ثبت نام ایران خودرو ۱۴۰۲ + قیمت های جدید کارخانه‌ای

ثبت نام ایران خودرو ۱۴۰۲ + قیمت های جدید کارخانه‌ای

دومین پیش فروش ایران خودرو اردیبهشت ۱۴۰۲ (ویژه مادران)

سومین مرحله پیش فروش برای مادران در سال ۱۴۰۲ و دومین مرحله در اردیبهشت ماه آغاز شد. مادرانی که دارای دو فرزند هستند و پیش‌تر در سامانه یکپارچه ثبت‌نام کرده‌اند، می‌توانند خودروهای زیر را دریافت کنند.

مادران واجد شرایط که قبلا در سامانه یکپارچه ثبت‌نام کرده‌اند و اولویت آن‌ها تابستان ۱۴۰۲ تعیین شده است، می‌توانند در این طرح شرکت کنند. مبلغ پرداختی صرفا پیش‌پرداخت خواهد بود. مهلت شرکت در این برنامه از يكشنبه ۱۴۰۲/۰۲/۱۷ تا پنجشنبه ۱۴۰۲/۰۲/۲۸ خواهد بود. لازم به ذکر است شرکت ایران خودرو برای مشتریان واجد شرایط پیامکی مبنی بر تکمیل وجه و مدارک ارسال خواهد کرد.

طرح‌های فروش خودرو را در صفحه اخبار اپلیکیشن سیگنال ببینید

دومین پیش فروش ایران خودرو اردیبهشت ۱۴۰۲ (متقاضیان عادی)

سومین مرحله پیش فروش ایران خودرو در سال ۱۴۰۲ برای متقاضیان عادی شروع شد. بر اساس این برنامه خودروهای ذیل شامل پیش‌فروش شده‌اند:

متقاضیان این طرح باید در نوبت اول ثبت‌نام خودرو در سامانه یکپارچه شرکت کرده و دارای اولویت تابستان ۱۴۰۲ باشند. ایران خودرو برای متقاضیان واجد شرایط پیامکی جهت تکمیل وجه ارسال می‌کند. لازم به ذکر است قیمت‌های نهایی در زمان تحویل خودرو مشخص خواهد شد. سایر شرایط این طرح در وب‌سایت فروش اینترنتی ایران خودرو به طور کامل شرح داده شده است. مهلت شرکت در طرح هم از يكشنبه ۱۴۰۲/۰۲/۱۷ تا پنجشنبه ۱۴۰۲/۰۲/۲۸ تعیین شده است.

قیمت جدید کارخانه ای محصولات ایران خودرو اعلام شد

قیمت نهایی محصولات ایران خودرو ویژه اردیبهشت ماه 1402 با احتساب کلیه هزینه های جانبی از سوی این شرکت اعلام شد.

لیست قیمت:

پیش فروش ایران خودرو + ثبت نام

ثبت نام ایران خودرو در سال ۱۴۰۲ ادامه دارد. البته روند فروش فوق العاده ایران خودرو تغییراتی داشته است. در سال ۱۴۰۲ فرایند ثبت نام ایران خودرو بدون قرعه کشی از طریق سامانه یکپارچه esalecar.ir انجام خواهد شد. این احتمال وجود دارد که در سال جاری شاهد فروش ایران خودرو در بورس کالا هم باشیم. برای اطلاع از آخرین اخبار، اطلاعیه‌ها، طرح های فروش فوق العاده ایرانخودرو و … با ما همراه باشید.

پیش فروش ایران خودرو اردیبهشت ۱۴۰۲ (ویژه مادران)

دومین مرحله پیش فروش ایران خودرو ویژه مادران در سال ۱۴۰۲ آغاز شد. خودروهای این طرح در جدول زیر ذکر شده است.

 پیش فروش ایران خودرو مادران اردیبهشت ۱۴۰۲

مادران واجد شرایط که در سامانه یکپارچه ثبت‌نام کرده‌اند و اولویت دریافت خودروی آن‌ها تابستان ۱۴۰۲ تعیین شده است، می‌توانند از طریق این طرح برای ثبت‌نام و دریافت خودرو اقدام کنند. زمان فعالسازی این طرح پس از ارسال پیامک توسط ایران خودرو می‌باشد. لازم به ذکر است قیمت نهایی محصولات در زمان تحویل و مطابق با قرارداد تعیین خواهد شد. این طرح از يكشنبه مورخ ۱۴۰۲/۰۲/۱۰ تا روز چهارشنبه ۱۴۰۲/۰۲/۲۰ ادامه خواهد داشت.

پیش فروش ایران خودرو اردیبهشت ۱۴۰۲ (متقاضیان عادی)

دومین مرحله پیش فروش ایران خودرو در سال ۱۴۰۲ برای متقاضیان عادی آغاز شد. در این طرح خودروهای زیر پیش فروش می‌شوند:

پیش فروش ایران خودرو اردیبهشت ۱۴۰۲

متقاضیانی که در سامانه یکپارچه ثبت‌نام کرده‌اند و اولویت دریافت خودروهای آن‌ها تابستان ۱۴۰۲ است، می‌توانند از طریق این طرح برای دریافت خودرو اقدام کنند. شرکت ایرانخودرو برای واجدین شرایط جهت تکمیل وجه و مدارک پیامک ارسال می‌کند. قیمت نهایی خودروها در زمان تحویل و مطابق با دعوت‌نامه نهایی مشخص خواهد شد. این طرح از يكشنبه مورخ ۱۴۰۲/۰۲/۱۰ شروع و تا روز چهارشنبه ۱۴۰۲/۰۲/۲۰ ادامه خواهد داشت.

پیش فروش ایران خودرو فروردین ۱۴۰۲ (ویژه مادران)

اولین طرح پیش فروش ایران خودرو در سال ۱۴۰۲ برای مادران واجد شرایط به شرح جدول زیر شروع شد.

پیش فروش ایران خودرو  مادران فروردین ۱۴۰۲

پیش فروش ایران خودرو با موعد تحویل تابستان (مرداد ۱۴۰۲) برای مادران واجد شرایط که در سامانه یکپارچه ثبت‌نام کرده و اولویت دریافت خودرو آن‌ها تابستان ۱۴۰۲ است شروع شد. قیمت نهایی خودروهای این طرح در زمان تحویل و مطابق با رقم مندرج در قرارداد تعیین خواهد شد. شرکت ایران خودرو برای واجدین شرایط پیامک ارسال خواهد کرد. این طرح از پنجشنبه ۳۱ فروردین ۱۴۰۲ تا پنجشنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ ادامه دارد.

پیش فروش ایران خودرو فروردین ۱۴۰۲ (متقاضیان عادی)

اولین طرح پیش فروش ایران خودرو در سال ۱۴۰۲ به شرح جدول زیر شروع شد.

پیش فروش ایران خودرو  فروردین ۱۴۰۲

پیش فروش ایران خودرو با موعد تحویل تابستان (مرداد ۱۴۰۲) برای متقاضیانی که در سامانه یکپارچه ثبت‌نام کرده و اولویت دریافت خودروی آن‌ها تابستان ۱۴۰۲ است آغاز شد. لازم به ذکر قیمت نهایی خودرو در زمان تحویل مشخص خواهد شد. همچنین ایران خودرو برای واجدین شرایط پیامک ارسال خواهد کرد. این طرح از چهارشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۲ تا پنجشنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ ادامه خواهد داشت.

طرح فروش فوری ایران خودرو فروردین ۱۴۰۲ (ویژه مادران)

اولین طرح فروش فوق‌العاده ایران خودرو ویژه مادران در سال ۱۴۰۲ به شرح جدول زیر شروع شد.

فروش فوری ایران خودرو مادران فروردین ۱۴۰۲

مادران واجد شرایط که در سامانه یکپارچه ثبت‌نام کرده‌اند و دارای نوبت دریافت خودروی در تابستان ۱۴۰۲ هستند، می‌توانند از طریق این طرح خودروی خود را دریافت کنند. لازم به ذکر است ایران خودرو برای مادران دارای اولویت پیامک ارسال خواهد کرد. این طرح از روز پنج شنبه مورخ ۳۱ فروردین ۱۴۰۲ تا روز پنج شنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ ادامه خواهد داشت.

طرح فروش فوری ایران خودرو فروردین ۱۴۰۲ (متقاضیان عادی)

اولین طرح فروش فوق‌العاده ایران خودرو در سال ۱۴۰۲ به شرح جدول زیر شروع شده است:

فروش فوری ایران خودرو فروردین ۱۴۰۲

تنها افرادی که در سامانه یکپارچه ثبت‌نام کرده و نوبت آن‌ها در تابستان ۱۴۰۲ تعیین شده است، می‌توانند از این طرح برای دریافت خودرو استفاده کنند. لازم به ذکر است شرکت ایران خودرو برای متقاضیان واجد شرایط پیامک ارسال می‌کند. این طرح از روز چهارشنبه ۳۱‍ فروردین ۱۴۰۲ تا چهارشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ ادامه خواهد داشت.

فروش بدون قرعه کشی ایران خودرو ۱۴۰۲ در سامانه یکپارچه esalecar.ir

طبق اعلام سخنگوی وزارت سمت، در سال ۱۴۰۲ طرح فروش یکپارچه دیگری برگزار خواهد شد. در این طرح نیز خودروهای شرکت خودرو سازی ایران خودرو حضور خواهند داشت. طبق اخبار منتشر شده طرح جدید فروش ایران خودرو بدون قرعه کشی (و سایر خودروسازی‌ها مثل سایپا، کرمان موتور، مدیران خودرو و …) از اواسط اردیبهشت ۱۴۰۲ آغاز خواهد شد.

برای ثبت‌نام در این طرح باید از طریق سامانه esalecar.ir ثبت‌نام انجام داد. قبل از ثبت‌نام نیز باید نسبت به افتتاح حساب وکالتی و تکمیل وجه اقدام کرد. مبلغ مورد نیاز برای ثبت‌نام، خودروهای عرضه شده و سایر شرایط و جزییات متعاقبا اعلام خواهد شد.

ثبت نام محصولات ایران خودرو بدون قرعه کشی اسفند در سامانه یکپارچه esalecar.ir

سخنگوی وزارت صمت: تا پایان امسال، یعنی اسفندماه دیگر قرعه‌کشی خودرو نخواهیم داشت علت آن هم در رشد جهش‌وار تولید خودرو باید جستجو کرد. در بهمن ماه ۱۳۱ هزار دستگاه خودرو تولید شد و تا پایان سال تولید به یک میلیون و ۲۰۰ هزار دستگاه خودرو خواهد رسید که این عرضه و تولید می‌تواند قرعه‌کشی را حذف کند.


به گفته امید قالیباف، در هفته پیش رو بزرگ‌ترین طرح فروش خودرو را در سامانه یکپارچه فروش خودرو بدون قرعه‌کشی خواهیم داشت که چند صد هزار دستگاه خودرو را در معرض فروش قرار خواهیم داد.

زمان تحویل ایران خودرو بین ۳ تا ۱۲ ماه خواهد بود. پس از مشخص شدن زمان تحویل طرح فروش یکپارچه خودرو، طرح جدید از اواسط اردیبهشت ۱۴۰۲ آغاز خواهد شد.

آیا امکان ثبت نام ایران خودرو طرح مادران در سامانه یکپارچه فراهم است؟

بله. همچنان ثبت نام ایران خودرو طراح مادران ادامه دارد. مادران دارای دو فرزند و واجد شرایط می‌توانند از طریق سایت esalecar.ir برای خرید خودرو اقدام کنند. لازم به ذکر است در طرح قبلی ۲۵۰ هزار خودرو به مادران اختصاص یافت.

پیش بینی می‌شود همه یا اکثر مادرانی که اقدام به ثبت نام در سامانه یکپارچه کرده بودند، خودرو مورد نظر را دریافت کنند. شرایط دقیق ثبت نام ایران خودرو طرح مادران ۱۴۰۲ متعاقبا اعلام خواهد شد. البته لازم به ذکر است در این طرح مادران واجد شرایط هم ۱۰۰ میلیون تومان در حساب وکالتی مسدود کردند. بنابراین احتمال می‌رود در ثبت نام ایران خودرو طرح مادران ۱۴۰۲ هم شرط افتتاح حساب وکالتی و واریز وجه همچنان پا برجا باشد.

آموزش افتتاح حساب وکالتی ایران خودرو را از این مطلب بخوانید

کدام محصولات ایران خودرو بدون قرعه کشی است؟

ثبت نام ایران خودرو بدون قرعه کشی

در صحبت های سخنگوی وزارت صمت مشخص نشده که خودروهای عرضه‌شده در این طرح در چه قالبی (فروش‌ فوق‌العاده، پیش‌فروش یا مشارکت در تولید) به فروش می‌رسند. علاوه بر این، با توجه به توافقی که بین سازمان بورس و اوراق بهادار و خودروسازان صورت گرفته است، شرکت‌های خودرویی نمی‌توانند محصولات موجود در تابلوی بورس کالا را به روش دیگری به فروش برسانند. در نتیجه، احتمالاً خودروهایی که در بورس کالا عرضه شده‌اند، در طرح مذکور عرضه نمی‌شوند.

گفتنی است که شرکت ایران خودرو تاکنون انواع تارا، دنا، هایما و پژو ۲۰۷ را در بورس کالا عرضه کرده است. با توجه به اینکه خودروی شاهین شرکت سایپا نیز در بورس کالا عرضه شده، این مدل نیز احتمالاً در طرح فروش خودرو بدون قرعه‌کشی عرضه نمی‌شود. علاوه بر این، از بین شرکت‌های خصوصی هم برخی از محصولات بهمن موتور (دیگنیتی، فیدلیتی، ریسپکت و وانت کارا) و آرین پارس (لاماری ایما) در این طرح نخواهند بود. محصول5 T شرکت فرداموتور نیز از لیست خودروهای این طرح خط می‌خورد.

با توجه به فاصله قیمتی بین قیمت‌های بازار و کارخانه، احتمال این وجود دارد که ایران خودرو محصولاتش را عرضه نکند. اگر این طرح فروش فوق‌العاده باشد، ایران خودرو احتمالاً فقط وانت آریسان ۲ را عرضه می‌کند. با این حال، اگر طرح فروش خودرو بدون قرعه‌کشی در قالب پیش‌فروش یا مشارکت در تولید باشد، احتمال اینکه ایران خودرو محصولاتی مثل سمند سورن پلاس و را پلاس را عرضه کند، افزایش می‌یابد. شایان ذکر است که ایران خودرو در گذشته اعلام کرده بود که تولید پژو پارس ممکن است در سال ۱۴۰۲ متوقف شود.

در اولین طرح پیش فروش ایران خودرو از طریق سامانه یکپارچه esalecar.ir خودروهای زیر به فروش رسیدند.

  • وانت آریسان
  • پژو ۲۰۷ اتومات
  • پژو ۲۰۷ دستی
  • پژو ۲۰۷ TU3
  • دناپلاس دستی
  • تارا دستی
  • تارا اتوماتیک
  • سورن پلاس دوگانه
  • سورن پلاس بنزینی
  • دناپلاس اتومات
  • پارس ساده
  • پارس ELX XUP
  • پارس سفارشی

برای مشاهده قیمت جدید خودرو ۱۴۰۲ (ایرانخودرو و دیگر شرکت‌ها) کلیک کنید.

فروش فوق العاده ایران خودرو (اسفند ۱۴۰۱)

شرکت ایران خودرو به مناسبت نیمه شعبان طرح فروش فوق‌العاده و فوری با تحویل ۹۰ روزه یا ۳ماهه خود را آغاز کرده است. در این طرح متقاضیان به سه گروه متقاضیان عادی، طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت و جایگزینی خودروهای فرسوده تقسیم می‌شوند.

طرح مذکور از چهارشنبه ۱۷ اسفند آغاز می‌گردد و به مدت سه روز ادامه دارد. در این طرح قرار است خودروهای دناپلاس توربورسارژ اتوماتیک، سورن پلاس بنزینی و هایما S5 و S7 عرضه شود. در روز یک‌شنبه ۲۱ اسفند هم با حضور نماینده‌های نهادهای نظارتی برگزیدگان نهایی تعیین می‌شوند.

متقاضیان عادی برای خودروهای سواری باید ۱۳۰ میلیون تومان در یک حساب وکالتی مسدود کنند. متقاضیان خودروهای هایما هم باید برای انسداد ۴۰۰ میلیون تومان در یک حساب وکالتی اقدام نمایند. متقاضیان خودروهای فرسوده و طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت نیازی به حساب وکالتی ندارد.

افراد می‌توانند حساب وکالی خود را در بانک‌های ملی، صادرات، ملت، پاسارگاد، رفاه، سپه و پارسیان افتتاح نمایند. تنها پس از ایجاد حساب وکالتی، متقاضیان می‌توانند در وب‌سایت فروش اینترنتی محصولات ایران خودرو ثبت‌نام کنند.

در ادامه، خودروهای عرضه‌شده در این طرح و قیمت، رنگ، وضعیت رهن، بهای کارت اشتراک تک ستاره طلایی و زمان تحویل آن‌ها آورده شده است.

نام خودروقیمت (ریال)رنگ خودرورهن خودروزمان تحویل
دنا پلاس
اتوماتیک
۴۱۱.۲۲۸.۹۰۰مشکی آبنوس، سفید،
ذغالی، خاکستری و نقره‌ای
۱ سال۳ ماه
سورن پلاس
بنزینی
۲۶۹.۲۳۹.۹۳۰مشکی آبنوس، سفید،
ذغالی، خاکستری و نقره‌ای
۱ سال۳ ماه
هایما
S5 AT6
۸۱۵.۳۲۳.۱۰۰مشکی، سفید،
خاکستری متالیک و آب کبود
۱ سال۳ ماه
هایما
S7 پلاس
۸۵۸.۰۱۳.۸۰۰مشکی آبنوس، سفید، خاکستری،
نقره‌ای تیتانیوم و آب رویال
۱ سال۳ ماه

با توجه به تاخیر در ارسال اطلاعات حساب وکالتی مشتریان توسط برخی از بانک‌ها، گروه صنعتی ایران خودرو زمان تعیین برندگان طرح فروش فوق‌العاده را از ساعت ۱۱ به ساعت ۱۷ امروز موکول و مهلت نام‌نویسی را تا ساعت ۱۳ تمدید کرد.

چرا سایت ایران خودرو باز نمیشه؟ (جدول مشکلات ورود به esale.ikco.ir)

اصلی‌ترین دلیل مشکل ورود به سایت ایران خودرو، افت و خیز شدید تعداد افراد متقاضیان در آخرین مهلت نام نویسی برای ماشین است. برای مثال، با ورود ایران خودرو به بازار بورس، تعداد افراد متقاضی و واجد شرایط برای نام نویسی ماشین‌ها، چندبرابر افزایش پیدا می‌کند که مردم در حین انتقال از سامانه کارگزاری ایبیگو به سامانه فروش ماشین با مشکل سرعت پایین روبرو می‌شوند.

نمونه‌ای از مشکل سرعت پایین لود طرح‌های ایران خودرو به صورت زیر است:

در جدول زیر، 10 مشکل ورود به سامانه ایران خودرو را به همراه راه حل رفع آن‌ها را بررسی کردیم:

نوع خطاراه حل رفع مشکل ورود به سایت ایران خودرو
کلمه عبور عبور اشتباه دریافت کد کاربری اختصاصی
یا استفاده از گزینه فراموشی رمز
مشکل کد امنیتی ایران خودرو
یا خطاي نامشخص در كپچا
لاگین کردن اطلاعات کاربری در کروم گوگل
یا مشخص کردن کپچای تصویری
در هنگام پردازش درخواست شما
یک خطا بوجود آمده
مراجعه مجدد به سایت
بعد از کاهش ازدحام کاربران
زمان اعتبار حساب شما به پايان رسيدهمجددا وارد سيستم شويد.
خطای 1008 و خطای 1001با تیم پشتیبانی سایت تماس بگیرید.
خطای 1006با این کد مشتری ثبت نام امکان پذیر نیست.
خطای 1014اطلاعات شما در پایگاه داده نیست،
دوباره ثبت نام کنید.
عملیات پرداخت ناموفقبعد از بازگشت هزینه خرید خودرو،
آن را مجددا پرداخت کنید.
خطا در بروز رسانی رمز عبوررمزعبور جدید خود را مجددا وارد کنید.
متاسفانه ظرفیت تمام شدظرفیت ثبت نام خودروی مورد نظر
تمام شده است.

پیش فروش ایران خودرو در سایت ایران خودرو esale.ikco.ir | دهه فجر

ثبت نام در طرح پیش فروش ایران خودرو دهه فجر (بهمن 1401) از طریق سایت ایران خودرو esale.ikco.ir برای متقاضیان عادی، خودروهای فرسوده و طرح مادران قابل انجام است.

زمان فعالسازی این بخشنامه جدید (متقاضیان عادی) و سایت ثبت نام آن به صورت زیر است:

  • زمان شروع: ساعت 14 بعد از ظهر روز پنجشنبه – 1401/11/13
  • مهلت زمانی: تا شنبه مورخ 1401/11/22
  • زمان قرعه کشی: 3 روز پس از پایان مهلت ثبت نام
  • سامانه ثبت نام ایران خودرو ۱۴۰۱ : esale.ikco.ir

چه خودروهایی در طرح پیش فروش ایران خودرو هستند؟


4 خودرو زیر در این طرح جدید ویژه دهه فجر به متقاضیان و افراد واجد شرایط ارائه می‌شود:

  1. وانت آریسان 2 دوگانه سوز
  2. پژو پارس بنزینی XU7P
  3. رانا پلاس
  4. سورن پلاس بنزینی

جزئیات کامل‌تر روند ثبت نام خودروهای فوق در همین مطلب بررسی شده است.

جزئیات طرح پیش فروش ایران خودرو در دهه فجر


نام خودرومبلغ علی‌الحساب پیش‌پرداختموعد تحویل
وانت آریسان
2 دوگانه سوز
114 میلیون تومانخرداد الی اسفند 1402
پژو پارس بنزینی
XU7P
90 میلیون تومانخرداد و تیر 1402
رانا پلاس90 میلیون تومانخرداد الی اسفند 1402
سورن پلاس بنزینی104 میلیون تومان
و 600 هزار تومان
خرداد و الی اسفند 1402

در صورتی که تعداد متقاضیان بیشتر از تعداد قابل عرضه باشد، قرعه کشی برای افراد واجد شرایط صورت می‌گیرد.

مشخصات فنی خودروهای فوق را می‌توانید از سایت https://www.ikco.ir/fa/productlist.aspx بخوانید.

بیشتر بخوانید
ثبت نام سایپا

ثبت نام ایران خودرو ویژه دهه فجر


برای ثبت نام در طرح فروش، معادل ارقام ذکر شده در جدول فوق را به حساب وکالتی خود واریز کنید. زیرا این مبلغ باید تا بعد از زمان اعلام قرعه کشی در حساب مشتری موجود باشد.

متقاضیان باید با مراجعه به هریک از شعب بانک‌های ملی، ملت، تجارت، سپه و صادرات نسبت به افتتاح حساب وکالتی و یا تغییر یکی از حساب‌های خود به وکالتی، حداکثر تا ساعت ۲۴ روز چهارشنبه (نوزدهم بهمن ماه ۱۴۰۱)‬ به میزان حداقل ۹۰ میلیون تومان تکمیل کنند.

شایان ذکر است که این مهلت ابتدا تا روز دوشنبه هفدهم بهمن ماه بود که ایران خودرو آن را دو روز دیگر تمدید کرده است.

بعد از آن، اگر شرایط ثبت نام را داشته باشید، این مبلغ توسط متقاضی به حساب ایران خودرو منتقل می‌شود. در غیر اینصورت، مبلغ توسط مشتری قابل برداشت است.

فرد منتخب و تایید شده باید ظرف مهلت ۳ روز وجه کامل خودرو را از طریق سایت فروش اینترنتی ایران خودرو به آدرس esale.ikco.ir واریز کند.

(در صورت عدم واریز وجه، ثبت نام متقاضی کان لم یکن تلقی می‌شود.)

اگر موجودی در حساب وکالتی شما باشد، هیچ نوع سودی برای حساب تعلق نمی‌گیرد.

در صورت مشاهده هرگونه مغایرت در شرایط احراز خریدار (شرایط عمومی و اختصاصی) در هر مرحله تا قبل از تحویل خودرو، ثبت نام متقاضی کان لم یکن تلقی می‌شود و وجه مشتری حداکثر ظرف مدت ۲۰ روز به شماره حساب و یا شبای معرفی شده، مسترد می‌شود و هیچ‌گونه مسئولیتی از بابت تحویل خودرو متوجه شرکت نخواهد بود.

در این بخشنامه از زمان واریز وجه تا تحویل خودرو سود مشارکت و انصراف پرداخت نخواهد شد.

چه کسانی شرایط ثبت نام ایران خودرو را دارند؟


1- سن متقاضی بالای ۱۸ سال باشد.

2- به هر کد ملی فقط یک دستگاه خودرو تعلق می‌گیرد.

3- شماره تلفن همراه معرفی شده باید به نام فرد متقاضی باشد.

4- ثبت نام برای متقاضیان حقوقی، امکانپذیر نیست.

5- ارائه گواهینامه رانندگی حداقل پایه سوم معتبر (و دارای تاریخ اعتبار) الزامی است.

6- ثبت نام برای متقاضیان دارای پلاک انتظامی فعال (نصب بر روی خودروهای سواری با کاربری شخصی) ممنوع است.

7- انتقال امتیاز ناشی از انتخاب شدن در قرعه کشی به اشخاص ثالث (حتی به صورت وکالتی) ممنوع است.

8- حداقل فاصله از آخرین خرید (ثبت نام یا تحویل) از شرکت‌های ایران خودرو و سایر خودروسازان ۴۸ ماه می‌باشد.

9- متقاضی باید در هنگام ثبت نام، شماره حساب (شماره شبا) مربوط به خود را معرفی کند و برای واریز وجه، لازم است از کارت‌های بانکی به نام خود استفاده کند.

10- فرد انتخاب شده، باید در مرحله واریز وجه، جهت انتخاب کد نمایندگی مطابق با استان محل سکونت (آدرس و کد پستی) اقدام کند.

11- امکان صلح در قرارداد وجود ندارد.

12- خودروی قابل ارائه از طریق این بخشنامه، از آخرین استاندارد زیست محیطی و مقررات اعلام شده و حاکم بر کشور در زمان تحویل خودرو، برخوردار خواهد بود.

13- صحت کلیه اطلاعات درج شده خصوصاً کد ملی، آدرس و کد پستی بر عهده متقاضی است. (در صورت تغییر یا اشتباه در اطلاعات ارائه شده کلیه تبعات احتمالی ناشی از آن مانند تاخیر در تحویل و عدم شماره گذاری خودرو برعهده متقاضی است.)

14- ثبت نام این بخشنامه همزمان با بخشنامه پیش فروش فرسوده و طرح حمایت از جمعیت و جوانی انجام می‌شود و مشتری می‌تواند فقط در یک بخشنامه ثبت نام کند.

با توجه به دستورالعمل‌های صادره توسط پلیس راهور ناجا مبنی بر ثبت و به روز رسانی اطلاعات فردی و آدرس مشتریان در سامانه شماره گذاری (سخا)، در صورتی که مشتری در سامانه مذکور فاقد اطلاعات فردی و سکونتی بوده و یا بیشتر از یک سال از آخرین تاریخ به روز رسانی اطلاعات فردی و نشانی محل سکونت گذشته باشد، مشتری باید با مراجعه به سامانه سخا به آدرس https://sakha.epolice.ir نسبت به روز رسانی و یا ثبت آخرین اطلاعات خود اقدام کرده و پس از تایید توسط اداره پست تصویر نشانی ثبت شده در سامانه سخا را به نمایندگی محل ثبت نام خود تحویل کند

ثبت نام قرعه کشی ایران خودرو ۱۴۰۱ دی ماه + جدول تحویل سه ماه


نام خودروقیمت ایران خودرورنگ
سورن پلاس دوگانه سوز2,811,894,000سفید، مشکی،
خاکستری متال، آبی کبود
پارس سال سفارشی (ELX)2,091,258,000سفید، مشکی،
خاکستری، نقره‌ای
پارس سال سفارشی1,851,707,000سفید، مشکی،
خاکستری، نقره‌ای
رانا پلاس2,150,661,000خاکستری، مشکی،
سفید، نقره‌ای
طرح ثبت نام قرعه کشی ایران خودرو دی

(**قیمت طرح فروش فوق العاده افراد عادی به ریال هستند.**)

ماشین‌های اعلام شده در طرح فروش فوق العاده ایران خودرو مطابق با جدول بالا و بخشنامه 4542 به صورت 3 ماهه (90 روزه) ارائه می‌شوند.

قبلا گفته شد که ثبت نام قرعه کشی دی ماه ایران خودرو از ساعت ۱۰ روز یک‌شنبه 18 دی ماه آغاز و تا 20 دی (سه‌شنبه) ادامه دارد. اما به دلیل اختلال فنی در سایت ایران خودرو، این مهلت تا 25 دی تمدید شد.

با رفع اختلال سایت، میزان تقاضا بسیار شدت گرفت. اما همچنان، سایت با کندی روبرو شد. به همین خاطر، این گروه صنعتی تصمیم گرفت تا به‌جهت اطمینان خاطر مشتریان خود، این مهلت ثبت‌ نام را تا روز یکشنبه هفته آینده (٢۵ دی ماه) تمدید کند.

قیمت خودروهای اعلام شده از نوع قطعی است و انتخاب کارت طلایی خودرو هم برای متقاضیان از نوع اختیاری است. قیمت ماشین‌های ایران خودرو دی 1401 را از اینجا بخوانید.

زمان ثبت نام ایران خودرو دی 1401 (جدید)


جدیدترین بخشنامه متعلق به ثبت نام ایران خودرو دهه فجر 1401 است.

سایر طرح‌های فروش ایران خودرو در بورس کالا در جدول زیر اعلام شده اند:

غیر از طرح سایت esale.ikco.ir برای ثبت نام، تعدادی از خودروهای این گروه صنعتی هم به بورس کالا وارد می‌شوند. دو ماشین 207 و هایما و تارا همان خودروهایی هستند که به تابلوی عرضه بورس کالا راه پیدا کردند.

جدول تاریخ عرضه آن‌ها به صورت زیر است:

نام مدل ماشینآخرین مهلت ثبت سفارش محصولات ایران خودرو
207 دستی و اتوماتیک سفید سقف فلزی بورسی غیر فعال
هایما S7 در بورس کالا غیر فعال
تارا در بورس کالاغیر فعال
دنا پلاس در بورس کالاغیر فعال

سایت ایران خودرو esale.ikco.ir برای ثبت نام و نام نویسی ماشین (در طرح‌های پیش فروش، فروش فوق العاده و بورس کالا) اعلام شده است.

پیشبینی می‌شود که ثبت نام ایران خودرو بورس کالا هم از طریق سامانه کارگزاری و سپس، همین سایت باشد. در ادامه، به انواع سامانه فروش ایران خودرو اشاره کردیم.

سایت ایران خودرو برای ثبت نام (سامانه ثبت نام ایران خودرو ۱۴۰۱ دی ماه)


سایت ایران خودرو یا سامانه اصلی ثبت نام ایران خودرو ۱۴۰۱ با آدرس اینترنتی esale.ikco.ir ، امکان نام نویسی عمومی و طرح جوانی جمعیت را برای متقاضیان فراهم کرده است.

افراد زیادی به دبنال زمان باز شدن سایت ایران خودرو هستند. در پاسخ به سوالات افراد مذکور باید گفت که این سامانه در طول شبانه روز، باز است. (مگر آن که به دلیل ازدحام کاربران، روند ثبت نام، کمی کند شود.)

سامانه ثبت نام ایران خودرو ۱۴۰۱

برای ثبت نام اولیه در ایران خودرو ۱۴۰۱ و پر کردن فرم ثبت نام ماشین لازم است که (با وارد کردن کد ملی و کلمه عبور) وارد پنل شخصی خود شوید.

هر کد ملی و هر فردی که بیشتر از 18 سال سن دارد، می‌تواند پروفایل ایران خودرو ایجاد کند.

بعد از ورود به پنل کاربری در ایران خودرو می‌توانید از لیست بخشنامه‌ها، قیمت‌ها و لیست برندگان قرعه کشی اطلاع پیدا کنید.

برای ثبت نام در سایت ایرانخودرو هم‌اکنون می‌توانید از یکی از روش‌های زیر برای ایجاد یک پروفایل انتخاب کنید:

1- ثبت نام در سامانه یکپارچه تخصیص خودرو

اگر قبلا در سامانه یکپارچه تخصیص خودرو ثبت نام کرده‌، اما در سایت esale.ikco.ir ثبت نام نکردید؛ گزینه “فراموشی رمز” را بزنید تا بتواند پنل کاربری خود را بسازید و تکمیل کنید.

2- ثبت نام در سایت ایران خودرو

چنانچه برای اولین بار است که تصمیم به ثبت نام در سایت ایران خودرو را دارید (و قبلا هم در سامانه یکپارچه فروش خودرو عضو نشدید،) طبق مراحل زیر اقدام کنید:

  • ابتدا به این آدرس وارد شوید و کد ملی خود را وارد کرده و گزینه جستجو را بزنید.

وارد کردن کد ملی و جستجو برای آن است که مشخص شود شما قبلا ثبت نام کرده‌اید یا خیر.

  • اگر قبلا عضو نشده‌اید، فرم ثبت نام ایران خودرو برای شما بارگذاری می‌شود.

بعد از ورود به سایت ایران خودرو جهت ثبت نام و تکمیل آن، یک کلمه عبور برای شما صادر می‌شود.

سایت جدید ایران خودرو


منظور از سامانه جدید ایران خودرو 1401 همین سایت esale.ikco.ir است. موضوع سایت جدید خودرو بعد از اعلام ورود ماشینهای این گروه صنعتی به بورس کالا مطرح شد.

در طرح‌های فروش ایران خودرو در بورس کالا ابتدا، حساب وکالتی خود را قبل از شروع ثبت سفارش به اندازه مبلغ پیش پرداخت، شارژ می‌کنید. سپس به سامانه کارگزاری بورس نهایی کردن سفارش و پرداخت مبالغ اضافی به سامانه فروش ایران خودرو ۱۴۰۱ منتقل می‌‎شوید.

سایت ایران خودرو ثبت نام ماشین


برای ثبت نام ایران خودرو تحویل ۴۵ روزه و یکساله لازم است به صورت اینترنتی فرم پر کنید. برای پر کردن فرم خرید ماشین ایران خودرو قرعه کشی باید به esale.ikco.ir مراجعه کنید. بعد از وارد کردن کد ملی و نام کاربری می‌توانید وارد پنل ثبت نام ماشین شوید و مراحل زیر را کنید:

عملیات خرید «خرید خودرو» ← جستجوی خودرو با فیلتر «انواع فروش» و «انتخاب خانواده» ← جستجو

سامانه ایران خودرو ثبت نام ماشین

در بخش زیر، به یک سوال مهم درباره‌ی نام نویسی ماشین در سایت ایران خودرو با گوشی اشاره کردیم:

سامانه مزایده ایران خودرو


طرح‌های مزایده ایران خودرو از مدت‌ها قبل، رواج داشته است. آدرس سایت شرکت در طرح‌های مزایده ایران خودرو، https://www.ikco.ir/fa/auctions.aspx است. در این سایت، آگهی‌های برگزاری مزايده عمومی اينترنتي خودرو اعلام می‌شوند.

لیست آگهی محصولات مزایده ایران خودرو ۱۴۰۱

برای اطلاع از جدیدترین آگهی‌های مزایده ماشین‌ها در ایران خودرو می‌توانید از لیست زیر استفاده کنید:

ثبت نام ایران خودرو آذر


نام نویسی ماشین در ایران خودرو ۳ آذر ۱۴۰۱ در شماره بخشنامه‌ی 4249 برای متقاضیان عادی اعلام شده است. در ابن بخشنامه اعلام شده که فروش فوری و فوق العاده تعدادی از ماشین‌های ایران خودرو (با موعد تحویل 30 و 90 روزه) برای افراد واجد شرایط وجود دارد. لازم است بدانید که قیمت محصولات ایران خودرو آذر ۱۴۰۱ از نوع قطعی است که در همین مطلب بررسی می‎کنیم.

خرید ماشین ایران خودرو تحویل ۹۰ روزه – 3 تا 6 آذر

سورن پلاس و پژو پارس جزو ماشین‌های ایران خودرو برای نام نویسی با تاریخ تحویل 90 روزه هستند. جزئیات بیشتر فروش ایران خودرو آذر ماه را در جدول زیر مشاهده می‌کنید:

مدل ماشینکد
خودرو
رنگ عرضهقیمت مصوب (ریال)برنامه فروش
سورن پلاس
دوگانه سوز
55505سفيد – خاكستری متال
مشكی – آبی كبود
2.811.894.000104184
پژو پارس سال سفارشی
با موتور XU7p
35102سفيد- خاكستری
مشكی
2.091.258.000104185
پژو پارس سال سفارشی با موتور XU7p

فروش ایران خودرو تحویل ۳۰ روزه – 3 تا 6 آذر

پژو پارس، سورن پلاس و وانت آریسان 2 در لیست ماشین های ایران خودرو با زمان تحویل 30 روزه قرار دارند. جزئیات کامل‌تر در این جدول آمده است:

نوع خودرو کد خودرو رنگ قیمت کارخانه برنامه فروش
پژو پارس سال سفارشی با موتور XU7p 35102 سفيد – خاكستری – مشكی 2.091.258.000 104186
سورن پلاس دوگانه سوز 55505 سفيد 2.811.894.000 104187
وانت آريسان2 (دوگانه سوز) 16901 نقره ای – خاكستری متاليک – مشكی متاليک 2.850.000.000 104188

سوالات متداول

طرح فروش ایران خودرو ۱۴۰۲ از چه تاریخی شروع می‌شود؟

طبق اعلام سخنگوی وزارت صمت از نیمه اردیبهشت ۱۴۰۲ طرح جدید پیش فروش ایرانخودرو از طریق سامانه یکپارچه esalecar.ir آغاز خواهد شد.

شرایط جدید ثبت نام ایران خودرو در ۱۴۰۲ چیست؟

افتتاح حساب وکالتی، تکمیل وجه و سایر شرایط ثبت‌نام‌های قبلی در این دوره نیز لحاظ خواهد شد.

چرا سایت ایران خودرو باز نمیشه؟

باز نشدن سایت ثبت نام ایران خودرو آذر می‌تواند به دلیل ازدحام زیادی باشد که در این سایت اتفاق افتاده است. برای اطلاع از نحوه برطرف کردن مشکلات ورود به سایت این گروه صنعتی، این مطلب را بخوانید.

برچسب‌ها
نظرات کاربران
  • سلام اقا من میخوام یه پژو پارس ثبت نام کنم از کجا باید ثبت نام کرد و شرایط ثبت نام چطوری ممنون میشم در بارشرتوضیحاتی بدین

    • نحوه ثبت نام به طور کامل در همین مقاله درج شده است لطفا آن را مطالعه کنید.

  • سلام در مورد طرح فرسوده میخواستم بدونم کی اجرا میشه ممنون

  • چرا قیمت ها اینقدر متغییر، موندم ماشین بخرم یا طلا و جواهرات ززان گلد واسه پسنداز، بچه ها ممکنه قیمت ها پایین بیاد؟

  • سورن پلاس عرضه شده در قرعه کشی پیش فروش یکساله دهه فجر ایران خودرو از کدام کد کلاس هست؟ کسی میدونه؟
    آیا مجهز مالتی مدیا و دارای مانیتور است؟؟

  • سلام من ثبت نام ایران خودرو با حساب وکالتی برای بهمن ماه کردم.. اما میزنه در حال بررسی.. نمیدونم ثبت نام شدم یا نه.. چیکار کنم؟

  • سلام. بعد از اینکه حساب وکالتی باز کردم و پول واریز کردم بلافاصله میتوانم ثبت‌نام ایران خودرو رو انجام بدم یا باید دو روز صبر کنم تا ایران خودرو اوکی بده؟

  • با سلام هرچه میخواهم ثبت نام کنم با این پیام مواجه میشم:
    شما به علت دارا بودن پلاک فعال انتظامی در ثبت نام های قبلی مجاز به ثبت درخواست نیستید.
    درصورتی که پلاک فعالی دیگه نیس و اون خودرو فروخته شده و پلاک غیرفعاله
    لطفا راهنمایی کنید

      • منم این مشکل رو دارم پلاک فعالم بنام کسیه که نمیدونم کی و کجاست

    • یبار با بودن پلاک انتظامی ثبت نام کردی واس خاطر تون مسدود شده حساب کاربریت تا 3 سال نمیتونی

      • سلام.کسی میدونه تاریخ دقیق فروش ایران خودرو بدون قرعه کشی کی هست و در کدام بانکها باید حساب وکالتی داشته باشیم تا ایرتن خودرو بعنوان پیش پرداخت مسدود کنه؟خواهشا یکی جواب منو بده .ممنون

      • سلام دوستان پلاک زرد هم مشمول ثبت نام میشه ؟؟؟ تاکسی داریم

  • برای وکالتی کردن حساب لازمه حتما به بانک مراجعه کرد یا با گوشی هم میشه؟؟چن روز بعد اینکه موجودی کامل شد میتونی ثبت نام کنی؟؟

    • من با گوشی حساب وکالتی گرفتم.باید وارد سایت ایرانخودرو بشین و روی یکی از بانکهایی که نوشته کلیک کنید و در صفحه ی باز شده ،گزینه حساب وکالتی از بالای صفحه رو بزنید.در صفحه باز شده اطلاعاتتونو ازتون میخواد مثل کد ملی و شماره تلفن همراه و… بعد تکمیل در همون صفحه پیام موفقیت دریافت حساب وکالتی براتون نمایش داده میشه

    • من با گوشی حساب وکالتی گرفتم. کافیه بری توی سایت ایرانخودرو و اطلاعاتت رو ثبت کنی و تایید رو بزنی

  • فقط سواری شخصی پلاک فعال محسوب میشه؟

  • سلام ،بنده دفعه سومی هست که ثبت نام کردم و برنده نشدم ،قوربون خدا برم یعنی ممکنه،ما هم برنده بشیم ،خدا شاهده الان مدت ۶ ساله که بدون وسیله ،هستیم و همش پیاده روی کردیم ،از بس چشمام رو دوختم به لیست برنده شده ها خسته ش شدم

    • از شهریور ۹۹ دارم ثبت نام میکنم.اونقدا هم امیدوار نباش

      • این چندسال کل خانواده. یکبار 207 یک مرتبه کوییک یک مرتبه پارس. برنده شدیم. ولی پول واریز نداشتیم

    • سلام،دقیقا مثل من البته من تا کنون 26 باره که دارم شرکت میکنم امیدوار شما برنده شوید و همینطور من وهمه کسانی

    • سلام بدلیل مشکل حساب بانکی تا امروز نتونستم حسابم رو وکالتی کنم
      لطف کنید ۱یا۲ روز دیگه تمدید کنید. تا حسابم درست بشه و وکالتی کنم پول هم واریز کردم ممنون

  • سلام خدمت شما دوستان عزیزچندین بار ثبت نام کردم درنیومده توراجون رهبرعزیزم این‌دفعه را یه جوری قرعه بیندازید اسم مادرادچند ساله به زور پول یدونه ماشین قرعه جمع کردیم،

    • سلام خدمت شما من ۳۰ بار شرکت کردم اسمم در نیومده قربون خدا برم بعضی‌ها دوتا ماشین دارن به اسم کل خانوادشون در میاد ۳۰ بار شرکت کردم بس کی به اسم ما درمیاد

      • خدا شاهده ما سه نفریم هر کدوممون ۳۶ بار تو همه ی فروش هاثبت نام کردیم ولی دریغ از یه بار برنده شدن یکیمون

  • من 4الی5بارهسن بسختی با این به اصطلاح سایتی که راه انداختن درقرعه کشی شرکت کردم و برنده نشدم و جالب دراین مدت حتی یکنفراز دوست یا آشنا حتی غریبه که از طریق قرعه کشی خودرو برنده شده باشه م تابحال نشنیدم !

    • سلام من ۳۴دفعه نوشتم اسمم در نیومده واقعا دیگه ناامید شدم

  • سلام.. شرایط لیزینگی کی اعلام میشه. ممنونم

    • چرا هرجا میریم میگن سایت بسته ولی شما تو اینترنت میزنین باز

  • خودرو دادنتون پیشکش
    با این اعلامیه ها شوک ب بازار ندید
    بازار خودش ملتهب هست

    /:

  • خودرو دادنتون پیشکش
    با این اعلامیه ها شوک ب بازار ندید

  • باسلام از امروز ساعت 8نشستم تا سایت باز بشه تو را به اون پرچم باز کن تا من پیر مرد هم ثابت نام کنم دست بوس شما.

  • من تو بورس کالا چندین مرتبه شرکت کردم و چندین بار هم تو ثبت نام ایران خودرو

  • سلام من دو فرزند و شرایط ثبت نام را دارم الان پنج بار می‌نویسم خبری نیست الان 37سالمه ولی تا حالا اصلا نه خودم نه خانمم ماشین نداشتیم یا به نام ما نبوده دیگه از ما اولویت دار درهم هست مگه پس چرا ما برنده نمی‌شیم خواهشاً برادری مارو دریابید بقیه جوانها همکه شرایط مارو دارن انشالله برنده بشن

  • هروقت سایت ایران خودرو باز شد اعلام گردد

  • والا ۱۱ بار ثبت نام کردم اسمم درنیامد این چه عدالتی است داخل ۲۰۰۰ نفر اسم من نباشه ۱۱ بار ثبت نام کردم

    • سلام ،آقا اول مشکل سایتت حل کن بعد بیا قرعه کشی اعلام کن

  • خانواده ما اصلا ماشین نداریم در نتیجه پلاکی بناممون نیست
    سیزده بار خودم ثبت نام کردم و قبول نشدم،عادلانه قرعه کشی کنید طبق اولویت ها

  • صد بار است ثبت نام میکنم اما انگار نه انگار.. لطفاً عادلانه قرعه‌کشی کنید