تحلیل اونس طلای جهانی | آبان 1400

تحلیل اونس طلای جهانی | آبان 1400

قیمت های جهانی اونس طلا در روز پایانی هفته گذشته یعنی در روز جمعه بخاطر انتشار گزارشات NFP و گزارش اشتغال آمریکا دچار نوسانات زیادی شد و در نهایت با شروع مجدد رالی صعودی از ابتدای هفته جاری کار خود را شروع کرد.

گزارشات اشتغال بخش غیر کشاورزی روز جمعه 5 نوامبر 2021 بسیار بهتر از پیش بینی ها منتشر شد و انتظارات تورمی و افزایش نرخ بهره ای سرمایه گذاران بدلیل کاهش نرخ بیکاری شدت یافت. به گفته مقامات بانک مرکزی آمریکا اوضاع اقتصاد ایده آل است و در صورت ادامه روند مثبت اقتصادی حاضر به افزایش سرعت تیپرینگ خواهند بود. دلیل بنیادی رشد شارپ قیمت طلا برمیگردد به افت سنگین بازده اوراق قرضه 10 ساله آمریکا که تمایلات ریسک گریزی بازار را نمایش میدهد و موجب حرکت سرمایه ها به سمت اوراق قرضه و طلا شده است.

تحلیل تکنیکال اونس طلا

همانطور که در نمودار داده های روزانه زیر مشاهده میکنید بر سر راه قیمت خط مورب مقاومتی مشکی رنگ و سطح افقی مقاومتی 1833 دلاری قرار دارد و در صورتی که این سطح کلیدی به سمت بالا بشکند و بالای آن تثبیت دهد میتوان به آزاد شدن فنر قیمت و روند قوی صعودی قیمت امیدوار بود. در این صورت سطوح هدف مقاومتی پیش رو اعداد 1910 و 2067 دلاری خواهند بود و در میان مدت یک الی 3 ماهه این اهداف در دسترس خواهند بود.

در سناریوی نزولی با احتمال کمتر در صورت ریزش از زیر سطح مقاومتی 1833 دلاری قیمت میتواند تا سطوح حمایتی موج بزرگتر خود تا 1770 و 1723 دلار نزول داشته باشد.

تحلیل تکنیکال اونس طلا
جهت مشاهده نمودار با کیفیت بالا اینجا کلیک کنید
تحلیل‌های ارائه شده نظر کارشناسان تیم سیگنال بوده و نباید مبنای خرید و فروش قرار گیرد. مسئولیت هرگونه استفاده از داده‌های موجود، بر عهده کاربران محترم می‌باشد.
برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات کامودیتی به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.
برچسب‌ها

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *