متخلفان 17 اردیبهشت شناسایی شدند

متخلفان 17 اردیبهشت شناسایی شدند
خلاصه اخبار

اردیبهشت، سالروز یکی از تلخ‌ترین روزهای تاریخ بورس ایران فرا رسید. روزی که …

سقوط بورس و ردپای متخلفان

۱۷ اردیبهشت، سالروز یکی از تلخ‌ترین روزهای تاریخ بورس ایران فرا رسید. روزی که شاخص کل با سقوطی بی‌سابقه که اعتماد سهامداران را خدشه‌دار کرد. اما در این میان، زمزمه‌هایی از سوءاستفاده از اطلاعات نهانی در این ریزش سنگین به گوش می‌رسید. گویی عده‌ای با اتکای به اطلاعات نهانی، از این فاجعه سودجویی کرده بودند.

سازمان بورس در پیگرد متخلفان

معاون سازمان بورس و اوراق بهادار، در نشستی خبری به این موضوع اشاره کرد و از شناسایی لیست مشکوکین خبر داد. رضا عیوضلو با بیان اینکه تخلف این افراد هنوز به اثبات نرسیده، اما بررسی‌ها در حال انجام است، گفت: “به لیست مشکوک از افراد با اطلاعات نهانی رسیده‌ایم و بالغ بر 2400 شخص حقیقی و حقوقی شناسایی شده‌اند. پس از اعمال فیلترهای مختلف، این تعداد به 500 نفر و در نهایت به 40 نفر رسید که ظن استفاده از اطلاعات نهانی در مورد آنها وجود دارد.”

ارسال اطلاعات به مراجع قضایی

عیوضلو در ادامه افزود: “اطلاعات این 40 کد به مراجع قضایی ارسال شده و منتظر رسیدگی و برخورد قانونی با متخلفان هستیم.”

بازاری تشنه اعتماد

بازار سرمایه ایران در سال‌های اخیر با چالش‌های متعددی روبرو بوده است. یکی از این چالش‌ها، بحث سوءاستفاده از اطلاعات نهانی است که اعتماد سهامداران را به شدت خدشه‌دار کرده است. برخورد قاطع با متخلفان و شفاف‌سازی در این زمینه، گامی ضروری برای احیای اعتماد به بازار و بازگشت رونق به آن خواهد بود.

هفدهم اردیبهشت، روزی برای عبرت

سقوط ۱۷ اردیبهشت، نه تنها ضررهای مالی سنگینی به سهامداران تحمیل کرد، بلکه زخمی عمیق بر پیکره اعتماد به بازار سرمایه زد. این روز تلخ، باید به عنوان درسی بزرگ برای همه دست‌اندرکاران این بازار تلقی شود تا با اتخاذ تدابیر لازم، از تکرار چنین فاجعه‌ای جلوگیری کنند.

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *