سقوط ادامه دار ارزش لیر ترکیه در بازارهای جهانی و اخراج رئیس بانک مرکزی این کشور

سقوط ادامه دار ارزش لیر ترکیه در بازارهای جهانی و اخراج رئیس بانک مرکزی این کشور

در هفته گذشته همزمان با افت ارزش دلار در بازارهای جهانی، ارزش لیر به کمترین مقدار خود در 12 سال گذشته رسید. از دلایل عمده این ریزش ها میتوان به افت درآمد این کشور از صنعت توریسم بدلیل کرونا و سیاست خارجی ضعیف ریاست جمهوری این کشور در قبال اتحادیه اروپا و آمریکا دانست.

در سال 2008 هر دلار آمریکا معادل 1.2 لیر ترکیه قیمت گذاری میشد اما اکنون هر دلار آمریکا معادل 8.5 لیر ترکیه معامله میگردد. در بازار داخلی ایران نیز هر لیر حوالی 2900 تومان مبادله میگردد. ریاست جمهوری این کشور آقای اردوغان در پی عدم سیاست گذاری صحیح بانک مرکزی این کشور اقدام به اخراج رییس بانک مرکزی نمود.

قیمت کنونی لیر ترکیه میتواند برای آن دسته از تجار و بازرگانان ایرانی که واردات از ترکیه انجام میدهند، بسیار جذاب باشد و از فشار ناشی از افت ارزش ریال ایران اندکی کاسته گردد.

سقوط ادامه دار ارزش لیر ترکیه در بازارهای جهانی
تحلیل‌های ارائه شده نظر کارشناسان تیم سیگنال بوده و نباید مبنای خرید و فروش قرار گیرد. مسئولیت هرگونه استفاده از داده‌های موجود، بر عهده کاربران محترم می‌باشد.
برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت های لحظه ای ارز به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.
برچسب‌ها

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *