22 دی ماه 98، روز فوق‌العاده صندوق های سرمایه گذاری بورسی (ETF)

22 دی ماه 98، روز فوق‌العاده صندوق های سرمایه گذاری بورسی (ETF)

امروز یک شنبه 22 دی ماه 98 بازار سرمایه با اقبال خریداران مواجه شد. بعد از آنکه در هفته گذشته بازار بورس در اکثر نمادها اصلاح قیمتی را تجربه کرده بود، با شروع هفته جدید ورق برگشت و موج نقدینگی به سمت بازار سرازیر شد.

در روزهای گذشته سازمان بورس تصمیم گرفت برای حمایت از بازار سرمایه دامنه نوسان معاملات را از 5 به 2 درصد کاهش دهد. امروز بعد از دور شدن از فضای ملتهب داخلی در کشور و بازگشت جو مثبت به بازار سرمایه، مجددا دامنه نوسان معاملات به 5 درصد افزایش پیدا کرد. همین امر موجب شد بسیاری از سرمایه گذارانی که قصد خرید سهام داشتند در صف های خرید گرفتار شوند و نتوانند سهام مورد نظرشان را خریداری کنند.

عملکرد عالیِ صندوق‌های سرمایه گذاری قابل معامله بورسی در 22 دی ماه 98

در این میان صندوق های سرمایه گذاری سهامی با توجه به اینکه در پرتفوی خود سهام شرکت های پذیرفته شده در بورس و فرابورس را مدیریت می کنند، با تقاضای قابل توجه خریداران مواجه شدند.

نکته مهم درباره صندوق های قابل معامله در بورس آن است که معاملات صندوق ها برخلاف معاملات سهام شرکت ها، محدودیت در دامنه نوسان ندارد.

 صندوق های قابل معامله در بورس به دلیل آنکه بازارگردان دارند، به صورت منطقی رشد یا افت می کنند و سفته بازی در آنها ممکن نیست.

جالب است بدانید «صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله» با ۱۰۱ هزار و ۴۳۵ میلیارد ریال در پایان آذر ۹۸ در رتبه دوم بزرگترین صنایع بورسی از نظر ارزش معاملات ایستاد.

لیست بهترین صندوق های سرمایه گذاری قابل معامله در بورس – 22 دی ماه 98

لیست بهترین صندوق های سرمایه گذاری بورسی از نوع سهامی، در 22 دی ماه 98 به شرح زیر است:

نام صندوق نماد بورسی درصد رشد روزانه
امین تدبیرگران فرداالماس10.37
هستی بخش آگاهآگاس7.49
توسعه اندوخته آیندهاطلس7.46
سرو سودمند مدبرانسرو4.99
آرمان آتیه درخشان مسآتیمس4.94
سپهر کاریزماکاریس4.49
بذر امید آفرینبذر4.48
آسمان آرمانی سهامآساس4.33
افق ملتافق ملت3.17

رشد همگانی صندوق های سرمایه گذاری سهامی قابل معامله در بورس نشان می دهد که اولا این صندوق ها کاملا مطابق با رشد بازار سرمایه بازدهی یا کاهش ارزش خواهند داشت ثانیا به دلیل مدیریت های مختلف در این صندوق ها میزان بازدهی ها متفاوت خواهد بود.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و بازدهی صندوق های سرمایه گذاری به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات کاربران
  • باسلام و ممنون از اطلاعات خوبتون..
    میشه یه دور آموزشی بزارید که چه طوری تشخیص بودیم کدوم صندوق خوب هست؟(علاوه بر بازده سالیانه و ….)

    • سلام. پیشنهاد شما حتما مدنظر ما هست و در آینده‌ای نزدیک این اتفاق خواهد افتاد. با ما همراه باشید.