بررسی بیانیه فدرال رزرو، جنگ تجاری و تاثیرات بنیادی این دو بر اونس جهانی طلا

بررسی بیانیه فدرال رزرو، جنگ تجاری و تاثیرات بنیادی این دو بر اونس جهانی طلا

با توجه به تحلیل و پیش بینی انجام شده در تاریخ  17 آذر 98 کاهش نرخ بهره ی فدرال رزرو برای بار سوم کاهش پیدا نکرد و در سطح 1.75 درصد باقی ماند.

در بیانیه فدرال رزرو آمده است که با توجه به داده های اقتصادی ماه اکتبر بازار کار قوی است و نرخ بیکاری همچنان در سطح پایینی قرار دارد و فعالیت های اقتصادی با سرعت متوسط پیش می رود ولی افزایشی است .

اگر چه هزینه های خانوار با سرعت زیادی رو به افزایش است و به صورت 12 ماهه ، تورم خالص برای کالاهایی غیر از مواد غذایی و انرژی زیر 2 درصد در جریان است. اقدامات در دست انجام است که تورم در این سطح پائین را بتوانیم جبران کنیم. در دیگر بخش این بیانیه تاکید شده است که شرایط تورم در سطح 2 درصد قرار گیرد.

تاثیرات بیانیه فدرال رزرو، باعث ایجاد اصلاح 22 دلاری در قیمت اونس طلای جهانی شد و قیمت این فلز گران بها از 1486 دلار به 1464 دلار کاهش پیدا کرد.

جنگ تجاری چین و ایالات متحده

در راستای مباحث اقتصادی بین ایالات متحده آمریکا و چین موسوم به جنگ تجاری در هفته ی گذشته شاهد اظهار نظر نماینده ی تجاری ایالات متحده بودیم که وی در مصاحبه ای  از احتمال اجرایی شدن فاز اول توافق تجاری با چین در هفته ی اول ماه ژانویه پرده برداشت که طبق این توافق چین به مدت دو سال باید خریدار محصولات کشاورزی باشد.

در همین راستا رئیس جمهور ایالات متحده دونالد ترامپ گفت: تعرفه ها بر روی ۲۵ درصد باقی خواهد ماند ، اما تعرفه های برنامه ریزی شده در ۱۵ دسامبر اعمال نخواهد شد.

از سوی دیگر دولت چین اعلام کرد: با خرید محصولات کشاورزی ایالات متحده موافقیم و منتظر کاهش و حذف تعرفه ها خواهیم ماند.


سناریوهای محتمل


درصورت توافق بین ایالات متحده و چین با دید میان مدت روند نزولی به خود خواهد گرفت و دلار آمریکا در مقابل این فلز زرد رنگ قدرت نمایی خواهد کرد و در صورت عدم توافق در میان مدت روند صعودی از سر گرفته خواهد شد و اونس در مقابل دلار آمریکا فدرت نمایی خواهد کرد.

تحلیل تکنیکال اونس جهانی طلا

نمودار تحلیل تکنیکال اونس جهانی طلا (24 آذر 1398)

در ادامه ی تحلیل تکنیکی اونس طلای جهانی که در تاریخ 17 آذر 98 به آن پرداخته شد، قیمت در یک کانال نزولی در حال نوسان می باشد و این بار پس از برخورد با سقف کانال، واکنش نشان داده و فشار فروش باعث نزولی شدن اونس طلای جهانی شد.

اونس در قیمت 1437 دلار و 1411 دلار حمایت بسیار محکمی دارد و هم اکنون در قیمت 1475 در حال معامله است.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت های لحظه ای طلا و سکه به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *