خبر مهم سازمان بورس درباره سهامداران مشکوک بازار سرمایه+جزئیات

خبر مهم سازمان بورس درباره سهامداران مشکوک بازار سرمایه+جزئیات
خلاصه اخبار

اقتصادنیوز: معاون سازمان بورس و اوراق بهادار اعلام کرد: در زمینه سقوط شاخص بورس، به لیست مشکوک از افراد با اطلاعات نهانی رسیده‌ایم و این اطلاعات به دادسرا ارسال شده، اما تخلف آنها هنوز ثابت شده نیست.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، سال گذشته 17 اردیبشهت بازار سرمایه سقوط کرد و شاخص کل بورس با بیش از 90 هزار واحد نزول، به کانال دو میلیون و 400 هزار واحد ریزش کرد.

در این میان، مباحثی مبنی بر اینکه این ریزش پشت پرده ای داشته و افزادی با اطلاعات نهانی خرید و فروش کرده اند، مطرح شد که این موضوع در سازمان بورس پیگیری شد.

در این زمینه امروز (17 اردیبهشت 1403) رضا عیوضلو در نشستی خبری این رخدادها را بررسی و اعلام کرد: به لیست مشکوک افراد با اطلاعات نهانی رسیده‌ایم اما تخلف آنها هنوز ثابت شده نیست.

وی افزود: لیست افرادی که بیشترین فروش را داشته بررسی و بالغ بر 2400 شخص حقیقی و حقوقی شناسایی شدند. بعد از فیلترهای مختلف به لیست 500 نفره رسیدیم و با بررسی الگوی معاملاتی اشخاصی که بیشترین فروش را داشتند به لیست 40 نفره دست یافتیم که مشکوک به استفاده از اطلاعات نهانی بودند و در پایان اطلاعات این 40 کد به دادسرا ارسال شد.

خبر مرتبط
نرخ ریزش سهام در بورس افزایش یافت+ اینفوگرافیک
نرخ ریزش سهام در بورس افزایش یافت+ اینفوگرافیک

اقتصادنیوز: امروز نرخ نزول شاخص‌های بورس تهران بیش از روزهای پیشین بود.

معاون سازمان بورس اظهار کرد: ما به لیست مشکوک از افراد با اطلاعات نهانی رسیدیم اما تخلف آنها قطعی نیست. در همکاری با مراجع قضایی به دنبال رسیدگی برای این موضوع هستیم.

مرجع: اقتصاد نیوز

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات کاربران
  • با افراد حقیقی و حقوقی که رانت اطلاعاتی داشتند و باعث سقوط بورس در پارسال و ضرر به سهامداران خرد شدند به شدت باید برخورد شود و محاکمه و جریمه سنگین شوند، واقعا ظلم است که چند فرد حقیقی و حقوقی زودتر از آمدن خبری در کدال با روابطی که دارند زودتر از خبرهای مثبت و منفی شرکتها مطلع می شوند! با مدیران این شرکتها هم باید برخورد شود