عوامل تأثیر گذار بر نرخ دلار در ماه‌های آتی | دکتر نیما آگاهی

عوامل تأثیر گذار بر نرخ دلار در ماه‌های آتی | دکتر نیما آگاهی

پارامترهای موثر بر نرخ ارز

طی چند ماه آینده استقرار دولت جدید همراه با چشم اندازهای جدید را پیش رو خواهیم داشت. این امر تأثیر قابل ملاحظه ای در ارتباط با سیاست های پولی در داخل کشور و همچنین پیشبرد مذاکرات دارد ، که تورم مورد انتظار جامعه می‌تواند بر این محور قرار بگیرد. با توجه به شرایط اقتصادی جامعه و بی نظمی های اقتصادی در چند ماه اخیر می توانیم در بانک مرکزی پیش بینی افزایش تورم در ماه های آتی را داشته باشیم. متناسب با این موضوع  دلار هم در صورتی که نتواند یک فرآیند ادامه دار را در تثبیت خود داشته باشد با افزایش قیمت روبرو خواهد بود.

در واقع یکی از پارامتر هایی که می تواند از افزایش قیمت دلار جلوگیری کند بازگشت مؤثر و قدرتمند ایران به مذاکرات برای پیشبرد اهداف و نه صرفا یک مذاکره معمولی است.در صورت تحقق  این رویکرد می‌توان به تثبیت قیمت دلار امیدوار بود.

اهداف قیمتی دلار

همچنین با ورود دولت جدید در صورت عدم بازگشت ایران به مذاکرات تا اواخر مهر ماه، می توانیم یک رشد منطقی در قیمت دلار تا پایان سال را انتظار داشته باشیم. حداقل رشد انتظاری برای دلار تقریبا 20 تا 25 درصد از قیمت های فعلی خواهد بود. در واقع کانال 30 هزار تومانی برای دلار تا پایان سال عدد عجیب و غریبی نخواهد بود و قابل دسترس است.

دولت در صورت پیشبرد مذاکرات با سیاست گشایش مبالغ خارج از کشور (در مقصدهای فروش صادرتی خود) میتواند موفق به تثبیت قیمت ارز شود.( این مذاکرات می توانند مذاکرات برجامی هم نباشند.)

اما در صورتی که مذاکرات به خوبی پیش نرود نمی توان انتظار بالایی از این امتیاز ها داشت و حالتی موقتی دارند.

رصد لحظه‌ای و تحلیل روند روزانه بازارهای مالی در کانال تلگرامی تحلیل با سیگنال

رویکرد های اقتصادی دولت آینده

مهم ترین چالشی که در ماه های آتی پیش رو داریم چشم انداز و سیاست های اصلی اقتصادی دولت جدید خواهد بود.این سیاست ها و چشم اندازها دارای دو رویکرد خواهند بود:

  1. رویکرد خارجی و مذاکرات
  2. رویکرد داخلی و سیاست های پولی بانک مرکزی

در پایان لازم به ذکر است با روی کار آمدن دولت جدید میتوان دید بهتری را نسبت به رویکردهای اقتصادی و سیاسی آن پیدا نمود.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت های لحظه ای ارز به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات کاربران
  • عوامل موثر کاهش دلار و قیمت های بازار بنابرین افزایش دلار میی تواند قیمت ها افزایش بدهد