بررسی انواع صندوق های سرمایه گذاری و عملکرد آنها | دیلی سیگنال

صندوق سرمایه‌گذاری به‌عنوان یکی از کاراترین گزینه‌ها برای سرمایه‌گذاری غیرمستقیم در بورس به حساب می‌آید. این صندوق‌ها برای افرادی مناسبند که از دانش کافی برای سرمایه‌گذاری برخوردار نیستند یا به دلیل مشغله‌های کاری، امکان تحلیل و بررسی بازار را ندارند. صندوق‌های سرمایه‌گذاری دارایی‌های خود را در بازارهای مختلفی مانند بورس، طلا، اوراق بدهی، سپرده بانکی و… سرمایه‌گذاری می‌کنند. بنابراین صندوق‌ها امکان سرمایه‌گذاری با هر درجه ریسک‌پذیری را برای علاقه‌مندان فراهم می‌کنند.
در بخش اول برنامه ی امروز به همراه آقای رضا کیانی، مدیر تحقیق و توسعه ی بورس تهران، در خصوص انواع صندوق های سرمایه گذاری و عملکرد آنها در سالهای اخیر گفتگو کردیم. در ادامه ایشان توصیه هایی را برای افرادی که قصد سرمایه گذاری در صندوق های سرمایه گذاری را دارند، ارائه نمودند.

بهترین استراتژی برای سهامداران در شرایط کنونی بازار چیست؟

شاخص بورس تهران امروز با افت 38772 واحدی عدد 1 میلیون و 418 هزار را نمایش داد. شاخص هم وزن نیز با افت 12 هزار واحدی به عدد 401 هزار واحد رسید. همچنین امروز با دست به دست شدن 6 میلیارد سهم طی 565 هزار داد و ستد، ارزش معاملات به بیش از 4937 هزار میلیارد تومان رسید. بنابراین شاخص کل بورس تهران، افت 2.6 درصدی را نسبت به معاملات روز قبل تجربه نمود.
با توجه به اینکه شاخص کل 38 هزار واحد افت کرد ولی ارزش معاملات پایین این نگرانی را بوجود آورد که این روند افت و اصلاح بازار ادامه دار باشد. همچنین در روز گذشته رئیس سازمان بورس اعلام نمود منتظر انتخاب جانشینش می باشد و این ذهنیت در بازار بوجود امده که بازار تا انتخاب جانشین بعدی همچنان در کما به سر می برد.

روند روزانه و رصد لحظه‌ای بازار سرمایه را می‌توانید از کانال تلگرامی تحلیل با سیگنال پی‌گیری نمائید.

همچنین در خصوص دلار، چندین اتفاق در کاهش سریع نرخ ارز طی چند روز گذشته موثر بوده که مهم‌ترین آنها به رفع تحریم برخی شرکت‌های ایرانی از سوی آمریکا، توافق اولیه ایران و عربستان برای بهبود روابط و تعیین رئیس کل جدید برای بانک مرکزی مربوط می‌شود.
همچنین سوگیری مقامات کشور نشان از تمایل شدید برای بازگشت به مذاکرات دارد. چشم‌انداز کاهش فشارهای تحریمی نیز در رویه اصلاحی بازار ارز موثر بوده است.
باید در نظر داشت که تحریم‌ها در شرایط فعلی که قیمت نفت به سطوح بالاتر از ۸۰ دلار در هر بشکه رسیده کشور را از قسمت قابل‌توجهی از پتانسیل‌های درآمدی خود محروم کرده و هر قدر روند رفع تحریم‌ها طولانی‌تر شود سطوحی که به عنوان کف نرخ دلار مطرح می‌شود بالاتر می‌رود.

در همین راستا در بخش دوم برنامه ی امروز به همراه آقای محسن سیف زاده، کارشناس و تحلیلگر بازار سرمایه در خصوص وضعیت بازار و روند آتی آن به گفتگو پرداختیم. ایشان ضمن اشاره به پارامترهای تاثیر گذار این روزهای بازار، بهترین استراتژی برای افراد مختلف در این روزها را ، بیان نمودند.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و بازدهی صندوق های سرمایه گذاری به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *