پیش بینی بورس هفته / بازگشت سرمایه به بازار سهام

پیش بینی بورس هفته / بازگشت سرمایه به بازار سهام
خلاصه اخبار

اکوایران: ورود سرمایه سیگنال مثبت مهمی برای بازار است تا موتور محرکی برای تداوم رشد بازار در روزهای آتی باشد.

به گزارش اکوایران، در هفته اول معاملاتی اردیبهشت ماه روند تغییرات شاخص‌های بازار سهام صعودی بود. در ابتدای هفته اخیر شاخص کل بورس تهران 77 هزار و 643 واحد صعود کرد و 770 میلیارد تومان پول حقیقی به بازار وارد شد. روز یکشنبه شاخص 27 هزار واحد پیشروی کرد و ورود سرمایه به رقم 261 میلیارد تومان رسید. روز دوشنبه نیز شاخص 3 هزار و 922 واحد بالا آمد و 42 میلیارد تومان پول حقیقی وارد بازار شد.

روز سه‌شنبه شاخص 13 هزار و 421 واحد ریزش کرد و ورود سرمایه ادامه داشت که رقم آن 53 میلیارد تومان بود.

روز چهار‌شنبه شاخص کل هزار و 71 واحد رشد کرد و شاخص هم وزن 4 هزار و 650 واحد بالا آمد. همچنین 136 میلیارد تومان پول حقیقی به بورس وارد شد. 

بدین ترتیب، در پایان معاملات چهارشنبه، شاخص کل 96 هزار و 234 واحد بالا‌تر از هفته پیش ایستاد تا بازدهی هفته شاخص بورس مثبت 4.3 درصد شود. شاخص هم وزن نیز در پایان هفته نسبت به هفته پیشین 40 هزار و 90 واحد بالا‌تر ایستاد و بازدهی مثبت 5.5 درصدی را ثبت کرد.

در مجموع کل هفته هزار و 262 میلیارد تومان پول حقیقی به بورس وارد شد و میانگین روزانه ورود پول حقیقی 252 میلیارد تومان بود. 

روند تغییرات ارزش معاملات خرد سهام در مجموع نزولی بود، میانگین ارزش معاملات خرد بورس در هفته اخیر 5 هزار و 690 میلیارد تومان بود که نسبت به رقم 3 هزار و 349 میلیاردی هفته پیشین، افزایش 70 درصدی داشته است. 

بدین ترتیب پس از فروکش کردن تنش نظامی میان ایران و اسرائیل و برداشته شدن محدودیت نوسان قیمت سهام، هم ارزش معاملات رشد کرد و هم شاخص‌ها روند صعودی گرفتند. 

ورود سرمایه سیگنال مثبت مهمی برای بازار است تا موتور محرکی برای تداوم رشد بازار در روزهای آتی باشد. در این میان تحلیلگران تکنیکی معتقدند شاخص به سقف کانال صعودی رسیده و برای رشد بیشتر به یک محرک جدی نیاز دارد. این محرک می‌تواند معافیت مالیاتی عایدی سرمایه است که با مخالفت شورای نگهبان با مجلس محقق شده است. بنابراین انتظار می‌رود در روزهای آتی روند بازار صعودی باشد.

030205

 

مرجع: اکو ایران

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *