کد بورسی آفلاین چیست؟ دریافت کد بورسی برای افراد زیر 18 سال

کد بورسی آفلاین چیست؟ دریافت کد بورسی برای افراد زیر 18 سال

در مقالات قبلی گفتیم که یکی از شرایط دریافت کد بورسی آنلاین، رسیدن به سن قانونی 18 سال است. حالا اگر یک نفر بخواهد برای فرزندانش کد بورسی بگیرد و به جای آن‌ها سرمایه‌گذاری کند تا در آینده از آن استفاده کنند، راه حل چیست؟ درست آمده‌اید، در این مطلب می‌خواهیم راه حل و نحوه دریافت کد بورسی آفلاین برای افراد زیر 18 سال را بگوییم.

کد آفلاین بورسی ، راه حلی خوب برای سرمایه گذاری فرزندان

شاید یادتان نیاید یا شاید هم منسوخ شده باشد، ولی یک زمانی برای کلاس اولی‌ها یک حساب پس‌انداز باز می‌کردند که مقداری پول در آن داشت. مقدار پول خیلی کم بود و قرار بود با این کار پس‌انداز کردن را یاد بچه‌ها بدهند. حالا فرض کنید به جای این حساب پس‌انداز قرض‌الحسنه که هر چند سال هم از آن می‌گذشت مقدارش همان بود و هیچ تغییری نمی‌کرد، سرمایه‌گذاری را یاد بچه‌ها می‌دادند.

یعنی اگر همان مقدار پول را با کمک بزرگترهایش، که البته خودشان باید به بازار سرمایه آشنایی داشته باشند، سرمایه‌گذاری می‌کرد و سهام یک شرکت را می‌خرید، هر قدر هم که تعداد سهم‌هایش کم بود، یا هرقدر هم که قیمت سهامش نوسان می‌کرد و ضرر می‌دید، اما با سرمایه‌گذاری آشنا می‌شد.

البته که با ایجاد امکاناتی برای سرمایه‌گذاری افراد زیر 18 سال، یعنی با استفاده از کد بورسی آفلاین، پدر و مادرها می‌توانند این جای خالی را پر کنند و در صورتی که با بازار بورس آشنایی دارند، برای آینده فرزندان‌شان سرمایه‌گذاری کنند. در این مقاله مراحل دریافت کد بورسی آفلاین برای افراد زیر 18 سال را شرح می‌دهیم.

تفاوت کد بورسی آنلاین و کد بورسی آفلاین چیست؟

کسانی که به سن قانونی رسیده‌اند به راحتی می‌توانند کد بورسی آنلاین داشته باشند، پس پیشنهاد می‌شود در همین اول راه به مقاله مربوط به دریافت کد بورسی آنلاین با عنوان «نحوه دریافت کد بورسی آنلاین» مراجعه کنند و به ادامه این مقاله کاری نداشته باشند؛ مگر اینکه بخواهند برای فرزند یا خواهر و برادر کوچکترشان کد آفلاین بگیرند.

لازم به ذکر است که پیش از تصویب قانون جدید درمورد مدرک تحصیلی، کسانی که مدرک تحصیلی زیر دیپلم داشتند هم نمی‌توانستند کد بورسی آنلاین بگیرند و باید برای دریافت کد معاملاتی آفلاین اقدام می‌کردند تا بتوانند در بازار بورس خرید و فروش داشته باشند. اما حالا این قانون برداشته شده است، برای همین کد بورسی آفلاین تنها برای افراد زیر 18 سال به کار می‌آید.

تفاوت کد بورسی آنلاین و کد بورسی آفلاین چیست؟

همانطور که از اسم این دو نوع کد پیداست، یکی آنلاین است و یکی آفلاین! یعنی کسانی که کد بورسی آنلاین دارند فقط در تایم معاملاتی بازار (8:30 الی 12:30) می‌توانند از سامانه معاملاتی آنلاین برای خرید و فروش سهام استفاده کنند و کسانی که کد بورسی آفلاین دارند باید معاملات خود را از طریق سامانه‌های آفلاین انجام دهند.

در سامانه‌های معاملاتی آنلاین می‌توان درخواست‌های خرید و فروش را به صورت آنلاین و لحظه‌ای ارسال کرد، به این ترتیب هر زمان که قیمت عرضه و تقاضا به هم بخورند، خرید یا فروش انجام می‌شود. اما در سامانه‌های آفلاین، سرمایه‌گذار درخواست خرید یا فروش خود را ثبت می‌کند و یک کارگزار حاضر در کارگزاری درخواست آن‌ها را به سیستم معاملات بورس ارسال می کند. در این روش ارسال درخواست توسط کارگزار ممکن است چند دقیقه طول بکشد و اگر قیمت سفارش به قیمت بازار بخورد، خرید یا فروش انجام می‌شود.

در سامانه های آفلاین در هر ساعتی از شبانه روز امکان ثبت سفارش وجود دارد، اما سفارش شما در ساعات معاملاتی (8:30 الی 12:30) توسط کارگزار به هسته معاملات ارسال می‌شود و در صورت تایید به پرتفویتان اضافه خواهد شد.

چطور کد بورسی آفلاین بگیریم؟ نحوه دریافت کد بورسی آفلاین

قبل از اقدام برای دریافت کد بورسی آفلاین باید برای گرفتن کد سجام اقدام کرد. گرفتن کد سجام برای افراد زیر 18 سال هم مانند افراد بالای 18 سال است که در همان مقاله نحوه دریافت کد بورسی آنلاین بصورت کامل توضیح داده شده است.

در اینجا به طور خلاصه مراحل ثبت اطلاعات هویتی در سایت سجام را یادآوری می‌کنیم:

  1. برای ورود به سامانه سجام باید از طریق وب‌سایت آن به آدرس sejam.ir اقدام کنید. همچنین برخی از اپلیکیشن‌های پرداخت آنلاین هم به سامانه سجام متصل هستند و می‌توانید از طریق آن‌ها اقدام کنید.
  2. بیانیه‌ای که روی صفحه می‌آید را تایید کنید و بعد به صفحه اصلی ثبت نام وارد شوید.
  3. گزینه سبز رنگ ثبت نام در سجام را انتخاب کنید و بعد از وارد کردن شماره تلفن همراه خود و کد امنیتی، کلید دریافت کد تایید را بزنید تا کد 4 رقمی به شماره تلفن همراه شما پیامک شود. بعد از وارد کردن این کد و تایید شدن آن، به مرحله بعد می‌روید.
  4. در این مرحله گزینه مشتری حقیقی را انتخاب کنید و پس از وارد کردن تابعیت و کد ملی به مرحله بعد بروید.
  5. در اینجا سیستم بر اساس کد ملی تشخیص می‌دهد که متقاضی به سن قانونی نرسیده و گزینه‌ای با نام نماینده اصلی فعال می‌شود که باید یکی از گزینه‌های آن را که متقاضی تحت تکلف اوست را انتخاب کرد. (گزینه ولی یا قیم یا …)
  6. در این مرحله باید هزینه ثبت نام در سامانه سجام را که 10 هزار تومان است، به صورت اینترنتی پرداخت کنید.
  7. بعد از این که مبلغ را پرداخت کردید و تایید شد، فرم‌های مورد نیاز شامل اطلاعات هویتی، ارتباطی و مالی را مطابق با موارد خواسته شده تکمیل کنید.
  8. در مرحله آخر و وقتی که اطلاعات به طور کامل ثبت شد، تا 24 ساعت بعد یک کد رهگیری برایتان ارسال می‌شود که باید آن را تا زمان مراجعه به دفاتر پیشخوان یا کارگزاری‌های مورد تایید، نگهدارید.
چطور کد بورسی آفلاین بگیریم؟ نحوه دریافت کد بورسی آفلاین

بعد از ثبت اطلاعات در سامانه سجام باید احراز هویت انجام داد. در احراز هویت باید سرپرست فرد زیر 18 سال هم حضور داشته باشد. بنابراین پدر یا در صورت نبودن پدر، پدربزرگ یا قیم او، مدارک شناسایی خودش و متقاضی زیر 18 سال را به دفاتر پیشخوان دولت می‌برد تا احراز هویت را انجام دهند.

 مدارک لازم برای احراز هویت هم از این قرارند:

  • اصل شناسنامه فرد و سرپرست به همراه کپی صفحه اول و صفحه توضیحات
  • اصل کارت ملی فرد و سرپرست به همراه کپی از پشت و روی آن
  • کد رهگیری که در مرحله آخر ثبت نام سجام برایتان ارسال شده بود
  • کارمزد دفاتر پیشخوان برای انجام این خدمات

بعد از اینکه احراز هویت انجام شد باید درست مثل دریافت کد بورسی آنلاین، کارگزاری مورد نظر را انتخاب کرد تا بالاخره به رمز و کلمه عبور معاملات آفلاین برسید.

دریافت نام کاربری و کلمه عبور معاملات آفلاین از کارگزاری

تمامی کارگزاری های فعال در ایران دسترسی به معاملات سهام را از دو طریق سامانه معاملات آنلاین و آفلاین فراهم کرده‌اند، بنابراین گام بعدی انتخاب کارگزاری است.

بعد از اینکه کارگزاری مورد نظر را انتخاب کردید، باید یک ثبت نام اولیه در سایت آن داشته باشید. در این ثبت نام اولیه مراحل را طی می‌کنید و اطلاعات شناسایی خود را ارسال می‌کنید تا به مرحله احراز هویت توسط کارگزاری برسید.

مرحله احراز هویت توسط کارگزاری هم مانند احراز هویت سجام است، یعنی سرپرست و متقاضی هر دو باید مدارک شناسایی لازم را به یکی از شعب کارگزاری مورد نظر یا دفاتر پیشخوان دولت طرف قرارداد با کارگزاری ببرند تا احراز هویت انجام شود که پس از آن رمز و کلمه عبور برای ورود به پنل خرید و فروش برای متقاضی ارسال می‌شود.

لازم به ذکر است که برخی از کارگزاری‌ها با گرفتن تعهد از سرپرست متقاضی، به جای کد بورسی آفلاین کد بورسی آنلاین صادر می‌کنند و متقاضی می‌تواند وارد معاملات آنلاین شود. همچنین برخی از کارگزاری‌ها هم همان ابتدا به جای کد بورسی آفلاین، کد بورسی آنلاین صادر می‌کنند.

خرید و فروش سهام از طریق سامانه معاملاتی آفلاین

حالا که رمز و کلمه عبور دارید، می‌توانید وارد پنل یا سامانه معاملاتی آفلاین کارگزاری مورد نظر شوید و درخواست خرید یا فروش خود را ارسال کنید تا کارگزار معاملات، درخواستتان را حداکثر تا چند دقیقه بعد به سیستم معاملات بورس ارسال کند.

بعد از ارسال درخواست چنانچه قیمت خرید شما به یکی از قیمت‌های عرضه موجود بخورد، یا قیمت فروش‌تان به یکی از قیمت‌های تقاضای موجود بخورد، خرید و فروش انجام می‌شود. برای یاد گرفتن بهتر نحوه خرید و فروش در بورس بهتر است مقاله «نحوه خرید و فروش سهام در بورس» را بخوانید.

اجازه بدهید دوباره یادآوری کنیم که گرفتن این کد بورسی آفلاین و یاد گرفتن خرید و فروش در سامانه، برای سود بردن از این بازار کافی نیست و نیازمند داشتن اطلاعات و دانش کافی از بازار سرمایه است. هرچند این لازمه برای افراد بالای 18 سال هم وجود دارد، وگرنه متحمل ضرر خواهند شد و از سرمایه‌گذاری ناامید و دل‌زده می‌شوند.

حرف آخر

با فرصت‌هایی مانند عرضه‌های اولیه که در بازار سهام ایجاد شده، والدین می‌توانند فرزندانشان را در سوددهی‌های آن شریک کنند و نحوه معامله و سرمایه‌گذاری را یادشان بدهند. به این ترتیب از همان ابتدا با مفاهیمی مثل ریسک، بازدهی، ضرر، نوسان، سرمایه‌گذاری بلند مدت و کوتاه مدت و … آشنا می‌شوند و این موضوع باعث افزایش دانش آن‌ها از دنیای اقتصاد و آماده گرفتن تصمیمات بزرگتر خواهند شد.

البته باید بگوییم خرید و فروش سهام نیاز به دانش دارد و هر کسی نمی‌تواند توقع سود داشته باشد. برای همین شاید بهتر باشد سرمایه‌گذاری را از صندوق های سرمایه گذاری شروع کنند. با خرید واحدهای سرمایه گذاری صندوق‌ها می‌توانند ریسک سرمایه‌گذاری خود را کم کنند و از ضررهای بزرگ در امان باشند.

برای اطلاع از نحوه سرمایه گذاری در صندوق های سرمایه گذاری بهتر است سری به سربرگ صندوق های سرمایه گذاری بزنید. مخصوصا که به تازگی قوانین جدیدی درمورد بازار سهام و صندوق های سرمایه گذاری وضع شده‌اند که سرمایه‌گذاری در بورس را سخت‌تر و در عوض سرمایه‌گذاری در صندوق را راحت‌تر و همراه با تسهیلات ویژه کرده است. چیزی که برای هر سرمایه‌گذار در هر سنی جذاب خواهد بود.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت های لحظه ای سهام به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات کاربران
  • سلام. فرزندم ۱۳ ساله هست و طبیعتا افتتاح حساب توسط مادر صورت گرفته .. الن سهم رو فروختم و پول رفته به حساب بازم برگشته به پرتفوی . دلیلش چیه؟ سپاس

    • سلام، دقت داشته باشید که شماره حساب باید به نام فرزند شما باشد

  • سلام. کسایی که زیر ۱۸ سالن و پدرشون فوت شده باید برا سجام و کد بورسی چکار کنن؟ ممنون

    • سلام، برای این افراد قیم قانونی به عنوان نماینده اقدام میکند

  • پسر من که زیر ۱۸ سال سن داره هیچجوره نمیتونه کد بورسی انلاین داشته باشه ؟

    • سلام دوست عزیز برخی از کارگزاری ها کد بورسی انلاین به افراد زیر ۱۸ سال هم میدن. بهتره با دفاتر کارگزاری ها تماس بگیرید.

  • با سلام بنده تو میخواهم تو کارگذاری مفید برای بچم که سه سالشه ایجاد حساب بکنم برای تغییر کارگذاری وای چون خودم با یه شماره تلفن ایجاد حساب کردم دیگه نمیتوم مجددا واسه بچم با همون شماره تلفنم حساب باز کنم چون تو سیستم میزنه قبلا با این شماره تلفن حساب باز شده . ممنون میشم راهنماییم بکنید . در ضمن یاداوری میکنم خودم قیم بچه هستم کد بورسی هم واسش گرفتم ولی میخوام تو کارگذاری مفید واسش ثبت نام کنم با شماره تلفنم که قبلا تو سجام ثبت شده نمیتونم واسش وارد شم

    • سلام، برای رفع این مشکل با پشتیبانی کارگزاری تماس بگیرید

  • با سلام و درود خدمت عزیزان . بنده برای شناخت بازار بورس خیلی سایتها و……مطالعه کردم که متاسفانه بخاطر iQ پایین بنده ؛ چیزی یاد نگرفتم .ولی با جرات میتونم بگم سیگنال بهترین برنامه بورسی جهت آشنایی بورس و شناخت اقتصاد است .واقعا از زحمات شما ممنونم که توسط برنامه شما بهترین راهنمایی رو گرفتم و با توصیه های شما وارد بازار اقتصادی شدم وخیلی هم راضی شکرگذار شما هستم .جاتون با خدا .پایدار باشید.(یه راهنمایی می‌فرمائید کدام کارگزاری رو پیشنهاد میکنید)سپاس.

  • سلام کد بورسی من مسدود شده و میگن برو کدبورسی افلاین بگیر و از اونجا سهاماتو بفروش و پولتو بردار این امکان پذیر هست؟

  • سلام ؛ خدا قوت
    من 16 سالم هست و کارت ملی هوشمند گرفتم.
    میتونم بدون ولی خودم کد بورسی بگیرم و تو سامانه سجام ثبت نام کنم؟

    • سلام، احراز هویت سجام برای افراد زیر 18 سال توسط ولی یا قیم قانونی آن ها انجام می شود

  • سلام ؛ خدا قوت
    من 16 سالم هست و کارت ملی هوشمند گرفتم.
    میتونم بدون ولی و قیم خودم کد بورسی بگیرم و تو سامانه سجام ثبت نام کنم؟

  • سلام من برای خواهر زاده هام که یکیش ۵ و یکیشم ۴ سالشه میخواستم بورس بخرم ولی نمیخوام کسی بفهمه . حتی پدر مادرشون یه راهی داره که من خالشون هستم بتونم این کارو بکنم و وقتی بزرگ شدن به کارشون بیاد ؟ این کارو زمانی که من لچه بودم بابام انجام داده بود و بعد چندین سال فهمیدم و خیلی به دردم خورد . خودم بچه ندارم ولی میخوام این کارو برا خواهر زاده هام انجام بدم .
    اگه راهی هست ممنون میشم راهنمایی کنین

    • سلام، برای گرفتن کد بورسی باید حتما ولی بچه ها اقدام کنه

  • با سلام. کد 10 رقمی پیگیری سجام برای فرزدان زیر 18 سال من اومده؛
    حال میخوام احراز هویت غیرحضوری انجام بدم ولی اینها کارت ملی ندارن که پشتش اون شماره دیجیتال باشه.
    راهی نداره نخوایم حضوری بریم تو صف و درگیر کرونا نشیم و با سیگنال انجامش بدم؟!

    • سلام، متاسفانه در حال حاضر راه حلی به جز مراجعه حضوری وجود نداره و ولی این افراد باید برای احراز هویت به دفاتر پیشخوان مراجعه کنه

  • من ۱۷ سالمه میشه میخام وارد بورس بشم حالا این که میگه آفلاین باید باشی شرایطش چجوریه

    • سلام، بعضی کارگزاری ها در حال حاضر برای افراد زیر 18 سال هم کد آنلاین صادر میکنند که میتونید از خدمات اون ها استفاده کنید

  • باسلام برای خانمهاییکه جدا شدن و حضانت بچه ها بعده انهاست برای ثبت نام واحراز هویت چه گزینه ای را باید انتخاب کنن از بین گزینها

    • سلام، در این شرایط باید قیم کودکان درخواست احراز هویت را ثبت کند

  • سلام خدمت شما؛
    بنده برای دو تا از فرزندان پسرم یکی 14 ساله و یکی 12 ساله میخوام کد بورسی بگیرم.
    هر دو نفر رو توی سجام ثبتنام و با مدارک ولایت خودم اهراز هویت رو براشون انجام دادم. مدرک اهراز هویت ولی هم تائید شده.
    حال برای فرزند 14 ساله کد پیگیری 10 رقمی سجام صادر شده، ولی برای فرزند 12 ساله ام هنوز با گذشت حدودا تقریبا 2هفته کد 10 رقمی پیگیری سجام براش صادر نشده و در صفحه ویرایش سجام هم رفتم هیچ اروری نیست.
    امکانش هست راهنمایی بفرمائید برای فرزند 12 ساله ام باید چکار کنم که بتونم کد 10 رقمی سجام براش بگیرم تا بتونم اهراز هویتش رو انجام بدم. تشکر از زحمات شما.

    • سلام، اول از طریق سایت سجام برای بازیابی کد پیگیری ایشون اقدام کنید، در صورتی که کد صادر نشده بود از طریق پشتیبانی سجام دلیل عدم صدور کد را پیگیری کنید

  • سلام خدا قوت میخواستم ازتون بپرسم با گرفتن کد بورسی میتونم براحتی برای فروش سهام فرزندم اقدام کنم یا خیر ؟

    • سلام، بعد از گرفتن نام کاربری و رمز عبور از کارگزاری ها میتونید برای خرید و فروش سهام اقدام کنید

  • من متوجه نشدم.کارگزاری ها درمنو عنوان سفارش افلا ین دارد.می توانی زودتر سفارش ثبت کنی.کدمعاملاتی افلاین نمی خواهد.غرضه اولیه..با همان کدبورسی که داریم.اگاه..اثتصادبیدار

    • سلام، در صورت استفاده از کد آفلاین همه سفارشات به همین روش ثبت میشن

  • سلام و عرض ادب خدمت بزرگواران سیگنال؛
    من قصد دارم پالایش یکم و عرضه اولیه ها رو برای فرزندانم که زیر 18 سال هستن ثبت نام کنم و میخوام براشون کد بورسی بگیرم.
    موردی که درگیرش هستم اینه که بفرض ما مشخصات حساب بنام خود فرزند هم وارد کردیم؛ حالا موقع فروش سهم ها و واریز مبلغ فروش به حساب فرزند ریخته میشه و میشه برداشتش کرد یا اجازه فروش نمیدن تا سن قانونی؟
    در کل میخوام بفهمم بعد فروش هر سهم، مبلغش رو ورایز میکنن به حساب فرزند که برداشتش کنیم؟ لطفا پاسخ بفرمائید چون باید سریع تا اتمام مهلت پالایشی سجام و کارگزاری براش ثبتنام کنم.

    • سلام، اجازه برداشت به ولی داده میشه و مشکلی نداره، در برخی طرح ها حتی میتونید کارت بانکی هم دریافت کنید

    • سلام، برای شروع معاملات در یک کارگزاری ثبت نام کنید و نام کاربری و رمز عبور بگیرید

  • سلام
    ي سوال داشتم
    ايا مي شود با استفاده از يك شماره موبايل براي بقيه فرزندان خودم كارگزاري ثبت نام كنم

  • سلام من در سامانه سجام ثبت نام کردم و زیر 18 سال هستم و چون پدر من توی یک شهر دیگه هست ایا مثلا میشه تنها پدرم برود و احزار هویت انجام دهد و پدربزرگم هم فوت کردن

    • سلام دوست عزیز خیر خودتون هم باید حضور داشته باشین

  • سلام ضمن عرض تشکر از پاسخگویی….من برای دو فرزندم با شماره همراه خودم که با همین شماره کد بورسی گرفتم ثبت‌نام سحام انجام دادم و برای هر دو کد سحام دریافت شد برای احراز هویت به دفتر پیشخوان مراجعه کردم گفتن احتمال اینکه کد بورسی شما غیر فعال بشه هست شماره تلفن فرزند رو تغییر بدید به بخش تغییر تلفن همراه سامانه سحام رفتم بعد از وارد کردن کد ملی فرزندم و ارسال شماره جدید پیام اومد که به سن قانونی نرسیدید و شما نمیتوانید شماره رو تغییر بدید آیا بعد از دریافت کد بورسی فرزند امکان غیرفعال شدن کد بورسی من هست….در واقع میگن به طور همزمان فقط یه کد بورسی برای هر شماره موبایل فعاله

    • سلام، ثبت نام سجام برای افراد زیر 18 سال با شماره تلفن ولی انجام میشه و نباید هیچ مشکلی برای کد شما ایجاد بشه اما اگر میخواید که در این مورد مطمئن بشید با پشتیبانی سجام تماس بگیرید

  • با سلام.
    من برای اعضای خانوادم ک زیر 18 سال بودند کد بورسی آفلاین گرفتم.. الان پسرم ب سن 18 سال رسیده، سوالم اینه آیا میتونم بدون مراجعه ب کارگزاري و از طریق گوشی کد آفلاین رو ب آنلاین تغییر بدم. ممنون میشم راهنمایی کنید.

  • باسلام من برای دخترم که زیر۱۸ساله سجام واحرازهویت گرفتم وچون شماره بنامش نبودشماره موبایل خودم روزدن حالابرای گرفتن کدبورسی برای خودم بامشکلی به اسم شماره موبایل وایمیل قبلاسفارش شده ومعلومه واسه همان سجام دخترمه اونونمیشه تغیردادآیا اگرشماره موبایل دیگری برای خودم بزنم مشکلی نیست آخه تمام دریافتی وپرداختی ام باشبا ازاین خطه

  • سلام وقت بخیر برای افراد زیر 18سال چطوری ثبت نام کنم برم سجام اونجا کد بورسی خودم را باید وارد کنم

    • با سلام
      در زمان ثبتنام سجام، اطلاعات خود را بعنوان ولی وارد کنید و بعد از دریافت کد رهگیری، ادامه مراحل را در دفاتر پیشخوان انجام دهید.

  • سلام من احراز هویت اینترنتی انجام دادم الان پیام فرستادن که نتیجه احراز هویت ارسال میشه، میخواستم بدونم اگر بخوام حضوری مراجعه کنم که سریعتر کد بورسی و رمز عبور و نام کاربری رو به من بدن امکانش هست یا باید منتظر نتیجه احراز هویت آنلاین بمونم؟

  • سلام پدر و مادر من سیکل هستند منم زیر هجده سالم امکانش نیست وارد خرید و فروش آنلاین شد و کد بورسی گرفت؟

    • با سلام
      محدودیت مدرک تحصیلی برای دریافت کد بورسی حذف شده است.

  • سلام. موقع ثبت نام سجام چون زیر 18 سال سن دارم شماره تلفن به نام خودم نیست و با کد ملی مطابقت ندارد، حالا چکار کنم؟ با تشکر

    • با سلام
      جهت احراز هویت افراد زیر 18 سال به دفاتر پیشخوان مراجعه نمایید.

  • آیا احراز هویت برای افراد زیر 18سال هم غیر حضوری صورت می گیرد یا باید حتما به پیشخوان مراجعه کرد

    • با سلام. جهت احراز هویت افراد زیر 18 سال باید به دفاتر پیشخوان مراجعه کنید.

    • با سلام برای دریافت کد بورسی باید به دفاتر پیشخوان مراجعه کرد.

  • سلام .
    برای فرزندم که ۱۵ سالش هست میخوام کد بورسی بگیرم .
    ۲ تا از شروط ثبت نام سجام و همچنین ثبت نام در کارگزاری
    داشتن حساب بانکی به نام شخص است
    و همچنین سیم کارتی که باهاش ثبت نام میکنیم باید به نام شخص حقیقی باشه
    که شرط داشتن هر دو اینها (حساب بانکی و سیم کارت) رسیدن به سن ۱۸ سال است ‌!!
    خب اینطور که معلومه ما وارد چرخه پارادوکس متناقض گرفتار میشیم
    لطفا راهنمایی کنید که برای شخص زیر ۱۸ سال چگونه بانک حساب باز میکند ؟
    و چگونه به اشخاص زیر ۱۸ سال سیم کارت میدهند ؟

    • سلام دوست عزیز خرید سیم کارت و افتتاح حساب بانکی محدودیت سنی ندارد.

    • سلام، باز کردن حساب بانکی برای افراد زیر 18 سال و به نام اون ها توسط ولی امکان پذیر هست و از نظر شماره تلفن هم میتونید از شماره تلفن ولی استفاده کنید

  • سلام من ۱۴ سالمه و کارت ملی ندارم باید چیکار کنم
    و چگونه باید معاملات بورسی انجام دهیم

    • سلام دوست عزیز بعد از ثبت نام در سجام میتونید برای احراز هویت و ثبت نام در کارگزاری به دفاتر پیشخوان یا دفاتر کارگزاری مدنظرتون مراجعه کنید.

  • با سلام ممنون از مقالتون معاملات سهام چگونه است
    یا در بورس باید چه معاملاتی انجام بدیم ممنون میشم اگه جواب بدین

    • سلام دوست عزیز برای اشنایی با نحوه معامله در بازار بورس این لینک رو مطالعه بفرمایید.

  • با سلام سن من 16 سال است و متاسفانه کارت ملی ندارم اگه میشه راهنمایی کنید چطور کد بورسی بگیرم

    • سلام دوست عزیز می تونید توی سامانه سجام ثبت نام کنید و برای احراز هویت و ثبت نام در کارگزاری به دفاتر پیشخوان یا دفاتر کارگزاری دلخواه تون مراجعه کنید.

  • سلام قبل از18 سال معاملات آفلاين است /به سن 18 سال تمام رسید. آیا خودبخود آنلاین می شود؟ نیاز به کار دیگری نیست؟

    • سلام دوست عزیز، کد آفلاین برای افراد زیر 18 ساله بعد از رسیدن به سن قانونی با مراجعه به کارگزاری میتونن آنلاینش کنند.

  • خسته نباشید !
    برای پسرم که زیر ۱۸ ساله کد بورسی گرفتم .چطوری سهام دارایکمش رو میتونم بفروشم چون کارگزاری سهامش رو توی پورتفوی نمیاره و میگه باید کامل احراز هویت بشه ؟!!!

    • سلام دوست عزیز پس از این که یک هفته از ثبت‌نام و احراز هویت شما گذشت، به سامانه ذینفعان بازار سرمایه دسترسی دارید که می‌توانید به قسمت گزارش دارایی رفته و از وجود دارایکم مطمئن شوید.
      اگر دارایکم در سبد دارایی شما موجود است، در ستون مربوط به کارگزار ناظر، نام کارگزار شما درج شده یا عبارت CDS؟ اگر نام همان کارگزاری است که معاملات خود را با آن انجام می‌دهید، دارایکم به پرتفوی شما منتقل می‌شود و چنانچه نشد، با پشتیبانی کارگزاری خود تماس بگیرید.
      اگر عبارت CDS یا نام کارگزاری درج شده که با آن معامله نمی‌کنید، باید مراحل تغییر کارگزار ناظر را انجام دهید.برای این کار به قسمت گزارش دارایی در سامانه ذینفعان خود رفته و با انتخاب گزینه دریافت، گواهی سهام دارایکم را دریافت کنید. سپس در سایت کارگزار اصلی خود، اطلاعات لازم را در قسمت تغییر کارگزار ناظر وارد کنید تا دارایکم به پرتفوی شما منتقل شود.
      چنانچه در انجام هر کدام از این مراحل به مشکل خوردید، می‌توانید با مرکز پاسخگویی بانک مسکن به شماره‌های 1830 و 61088 تماس بگیرید و مشکل خود را مطرح کنید.
      برای اشنایی با درگاه ذینفعان بازار سرمایه این لینک رو مطالعه کنید.

  • سلام ممنون از مقالات فوق العادتون من هنوز به سن قانونی نرسیدم اما در مورد بورس اطلاعات کافی دارم و میخوام وارد بازار سرمایه بشم سوالم اینه که بعد از تعهد پدرم میتونم بصورت آنلاین وارد بورس بشم یا خیر؟

    • سلام دوست عزیز ممنون از همراهی شما با سیگنال، افراد زیر ۱۸ سال می تونن کد افلاین بگیرن اما برخی از کارگزاری ها کد انلاین هم در اختیار این افراد قرار میدن. برای اطلاع از خدمات کارگزاری ها به سایت ان ها مراجعه بفرمایید.

  • سلام من پدرم براش کد بورسی که 5 تا عدد داره نیامده ولی با کد میتونه وارد سایت بشه اما برای من اون کد 5 عددی امده که نمیدونم چجوری وارد سایت بشم کمک لطفا

    • سلام دوست عزیز، بعد از دریافت کد بورسی به کارگزاری مراجعه کنید تا نام کاربری و رمز عبورتون رو دریافت کنید و وارد سامانه معاملات کارگزاری بشید.

  • من پیامک های گوشیم پاک شده و کد بورس را حفظ نکردم الان چطور میتونم کد بورسم را پیوا کنم

    • سلام دوست عزیز به سایت سجام مراجعه کنید. در قسمت «ویرایش اطلاعات قبلی» می توانید کد پیگیری سجام و کد بورسی خود را مشاهده کنید.

  • سلام ممنون از مطلب مفیدتان من میخواستم برای فرزند ۵ سالم کد بورسی بگیرم ولی شنیدم که برای زیر ۱۸ سال نمیتوان از حساب بورسی برداشت وجه داشته باشیم تا ۱۸ سالگی فرزندم آیا این درسته یا اینکه مثل فرد بزرگ سال هر وقت خواستیم میتوانیم سهمی رابفروشیم و پولش رو برداشت کنیم

    • سلام دوست عزیز، برای افراد زیر 18 سال از نظر خرید و فروش محدودیتی وجود نداره و حساب معاملاتی اون ها توسط ولی مدیریت میشه، درزمینه برداشت پول هم کارگزاری پول رو به حساب بانکی خود کودک واریز میکنه و ولی یا هر فردی که اجازه برداشت داشته باشه میتونه پول رو از این حساب برداشت کنه.

    • سلام دوست عزیز، داشتن کارت ملی الزامیه مگر اینکه به هر دلیلی کارت ملی رو از دست داده باشید و برای دریافت کارت ملی جدید درخواست داده باشید که در این صورت رسید کارت ملی هم کفایت میکنه.

  • سلام بعد از اینکه فرزند به سن قانونی برسه باید چیکار بکنیم؟

    • سلام دوست عزیز، در صورتی که قبل از سن قانونی کد افلاین دریافت کردن با رسیدن به سن قانونی می تونن با مراجعه به کارگزاری کد شون رو به آنلاین تبدیل کنند. در صورتی که قبلا کد دریافت نکردن می تونن طبق روال عادی کد انلاین بگیرن. برای اشنایی بیشتر با نحوه دریافت کد این لینک رو مطالعه بفرمایید.

  • کارشناس محترم من یک هفته ی پیش ثبت نام در پیشخوان دولت انجام دادم و گفتند یک هفته بعد کد معاملاتی ارسال می شود ولی تا الان خبری نیست من باید چکار کنم؟با تشکر.

    • سلام دوست عزیز، اگر 7روز کاری (بدون احتساب روزهای پنج شنبه و جمعه و تعطیلات رسمی) از دریافت پیامک تایید احراز هویت شما گذشته است و هنوز کد معاملاتی خود را دریافت نکرده اید، لطفا به سایت سجام مراجعه کنید. در قسمت «ویرایش اطلاعات قبلی» می توانید کد پیگیری سجام و کد بورسی خود را مشاهده کنید.
      در صورتی که فیلد کد بورسی شما خالی باشد ولی وضعیت شما در مرحله «تایید سهامدار در سجام» باشد، منتظر دریافت کد بورسی خود بمانید.
      در صورت برطرف نشدن مشکل، مراتب را از طریق دفتر پیشخوان پیگیری بفرمایید.

  • باسلام
    کد کاربری از کار گزاری گرفتم ولی وقتی وارد میکنمرمز عبور قبلی رو میخاد که من میزنم میگه اشتباهه
    ممکن بفرمایید چکار کنم

    • سلام دوست عزیز، این مشکل رو از طریق کارگزاری تون پیگیری بفرمایید.

  • برای افراد زیر 18سال ک کارت ملی دارند هنوز باید سرپرست بیاد واستشون احراز هویت کنه یان ؟

    • سلام دوست عزیز، متقاضیان زیر 18 سال همراه با ولی یا قیم خود باید به صورت حضوری فرایند احراز هویت را انجام دهند.

  • سلام بنده بعد از گذشت ۱۰روز از ثبت نام فرزندم که زیر ۱۸سال دارد در سامانه سجام ،،هنوز اسکن مدارک ارسالی قیم تایید نشده نشده کود ده رقمی هم ارسال نشده خودم هم کد بورسی دارم لطفا راهنمای بفرماید مدارک ارسالی هم کاملا با مدارک درخواستی سامانه ازلحاظحجم هم مطابقت دارد

    • سلام دوست عزیز، این مشکل رو از طریق پشتیبانی سایت سجام پیگیری بفرمایید.

      • باسلام، من میخوام برای پسره ۱۱سالم کدبورسی بگیرم ولی بجای قیم نامه حضانت نامه قانونی تاسن۱۸‌سالگی فرزندم را دارم حتی کادرپشتیبانی هم نتونستن کمکم کنن والان میگن نمیشه چون قیم نامه ندارید خوب چون ولی قهری بچه من درقیدحیات هستن قیم نامه صادرنمیکنن ممنون میشم راهنمایی بفرمایید

      • سلام، در این مورد بهتر هست که بر اساس راهنمایی های پشتیبانی سجام (از طریق تماس با شماره تلفن 1569) اقدام کنید

  • میخواستم ببینم برای بچه باید تو چه سایتی برای بورس ثبت نام کنم

    • سلام دوست عزیز، برای ثبت نام سجام می توانید از سایت sejam.ir استفاده کنید. پس از ان برای احراز هویت بایستی متقاضی به همراه ولی خود به صورت حضوری به دفاتر پیشخوان مراجعه کند.

  • سلام
    برای گرفتن کد بورسی افراد زیر 18 سال ایا میتوان شماره حساب سرپرست وی را در سجام وارد کرد در صورتیکه سرپرست قبلا در سجام ان حساب را اعلام کرده است؟

    • سلام دوست عزیز، در ثبت نام سجام باید از اطلاعات بانکی متقاضی استفاده شود. حتی اگر وی به سن قانونی نرسیده باشد.

  • سلام. آیا کار گزاری می تواند برای افراد زیر18 سال آنلاین بگیردودرست مثل افراد بالای18 هست؟

    • سلام دوست عزیز، برخی از کارگزاری ها به افراد زیر ۱۸ سال هم کد انلاین می دهند. برای اطلاع از خدمات کارگزاری ها به سایت ان ها مراجعه بفرمایید.

  • سلام ببخشید میتونید راهنمایی کنید که کدوم کارگزاری با گرفتن تعهد یا بدون اون به افراد زیر ۱۸ سال کدبورسی آنلاین میدهد؟

    • سلام دوست عزیز، برای اطلاع از خدمات کارگزاری ها به سایت ان ها مراجعه بفرمایید.

  • عرض سلام و ادب. برای دریافت کدسجام کودکان تحت ولایت پدر، حساب بانکی بنام کودکان الزامیست؟

    • سلام دوست عزیز، در ثبت نام سجام باید از اطلاعات بانکی متقاضی استفاده شود. حتی اگر وی به سن قانونی نرسیده باشد.

  • تو قسمت شماره حساب ، شماره حساب برای زیر 18 سال باز میکنه بانک یا شماره ایی ک بنام خودمونه قبول میکنه؟

    • سلام دوست عزیز، در ثبت نام سجام باید از اطلاعات بانکی متقاضی استفاده شود. حتی اگر وی به سن قانونی نرسیده باشد.

  • سلام، چطور میتونم کارگزاری خود رو تغییر دهم، مثلا کل حساب و دارایی خود را از یک کارگزاری به کارگزاری دیگر انتقال دهم.ممنون

    • سلام دوست عزیز، برای اطلاع از نحوه انتقال دارایی از یک کارگزاری به کارگزاری دیگر این لینک رو مطالعه بفرمایید.

  • واقعا اپلیکشن سیگنال در نوع خودش بی نظیره
    ممنون از تمامی کارکنان وپرسنل زحمت کش وطراح خوب این برنامه خیلی مفید ه

  • با سلام من به‌صورت غیرحضوری احراز هویت انجام دادم ولی به من کد بورسی ارسال نشد و فقط از طریق پیامک گفتن که احراز هویت موفقیت آمیز بود و سجامی شدید، الان برای انتخاب کارگزاری من به کدبورسی نیاز دارم؟

    • سلام دوست عزیز، بعد تکمیل فرایند احراز هویت برای دریافت کد بورسی به کارگزاری مراجعه کنید.

  • سلام. فرزندی دارم که معلول ذهنی است. بخاطر خرید و فروش سهام عدالت و سهام دارا یکم میخوام براش کد بورسی بگیرم ولی خودم براش معامله کنم. کد سجام هم براش گرفته ام. لطفا راهنمایی بفرمایید. ممنون

    • سلام دوست عزیز، این لینک و این لینک رو مطالعه بفرمایید. در صورتی که شرایط احراز هویت رو داشتین، فرایند احراز هویت تون رو تکمیل بفرمایید. بعد از ان برای دریافت کد بورسی به کارگزاری مراجعه کنید.

    • سلام دوست عزیز، کد بورسی افلاین برای افرادی هست که به سن قانونی نرسیده اند. بقیه افراد می تونن هم به صورت انلاین و هم به صورت افلاین خرید و فروش کنن.

  • با سلام الان 48ساعت که پسرم که 12سالشه روثبت نام کردم ولی فعلاً کدبورسی دریافت نکردم گفتن چون زیر 18سال داره بایدکفالتشو خودم به عهده بگیرم ومعرفش باشم ولی فعلاً کدبورسی نیومده لطفاً راهنمایی کنید

    • سلام دوست عزیز، دریافت کد بورسی معمولا یک هفته زمان میبره. اگر بیشتر از این مدت شد با کارگزاری تون تماس بگیرید.

  • سلام اگه چن وقت بعد از دریافت کد بورسی افلاین به سن قانونی یعنی ۱۸ سال رسیدیم چیکار بکنیم؟

    • سلام دوست عزیز، بعد از رسیدن به سن قانونی با مراجعه به کارگزاری می تونید کد انلاین دریافت کنید.

  • سلام خدمت شما
    کدام کارگزاری ها برای افراد زیر سن ۱۸ سال، کد بورسی آنلاین میدهند ؟؟؟

    • سلام دوست عزیز، برای اشنایی با خدمات کارگزاری ها به سایت ان ها مراجعه بفرمایید.

  • سلام ایا نماینده قانونی ولی ک بدای ثبت نام کردن فرزند زیر ۱۸ سالش اقدام میکنه ایا با ثبت نام کردن در سجام دوتا کد بورسی صادر میشه هم برای پدر و هم برای فرزند و سهام پدر غیر مستقیم هست ایا بعد از ثبت نام کردن برای فرزند زیر ۱۸ ساله به عنوان نماینده قانونی ازاد سازی سهامش مستقیم فعلا میشه به طور خودکار منتظر جواب هستم خیلی ممنون

    • سلام دوست عزیز، ولی باید مدارک درخواست شده رو به کارگزاری یا دفاتر پیشخوان ارایه بده اما برای دریافت کد بورسی باید خودش مجزا اقدام کنه. ازادسازی یا ازاد نکردن سهام عدالت ربطی به فعالیت در بورس نداره.

  • سلام من میخواستم بپرسم ک من ۱۷ سالمه و باید کدآفلاین دریافت کنم گفتن باید پدرم در سامانه سجام ثبت نام کنه ایا بعد از اینکه پدرم ثبت نام کردن در سجام به عنوان فرد اصیل باید احراز هویت ام بشه یا نه ؟؟؟

    • سلام دوست عزیز، ولی باید مدارک درخواست شده رو به کارگزاری یا دفاتر پیشخوان ارایه بده اما برای دریافت کد بورسی باید خودش مجزا اقدام کنه.

    • سلام دوست عزیز، اگه قبلا مراحل احراز هویت رو تکمیل کردین نیازی انجام مجدد این فرایند نیست. کافیه تنها به کارگزاری تون مراجعه کنید و کد رو به انلاین تبدیل کنید.

  • سلام خسته نباشید من می خواستم برای بچه زیر ۱۸ ساله ثبت نام کنم تو سامانه سجام باید با کدملی ولی یا خودم یا بچه وارد شم بعد قبل از انتخاب نماینده قانونی یه صفحهه هست به نام اطلاعات هویتی دراونجا باید اطلاعات خودم.باشه یا بچم بعد تو نماینده قانونی نوشته تصویر کارت ملی درصورت بچه من هنو کارت ملی نگرفته ممنون میشه توضیح بدین

    • سلام دوست عزیز، می تونید از کارت ملی خودتون استفاده کنید. برای اطلاعات هویتی اطلاعات فرزندتون و برای اطلاعات نماینده قانونی از اطلاعات ولی استفاده کنید.

  • سلام من دخترم ۲ سالشه آیا می تونم براشون کد دریافت کنم و می تونم خودم به عنوان سرپرستش مسیولیت را قبول کنم یا حتما باید پدرشون باشه

    • سلام دوست عزیز، افراد زیر 18 سال تنها می تونن از طریق ولی شون کد افلاین دریافت کنن. برای دریافت کد بورسی باید پدر، در صورت نبودن پدر، پدر بزرگ یا قیم فرد اقدام کنه.

  • سلام من اطلاعات رو وارد سامانه سجام کردم بعد اطلاعات قیم دو پر کردم عکس قیم نامه و کد ملی خودمو و فرزندمو تو سامانه آپلود کردم الان دو روزه کد نیومده بهمون میرم سایت وضعیتو بببنم مینویسه برا عکس مدارک در انتظار تایید شدن.چکار کنم؟

    • سلام دوست عزیز، دریافت کد ممکنه کمی زمانبر باشه. اگه این مدت طولانی شد از پشتیبانی سایت سجام پیگیری بفرمایید.

  • سلام دوست عزیز
    من کد معاملاتی آنلاین دارم،اما چون که در شرکتی مشغول به کار هستم که در زمان خرید و فروش ،نمیتونم از گوشیم استفاده کنم ،یعنی در اون شرکت ،گوشی هوشمند ممنوع است، و جریمه سنگینی دارد، حالا با این وضعیت من چطوری میتونم کد آفلاین بگیرم، تا بتونم ثبت سفارش بکنم،
    آخه از ساعت 4بعد از ظهر تا فردا صبح من بیکارم و اکثرا تو برنامه سیگنال یا فضای مجازی هستم
    اگه براتون مقدوره جوابتون رو برام ایمیل کنید
    قربون مرامتون ،دست علی پشت و پناهتون.

    • سلام دوست عزیز ممنون از همراهی شما با گروه سیگنال، افراد بالای 18 سال با کد معاملاتی شون میتونن هم انلاین و هم افلاین معامله کنن. در نتیجه نیازی به دریافت کد افلاین نیست.

  • با سلام
    پس از رسیدن سن به بالای 18 سال کد بورسی چطوری از آفلاین به آنلاین تبدیل میشه؟ ممنون

    • سلام دوست عزیز، کد آفلاین برای افراد زیر 18 ساله بعد از رسیدن به سن قانونی با مراجعه به کارگزاری میتونید آنلاینش کنید.

    • سلام دوست عزیز، افراد زیر 18 سال تنها می تونن از طریق ولی شون کد افلاین دریافت کنن. برای اطلاعات بیشتر این لینک رو مطالعه بفرمایید.

  • سلام من 19 سالمه ولی مدرک تحصیلی ندارم چگونه میتوانم در کارگزاری ثبت نام کنم؟
    باتشکر

    • سلام دوست عزیز، قانون مدرک تحصیلی حذف شده و نیازی به مدرک تحصیلی نیست.

  • ببخشید یک سوال ما از کجا یا از چه سایتی کد بورس برای فروش سهام خود بگیریم ممنون اگر جواب بدین

    • سلام دوست عزیز، برای اشنایی با نحوه دریافت کد بورسی این لینک رو مطالعه بفرمایید.

  • برای بچه 5 ساله هم می شود از صندوق etf سهام خرید؟
    برای گرفتن کد بورس با مشکل مواجه نمی شویم ؟

    • سلام دوست عزیز، افراد زیر 18 سال تنها می تونن از طریق ولی شون کد افلاین دریافت کنن. برای اطلاعات بیشتر این لینک رو مطالعه بفرمایید.

  • من 10 تومان سجام را ریختم ولی هنوز ادامه ندادم سود سهامم جایی نرود که من اطلاع نداشته باشم هنور کارگزار ی انتخاب نکردم متشکرم منتظر جوابم نگرانم

    • سلام دوست عزیز، مراحل ثبت نام در سجام و احراز هویت تون رو تکمیل بفرمایید.

  • سلام خسته نباشید
    من به تازگی در کارگزاری ثبت نام کردم و کد معاملاتی برام اومده . خواستم بپرسم نام کاربری و پسوورد کی ارسال میشه و یک سوال دیگه اینکه ، من تا یک ماه کاربر مهمان هستم یا محدودیتی وجود نداره
    ***ممنون میشم پاسخ بدید***

    • سلام دوست عزیز، بعد از دریافت کد بورسی با کارگزاری تون تماس بگیرید و نام کاربری و رمز عبورتون رو دریافت کنید تا وارد سامانه معاملات بشید. برای تغییر وضعیت از مهمان به مشتری هم باید از طریق کارگزاری تون پیگیری کنید. موفق باشید.

  • فوق العاده عالی وبی نقص ،تبریک به دقت نظرتون ،موفق وپرسود باشید.

  • سلام..ایا همه اعضای خانواده میتونن یک شماره همراه رو در سامانه سجام ثبت کنن؟؟ یا اینکه هر کس باید شماره همراه به نام خودش را ثبت کند؟ دوم اینکه شماره همراهی که در سجام ثبت میکنیم باید باشماره ای که در سامانه سهام عدالت ثبت کرده ایم یکی باشد؟باتشکر

    • سلام دوست عزیز، می تونید با یک شماره برای همه کد دریافت کنید. نیازی به یکی بودن این شماره ها هم نیست.

  • اگر کد بورسی من آفلاین باشه میتونم همانند سهام های کد بورسی آنلاین خرید و فروش کنم

    • سلام دوست عزیز، بازار بورس هر روز (از شنبه تا چهارشنبه) بین ساعت 8:30 تا 12:30 فعال است و می شود به صورت آنلاین در آن فعالیت کرد. در غیر این ساعت ها نمی شود در این بازار خرید و فروش انجام داد. سامانه معاملاتی آفلاین به ما کمک می کند تا در هر ساعتی از شبانه روز معامله دلخواه خود را سفارش بدهیم تا در صورتی که بازار (در زمانی که فعال است) به آن قیمت رسید، از طرف ما معامله انجام بشود.
      در این روش پس از ثبت معامله آفلاین مجدد ارزش معامله را با سرمایه گذار چک می شود. اگر سهم و قیمت مورد نظر سهامدار تایید شود بعد از آن خرید و یا فروش اتفاق می افتد.

  • با سلام وخسته نباشید من شماره تلفن ثابت ندارم
    وکدپستی محل کارم راندارم نمیتونم سجام ثبت نام کنم چکارکنم

    • سلام دوست عزیز، با شرکت تون تماس بگیرید و کد پستی رو دریافت کنید. می تونید از شماره ثابتی که به اون دسترسی دارید هم استفاده کنید.

  • با سلام و تشکر از مطالب مفیدتون
    من قصد دارم برای فرزندم که 5 ساله هست در سامانه سجام ثبت نام کنم. در قسمت اطلاعات بانکی آیا باید حساب بانکی متعلق به فرزند باشه؟ یعنی از قبل باید براش یک حساب بانکی باز کنم؟
    در قسمت اطلاعات شغلی چطور؟ اطلاعات فرزند یا نماینده باید وارد بشه؟

    با تشکر

    • سلام دوست عزیز ممنون از همراهی شما با گروه سیگنال، با هر کارتی امکان واریز وجه هست ولی برداشت فقط دو تا کارتی که به کارگزاری معرفی کرده اید. باید به اسم خود فرد هم باشد. برای اطلاعات شغلی افراد زیر 18 سال معمولا از اطلاعات محل سکونت استفاده میشه.

  • سلام. ایا مادر که قیم نباشد می تونه برای فرزندش کد بورسی بگیره؟

    • سلام دوست عزیز، خیر برای دریافت کد بورسی بایستی پدر یا در صورت نبودن پدر، پدربزرگ یا قیم فرد اقدام کنه.

  • باسلام مطالبتون مفید و قابل استفاده می‌باشد از زحماتتون تشکر میکنیم

  • سلام خسته نباشید
    اگر من کد آفلاین بگیرم بعد از ۱۸ ساله شدن کد بورسی من اتوماتیک آنلاین میشه یا باید بازم اقدام کنم؟ و اگه پدر در قید حیاط باشه به جای پدر ، مادر میتونه برای دریافت کد اقدام کنه؟
    ممنون از پاسختون

    • سلام دوست عزیز ممنون از همراهی شما، کد بورسی تنها یکبار برای هر فرد صادر میشه و نیازی ب دریافت مجدد اون نیست. در صورتی که به سن قانونی نرسیدین می تونید تنها از طریق قیم تون اقدام کنید.

  • با سلام اگر بخواهیم برای اعضای خانواده کد بگیریم با یک شماره تلفن می توانیم برای همه ثبت نام بکنیم یا نه چون یک گوشی داریم که متعلق به سرپرست خانواده است . متشکرم

    • سلام دوست عزیز، بله می تونید با یک شماره برای همه کد دریافت کنید.

  • سلام اول از کجا بفهمم که کد بورسی ام آنلاینه دوم وقتی سهمی را میخواهیم بخریم آیا میتونم اون روز بخرم یا باید به وضعیت نماد یا پیام ناظر توجه ای کرد. ممنون میشم راهنماییم کنید.

    • سلام دوست عزیز، کد بورسی افلاین برای افرادی هست که به سن قانونی نرسیده اند. دوره ثبت سفارش انلاین برای خرید هر سهم از 9 تا 12.30 تعیین شده است ( بعلاوه نیم ساعت پیشگشایش). شما می توانید در صورتی که سهم مد نظر در وضعیت “مجاز” قرار داشته باشد خرید یا فروش خود را انجام دهید. در غیر این صورت باید علت توقف سهم را از پیام ناظر جویا شد.

  • ممنون از راهنمائی های که می کنید بسیار تاثیر گذاره . درود بر شما

  • سلام من میخوام برای مامانم که سواد نداره کد بورسی درست کنم و من مدیریتش کنم و خرید و فروش براشون انجام بدم ایا کد بورسی برا مامانم میتونم درست کنم لطفا راهنمایی کنید به چه روشی برم ؟

    • سلام دوست عزیز محدودیت حداقل مدرک تحصیلی برداشته شده و افراد زیر دیپلم هم می تونن کد بورسی دریافت کنن. برای ثبت نام می تونید از این لینک استفاده کنید.

  • با سلام خدمت دوستان روز خوبی داشته باشی اگه امکان دارد راهنمایی کنید

    • سلام دوست عزیز برای ورود به بازار بورس می تونید از این لینک استفاده کنید. موفق و پر سود باشید.

  • سلام خدا قوت ممنونم از راهنمایهایی که میکنید خیلی تاثیر گذاره

  • سلام
    ممنون از مقاله کامل شما
    سوالم اینه که آیا عرضه اولیه هم به بچه ها تعلق میگیره؟
    و اگه میگیره چه فرقی با فرد بالای ۱۸ سال داره

    • سلام، عرضه اولیه به تمام کد های بورسی تعلق میگیره و افراد در این زمینه فرقی با همدیگر ندارند

    • سلام دوست عزیز به بخش مقالات اموزشی و تحلیلی سهام در سایت سیگنال مراجعه کنید.