عرضه رنجروور اسپرت اس‌وی با سیستم ترمز کربن‌ سرامیکی

عرضه رنجروور اسپرت اس‌وی با سیستم ترمز کربن‌ سرامیکی
خلاصه اخبار

رنجروور اسپرت اس‌وی، توانایی برتر سیستم ترمز کربن‌ سرامیکی خود را در پیست بین‌المللی «Algarve» پرتغال به‌نمایش می‌گذارد.

این سیستم که برای تسهیل رانندگی در شرایط سخت طراحی شده، دارای بزرگ‌ترین دیسک‌های ترمز در خودروهای اسپرت است که با کالیپرهای خلاقانه «Brembo Octyma» جفت شده است و آن را به‌معیاری در فناوری ترمز خودرو تبدیل می‌کند.

این خودرو از دیسک‌های کربن‌سرامیکی و کالیپرهای منحصربه‌فرد «Brembo Octyma» استفاده می‌کند و بیش از 860 دور در مدار «Portimão» بدون نیاز به‌تعویض لنت‌ترمز تست شده است.

بر اساس این گزارش لنت‌های ترمز پس از استفاده گسترده، حدود 30 درصد از عمر مفید خود را حفظ کرده‌اند.

طراحی این دیسک‌ها به‌گونه‌ای است که هندلینگ و شتاب را افزایش می‌دهد. همچنین این دیسک‌ها دارای کانال‌های خنک‌کننده ترمز اختصاصی برای عملکرد بهینه است.

طی یک رویداد دو هفته‌ای، «Range Rover Sport SV » نه تنها دوام خود را نشان داد، بلکه عملکردش را در شرایط سخت نیز به‌نمایش گذاشت. این وسیله‌نقلیه بیش از 600 مایل مسیر را بدون حتی یک بار تعویض لنت‌ترمز پشت سر گذاشت که انعطاف‌پذیری و ماهیت طولانی‌مدت سیستم ترمز را ثابت کرد«. Range Rover Sport SV Edition One » دارای دیسک‌های کربن‌سرامیکی با قطر 440 میلی‌متر، همراه با کالیپرهای 8 پیستونی «Brembo Octyma» بودند که به‌ویژه برای توزیع یکنواخت فشار و خنک‌سازی کارآمد طراحی شده‌اند.

«Hugo Mazzoleni»، مدیر بخش مرتبط با طراحی شاسی «Range Rover» قابلیت‌های این سیستم را ستایش کرده و می‌گوید: «دیسک‌های ترمز سرامیکی کربنی معمولا خیلی سریع‌تر از دیسک‌های ترمز آهنی معمولی خنک می‌شوند؛ به این معنی که دمای لنت بسیار بهتر مدیریت می‌شود و معمولا کندتر فرسوده می‌شوند. با کنترل پیچ و خم سیستم تعلیق «6D Dynamics Range Rover Sport SV » که به‌حفظ پایداری در هنگام ترمز کمک می‌کند، ترمزها هنگام استفاده در پیست عملکرد قابل قبولی خواهند داشت.»

راندمان سیستم ترمز با طراحی سبک‌وزن «Range Rover Sport SV » افزایش یافته است که در مقایسه با ترمزهای استاندارد، وزن دیسک بدون فنر را تا 34 کیلوگرم کاهش می‌دهد.

این نه تنها شتاب را بهبود می‌بخشد، بلکه تجربه هندلینگ پاسخگوتر و کیفیت سواری بهتر را تضمین می‌کند. طراحی ترمزها، دارای سطحی پررنگ و عضلانی در هر دو کالیپر جلو و عقب، نشان‌دهنده یکپارچگی در عملکرد است.

سیستم ترمز «Range Rover Sport SV» استانداردهای جدیدی را برای دوام و عملکرد تعیین کرده و وضعیت آن را به‌عنوان مدل شاخص برای عملکرد لوکس و مدرن تایید می‌کند. این «SUV» پس از تقاضای بالا برای رنجروور اسپرت «SV Edition One» تابستان امسال برای سفارش در دسترس خواهد بود.

مرجع: اخبار خودرو

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *