بیت‌ کوین در آستانه چهارمین هاوینگ

بیت‌ کوین در آستانه چهارمین هاوینگ

شاید بتوان گفت هاوینگ، مهم‌ترین رویداد تکرارشونده بازار ارزهای دیجبتال است که هر چهار سال یک‌بار رخ می‌دهد. اگرچه با توجه به مشخص بودن زمان هاوینگ، طبیعتا در کوتاه‌مدت احتمالا بیت‌کوین هیجان زیادی را تجربه نکند؛ اما در بلندمدت به نحو قابل‌توجهی می‌تواند قیمت این رمز ارز را تحت تاثیر قرار دهد.

هاوینگ فرآیندی است که پاداش استخراج بیت‌کوین را به نصف کاهش می‌دهد. این اتفاق هر چهار سال یک‌بار رخ می‌دهد و در حال حاضر، تنها دو روز تا چهارمین هاوینگ بیت‌کوین باقی مانده است. بر این اساس، استخراج بیت‌کوین از هفته‌ی آینده در هر ده دقیقه از 6.25 به 3.125 بیت‌کوین کاهش می‌یابد.

پاداش استخراج بیت کوین

در دوره‌های قبل، عموما بعد از هر هاوینگ، قیمت بیت‌کوین تا مرحله‌ی بعدی هاوینگ، با رشد بالایی مواجه شده؛ اما نکته حائز اهمیت این است که این بازدهی در هر مرحله کاهش یافته و در واقع از سرعت رشد قیمت بیت‌کوین کاسته شده است(به همین دلیل شیب نمودار نیز به مرور کاهش یافته است)

هاوینگ بیت کوین

بعد از هر هاوینگ به دلیل کاهش پاداش استخراج بیت‌کوین، عرضه آن نیز محدود می‌شود(کاهش پاداش استخراج بیت‌کوین همچنین باعث زیان برخی از ماینرها خواهد شد که احتمالا به ناچار باید دستگاه‌های خود را خاموش کنند.) و در نهایت در صورت وجود تقاضا و همراهی سایر عواملِ موثر بر قیمت، زمینه‌ی رشد قیمت این رمز ارز در بلندمدت فرآهم خواهد بود.

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *