره باشیم. اما نه تنها این موضوع در ماه‌های ابتدایی سال رقم نخورد؛ بلکه بسیاری از تحلیلگران انتظار دارند تا ماه سپتامبر سال جاری (5 ماه دیگر) نیز شاهد این موضوع نباشیم.

پیش بینی تعیین نرخ بهره فدرال رزرو از نگاه تحلیلگران

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات کاربران