تحلیل بنیادی بازار جهانی | یازدهم آذر 1399

تحلیل بنیادی بازار جهانی | یازدهم آذر 1399

شاخص های بین الملی:

امروز شاخص‌های سهام آسیا و آتی آمریکا رشد کرده‌اند. بهبود فعالیت کارخانجات و خوش‌بینی‌ها به اثرگذاری واکسن کرونا بر اقتصاد جهانی باعث بهبود جریانات ریسک‌پذیری شده‌اند. در این میان تقاضا برای دلار آمریکا به عنوان دارایی امن کاهش یافته است.

بازارهای سهام چین و کره جنوبی عملکرد بهتری داشته‌اند. در ماه نوامبر فعالیت کارخانجات در اقتصادهای بزرگ و صادرات محور شمال آسیا افزایش یافته و حتی رشد شاخص PMI بخش تولیدی چین به بالاترین سطح در یک دهه اخیر رسیده است. دیشب شاخص‌های سهام آمریکا سقوط کردند و شاخص سهام S&P ۵۰۰ بیشترین افت در یک هفته گذشته را تجربه کرد. با این وجود شاخص آتی سهام S&P ۵۰۰ مثبت است.

طلا:

قیمت اونس طلای جهانی هم افزایش یافته و قیمت بیت کوین هم بعد از یک اصلاح نزولی توانسته اوج قیمتی جدیدی را ثبت کند. در بازار نفت خام هم قیمت‌ها کاهش یافته‌اند. نشست اوپک پلاس (OPEC+) بدون توافق به پایان رسیده است.

واکسن کرونا:

پیشرفت‌های سریع در کشف و تولید واکسن کرونا به سرمایه‌گذاران این اطمینان را داده که شرایط به سرعت به حالت نرمال باز خواهد گشت. در ماه نوامبر همین خوش‌بینی‌ها باعث رشد ۱۲ درصدی شاخص سهام MSCI جهانی شدند. این بزرگ‌ترین رشد یک ماهه شاخص محسوب می‌شود. در این میان رئیس فدرال رزرو آمریکا اعلام کرده که اقتصاد آمریکا آسیب خورده و در وضعیت مبهمی قرار دارد. پاول هیچ حرفی در رابطه با تصمیمات آتی بانک مرکزی نزده است.

اخبار مهم تقویم اقتصادی:

امروز نشست تعیین نرخ بهره بانک رزرو استرالیا هم برگزار شد. تغییری در نرخ‌های بهره اعمال نشده است. رئیس بانک رزرو استرالیا معتقد است که اخبار خوب از واکسن کرونا از روند بهبود اقتصاد جهانی حمایت خواهند کرد.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت های لحظه ای سهام به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.
برچسب‌ها

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *