تحلیل تکنیکال اونس جهانی طلا (XAUUSD) | تاریخ 3 شهریور ماه 99

تحلیل تکنیکال اونس جهانی طلا (XAUUSD) | تاریخ 3 شهریور ماه 99

طلا در هفته پیش برای دومین هفته متوالی شاهد یک سقوط چشمگیر بوده و قیمت آن تا حد بسیار زیادی کاهش یافت. هرچند طلا در ساعات پایانی هفته بخشی از قیمت از دست رفته خود را جبران کرد اما همچنان در پایین نمودار قرار دارد. فلز زرد در ابتدای هفته گذشته در تلاش بود تا بتواند سطح 2000 دلاری را پس گرفته و به اوج قبلی خود یعنی 2070 دلار بازگردد اما با یک سقوط حدود 3.5 درصدی به نزدیکی 1910 دلار بازگشت.

پس از کاهش قیمت طلا تا 1910 دلار، این فلز ارزشمند در ساعات پایانی هفته تلاش کرد تا بخشی از قیمت از دست رفته اش را جبران کرده و در نتیجه آن قیمت طلا تا سطح 1940 دلار افزایش یافت.

مهم ترین دلیل کاهش قیمت دوباره طلا و سقوط 3.5 درصدص آن در هفته گذشته را می توان بالا رفتن ارزش دلار دانست. بالا رفتن ارزش دلار از دو طریق می تواند باعث سقوط طلا شود.

اول این که طلا ماهیت کالایی دارد و هر چه ارزش پول بالا رود قیمت آن ارزان تر می شود. مانند وسایل خانه یا موبایل و کالاهای دیگر که با بالا رفتن ارزش پول ارزان می شوند.

دومین طریق نیز ایجاد احساسات خوشبینانه به وضعیت اقتصادی می باشد. بحران اقتصادی موجود و چاپ بی رویه پول باعث شد تا ارزش دلار بسیار کاسته شده و به حداقل میزان خود در سال های اخیر برسد. اما با توجه به بالا رفتن ارزش دلار احساساتی مبنی بر بهبود اقتصاد نیز در بازار به وجود آمده که باعث کاهش تقاضا برای خرید طلا می شود. طلا در حال حاضر در حال تجربه یک روند افزایشی آرام و مردد است که با وجود افزایشی بودن ممکن است در هر لحظه قیمت آن یک افت دوباره را تجربه کند.

در روز های آینده قرار است تا جروم پاول رئیس بانک مرکزی آمریکا یعنی فدرال رزرو سخنرانی داشته باشد و درباره سیاست های پولی در پیش رو حرف بزند که در نتیجه آن می تواند تغییرات زیادی در طلا ایجاد شود.

در واقع به نظر می رسد طلا تا رسیدن به روز سخنرانی چندان تحت تغییر قرار نگرفته و چشم بازار به سمت سخنان پاول باشد. سرمایه گذاران بازار نیز تا زمان سخنرانی وی صبر خواهند کرد و پس از آن اقدام به خرید یا فروش می کنند.

اگر سخنان پاول به تورمی بالاتر از تورم پیش بینی شده اشاره داشته باشد طلا دوباره اوج خواهد گرفت اما اگر پاول مسائل را به طور دقیق روشن نکرده و به سمت تورم بالا اشاره نداشته باشد دلار قوی تر شده و در نتیجه آن طلا به پایین تر از قیمت فعلی خود سقوط می کند.

رئیس فدرال رزرو آمریکا جیروم پاول در تاریخ ۲۷ آگوست پنج شنبه در ساعت 17:40 به وقت تهران طی کنفرانس مجازی برای نشست جکسون هول سخنرانی خواهد داشت.

در صورت سقوط قیمت طلا سطوح حمایتی قدرتمند مانع ریزش اعداد 1900 ، 1840 و 1800 دلار خواهد بود و در صورت رشد قیمت از این سطح موانع مقاومتی سر راه اعداد 2000، 2070 و 2160 دلار میباشد.

تحلیل‌های ارائه شده نظر کارشناسان تیم سیگنال بوده و نباید مبنای خرید و فروش قرار گیرد. مسئولیت هرگونه استفاده از داده‌های موجود، بر عهده کاربران محترم می‌باشد.
برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت های لحظه ای طلا و سکه به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *