پیش‌بینی بورس فردا 18 اردیبهشت 1403 / سالروز «بی‌اعتمادی» به بازار سهام

پیش‌بینی بورس فردا 18 اردیبهشت 1403 / سالروز «بی‌اعتمادی» به بازار سهام
خلاصه اخبار

اکوایران: شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در سالروز 17 اردیبهشت ماه 1402 و با خاطره ریزش سنگین در این روز بیش از 20 هزار واحد دیگر افت کرد تا اهالی بازار سرمایه این روز را در تقویم معاملاتی خود ثبت و به یادگار داشته باشند و از آن به عنوان روز «بی‌اعتمادی» در بازار یاد کنند.

به گزارش اکوایران، در جریان معاملات روز جاری در بازار اوراق بهادار تهران ارزش معاملات کمتر از 4 هزار میلیارد تومان رقم خورد و ارزش بازار نیز کانال 7800 همتی را از دست داد ودر محدوده 7734 هزار میلیارد تومان ایستاد. تا افت 20 هزار واحدی شاخص کل به رقم 2 میلیون و 239 هزار واحدی رسیده باشد و این محدوده 2.2 میلیون واحدی همچنان نیروی کششی خود را داشته باشد.

امروز خودرویی‌ها از بازار ارزش معاملات جا ماندن و ارزش معاملات گروه فلزات اساسی در رتبه اول ایستاد ارزش معاملاتی این گروه حوالی 249 میلیارد تومان بود و گروه خودرویی نیز در رتبه دوم و با ارزش معاملاتی 247 میلیارد تومان و با فاصله کمی از فلزات اساسی در جایگاه دوم ایستاد . اما همچنان انبوه سازان مورد استقبال خریداران قرار می‌گیرد و این گروه با ارزش معاملاتی 131 میلیارد تومانی رتبه سوم برترین گروه ها از نظر ارزش معاملاتی را به خود گرفتند.

نقشه بازار امروز نشان داد که انبوه سازی ، تعدادی از نمادهای گروه دارویی و تک نمادهایی در گروه‌های مختلف تنها نمادهای مورد توجه خریداران بودند و باقی گروه‌ها و نمادها منفی بودن را به رسم این یک ساله ترجیح دادند.

در این چند روز شرکت‌ها در حال انتشار گزارش‌های سالانه خود در سامانه کدال هستند و شرکت‌های دارویی نیز همچون سایر نمادهای با انتشار گزارش‌های خود سهامداران خود را از وضعیت شرکت مطلع می‌کنند. اما محمدامین قبادی، دبیر انجمن داروسازان تهران، اعلام کرده که کمبود دارو یک بحث سلسله‌وار است که ما را به این نقطه رسانده است. مدتی است که سندیکا‌های تولید دارو هشدار می‌دهند که ذخیره خیلی از دارو‌های ما به زیر سه ماه می‌رسد. عمده این مشکل به مساله طرح دارویاری و تخصیص ارزی است که باید به شرکت دارویی انجام شود.

اما در راستای سند فولاد سبز محمدیاسر طیب نیا از تدوین سند راهبردی 5 ساله تولید فولاد سبز در شرکت فولاد مبارکه خبر داد و به صدا و سیما گفت: طبق این سند، طرح های تحقیقاتی همه فرآیندهای منجر به تولید فولاد سبز و بدون کربن وآلایندگی آغاز شده و قرار است تغییراتی در فرآیندهای مختلف تولید از جمله فرایند احیا سنگ آهن و حذف کربن و جایگزینی سوخت های فسیلی با انرژی های تجدید پذیر اجرا شود.

اما ایران خودرویی ها اعلام کرده اند که برنامه این شرکت برای صادرات دو محصول به روسیه همراه با حفظ حاشیه سود که از سال پیش آغاز شده است برای سال جاری نیز ادامه دار خواهد بود برنامه هایی را در دستور کار خود دارد.

رافائل گروسی نیز ظهر امروز در راس هیاتی برای حضور در کنفرانس بین المللی هسته ای و مذاکرات با مقامات عالی هسته ای و سیاسی وارد تهران شد.

محمد اسلامی، رییس سازمان انرژی اتمی ایران نیز عنوان داشته است که خوشبختانه امروز و در نخستین روز از برگزاری این کنفرانس بین‌المللی شاهد استقبال بسیار خوب شرکت کنندگان داخلی و خارجی هستیم و مقالات وزینی در میزگردها و پنل‌های تخصصی ارائه شده است.

بررسی تکنیکالی شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران

تکرار این موضوع که از منظر تکنیکالی شاخص کل به محدوده سقف کانال و واگرایی در سقف اندیکاتور RSI واکنش منفی نشان داد و بازار منفی شد برای این چند روز اخیر بسیار تکراری است و بازار این موضوع را درک کرد.اما باید دید که این میزان افت چقدر ادامه دار خواهد بود.

به سنت دیرینه بازار سرمایه نیمه‌های اردیبهشت ماه بازار کمی اصلاح دارد و این موضوع ناشی از عوامل مختلف تقویمی است که از بودجه و تصویب آن در مجلس گرفته تا رشدهای پایان سال و احتمال سیو سودهای تکنیکالی و …. هر سال مواردی نیز به آن اضافه می شود و بازار در این بازه زمانی افت را به خود می‌بیند و باید گفت تنها تفاوت افت در سال های مختلف شدت آن به واسطه اخبار واصله است.

اما به هر حال شاخص کل در مسیر نزولی که قرار گرفته است (بهتر است بگویم در مسیر اصلاحی کوتاه مدتی) قرار گرفته است اولین حمایت پیش روی خود را حمایت میانگین 55 روزه می‌بیند.

نحوه برخورد کندل‌ها با این سطح حمایتی می‌تواند مسیر بازار را نشان دهند که آیا اهالی بازار پایان اصلاح را برای بازار درنظر دارند و یا بازهم این سطح از دست خواهد رفت؟ در صورتیکه این اتفاق رخ دهد بازار برای روزهای طولانی دیگری رخ منفی را خواهد داشت.

کل

 

 

 

مرجع: اکو ایران

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *