ثبت نام و فروش محصولات سایپا بدون قرعه کشی | مرداد 1402

ثبت نام و فروش محصولات سایپا بدون قرعه کشی | مرداد 1402

مرحله جدید ثبت نام بدون قرعه‌کشی سایپا آغاز شد. گروه خودروسازی سایپا خبر داد که مراحل ثبت‌نام خودروهای کوییک اتوماتیک پلاس، کوییک آر اتوماتیک، ساینا اتوماتیک، ساینا اس و کوییک آر دنده‌ای آغاز شده است.

قیمت ساینا و کوییک بدون قرعه کشی

در روش پیش فروش محصولات سایپا بدون قرعه کشی، قیمت خودروها غیر قطعی است و قیمت نهایی خودروها در زمان ارسال دعوتنامه، به قیمت روز شرکت بوده و بر اساس قیمت زمان تحویل مندرج در قرارداد مشتریان، محاسبه و اخذ می‌شود.

جدول خودرو های بدون قرعه کشی سایپا

سایپا، شرایطی را برای شرکت در ثبت‌نام پیش‌فروش مرداد ۱۴۰۲ در نظر گرفته است که بر مبنای این شرایط، متقاضیان باید مبلغی را به صورت علی‌الحساب و به عنوان پیش‌پرداخت واریز نمایند. بر اساس اطلاعیه این خودروسازی، زمان تحویل خودروهای سایپا اسفند ۱۴۰۲، فروردین و خردادماه ۱۴۰۳،‌ در نظر گرفته شده است.

مبلغ علی‌الحساب و بعلاوه بازه زمانی تحویل هر یک از خودروهای سایپا بدون قرعه‌کشی در جدول زیر، نشان داده شده است:

نام خودرومبلغ علی‌الحساب پیش‌پرداخت (تومان)بازه زمانی تحویل
کوییک پلاس با گیربکس اتوماتیک163.559.500فروردین الی خرداد 1403  
کوییک آر با گیربکس اتوماتیک169.258.000
ساینا اس با گیربکس اتوماتیک165.482.000
ساینا اس124.363.000
کوییک آر دنده‌ای130.500.000اسفند 1402 تا خرداد 1403

سایت ثبت نام بدون قرعه کشی سایپا

متقاضیان شرکت در قرعه‌کشی کوییک و ساینا در مرداد ۱۴۰۲ می‌توانند با مراجعه به سایت فروش فوق‌العاده سایپا به نشانی saipa.iranecar.com نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند. ثبت‌نام بدون قرعه‌کشی به مدت پنج روز ادامه دارد.

شرایط ثبت‌نام محصولات سایپا بدون قرعه‌کشی

بهتر است قبل از ثبت‌نام محصولات سایپا بدون قرعه‌کشی، شرایط زیر را در نظر بگیرید:

  • محدودیت کد ملی برای ثبت‌نام، اعمال می‌شود و هر کد ملی صرفاً مجاز است یک برای ثبت‌نام یک دستگاه خودرو اقدام کنند.
  • حداقل سن متقاضی خرید خودرو، ۱۸ سال است.
  • شماره کارت، شماره حساب بانکی و شماره شبا و همچنین شماره تلفن همراه اعلام شده باید متعلق به شخص متقاضی باشد.
  • متقاضی باید طی ۴۸ ماه گذشته، اقدام به ثبت‌نام و صدور فاکتور نزد خودروسازان نکرده باشد.
  • امکان ثبت‌نام برای متقاضیانی که پلاک فعال انتظامی دارند، وجود ندارد.
  • امکان تغییر خودرو برای متقاضیان این طرح وجود ندارد.
  • در طرح پیش‌فروش محصولات سایپا، رنگ خودرو توسط مشتری و پس از صدور دعوتنامه تکمیل وجه بر اساس رنگ‌های قابل عرضه، انتخاب خواهد شد؛ بنابراین رنگ انتخابی در زمان ثبت‌نام، ملاک تحویل خودرو نمی‌باشد.
  • در روش پیش فروش، امکان انتخاب بسته‌های خدمت و آپشن برای خودروها به صورت اختیاری فراهم می‌باشد. در صورت انتخاب بسته مورد نظر، مبلغ آن در زمان پرداخت مابه‌التفاوت از مشتریان اخذ می‌شود.
  • متقاضیان به منظور اطلاع از ویژگی‌ها و مشاهده تجهیزات محصولات پیش فروش می‌توانند به سایت com.saipacorp.www مراجعه نمایند. مشخصات فنی و ظاهری درونی و بیرونی، تودوزی، رینگ، ابعاد خودرو و نمای ۳۶۰ درجه داخلی و خارجی خودروها در این سایت درج شده است.
  • بسته‌های خدمت و آپشن مربوط خودروهای پیش فروش سایپا نیز در سایت org.saipayadak.www قابل مشاهده می‌باشد.

فروش محصولات سایپا بدون قرعه کشی + اسفند 1401

در هفته ی ابتدایی اسفند ماه، عبدالله توکلی لاهیجانی، مدیرکل دفتر صنایع خودرویی وزارت صمت، اعلام کرد که طرح فروش خودرو بدون قرعه‌کشی از چهارشنبه ۱۰ اسفند در سامانه یکپارچه فروش آغاز می‌شود. در این طرح، شرکت‌های ایران خودرو، سایپا و خودروسازان بخش خصوصی خودروهای خود را عرضه خواهند کرد.

پس از آن در حالی که طبق اعلام قبلی وزارت صمت قرار بود از چهارشنبه هفته جاری طرح فروش محصولات خودروسازان داخلی (دولتی و خصوصی) به صورت هماهنگ و با قید «بدون قرعه‌کشی» انجام شود، این موضوع با اعلام سخنگوی وزارت صمت اصلاح شد روز چهارشنبه اطلاعیه فروش منتشر خواهد شد و عرضه هفته آینده انجام می‌شود.

تحویل خودروها چقدر طول خواهد کشید؟

طبق گفته‌های لاهیجانی، زمان تحویل خودروهای این طرح بین ۳ ماه تا یک سال متغیر خواهد بود و به تمام ثبت‌نام‌کنندگان یک خودرو داده می‌شود. علاوه بر این، مشتریان می‌توانند از خرید خودرو انصراف بدهند و پول خود را از حساب وکالتیشان خارج کنند.

امید قالیباف، سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت، نیز اعلام کرده است که در هفته دوم اسفندماه بزرگ‌ترین طرح فروش خودرو بدون قرعه‌کشی در سامانه یکپارچه فروش خودرو برگزار می‌شود. طبق گفته‌های او، در این طرح قرار است انواع شرکت‌های خودروسازی چند صد هزار دستگاه از محصولات خود را عرضه کنند.

به نظر می‌رسد خودروسازان تولید خود را افزایش داده‌اند و به همین دلیل، از روش قرعه‌کشی استفاده نخواهند کرد. امید قالیباف اعلام کرده است که تولید شرکت‌های مذکور تا پایان سال به ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار دستگاه می‌رسد و اگر همین رویه ادامه پیدا کند، روش قرعه‌کشی برای همیشه حذف خواهد شد.

چه خودروهایی در این طرح عرضه میشوند؟

قالیباف مشخص نکرده است که خودروهای عرضه‌شده در این طرح در چه قالبی (فروش‌ فوق‌العاده، پیش‌فروش یا مشارکت در تولید) به فروش می‌رسند. علاوه بر این، با توجه به توافقی که بین سازمان بورس و اوراق بهادار و خودروسازان صورت گرفته است، شرکت‌های خودرویی نمی‌توانند محصولات موجود در تابلوی بورس کالا را به روش دیگری به فروش برسانند. در نتیجه، احتمالاً خودروهایی که در بورس کالا عرضه شده‌اند، در طرح مذکور عرضه نمی‌شوند.

انواع کوییک، رانا پلاس، ساینا، سمند سورن پلاس، انواع پژو پارس، وانت آریسان ۲ و پریاد ۱۵۱ از جمله خودروهایی هستند که ایران خودرو و سایپا می‌توانند در سامانه یکپارچه خودرو عرضه کنند.


ثبت نام سایپا – پیش فروش اسفند 1401 + سایت

جدیدترین طرح پیش فروش سایپا به مناسبت مبعث حضرت رسول اکرم (ص) و برای حمایت از قانون خانواده و جوانی جمعیت از سوم اسفند آغاز می‌شود. در این طرح، متقاضیان عادی و مادران می‌توانند در پیش‌فروش ۴ خودروی زیر شرکت کنند:

  • ساینا S دوگانه‌سوز
  • کوییم (مدل GX)
  • کوییک R اتوماتیک
  • کوییک R مدل GX

شرکت سایپا در اطلاعیه ای جدید تاریخ اجرای طرح پیش فروش 4 محصول این شرکت را چهارشنبه 3 اسفند ماه اعلام کرد.

متقاضیان می‌توانند تا ساعت 13 روز سه شنبه 2 اسفند ماه با مراجعه به سایت saipa.iranecar.com نسبت به انجام پیش ثبت نام و دریافت رمز و کد کاربری اقدام کنند.

مشتریان حائز شرایط می‌توانند از ساعت 9 صبح روز چهارشنبه (3 اسفند) با مراجعه به سایت مذکور جهت ثبت نام و پرداخت یکباره وجه تا تکمیل ظرفیت مراجعه کنند.

گفتنی است امکان پیش ثبت نام در طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت ویژه مادران که از ساعت 13 روز یکشنبه 30 بهمن ماه آغاز شده به مدت 3 روز ادامه دارد و این طرح به افتتاح حساب وکالتی نیاز ندارد.

زمان تحویل کوییک R مدل GX هفته چهارم آبان الی هفته چهارم اسفند ۱۴۰۲ و زمان تحویل سایر خودروها هفته چهارم آذر الی هفته چهارم اسفند ۱۴۰۲ خواهد بود. در جدول زیر می‌توانید اطلاعات مربوط به این طرح را مطالعه کنید:

متقاضیان طرح پیش فروش سایپا از ساعت ۱۳ روز 2 اسفند می‌توانند در وب‌سایت saipa.iranecar.com ثبت‌نام کنند. سپس، بعد از ثبت اطلاعات شخصی و دریافت کد کاربری و رمز عبوز می‌توانند خودروی موردنظرشان را انتخاب و پیش‌ثبت نام را تکمیل کنند.

علاوه بر این، متقاضیان باید یک حساب وکالتی داشته باشند و موجودی آن را حداقل به ۱۱۰ میلیون تومان برسانند. هرگونه واریزی به حساب شرکت سایپا یا پارس خودرو باید توسط خود شخص و از حساب خود او انجام شود. این مبلغ در مرحله پیش‌ثبت‌نام در حساب شخص باقی می‌ماند و شرکت از آن برداشت نمی‌کند.

متقاضیان حائز شرایط هم می‌توانند از ساعت ۹ صبح روز چهارشنبه مورخ 3 اسفند با مراجعه به وب‌سایت   saipa.iranecar.com برای ثبت‌نام و پرداخت یکباره وجه اقدام کنند. حساب وکالتی مذکور باید در یکی از بانک‌های تجارت، ملی، ملت، صادرات، اقتصاد نوین، رفاه، پارسیان، پاسارگاد و قرض‌الحسنه مهر ایران ایجاد شود.

اگر ظرفیت خودروهای ذکر شده یا مهلت ثبت‌نام به اتمام برسد و متقاضی ثبت‌نام و واریز وجه خود را انجام نداده باشد، پذیرش نخواهد شد.

شرایط پیش فروش سایپا + اسفند 1401

شرایط شرکت در جدیدترین پیش‌ فروش سایپا عبارت است از:

  • هر کد ملی فقط می‌تواند در پیش‌فروش یک خودرو شرکت کند.
  • حداقل سن متقاضیان ۱۸ سال است.
  • متقاضیان باید گواهینامه (حداقل پایه سوم) خود را ارائه کنند.
  • افرادی که پلاک فعال انتظامی دارند، نمی‌توانند در این طرح شرکت کنند.
  • متقاضی نمی‌تواند خودرو را به‌صورت وکالتی به شخص دیگری منتقل کند.
  • اگر متقاضی در دو سال گذشته، در شرکت‌های خودروساز ثبت‌نام کرده باشد و فاکتوری برای او صادر شده باشد، نمی‌تواند در این پیش‌فروش شرکت کند.
  • تمام اطلاعات بانکی باید به اسم متقاضی باشد.
  • شماره تلفن همراه باید متعلق به شخص متقاضی باشد.
  • هم کد پستی و هم کد نمایندگی باید متعلق به یک استان باشند.
  • مادرانی که دو فرزند (یا بیشتر) دارند، تا سه روز فرصت دارند که ثبت‌نام خود را تکمیل کنند.
  • حساب وکالتی و واریز بخشی از وجه خودرو برای متقاضیان طرح قانون حمایت از خانواده ضروری نخواهد بود.

توجه داشته باشید که در روش پیش‌فروش‌ یک‌ساله، قیمت خودروها غیرقطعی است. قیمت نهایی خودروها در زمان ارسال دعوت‌نامه مشخص می‌شود و بر أساس قیمت روز شرکت تعیین می‌گردد. پیش‌ثبت نام طرح قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت هم از ساعت ۱۳ روز ۳۰/۱۱/۱۴۰۱ شروع می‌شود و به مدت ۳ روز ادامه می‌یابد.

زمان ثبت‌ نام پیش فروش سایپا

خلاصه زمان‌بندی پیش‌ فروش سایپا را می‌توانید در جدول زیر مطالعه کنید:


ثبت نام سایپا – پیش فروش دهه فجر 1401 + سایت

شرایط پیش فروش محصولات سایپا برای دهه فجر 1401 اعلام شد. برای دریافت اطلاعات تکمیلی جزئیات ثبت نام سایپا دهه فجر 1401، پیشنهاد می‌کنیم تا انتهای این مقاله همراه سیگنال باشید. (در صورتی که سوال دارید، در بخش دیدگاه همین مطلب بنویسید.)

ساینا S دوگانه {قیمت: 114.2میلیون} و کوییک GX {قیمت: 112.6میلیون} و کوییک R اتوماتیک {قیمت: 148.6 میلیون} و کوییک آر GX {قیمت: 117.6میلیون} خودروهای این طرح پیش فروش هستند و مدت تحویل آن‌ها، حداکثر بهمن 1402 است.

برای نام نویسی این خودروها باید وارد سایت ثبت نام سایپا saipa.iranecar.com شوید. سپس، کد ملی و رمز عبور را وارد کنید و وارد پروفایل خود شوید.

داشتن حساب وکالتی و ذخیره آن در پروفایل saipa.iranecar.com از مهم‌ترین شرایط پیش فروش سایپا بهمن ۱۴۰۱ برای متقاضیان عادی است.

»»» برای ورود مستقیم به سایت یا سامانه سایپا saipa.iranecar کلیک کنید «««

جدیدترین طرح‌های فروش خودرو در صفحه اخبار اپلیکیشن سیگنال

مهلت ثبت نام پیش فروش سایپا بهمن 1401


متقاضیان محصولات سایپا با توجه به شرایط جدید که سایپا برای محصولات خود اعلام کرده است، می‌توانند از ساعت 9 صبح روز پنج‌شنبه 13 بهمن 1401، در صورتی که از حساب وکالتی و همچنین موجودی کافی به میزان مبلغ مشخص شده در بخشنامه برای خودروی درخواستی برخوردار هستند، اقدام به ثبت نام برای خودروهای سایپا کنند.

افراد واجد شرایط می‌توانند با مراجعه به وب سایت سایپا اقدام به ثبت نام نمایند. شایان ذکر است که با مراجعه به این وب سایت، پس از ثبت اطلاعات شخصی و گرفتن کد کاربری به همراه رمز عبور در این سایت ثبت نام شده‌اید و می‌توانید تا انتهای زمان تکمیل ظرفیت برای ثبت نام اقدام به انتخاب خودروی مورد نظر کنید.

لازم به ذکر است که تنها افرادی می‌توانند در این پیشنهاد ویژه سایپا ثبت نام کنند که تا ساعت 3 بعد از ظهر روز چهارشنبه، 12 بهمن 1401 تمامی فرایندهای گفته شده توسط سایپا را برای ثبت نام انجام داده باشند.

شرایط ثبت نام پیش فروش سایپا دهه فجر 1401


برای این که بتوانید در این طرح پیش فروش سایپا شرکت و ثبت نام کنید، نیاز است تا یک سری شرایط عمومی را حتماً داشته باشید. این شرایط عبارت‌اند از:

  • در هر ثبت نام، هر کد ملی فقط مجاز است تا برای یک خودرو ثبت نام کند؛ بنابراین شما با یک کد ملی نمی‌توانید اقدام به ثبت نام چند خودرو کنید.
  • حداقل میزان سن شما برای خرید خودرو 18 سال است .
  • شما برای ثبت نام حتماً بایستی گواهینامه خودرو پایه 3 داشته باشید.
  • افرادی که به نام خود دارای پلاک فعال باشند، نمی‌توانند در این طرح ثبت نام کنند.
  • امکان خرید انصرافی و انتقال خودروی خود به صورت وکالتی وجود ندارد.
  • فرد متقاضی در طول 4 سال گذشته نبایستی ثبت نام خودرو و یا فاکتوری برای خرید خودرو نزد شرکت‌های خودروساز داشته باشد.
  • شماره حساب، شماره شبا و همچنین شماره کارتی که مبلغ خرید خودرو قرار است تا در آن حساب باشد، بایستی به طور حتم به نام فرد متقاضی ثبت نام باشد. در صورتی که اطلاعات بانکی نادرست وارد شود(شماره شبا اشتباه) ، تمامی مسئولیت آن بر عهده فرد متقاضی ثبت‌نام‌کننده خواهد بود.
  • شماره سیم کارتی که وارد می‌شود، باید حتماً به نام خود شخص متقاضی ثبت‌نام‌کننده باشد.
  • لازم است بدانید که کد پستی وارد شده و همچنین کد نمایندگی که توسط مشتری انتخاب می‌شود، باید حتماً از یک استان باشد. شایان ذکر است که در صورت انتخاب نمایندگی اشتباه، امکان تغییر آن وجود ندارد و تمامی مسئولیت بر عهده خود فرد متقاضی است.

در صورتی که هر یک از محدودیت‌های ثبت نامی گفته شده در حین ثبت نام به صورت کامل و آن‌طور که باید انجام نشود، متقاضی امکان ثبت نام در این طرح را نخواهد داشت. برای ثبت نام کافی است تا به وب سایت گروه خودروسازی سایپا به آدرس https://saipa.iranecar.com/ مراجعه کنید

همچنین باید توجه داشت که پیش ثبت نام طرح قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت هم از ساعت 9 صبح روز یکشبه 16 بهمن 1401 آغاز شده و زمانی که متقاضیان برای ثبت نام دارند فقط 3 روز است. لازم به ذکر است که فرایند فروش از طریق حساب وکالتی متقاضیان این طرح (طرح قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت) را شامل نمی‌شود.

ورود به سایت ثبت نام سایپا با کد ملی و رمز عبور


برای ثبت نام پیش فروش سایپا ۱۴۰۱ بهمن فقط به سایت رسمی saipa.iranecar.com که متعلق به این گروه صنعتی است، وارد شوید. همچنین، تکمیل ثبت نام را در این سایت انجام بدهید.

نحوه ثبت نام سایپا فروش فوق العاده بهمن شامل 2 مرحله زیر است که هر دوی آن‌ها، نیاز به ورود به سایت سایپا با کد ملی را دارند:

زمان مورد نیاز: 2 روز

نحوه ثبت نام سایپا

  1. ذخیره حساب وکالتی در سایت سایپا – 12 بهمن

    تا پايان ساعت 15 روز چهارشنبه مورخ 1401/11/12، اطلاعات شماره حساب وکالتی خود را در پروفایل سایت این گروه صنعتی ذخیره می‌کنید.

  2. ثبت نام ماشین سایپا – 13 بهمن

    در روز بعد به تاریخ 13 بهمن (پنجشنبه) از ساعت 9 به بعد، وارد سایت این گروه صنعتی می‌شوید. سپس، کد ملی و رمز عبور را وارد کرده و صفحه خرید خودرو را از منوی بالا انتخاب می‌کنید.

»»»نکات افتتاح حساب وکالتی برای سایپا را در ادامه بخوانید«««

آیا حساب وکالتی سایپا برای متقاضیان عادی لازم است؟


»»» بله، لازمه‌ی ثبت نام سایپا برای فروش فوق العاده بهمن ماه
داشتن حساب وکالتی و ذخیره آن در پروفایل سایت سایپا تا پایان ساعت اداری روز چهارشنبه(12 بهمن 1401) است. «««

برای افتتاح حساب وکالتی سایپا فقط می‌توانید یکی از بانک‌های زیر را انتخاب کنید:

  1. ملی
  2. تجارت
  3. ملت
  4. صادرات
  5. رفاه
  6. اقتصاد نوین

چنانچه در یکی از 6 بانک گفته شده، شماره حساب ندارید؛ ابتدا افتتاح حساب (حضوری یا اینترنتی) کنید. سپس، آن حساب را وکالتی کنید.

جزئیات دقیق حساب وکالتی بانک ملی و تجارت


در بانک تجارت و ملی باید هم باید به صورت حضوری و هم آنلاین، به سايت‌های گفته شده (در بخش زیر) مراجعه کنید و تعريف حساب وکالتی را انجام بدهید.

بعد از تعریف حساب وکالتی باید نسبت به واریز وجه قیمت خودرو ساینا دوگانه و کوییک و کوییک R اتوماتیک تا پایان وقت اداری روز چهارشنبه (12 بهمن) اقدام کنید.

اگر حائز شرایط نام نویسی براساس محدودیت‌های اعلام شده هستید، می‌توانید در پیش فروش سایپا بهمن ماه نام نویسی کنید.

ثبت نام سایپا دی ۱۴۰۱ + جدول فروش فوق العاده یکساله ساینا و کوییک


ثبت نام سایپا فروش فوق العاده 4 بهمن ۱۴۰۱ از ساعت 14 همان روز برای متقاضیان عادی و مادران شروع می‌شود. مهلت نام نویسی طرح فوق تا 3 روز بعد از این تاریخ است.

جزئیات شرایط ثبت نام سایپا ۱۴۰۱ را در این مطلب از سایت سیگنال بخوانید. (در صورتی که سوال دارید، در بخش دیدگاه همین مطلب بنویسید.)

کوییک R پلاس اتوماتیک آپشنال {قیمت: 297.5 میلیون} و شاهین G {قیمت: 344.7 میلیون} خودروهای این طرح فروش فوق العاده هستند و مدت تحویل آن‌ها، حداکثر 90 روزه است.

برای نام نویسی این 2 خودرو باید وارد سایت ثبت نام سایپا saipa.iranecar.com شوید. سپس، کد ملی و رمز عبور را وارد کنید و وارد پروفایل خود شوید.

داشتن حساب وکالتی و ذخیره آن در پروفایل saipa.iranecar.com از مهم‌ترین شرایط فروش فوق العاده سایپا ۱۴۰۱ شاهین G و کوییک R پلاس اتوماتیک آپشنال متقاضیان عادی است.

»»» برای ورود مستقیم به سایت یا سامانه سایپا saipa.iranecar کلیک کنید «««

جدیدترین طرح‌های فروش خودرو در صفحه اخبار اپلیکیشن سیگنال

ثبت نام سایپا | فروش فوق العاده 4 بهمن ماه ۱۴۰۱


نام خودروقیمتزمان تحویل
کوییک R پلاس اتوماتیک آپشنال297,518,000 حداکثر 90 روزه
شاهین G344,747,000 حداکثر 90 روزه

**قیمت‌ها به تومان است و بخشنامه کامل فروش فوق العاده ۱۴۰۱ سایپا بهمن امروز را از اینجا بخوانید**

ثبت نام برای فروش فوق العاده سایپا بهمن ۱۴۰۱ از نوع اینترنتی است. با ورود به سایت ثبت نام سایپا (اگر واجد شرایط باشید) می‌توانید یکی از خودروهای شاهین G و کوییک R پلاس اتوماتیک آپشنال را سفارش بدهید.

شروع تاریخ ثبت نام: 4 بهمن – سه شنبه – امروز – ساعت 14 به بعد

مهلت ثبت نام سایپا: 3 روز بعد از تاریخ 4 بهمن

آدرس سایت سایپا: saipa.iranecar.com

شرایط فروش ویژه: حساب وکالتی + گواهینامه – سایر شرایط متقاضیان عادی در ادامه آمده. (شرایط سایپا مادران هم در مطلب دیگری آمده است.)

قبل از ثبت نام سایپا ۱۴۰۱ در بهمن ماه لازم است شرایط فروش ویژه آن را برای خریداران بررسی کنید:

  1. خریداران در یکی از بانک‌های ملی، ملت، تجارت، صادرات، رفاه و اقتصاد نوین، حساب وکالتی داشته باشند. (جدید)
  2. محدوديت كد ملی برای ثبت نام‌ها اعمال خواهد شد.
  3. حداقل سن متقاضیان خرید خودرو 18 سال و ملزم به ارائه گواهينامه رانندگی خودرو حداقل پایه سوم هستند.
  4. دارا بودن گواهینامه رانندگی برای شخص متقاضی الزامی است.
  5. متقاضی طی 48 ماه گذشته ثبت نام و صدور فاكتور خودرو نزد شركت‌های سايپا و ايران خودرو نداشته باشد.
  6. شماره کارت، شماره شبا و شماره تلفن همراه اعلام شده باید متعلق به شخص متقاضی باشد.
  7. متقاضیانی که دارای پلاک انتظامی فعال (نصب شده بر روی خودرو) به نام خود هستند، امکان ثبت نام ندارند.
بیشتر بخوانید
ثبت نام ایران خودرو

ثبت نام سایپا دی ۱۴۰۱ + جدول فروش فوق العاده یکساله ساینا و کوییک


نام خودروقیمتتاریخ تحویل
ساینا S دوگانه سوز114,250,000شهریور الی بهمن 1402
کوییک – مدل GX 112,650,000 شهریور الی بهمن 1402
کوییک R اتوماتیک 148,675,000 شهریور الی بهمن 1402
کوییک R – مدل GX 117,623,000 شهریور الی بهمن 1402

**قیمت‌ها به تومان است**

ساینا S دوگانه سوز و کوییک GX، کوییک R اتوماتیک و کوییک R مدل GX، خودروهای اعلام شده برای فروش فوق العاده سایپا ۱۴۰۱ دی ماه بودند و مهلت آن تمام شده است.

