ثبت نام در کارگزاری صبا تامین

ثبت نام در کارگزاری صبا تامین

ثبت نام در کارگزاری یکی از مراحل اولیه و با اهمیت ورود به دنیای بورس است. سرمایه گذاران پس از انتخاب کارگزاری مناسب و ثبت نام در آن، می‌توانند فعالیت خود را در بازارهای مالی آغاز کنند. یکی از کارگزاری‌های معتبر و مناسب، کارگزاری صبا تامین است. در نتیجه می‌توانید فعالیت خود را در بازار بورس با ثبت نام آنلاین در این کارگزاری آغاز کنید. اما سوالی که پیش می‌آید این است که آیا امکان ثبت نام در کارگزاری به صورت غیرحضوری یا آنلاین وجود دارد؟ برای پاسخ به این سوال، تا انتهای این مقاله با آموزش ثبت نام آنلاین در کارگزاری صبا تامین با ما همراه باشید.

پیش نیازهای ثبت نام در کارگزاری صبا تامین

پیش از شروع ثبت نام در کارگزاری مورد نظر، باید مراحل زیر را انجام داده باشید:

  1. باید حتما در سامانه سجام ثبت نام و احراز هویت کرده باشید.
  2. برای ثبت نام در کارگزاری صبا تامین، باید از یک شماره تلفن در دسترس و ترجیحا به نام خودتان استفاده کنید.
  3. در فرآیند ثبت نام کارگزاری بورس از شما خواسته می‌شود که تصویر پشت و روی کارت ملی خودتان، صفحه اول شناسنامه و صفحه توضیحات شناسنامه را بارگذاری کرده و آپلود نمایید. سعی کنید این سه مورد ذکر شده را پیش از شروع ثبت نام در کارگزاری انجام داده و تکمیل کرده باشید. با این کار امکان ایجاد خطا و دردسرهای پیش بینی نشده را تا حد قابل توجهی کاهش خواهید داد.

مراحل ثبت نام در کارگزاری صبا تامین

گام اول ثبت نام در کارگزاری صبا تامین

اگر می‌خواهید ثبت نام در کارگزاری را غیر حضوری و آنلاین انجام دهید، اولین گام مراجعه به وب سایت یا اپلیکیشن سیگنال است. پس از ورود به این سامانه، با انتخاب کارگزاری صبا تامین، جهت شروع فرآیند ثبت نام به صفحه بعد هدایت خواهید شد.

گام دوم

با انتخاب گزینه «ثبت نام»، کادرهای خالی کد ملی، شماره موبایل و رمز عبور و کد امنیتی را پر کنید. دکمه سبز رنگ «تایید» را بفشارید و اولین گام ثبت نام در کارگزاری صبا تامین را با موفقیت پشت سر بگذارید.

گام دوم

دقت داشته باشید؛ پسوردی که انتخاب می‌کنید باید شامل مشخصات زیر باشد:

  • پسورد استفاده شده در کارگزاری بورس باید حداقل 8 کارکتر داشته باشد.
  • پسورد حتما باید ترکیبی از حروف کوچک و بزرگ انگلیسی و همچنین اعداد باشد.
  • پسورد حداقل باید یک کارکتر خاص مثل (@ ~ !#$%^&*-_=|) داشته باشد.

با وارد کردن این اطلاعات، فرآیند ثبت نام کارگزاری بورس شما آغاز خواهد شد.

گام سوم

در این مرحله یک کد یکبار مصرف از طرف کارگزاری بورس صبا تامین برای شما ارسال خواهد شد. کد ارسالی را در باکس ظاهر شده وارد کنید تا وضعیت ثبت نام و احراز هویت شما در سامانه سجام استعلام گرفته شده و تایید شود.

گام سوم

پس از آن یک کد توسط سامانه سجام به شماره همراه شما ارسال خواهد شد. بعد از وارد کردن کد ارسال شده توسط سامانه سجام، وضعیت احراز هویت سجام متقاضی استعلام گرفته خواهد شد. حالا اطلاعات مربوطه و خواسته شده برای این کارگزاری ارسال می‌شوند.

گام سوم ثبت نام در کارگزاری صبا تامین

گام چهارم

در گام بعدی اطلاعاتی که سامانه سجام ارسال کرده است را مشاهده خواهید کرد. در این قسمت امکان معرفی یک حساب دیگر برای شما فراهم آورده شده است. بنابراین اگر قصد تغییر حساب خودتان را دارید از این مرحله اقدام کرده و اطلاعات حساب جدید را وارد کنید. با انتخاب حساب کاربری جدید این بخش برای شما فعال خواهد شد.

گام چهارم

گام پنجم

در این مرحله باید تصاویر مدارک خواسته شده را آپلود کنید. شرایط فایل‌های دریافتی را به دقت مطالعه کرده و تصاویر را متناسب موارد مندرج بارگذاری کنید. این تصاویر شامل پشت و روی کارت ملی، صفحه اول شناسنامه و صفحه توضیحات شناسنامه می‌شوند.

بارگذاری مدارک هنگام ثبت نام در کارگزاری صبا تامین

گام ششم

در مرحله بعد که «خدمات کارگزاری» نامیده می‌شود؛ نوع قرارداد و روش احراز هویت خودتان در کارگزاری بورس صبا تامین را مشخص کنید.

گام ششم-خدمات کارگزاری

اگر احراز هویت الکترونیکی را انتخاب کرده‌اید؛ متن تعهد نامه را خوانده و سپس بر روی گزینه «تعهد نامه» کلیک کنید. با انتخاب این گزینه مطالب و قواعد تعهد نامه توسط شما تایید خواهند شد.

گام هفتم

در گام بعدی ثبت نام در کارگزاری صبا تامین، کلیه اطلاعات دریافت شده از سجام و تصاویر بارگذاری شده توسط خودتان را مشاهده خواهید کرد. در صورتی که تمامی اطلاعات به درستی آپلود و ارسال شده بودند، دکمه تایید را فشرده و به مرحله بعد بروید. در صورتی که هر یک از اطلاعات دچار خطا و اشتباه شده بودند، با استفاده از کلید «ویرایش اطلاعات»، موارد حاوی نقص را اصلاح فرمایید.

گام هفتم

گام هشتم

در مرحله بعد، یک لیست شامل 10 سوال به شما نمایش داده خواهد شد. سوالات مطرح شده را به دقت خوانده و پاسخ بدهید. کارگزاری منتخب شما با دریافت پاسخ‌ها، تا حدودی در جریان میزان سواد و آگاهی شما نسبت به بازارهای مالی قرار خواهد گرفت. نتیجه آزمون بعد از تایید پاسخ‌ها به صورت زیر برای شما نمایش داده خواهند شد.

در نهایت پس از اتمام آزمون نمره شما نمایش داده خواهد شد.

گام هشتم

گام آخر ثبت نام در کارگزاری صبا تامین

پس از آن اگر در این آزمون امتیاز حداقلی و حد نصاب قبولی در آزمون آنلاین را به دست آورده باشید؛ قراردادهای کارگزاری برای شما نمایش داده خواهند شد. برای تایید هر یک از این قراردادها روی گزینه «مشاهده و تایید» کلیک کرده و گزینه تایید را انتخاب کنید.

گام نهم ثبت نام کارگزاری صبا تامین

بعد از تایید نهایی و وارد کردن کد امنیتی، یک رمز یکبار مصرف برای شما ارسال خواهد شد. با وارد کردن این رمز، سرمایه‌گذار به صورت نمادین قراردادهای کارگزاری صبا تامین را امضا کرده و محتوای آن را تایید می‌کند. این مرحله، آخرین گام در فرآیند ثبت نام کارگزاری صبا تامین به حساب می‌آید. حالا با ثبت کد تایید، قراداد شما برای کارگزار بورس ارسال خواهد شد.

گام آخر ثبت نام در کارگزاری صبا تامین

با رسیدن به این قسمت کار ثبت نام شما به پایان می‌رسد. بنابراین تا بررسی اطلاعات و تایید ثبت نام خود منتظر بمانید.

پایان ثبت نام آنلاین در کارگزاری بورس صبا تامین
برای مشاهده جدیدترین تحلیل‌ها، اخبار، مقالات و قیمت‌های لحظه‌ای سهام به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *