بازی استپن (STEPN) چیست؟

بازی استپن (STEPN) چیست؟

دنیای بازی‌های بلاک چین روز به روز گسترده می‌شود. هر روز بازی‌های شگفت‌انگیزی معرفی می‌شود و کاربران جدیدی به حضور در این دنیای جذاب ترغیب می‌شوند. یکی از آخرین شگفتی‌ها «بازی استپن» است. به کمک این بازی می‌توان از راه رفتن هم درآمد کسب کرد. شاید همین ایده ساده و جذاب باعث شده تا صدهاهزار کاربر اپلکیشن STEPN را روی تلفن‌های همراه خود نصب کنند.

بازی استپن چیست؟

استپن یک بازی مبتنی بر بلاک چین است که تلاش می‌کند سلامتی و درآمدزایی را ترکیب کند. در این بازی فعالیت فیزیکی و تحرک کاربران عامل اصلی برای کسب درآمد خواهد بود. بنابراین الگوی این بازی بیش از آن که Play to Earn باشد Move to Earn است.

در طی بازی استپن کاربران با پیاده‌روی و ورزش ارز دیجیتال دریافت خواهند کرد. موبایل کاربر تحرکات را ثبت کرده و در ازای آن توکن‌هایی به بازیکن اهدا می‌کند. برای شروع این بازی باید کفش‌های دیجیتالی خریداری شود. این کفش‌ها که در قالب توکن NFT‌‌ ارائه می‌شود انواع مختلفی داشته و البته هزینه قابل توجهی هم دارند.

بازی استپن چیست؟

فرایند توسعه بازی استپن (STEPN)

بازی استپن در بلاک چین سولانا توسعه داده شده است. این بازی توانست برنده مسابقه Solana Ignition Hackathon Track شود. این رویداد هر ساله توسط بنیاد سولانا برگزار می‌شود. در این مسابقه جهانی پروژه‌هایی با ایده‌های جدید در حوزه بازی‌های کریپتو، وب ۳، دیفای، NFT‌ها و هنرهای دیجیتال معرفی می‌شوند. پروژه‌های منتخب در این رویداد کمک‌ مالی قابل توجهی دریافت خواهند کرد.

استپن تنها بازی کریپتویی بود که توانست در آخرین رویداد Hackathon برنده شود. رابط کاربری جذاب و آسان، اهداف کاربردی، طراحی کاربرپسند، مارکت‌پلیس جامع و کیف پول داخلی از مهمترین ویژگی‌های بازی STEPN است.

این بازی در بستر وب ۳ توسعه داده شده است و یک پلتفرم GameFi و SocialFi محسوب می‌شود. اپلیکیشن این بازی در تلفن‌های همراه اندروید و IOS قابل اجرا است.

اهداف بازی استپن

بنیاد استپن تلاش می‌کند تا کاربران را به انجام ورزش روزانه و مداوم ترغیب کند. در حقیقت کاربران با انجام این بازی همزمان درآمد کسب می‌کنند و به تناسب اندام می‌رسند. افراد زیادی در سرتاسر دنیا دقایق و ساعت‌های زیادی را صرف ورزش و پیاده‌روی می‌کنند. این افراد با نصب اپلیکیشن استپن و خرید توکن‌های NFT کفش‌های کتانی می‌توانند کسب درآمد از ورزش را نیز آغاز کنند.

اهداف بازی استپن

بازی STEPN چطور کار می‌کند؟

یکی از مزیت‌های جالب بازی STEPN فراگیر بودن آن است. تقریبا هر شخصی می‌تواند پیاده‌روری کند. برای شروع پیاده‌روی کاربر باید یک جفت کفش دیجیتالی خریداری کند. این کفش‌ها در قالب توکن‌های NFT ارائه شده‌اند. مارکت پلیسی در بازی وجود دارد که کاربران از این طریق می‌توانند توکن‌های خود را خرید و فروش کنند.

پس از نصب اپلیکیشن استپن کاربران باید مقداری رمزارز سولانا (SOL) خریداری کنند و آن را به کیف پول درون بازی انتقال دهند. سپس با توکن‌های منتقل شده یک جفت کفش ورزشی خریداری کنند. پس از خرید کفش ۲۴ ساعت زمان خواهد برد تا انرژی کفش کامل شود. سطح انرژی کفش‌ها متفاوت است. هر چقدر قیمت کفش بیشتر باشد، سطح انرژی بالاتری خواهد داشت و می‌توان درآمد بیشتری کسب کرد.

روش‌های کسب درآمد از اپلیکیشن استپن

حالت انفرادی

در حالت انفرادی کاربر پس از خرید کفش باید پیاده‌روی را شروع کند. پس از ۵ دقیقه فعالیت مقداری پاداش به کاربر اعطا می‌شود و یک واحد از سطح انرژی کفش کم خواهد شد. در این حالت باید GPS موبایل دائما فعال و ارتباط اینترنت نیز برقرار باشد. سرعت کاربر در میزان درآمد کسب شده موثر خواهد اما همه کفش‌ها نمی‌توانند به حداکثر سرعت برسند.

روش‌های کسب درآمد از اپلیکیشن استپن

حالت ماراتن

حالت ماراتن هنوز در دسترس کاربران قرار نگرفته و مراحل پایانی توسعه آن در حال انجام است. دوره برگزاری ماراتن‌ها هفتگی و ماهانه است. مارتن‌های هفتگی در مسافت‌های ۲.۵، ۵ و ۷.۵ کیلومتر برگزار می‌شود. در یک هفته نمی‌توان بیش از یک بار در هر مسافت شرکت کرد. ماراتن‌های ماهانه مسافت بیشتری دارند. این مسابقات در مسافت‌های ۵، ۱۰ و ۱۵ کیلومتری برگزار شده و تا انتهای ماه ادامه می‌یابند.

حالت پس‌زمینه

حالت پس‌زمینه نیز در دست طراحی و توسعه است. در این حالت اپلیکیشن STEPN به برنامه Health Data متصل شده و روزانه تا ۳ هزار قدم را شمارش می‌کند. کاربرانی که به طور فعال از بازی استپن استفاده نمی‌کنند می‌توانند از حالت پس زمینه برای کسب درآمد استفاده کنند.

انواع کفش‌های بازی استپن

کفش‌های ورزشی اپلیکیشن STEPN به صورت توکن NFT در اختیار کاربران قرار گرفته است. هر کفش قابلیت‌ها و ویژگی‌های مختلفی دارد. در جدول زیر انواع کفش‌ و مشخصات آ‌ن‌ها ذکر شده است.

انواع کفش‌های بازی استپن

برای کفش‌ها ۵ سطح کیفیتی تعریف شده است. جدول کیفیت کفش‌ها نیز به شرح زیر است.

کیفیت کفش‌ها در استپن

کاربرانی که بخواهند به طور جدی‌تر بازی STEPN را دنبال کنند، می‌توانند از دو کفش متفاوت، یک کفش با قابلیت‌های جدید ایجاد کنند. در این فرایند که ضرب کردن یا Mint کفش نام دارد کفشی به نام والد (Vintages) تولید می‌شود. کاربر قبل از ایجاد کفش جدید باید هر دو کفش مد نظر را خریداری کند. هر بازیکن در روز می‌تواند ۷ کفش ورزشی تولید کند و هر بار نیز باید مقداری توکن GST یا GMT بپردازد.

توکن‌های GMT و GST

توکن GST

ارزهای دیجیتال GMT و GST توکن‌های بومی بازی استپن هستند. حجم عرضه توکن GST نامحدود است. از این توکن برای پاداش بازیکنان در حالت‌های انفرادی و پس‌زمینه استفاده می‌شود. ایجاد کفش‌های جدید، اصلاح تنظیمات و ویژگی‌ها یا تعمیر کفش‌ها و … از مهم‌ترین کاربردهای توکن GST است. برای خرید این رمزارز نیز می‌توان از صرافی‌های هوبی (Huobi)، کوینکس (Coinex)، هابیت (HotBit) و … استفاده کرد.

توکن‌های GMT و GST

توکن GMT

حداکثر حجم عرضه  توکن GMT شش میلیارد واحد است. ۳۰ درصد از کل عرضه بین جامعه حاکمیتی بازی توزیع خواهد شد. سرعت فرایند انتشار این توکن هر سه سال نصف خواهد شد. رمزارز GMT تمام ویژ‌گی‌های توکن GST را دارد با این تفاوت که برای پاداش‌ بازیکنانی با سطح بالاتر از ۳۰ نیز می‌توان از این توکن استفاده کرد. بایننس (Binance)، کوکوین (KuCoin) و پنکیک سواپ (Pancake Swap) از جمله صرافی‌هایی هستند که توکن GMT را لیست کرده‌اند. از کیف‌پول‌های متامسک (MetaMask) و تراست ولت (TrustWallet) نیز می‌توان برای خرید و ذخیره توکن‌های GMT و GST بهره گرفت.

تیم توسعه اپلیکیشن STEPN

شرکت فایند ساتوشی لب (Find Satoshi Lab) اپلیکیشن STEPN را توسعه داده است. این شرکت استرالیایی در سال ۲۰۲۱ از بازی استپن رونمایی کرد. جری هوانگ (Jerry Huang) که جزو توسعه‌دهندگان اصلی این بازی محسوب می‌شود سال‌ها تجربه در حوزه طراحی و توسعه بازی‌های دیجیتال دارد. یوان رونگ (Yawn Rong) یکی دیگر از اعضای تیم توسعه بازی STEPN است که در حوزه رمزارزها و استارت‌آپ‌های کریپتو تجربه قابل توجهی دارد. جسیکا دوان (Jessica Duan) و رایان تورنر (Rayan Turner) نیز از دیگر اعضای بنیاد استپن هستند که در بخش‌های بازاریابی و طراحی گرافیک به این تیم کمک می‌کنند.

تیم توسعه اپلیکیشن STEPN

جمع بندی

استپن یک بازی مبتنی بر رمزارز است که هدف آن کمک به سلامت جامعه و توسعه ورزش‌های روزانه است. با نصب اپلیکیشن استپن می‌توان از پیاده‌روری‌های روزانه نیز درآمد به دست آورد. کسب درآمد از این بازی به سه روش انفرادی، ماراتن و پیش‌زمینه صورت می‌گیرد. برای شروع بازی STEPN باید کفش‌هایی دیجیتالی خریداری کرد. این کفش‌ها در قالب توکن NFT ارائه می‌شوند. رمزارزهای GTS و GMT توکن‌های بومی این بازی هستند و از رمزارز SOL برای خرید کفش‌ها باید استفاده کرد. با وجود این که تنها چند ماه از معرفی این بازی می‌گذرد اما استقبال قابل توجهی از آن صورت گرفته است. با این روند بعید نیست تا چند ماه آینده هر شخصی که در خیابان قدم می‌زند، اپلیکیشن STEPN را روی تلفن همراه خود نصب کرده باشد.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل‌ها، اخبار، مقالات و قیمت لحظه ای ارزهای دیجیتال به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات کاربران
  • لطفاً راهنمایی کنیدبعد از خرید دو جفت کفش چطور باید هر دوی آنها را برای دویدن فعال کرد. کفش دوم من امتیاز پرداخت نمی کند