ثبت نام یارانه 1403 در my.gov.ir – جدید و معیشتی جاماندگان

ثبت نام یارانه 1403 در my.gov.ir – جدید و معیشتی جاماندگان

برای ثبت نام یارانه نقدی و معیشتی می‌توانید یکی از دو روش حضوری و آنلاین را انتخاب کنید. در روش حضوری ثبت نام یارانه جدید لازم است به دفاتر پلیس +10 مراجعه کنید. در روش غیر حضوری، ابتدا کد دستوری #کد ملی*43857*4* را از طریق شماره تلفن همراه خود بگیرید تا از آخرین وضعیت خود مطلع شوید. بعد از این، به سایت ثبت نام یارانه جدید 1403 (www.my.gov.ir) مراجعه کنید. اگر پیام تایید واریزی یارانه را دریافت کردید، نیاز به انجام کاری نیست.

مهمترین اخبار را با اپلیکیشن سیگنال رصد کنید

در صورتی که هنوز یارانه نقدی برای شما واریز نمی‌شود، برای اعتراض به سایت https://hemayat.mcls.gov.ir/ مراجعه کنید.

تا اینجا سعی کردیم به تمامی سوالات شما در ارتباط با ثبت نام جاماندگان یارانه پاسخ بدهیم. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد نحوه ثبت نام یارانه زوج‌های جوان و فرزندان تازه متولد شده و تاریخ شروع آن همراه ما باشید.

نحوه ثبت نام یارانه جدید ۱۴۰3


افرادی که متقاضی ثبت نام یارانه جدید هستند، ممکن است در دسته جاماندگان قرار بگیرند. همچنین، برخی از زوجین برای ثبت یارانه فرزندان تازه متولد شده، خواهان آشنایی با طریقه‌ی آن باشند. اگر در یکی از دو دسته‌ی گفته شده قرار دارید، باید سایت یارانه آشنایی داشته باشید.

برای ثبت نام یارانه نقدی و معیشتی جدید به کدام سامانه مراجعه کنم؟


هر کدام از سایت‌های یارانه برای ثبت درخواست یک دسته‌‎ی خاصی از مشمولان در نظر گرفته شده است. برای مثال، جاماندگان یارانه باید به سایت my gov ir مراجعه کنند. در صورتی که به دلیل یارانه نقدی نوزادان و زوج های جوان می‌خواهید درخواست ثبت‌نام یارانه جدید بدهید، به سایت www.refahi.ir یارانه مراجعه کنید.

جزئیات دقیق و کامل روند ثبت نام در هر سایت یارانه نقدی را بخش زیر آمده است:

سامانه ثبت نام یارانه جدید 1401

www.my.gov.ir ثبت درخواست یارانه

پیش از ثبت نام یارانه نقدی و معیشتی (چه برای جامانده ها و چه برای فرزندان جدید) ابتدا به آدرس اینترنتی ثبت نام یارانه – https:\my.gov.ir مراجعه کنید تا ببینید که در لیست دریافت‎ کنندگان قرار دارید یا خیر.

1- بعد از ورود به my gov ir سایت یارانه معیشتی با صفحه‌ی زیر روبرو می‌شوید.

سایت ثبت نام یارانه

2- روی گزینه “مشاهده وضعیت مشمول بودن دریافت یارانه و درخواست” می‎شوید.

3- اگر تا به حال، در یکی از دو دسته‌ی زوج های جوان یا مجردها قرار داشتید و یارانه معیشتی دریافت می‌کردید، این پیغام را می‌بینید:

  • هموطن گرامی , شما در حال حاضر در فهرست مشمولین دریافت یارانه قرار دارید، لذا نیازی به ثبت‌نام مجدد شما نمی‌باشد.
my gov ir سایت یارانه معیشتی

تذکر: چنانچه شما به دهک اعلام شده خانوار خود توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در سال 1403 معترض می باشید به آدرس اینترنتی hemayat.mcls.gov.ir وزارتخانه مذکور مراجعه نمایید.

اگر جزو افرادی هستید که مشمول واریز یارانه نیستید، لازم است در سایت hemayat.mcls.gov.ir برای درخواست جاماندگان یارانه ها اعتراض کنید.

در ادامه به بررسی هر چه دقیق‌تر و کامل‌تر این سامانه خواهیم پرداخت.

hemayat.mcls.gov.ir | اعتـــراض یـــارانــــه – وزارت تعاون

سامانه حمایت معیشتی به آدرس اینترنتی hemayat.mcls.gov.ir برای اعتراض به ثبت نام یارانه جاماندگان 1403 از سوی دولت اعلام شده است.

از شرایط مراجعه به این سایت حمایت معیشتی لازم است موارد زیر را رعایت کنید:

  • افرادی که سرپرست خانوار هستند، می‌توانند شماره تلفن و کد ملی خود را وارد کنند.
سایت اعتراض به یارانه جدید

در صورتی که تمایل به تغییر سرپرست خانوار دارید و بعد می‌خواهید وارد سامانه حمایت یارانه شوید؛ ابتدا به پلیس +10 مراجعه کرده و دستورالعمل‌های اعلامی را از آن‌ دریافت کنید.

hadafmandi.ir سازمان هدفمندی یارانه ها ثبت نام

سایت سازمان هدفمندی یارانه ها به نشانی اینترنتی www.hadafmandi.ir است. به نظر می‌رسد که این سامانه به تازگی راه اندازی شده و برای اطلاع از شرایط اعطای خدمات متعدد زیر می‌توان به آن مراجعه کرد:

1- ثبت نام یارانه نقدی نوزادان تازه متولد شده

طبق تصویر زیر، سایت ثبت درخواست یارانه نوزاد www.refahi.ir است. مراحل ثبت نام به صورت زیر است:

(تمامی این روند توسط سازمان ثبت احوال كشور به مقصد وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعی بررسی و در نهایت به سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها اعلام خواهد شد.)

  1. ارسال تمامی اطلاعات هويتی نوزادان (در هر ماه)
  2. انجام بررسی‌های قانونی (تاييد دريافت يارانه نقدی نوزاد)
  3. اعلام رسمی نوزادان تاييد شده (در هر ماه)
  4. درج كدملی و ساير مشخصات هويتي نوزادانِ تأييد شده در سامانه رفاهی (www.refahi.ir)

2- درخواست يارانه زوج های جوان و جدید

بخشی از مراحل ثبت نام یارانه زوج های جوان ۱۴۰۱ به صورت حضوری و بخشی دیگر از آن به صورت آنلاین است. توضیحات جامع‌تر نحوه ثبت‌نام یارنه معیشتی زوج‌های جدید در بخش زیر آمده است:

  1. آماده سازی مستندات لازم و مدارک هويتی مورد نياز (اصل شناسنامه و كارت ملی زوجين و اصل سند ازدواج)
  2. مراجعه به مركز پليس +10
  3. ارائه مدارک مورد نياز
  4. جداسازی و درج مشخصات متقاضی در خانوار جديد توسط مركز پليس +10
  5. مراجعه متقاضی (به عنوان سرپرست جديد خانوار) به شعبه بانک عامل جهت افتتاح و درج شماره حساب بانكی در سامانه رفاهی از طريق service.refahi.ir

3- ثبت نام یارانه بازماندگان

ثبت نام یارانه برای بازماندگان بعد از فوت سرپرست، یکی از همان موارد است که در اینجا به آن پرداختیم:

  1. آماده سازی اصل شناسنامه و كارت ملی و اصل گواهی فوت
  2. مراجعه به مركز پليس +10
  3. ارائه مستندات و مدارك مورد نياز
  4. جداسازی و درج مشخصات متقاضی در خانوار جديد توسط مركز پليس +10
  5. مراجعه متقاضی (به عنوان سرپرست جديد خانوار) به شعبه بانك عامل برای افتتاح و درج شماره حساب بانكی در سامانه رفاهی از طريق service.refahi.ir
برای مشاهده جدیدترین تحلیل‌ها، اخبار و مقالات اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.

فرم ثبت نام یارانه جدید چیست؟


بعد از ورود به سامانه رفاهی (به آدرس اینترنتی service.refahi.ir) با فرم ثبت درخواست یارانه جدید روبرو می‌شوید. این فرم برای شماره حساب و اطلاعات یارانه پرداختی به صورت زیر است:

تاریخ شروع ثبت نام یارانه جدید


زمان و تاریخ شروع ثبت نام یارانه 1403،هنوز اعلام نشده است.

به محض اعلام زمان ثبت نام جدید، آن را به شما اعلام خواهیم کرد.

سوالات متداول


ثبت نام یارانه مجردها چگونه انجام می‌شود؟

پیش نیاز ثبت نام یارانه مجردها، مراجعه به www.my.gov.ir است. اگر به این سامانه مراجعه کرده و مشاهده کردید که در لیست دریافتی یارانه نقدی و معیشتی قرار ندارید، اعتراض خود را در hemayat.mcls.gov.ir ثبت کنید.

کد دستوری ثبت نام جاماندگان یارانه چیست؟

#کد ملی*43857*4* همان کد دستوری برای ثبت درخواست جاماندگان برای واریز یارانه نقدی است.

ثبت نام یارانه زوج های جوان چگونه است؟

روند ثبت نام یارانه زوج های جدید هم ابتدا به صورت حضوری (با مراجعه به پلیس+10) و سپس، درج اطلاعات حساب بانکی به صورت آنلاین در service.refahi.ir است.

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات کاربران
  • سلام اقای وزیر محترم تعاون ورفاه بنده بعنوان یک ایرانی ویک پدر بزرگ خواهشمندم در خصوص یارانه نوزادان زیر ۵سال دقیق اجرا کنید الان نوه من که باید این کمک را دربافت کنه متاسفانه نیست اخه شما از کجا وچگونه اطلالات این کودکان را میگیرید که اسم بجه نیست یا شما از شانس ادمها استفاده میکنید یا ….اخه این بجه اگر شانس نداشت که پدرش فوت نمکرد بله اقای وزیر خانواده هایی دارن ۱میلیون کودک را مگیرن که در نازو نعمتند ولی بچه ما کم شانس از دلشتن پدر محروم شد از این کمک دولت هم محروم

  • من یه کسبه بازار در صنف فروشندگان پوشاک هستم ،قبلا متأسفانه چون یبار برای خرید اجناس پوشاک سفر خارجی رفتم یارانه ام چند ساله قطع شده ،ولی الان با چهار فرزند ویک نوزاد توراهی واقعا به مشکل خوردم برای مخارج زندگی ،اوضاع بازار خیلی خرابه متأسفانه تمام چک هام برگشت خورده حساب هام مسدود شده ،لطفا بازنگری کنید 🙏

  • سلام . بنده در سال ۹۲ همسرم با توجه به اینکه درخواست مهریه کرده بودند یارانه من و دو فرزندان را به از طرف دادگستری به نفع خودش گرفت. در سال ۹۷ یا ۹۸ دادگاه مهریه را سالانه یک سکه تعیین کرده است، اکنون یارانه فرزندان را خانمم میکیرد و یارانه من اصلا قطع شده و دیگر خانمم هم نمیگیرد ، سوال من این است که من میتوانم دوباره ثبت نام کنم که یارانه ام وصل شود یا خیر؟ ممنون

  • سلام کارگر نمایشگاه ماشین هستم یارانه ام ازهمان سال اول قطع شده بخاطر پلاکهایی که صاحب مغازه بنام من گرفته وتابحال هیچ اقدامی صورت نگرفته باید چه کنم لطفا راهنمایی بفرمایید سپاسگزارم

  • من کار پرداز شرکت هستم مبا لغی زیاد ی به حسابم واریز می شود که برای پرداخت بیمه و خرجهای دیگر شرکت هزینه می کنم در صورتی که خقوقم حد پاین اداره کار می باشد ویارانه ام قطع شده چکار باید بکنم

  • سلام بنده بازنشسته هواپیمایی جمهوری سلامی هستم ، در زمان شاغلی گفتند چون سفر خارج ازکشور داشتم یارانه بنده قطع شد بدون توجه به اینکه اقتضای شغلی بنده اون سفرها بوده، الان با ۴سرعایله وحقوق بازنشستگی و مستاجری تقاضای برقراری مجدد و برخورداری از مزایای آنرا دارم. لطفا راهنمایی بفرمایید

  • من از جاماندگان یارانه هستم و تنها زندگی میکنم ایا برای ثبت نام باید به پلیس+۱۰ ماجعه کنم؟

  • سلام من مادری هستم ۴۰ساله به همراه فرزند پسر که ۱۰ سال دارد زندگی میکنم و چند سالی میشه که حساب همسرم مسدود شده و ما یارانه دریافت نمی‌کنیم، آیا من میتونم برای خودم و پسرم درخواست یارانه کنیم جدا از همسرم؟

  • مجرد هستم و 40 سال . میخوام یارانه از خانواده جدا کنم راهنمایی می فرمایید

      • با عرض سلام و خسته نباشید.من تازه متاهل شدم و یارانه خودم رو از خانوادم جدا کردم.اون برگه ای که پلیس+10بهم داده که برم شماره حسابم رو به بانک معرفی کنم رو گم کردم بعد رفتم ازشون سوال کردم ک مجدد بهم برگه بدید گفتن ک نمیشه دیگه.میشه راهنماییم کنید ک چطوری دوباره اون برگه رو میتونم بگیرم؟ممنون میشم🙏🙏🙏

  • درود بر عزیزان
    چرا امکان نامنویسی معیشتی وجود ندارن اعداد فارسی میشود و بسته مانده .

  • من بازنشست عادیی هستم ومرا دردهک دهم قرارداده اندبخدا نه سرمایه دارم ونه کارخانه داراین عادلانه نیست

    • سلام من صاحب یه بچه ۴ ساله هستم شناسنامه بچه دیر گرفتم الان یارانه براش نمیاد چکار باید کنم