تحلیل تکنیکال نرخ برابری ارزش یورو در مقابل ین ژاپن (EURJPY) | تاریخ 29 اردیبهشت ماه 1399

تحلیل تکنیکال نرخ برابری ارزش یورو در مقابل ین ژاپن (EURJPY) | تاریخ 29 اردیبهشت ماه 1399

شیوع ویروس کرونا در اروپا باعث شده است که حوزه اروپا با بزرگ ترین رکود از زمان اعلام ارز واحد در این منطقه مواجه شود و در این دوران فرانسه، آلمان و ایتالیا اوضاع اقتصادی مطلوبی را تجربه نمی‌کنند.

آمار‌های منتشر شده درباره وضع اقتصادی کشور‌های اروپایی بعد از اعمال محدودیت‌ها و قرنطینه برای مقابله با شیوع کرونا، میزان تاثیرگذاری شیوع ویروس کرونا را در سراسر قاره اروپا نشان می‌دهند. اقتصاد حوزه یورو در سه ماهه اول سال جاری 2020 حدود سه ممیز هشت دهم درصد کاهش یافته است که از سال 1995 و از زمان اعلام ارز واحد برای منطقه اروپا تاکنون بی سابقه بوده است.

با توجه به اعلام خبر رویترز در مورد تهدید انگلستان به انتشار فایل تهدیدات اتحادیه اروپا که در طول مذاکرات پس از خروج انگلیس توسط اتحادیه اروپا اعلام شده است به نظر میرسد حوزه یورو در نقطه ضعف خود ایستاده است.

 آلمان به عنوان قدرتمندترین اقتصاد حوزه یورو یکی از کشور‌هایی این منطقه است که به علت شیوع ویروس کرونا و تعطیلی‌های ناشی از آن با رکود مواجه شده است. تولید ناخالص داخلی این کشور در سه ماهه اول سال جاری حدود ۲/۲ درصد کاهش یافته که از زمان رکود بزرگ تاکنون این میزان کاهش اقتصادی در این کشور بی سابقه بوده است.

همانطور که در نمودار زیر مشاهده میکنید با توجه به روند نزولی شروع شده که تقریبا از تاریخ 5 فوریه 2018 آغاز گشته است، ارزش یورو در مقابل ارز امن ین ژاپن طی دو سال اخیر تاکنون بیش از 16 درصد از ارزش خود را از دست داده است.

باتوجه به شکست سطح مقاومتی 116.250 (محدوده آبی رنگ) و گذر ازکف تاریخی قبلی نمودار در تاریخ 3 سپتامبر 2019 و پولبک دوباره به سطح قبلی خود مشاهده میگردد که طبق الگوهای کندلی، الگوی ستاره صبحگاهی (Shooting Star) شکل گرفته است. همچنین مشاهده میگردد قیمت درگیر با خط میانی نقطه چین کانال نزولی بوده است. به جهت آینده رفتاری قیمت دو فرضیه را می توان استوار دانست:

  • فرضیه نزولی : در صورت استحکام محدوده حمایتی آبی رنگ رسم شده و شکست نقطه چین خط روند کانال نزولی می توان مقاومت های ابتدا 114.500 و پس از آن مقاومت های تاریخی 113.0 و 112.0 را مد نظر داشت.
  • فرضیه صعودی : در صورت برگشت قیمت و ناتوانی از شکست خط میانی کانال نزولی و غلبه خریداران بازار بر فروشندگان میتوان انتظار داشت نمودار قیمت خطوط حمایتی در ابتدا 116.25 و سپس 117.30 و 118.70 را بر سر راه خود مشاهده کند.
ارزش یورو در مقابل ین ژاپن (EURJPY) | تاریخ 29 اردیبهشت ماه 1399
جهت مشاهده نمودار با کیفیت بالا اینجا کلیک کنید
برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت های لحظه ای ارز به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.
برچسب‌ها

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *