بیت کوین بخریم یا طلا ؟

بیت کوین بخریم یا طلا ؟

2022 یکی از بدترین سال‌های بازارهای مالی بود اما به اعتقاد بسیاری از کارشناسان، 2023 می‌تواند سال شکوفایی مجدد بازارهای مالی باشد؛ در این راستا توضیحات زیادی ارائه شده و حتی لیستی از بهترین دارایی‌های دلاری که احتمالا در سال 2023 رشد زیادی خواهند داشت، در قالب یک مقاله قرار داده شد.

در بین دارایی های گفته شده، همه در یک زمان و به یک نسبت رشد نخواهند کرد؛ از همین روی می‌توان با تبدیل دارایی ها به یکدیگر در برهه های خاص زمانی از سود بیشتری برخوردار شد. به همین جهت در تحلیل زیر به مقایسه‌ای بین بیت کوین، به عنوان نماینده کریپتوکارنسی و اونس جهانی طلا پرداخته ایم که مطالعه آن خالی از لطف نخواهد بود.

نسبت طلا به بیت کوین  XAU/BTC

نسبت طلا به بیت کوین xau/btc
جهت مشاهده نمودار با کیفیت بالا اینجا را کلیک کنید

طلا همیشه به عنوان یک دارایی امن و تورم گریز شناخته می‌شود در طرف مقابل بیت کوین به عنوان طلای آینده، یک دارایی تورم گریز و به شدت پرنوسان شناخته می‌شود تا جایی که بسیاری از اقتصاددانان جوان اعتقاد دارند، بالاخره روزی نسل آینده تمام طلای خود را به بیت کوین تبدیل خواهند کرد.

نمودار فوق از تقسیم قیمت طلا بر بیت کوین بدست می‌آید در نتیجه هرقدر به سمت پایین حرکت کنیم، بیت کوین دست بالاتر را دارد و بالعکس حرکت‌های رو به بالا برتری طلا را نشان می‌دهد. طبق نمودار شاید در بلند مدت برد با بیت کوین باشد اما در کوتاه مدت، این نسبت حداقل تا سطوح مشخص شده مقاومتی رشد خواهد کرد؛ این یعنی در کوتاه مدت طلا بازده بیشتری نسبت به بیت کوین خواهد داشت.

کانال تحلیل با سیگنال

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات کاربران
  • سلام خسته نباشید آیا در اینجا هر روز سیگنال برای معامله گذاشته می شود و در چه بازارهایی بیشتر کار می کنید