برای نام نویسی یکی از این 4 خودرو فقط باید به سامانه سایپا ( saipa.iranecar.com ) مراجعه می‌کردید.

فروش سایپا آذر ۱۴۰۱


کوییک، پراید وانت، شاهین G و نیسان دوگانه سوز آپشنال SV در لیست خودروهای سایپا آذر بودند.

در این میان، فقط ثبت نام کوییک بدون قرعه کشی آذر ۱۴۰۱ بود که سایت با مشکل روبرو شد.

1- ثبت نام کوییک بدون قرعه کشی سایپا امکانپذیر نیست!


منظور از سایت ثبت نام سایپا بدون قرعه کشی کوییک همان سایت saipa.iranecar.com است. در روز شنبه 12 آذر ماه اعلام شد که مهلت ثبت نام کوییک بدون قرعه کشی از امروز است.

ایا سایپا کوییک ثبت نام دارد؟ از ساعت 12 روز شنبه، امکان ثبت نام کوییک بدون قرعه کشی در سایپا آذر ۱۴۰۱ وجود داشت.

اختلال در سایت سایپا و ماجرای آن چیست؟

اختلال در سامانه سایپا (یا مشکل ip یا خطای ای پی ایران) موضوعی است که صدای بسیاری از متقاضیان خودروی کوییک را درآورده است. خبرگزاری‌های متعددی مانند تسنیم و آخرین خبر به آن اشاره کرده‌اند. نام‌گذاری‌های متعددی برای مشکل نام نویسی در سایپا به گوش می‌رسد. تمامی این کلمات، نشان‌دهنده از دسترس خارج شدن سایت saipa.iranecar.com در آغاز فروش فوری کوییک و کوییک R است.

فروش کوییک سایپا ملغی شد

در صورتی که می‌خواهید بدانید که شرایط فروش سایپا کوییک در آذرماه چه بوده است، بخشنامه‌ی زیر را دانلود کنید.

2- پیش فروش پراید وانت بدون قرعه کشی


پیش فروش پراید وانت سایپا از 12 آذر 1401 آغاز شده بود. متقاضیان پس از ثبت نام سایپا بدون قرعه کشی می‌توانستند در این طرح شرکت کنند.

نام خودروقیمتموعد تحویلرنگ
سایپا 151SE موتور M13 ۸۴۹,۳۵۵,۰۰۰ هفته چهارم ماه‌های فروردین، اردیبهشت و خرداد 1402 سفید

**قیمت‌ها به ریال هستند**

اگر شرایط شرکت در طرح فروش فوق العاده سایپا بدون قرعه کشی را نداشتید، می‌توانید شرایط خرید خودرو از بورس کالا را بررسی کنید. با توجه به قیمت‌های افزایشی خودروها، هر چه زودتر نسبت به کسب این اطلاعات اقدام کنید.

3- پیش فروش شاهین بدون قرعه کشی


شاهین G در طرح پیش فروش سایپا بدون قرعه کشی آذر 1401 قرار داشت. موعد تحویل این خودرو از هفته چهارم فروردین الی هفته چهارم خرداد 1402 در نظر گرفته شده است.

نام خودرو قیمتموعد تحویلرنگ
شاهین G ۱,۷۲۳,۷۳۵,۰۰۰ هفته چهارم ماه‌های فروردین، اردیبهشت و خرداد 1402 سفید

**قیمت‌ها به ریال هستند**

4- فروش فوق العاده شاهین G – آذر


شرایط طرح فروش فوق العاده شاهین در آذر 1401 این بود که بدون قرعه کشی به دست خریداران می‌رسد.

نام خودروقیمتموعد تحویلرنگ
شاهین G3,447,470,00090 روزهسفید

**قیمت‌ به ریال است**

معرفی سایت ثبت نام سایپا


در حال حاضر، سایت فروش اینترنتی محصولات سایپا، خودروهای خود را روانه بازار می‌کند. آدرس اینترنتی سایت ثبت نام سایپا saipa.iranecar.com است.

فروش خودرو در این سایت به 3 صورت زیر است:

  • پیش فروش
  • فروش فوری و فروش فوق العاده
  • پیش فروش اعتباری

این سایت به سامانه امتا (سامانه یکپارچه احراز هویت تجارت الکترونیک) متصل شده است. (یعنی بعد از وارد کردن کد ملی و کلمه عبور و کلیک بر روی گزینه تایید در سایت فروش سایپا، به سامانه امتا وصل می‌شوید.)

»»»در بخش زیر، جزئیات ثبت نام سامانه سایپا آمده است«««

نحوه ثبت نام سایپا


پیش فروش، فروش فوق العاده و پیش فروش اعتباری سایپا همان ثبت نام سایپا است. اگر شرایط ثبت نام را داشته باشید، شما می‌توانید یکی از این طرح‌ها (یعنی فروش فوری یا فوق العاده، پیش فروش و فروش اعتباری) را شرکت کنید.

برای ثبت نام در طرح پیش فروش یا فروش فوق العاده باید در سایت سایپا عضو شده و رمز عبور دریافت کرده باشید.

در بخش زیر، مراحل نحوه ثبت نام را به ترتیب بررسی کردیم:

  1. بعد از ورود به صفحه‌ی اول، از منوی بالا گزینه‌ی “ورود/ثبت نام” را انتخاب کنید.
  2. اگر قبلا در سایت سایپا عضو شدید و کد ملی و کلمه عبور را دریافت کردید؛ آن‌ها را بنویسید و روی گزینه “ورود” کلیک کنید. (در صورتی که رمز عبور خود را فراموش کردید، روی گزینه “بازیابی رمز عبور” کلیک کنید.)
  3. هم‌اکنون وارد سامانه امتا می‌شوید و مطابق با تصویر زیر نیاز است تا شماره تلفن همراه‌تان را وارد کنید. (شماره همراهی را که وارد می‌کنید، باید متعلق به مشتری باشد.) با کلیک بر روی گزینه “ادامه”، کد احراز هویت را از طریق پیامک دریافت می‌کنید.
  4. کد ملی، تاریخ تولد و کد احراز هویت ارسال شده را در کادر مربوطه به ترتیب وارد کنید. سپس، گزینه “ثبت و تایید” را بزنید. (اگر هنوز کد را مجددا دریافت نکردید، روی گزینه “ارسال مجدد کد” کلیک کنید.)
  5. اگر مرحله قبل را با موفقیت طی کرده باشید، با صفحه‌ی اجازه دسترسی روبرو خواهید شد. سپس، روی گزینه‌ی “اعطای مجوز ورود یکپارچه” کلیک کنید. (در صورتی که از ادامه ثبت نام در سایت سایپا منصرف شده‌اید، گزینه‌ی دیگر “عدم اعطای مجوز ورود یکپارچه” را انتخاب کنید.)
  6. در این بخش به صفحه تعیین رمز منتقل می‌شوید. رمز عبور را ابتدا در سمت راست بنویسید و سپس، دوباره همان رمز عبور ابتدایی را در سمت چپ بنویسید. گزینه تایید را بزنید تا برای دفعات بعدی، با کد ملی و رمز عبور بتوانید وارد سایت سایپا شوید.

سوالات متداول

سایت ثبت نام سایپا چیست؟

لینک ثبت نام سایپا و یا سایت آن به نشانی اینترنتی saipa.iranecar.com است. تمامی طرح‌های فروش ویژه سایپا را در همین سایت می‌توانید پیگیری کنید.

شرایط ثبت نام سایپا مرداد 1402 چیست؟

داشتن حساب وکالتی در یکی از بانک‌های ملی، ملت، تجارت، رفاه، صادرات و اقتصاد نوین یکی از شرایط اصلی ثبت نام پیش فروش سایپا است. سایر شرایط ثبت نام سایپا اسفند ۱۴۰۱ را در این مطلب بخوانید.

جدیدترین فروش فوق العاده سایپا 1402 چیست؟

آخرین و جدیدترین طرح فروش سایپا در مرداد 1402 است.

خطای ای پی ایران در ثبت نام سایپا چه بود؟

بعد از آغاز طرح فروش فوری سایپا برای دو خودروی کوییک و کوییک دو رنگ، متقاضیان با خطای ip در سایت سایپا روبرو بوده‌اند. اگر می‌خواهید بدانید که مشکل سایت سایپا برطرف شده است، اینجا را کلیک کنید.

برچسب‌ها
نظرات کاربران
  • سلام چرا سایپا لیست خودرو هارو نمیزاره الا ۳۰ ساعت گذشته از شروع ثبت نام

  • سلام من امروز ثبت نام کردم توی وضعیت نوشته //درخواست حواله به بانک ارسال شد ولی حواله گرفته نشده است// منظورش چیه واینکه این ثبت نام قرعه کشی که نبود ؟

  • میشه لطف کنید بگید نتایج منتخبین پیش فروش سایپا در ۲۲ دیماه کی اعلام میشود.
    ممنون

    • سلام اعلام شد. هر کس برنده شده باشه،بهش پیامک دادند. دو روز پیش به ما پیامک دادند

      • سلام من روز پنج شنبه 20ثبت نام کردم و ثبت نام هم تکمیل شد و تیک سبز خورد ولی تو پروفایل زده حواله از بانک ملت درخواست شده ولی تحویل گرفته نشده پول از حسابم هم کم شده باید چیکار کنم

    • من میخام طرح مادران رو ثبت نام کنم
      با وجود اینکه ثبت نام طرح عادی تموم شده
      هیچ گزینه خریدی باز نمیشه که ثبت نام کنم
      گفته بودن طرح مادران حساب وکالتی نمیخاد که

  • سلام من امروز پول واریز کردم حسابم ولی شرکت سایپا برداشت نکرده چیکار کنم میشه راهنمایی کنید

    • برداشت نمیکنن.فقط مسدود میشه که اگه یه وقت اسمت درومد خودشون بتونن برداشت کنن از حسابت

    • سلام.برای تکمیل ثبت نام کوییک می رم سایت صفحه تکمیل ثبت نام باز نمیشه.پولم از حسابم برداشتن ولی نمیتونم تکمیل ثبت نام کنم.مهلتش تموم شده یعنی؟

      • سلام دوستان ایا این قیمتی برای نیسان زامیاد نوشته شده واقعیه
        یعنی در زمان تحویل دیگه قرار نیست پول بیشتری پرداخت کنیم یا اینکه به قیمت بیشتری میفروشن…؟!

  • من در طرح جوانی جمعیت 12آذر کوئیک آر ثبت نام کردم زنگ زدم از پشتیبانی پرسیدم گفتن بدون قرعه کشی هست من احمقم طلاهامو باضرر فروختم و منتظر پیامک شدم بعد دیروز دیدم نتیجه طرح مادران زدن تو سایت سایپا و زدن قرعه کشی. خب چرا همون اول نمیگن قرعه کشی هست ک ما ضرر نکنیم حداقل جز افراد عادی اسم می‌نوشتم همون موقع هم واریز وجه میکردم نه اینکه الان یه ضرر واسه طلاهام کردم یه ضررم اینجا ک اسمم در نیومده

    • صبح روز ۱۲ بهمن حسابم را در فیروزه بانک ملی وکالتی کردم وتایید شد پول هم داخلش بود متاسفانه از ۹ صبح ۵ شنبه تا الان لینک چهارم داخل پروفایل یعنی تکمیل حساب وکالتی برای خرید خودرو برای من وخیلی ها که بانکشون ملی نمایش نمیده ونمیتونیم خرید کنیم توروخدا پیگیری کنید هیچکس پاسخگو نیست نه بانک نه سایپا

  • از صبحه که سایت مشکل داره ، بدون وی پی ان رفتم هی ارورر میده با ip ایران بیا. دیگه نمیدونم چیجوری باید با ای پی ایران بیام، سردرد شدم با این ضعف مدیریتی

    • امروز همین طور استIP شما خارج کشور نمایندگی زنگ زدم . سراسری است . لطفا شرکت سایپا اطلاع رسانی کند

  • لطفا اسامی مادران قرعه کشی سایپا در ثبت نامی تاریخ ۱۱ ابان رو اعلام کنید .ما مادران منتظریم

    • درپیش فروش شرکت کردم‌ ۲۷ دی پیام آمد حسابت وکالتی کنید کردم ودرتجارت پول ساینارازدم
      پول ازحسابم کسرنشده وخبری نیست
      پشتیبانی هم جواب نمیده
      چیکارکنیم

      • منم مشکل شما رو دارم و هنوز جواب قرعه کشی رو اعلام نکردن چرااااا
        چون گفتن ۳ روز بعد از تاریخ ثبت نام اعلام میکنن

      • سلام بنده ثبت نام کردم برای سایناsدوگانه تحویل یکساله میخواستم بدونم بدون قرعه کشیه یا قرعه کشی میکنن اگه در نیومده پولو بر دارم ممنون

  • اینها که فرید همه سرای است وقتی در بازار ازاد به قیمت دوتا سه برابر فروشی قرعه کشی بی معنی و سرکاری است پس لطفا کیفیت را بالا ببرید و مقداری هم گران بکنید و بروز و بدون کارگذاشتن مردم ماشین تحویل بدهید

    • لطفا فروش فوق العاده کوییک بزارید تو اذر ماه ایرانخودرو گذاشت ولی خبری از سایپا نسد فقطشاهین وکویک اوتمات هست متاسفانه

    • خواهشاطرح فروش کوییک وساینارو مشخص کنید

    • اگر کسی یه نیسان مدل۱۳۷۰ به نامش باشه و در واقع پلاک فعال نیسان به نامش باشه، میتونه یه وانت ۱۵۱ که دارای محدودیت (نداشتن پلاک فعال) است, ثبت نام کنه؟ چونکه نیسان اخه سواری نیست و باربری است

      • سلام سایت سایپا از دسترس خارج شده خخخخخخخ

    • سلام من برا ساینا ثبت نام کردم وشماره شبای ملی رو دادم الان پیام اومده که برو بانک وکالت بده.رفتم میگن اصلا مربوط به بانک ملی نیست .من موندم چکارکنم .حسابم روهم پرکردن. چجوری باید وکالت بدم؟

      • سلام چقدر طول می‌کشه از زمان ثبت نام،که حواله وجه حساب وکالتی ازطرف بانک به سایپا ارسال بشه وارسال پیامک کدپذیرش چند روز زمان میبره؟

  • با سلام. ببخشید ماشین کوئیک پلاس با گیربکش اتوماتیک که قیمت درج شده در سایت 139 ملیون تومان است را بخوام ثبت نام کنم. موقع تحویل دوباره باید مبلغی واریز کنم؟
    ممنون از راهنماییتون

    • واسه اینکه این قیمت تمام شده یا قطعی نیس این مبلغ علل الحساب دریافت میشه الباقی ب قیمت روز باید شما واریز کنید

      • بجای بلوکه کردن پولهای مردم گزینه ۴۸ماه خرید ماشین را برای ثبت نام را بردارید تا هر نفر با یک کد ملی حداقل یکبار بتواند از خرید ماشین کارخانه ای استفاده کند

  • خدمات پس از فروش و کارت طلایی شرکت سایپا قابل اعتماد نیست و خیلیکارشکنی میکنن

      • خدایی شاهین نسبت ب ماشینای دیگ مفت هستش خداکنه فقط قیمت رو بالا نبرن الان کوییک 250 شاهین 344 واقعا قیمتش خیلی خوبه