هفته پرتلاطم بازار طلا و ارز (20 آذر ماه 1398)

هفته پرتلاطم بازار طلا و ارز (20 آذر ماه 1398)

در هفته جاری بازار طلا وارز آبستن نوسانات قابل ملاحظه ی قیمتی بود؛ بطوریکه پس از اینکه دلار در بازار آزاد تا کانال قیمتی 14000 تومان سرکشی کرد، در ساعات پایانی معاملات دیروز مجددا به کانال 13000 تومان بازگشت و در حال حاضر این شاخص ارزی در حوالی نیمه های کانال 13000 تومان قرار گرفته است.

در راستای  این نوسانات افزایشی، رئیس کل بانک مرکزی با مقطعی دانستن این نوسانات ، انتظارات تورمی شکل گرفته بر اثر افزایش قیمت بنزین و حوادث پس از آن و قرار گرفتن در موعد تسویه حساب های پایان سال میلادی را به عنوان علل این  نوسانات افزایشی برشمرده است  و همچنین بر اساس مولفه های اقتصادی مدار صعودی قیمت ها را گذرا دانسته است.

قیمت ها در بازار طلا

در بازار طلا در هفته جاری به علت همبستگی شدید قیمت ها با نرخ ارز شاهد رشد چشمگیر قیمت ها با وجود رنج بودن نرخ اونس طلای جهانی بودیم.

بطوریکه هر عدد سکه امامی که در ابتدای هفته  در حدود قیمتی 4500000 تومان قرار داشت بارشد بیش از 6 درصدی طی روزهای اخیر ،  دیروز در ساعاتی در یک قدمی کانال 4800000 تومان قرار گرفت ، اما همانند دلار در ساعات پایانی معاملات دیروز با اصلاح قیمتی روبرو گردید و به حدود کف کانال 4600000 تومان رسید.

همچنین مثقال طلای 18 عیار هم که دیروز موفق به ثبت سقف قیمتی خود در سال 98  با رسیدن به قیمت 2115000 تومان شد. دیشب به اوایل کانال 2 میلیون تومان بازگشت.

حال طی روزهای آتی با توجه به نحوه ی بازارسازی بازارساز بانکی و اصل عرضه وتقاضای موجود در بازار، بایستی نظاره گر رفتار قیمت ها باشیم.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت های لحظه ای ارز به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *