رصد نقدینگی بازار در آستانه شروع دولت جدید | دیلی سیگنال 13 مرداد

بورس امروز شروعی به شدت سبز داشت. به طوری که امروز شاخص کل بورس تهران دوباره کانال ۱.۴ میلیون واحدی را پس گرفت. کانالی که ۷ ماه پیش آن را از دست داد و دیگر هیچگاه نتوانست پسش بگیرد. شاخص هم‌وزن هم صعودی شد اما با شتابی کمتر.

همان طور که نقشه بازار امروز نشان می‌دهد روند معاملات یادآور دوران آشفتگی و اوج‌گیری دوران تحریم است. صنایع کامودیتی‌محور و هلدینگ‌های وابسته آن‌ها بر مدار مثبت حداکثری معامله می‌شوند. شرکت‌های با درآمد ریالی فضای متعادل رو به مثبتی دارند، در حالی که صنایع برجامی «خودرو» و «بانک» تحت فشار فروش هستند. به نظر می‌رسد روی کار آمدن دولت جدید برای بازار سهام به صورت ضمنی معنای دوران تورمی و فشارهای بیشتر اقتصادی را دارد.

رصد لحظه‌ای و تحلیل روند روزانه بازارهای مالی در کانال تلگرامی تحلیل با سیگنال

تشخیص ورود نقدینگی به بورس یکی از راه‌هایی است که سرمایه‌گذاران با استفاده از آن می‌توانند وارد بازار شوند و معامله کنند. یکی از مشکلاتی که سرمایه گذاران در بورس دارند این است که در زمان نامناسب اقدام به خرید سهم می‌کنند و این موجب می‌شوند با وجود این‌که شرایط تکنیکال یا بنیادی سهم مناسب است ولی در نهایت قیمت‌ها کاهش پیدا می‌کند و سرمایه‌گذار هم متضرر می‌شود. به همین دلیل هم نیاز است یک سرمایه گذار ابتدا ورود نقدینگی به بورس را تشخیص دهد و سپس اقدام به معامله کند ولی در بازار سرمایه ایران بزرگ‌ترین ضعف بازار عدم دانش در این خصوص است.

در این برنامه به همراه آقای آراد پورکار، تحلیلگر بازارهای مالی به بررسی نفهمیدم جریان نقدینگی در بازار سرمایه و همچنین نحوه رصد آن پرداختیم. ایشان همچنین مثال هایی از جریان نقدینگی درصندوق های سرمایه گذاری و مقایسه شاخص کل با میزان ورود و خروج پول به صندوق های درآمد ثابت، را بیان نمودند.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات آموزش بورس به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *