بررسی تکنیکال میزان تغییرات ارزش پوند انگلیس به فرانک سوئیس (GBPCHF) | تاریخ 10 اردیبهشت ماه 1399

بررسی تکنیکال میزان تغییرات ارزش پوند انگلیس به فرانک سوئیس (GBPCHF) | تاریخ 10 اردیبهشت ماه 1399

پوند استرلینگ، ارز رسمی انگلستان و نیز چهارمین ارز برتر از لحاظ معامله و تجارت در بازار ارز خارجی است. اهمیتی که به پوند استرلینگ داده می شود، از این حقیقت ناشی می ‌شود که شهر لندن، یک مرکز مالی جهانی پیشرو است. سوئیس نیز همواره یکی از اصلی ترین قطب های بانکی و مالی دنیا بوده و همین مساله باعث تبدیل شدن واحد پول آن یعنی فرانک به یکی از امن ترین ارزهای جهانی شده است.

با کنترل تقریبی شیوع کرونا خوش‌بینی سرمایه‌گذاران به بازگشت مردم به سر کار از بازارهای سهام حمایت کرده است و در این روزها شاهد رشد شاخص‌های سهام جهانی هستیم. بازگشایی کسب‌وکارها به همراه گزارش‌های نسبتاً خوب شرکت‌های سهامی باعث خوش‌بینی بازار شده است و به همین دلیل شاهد افزایش تقاضا برای دارایی‌های ریسکی و پربازده هستیم.

همانطور که در نمودار زیر مشاهده میکنید، بعد از سقوط وحشتناک ارزش پوند در پی پدیدار گشتن بیماری کرونا در جهان و مشاهده اولین موردهای مبتلایان در این کشور با بازگشت جو خوشبینی حاکم بر بازار سرمایه طی روزهای اخیر با توجه به روند قدرت گرفتن ارزش پوند در برابر فرانک سوئیس شاهد نزدیک شدن قیمت به نقطه ای حساس در کانال نزولی روزهای اخیر میباشیم. در نمودار روزانه شاهد این هستیم نمودار قیمت به میزان 50 درصد فیبو موج نزولی قبلی خود را اصلاح کرده و اکنون در یکی از موقعیت های حساس خود قرار دارد. در آخرین کندل که به صورت شوتینگ استار بسته شده است نشان دهنده لمس دیواره خط روند و بازگشت قیمت است. با توجه به خط روندهای زیر دو سناریو به جهت رشد و یا نزول قیمت متصور است:

  • درصورت شکست خط روند و تداوم قدرت گرفتن پوند مقاومت های 1.2800 و بعد از آن 1.3200 در روزهای آتی تعیین کننده میباشد.
  • در صورت برگشت قیمت و قدرتمندی فروشندگان بر خریداران نقاط حمایتی 1.1700 در ابتدا و بعد از آن نقطه 1.1250 را بر سر راه خواهیم داشت.
ارزش پوند انگلیس به فرانک سوئیس (GBPCHF) | تاریخ 10 اردیبهشت ماه 1399
جهت مشاهده نمودار با کیفیت بالا اینجا کلیک کنید
تحلیل‌های ارائه شده نظر کارشناسان تیم سیگنال بوده و نباید مبنای خرید و فروش قرار گیرد. مسئولیت هرگونه استفاده از داده‌های موجود، بر عهده کاربران محترم می‌باشد.
برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت های لحظه ای ارز به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.

برچسب‌ها

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *