نرخ بهره فدرال رزرو در صدر توجهات این هفته معامله گران اونس طلای جهانی

نرخ بهره فدرال رزرو در صدر توجهات این هفته معامله گران اونس طلای جهانی

در هفته ای که گذشت داده های اشتغال از سوی ایالات متحده در روز جمعه 6 دسامبر منتشر گردید که توانست باعث رشد شاخص دلار گردد و همچنین موجب ریزشی در حدود 20 دلار در هر اونس جهانی طلا گردید.

در گزارشی که از سوی دفتر آمار ایالات متحده منتشر گردید، میانگین دستمزد ساعتی ماهانه در دوره ی قبل در سطح 0.4 درصد قرار داشت، انتظارات آن مبنی بر کاهش تا سطح  0.3 درصد بود ولی از انتظارات نیز کمتر  منتشر شد  و در سطح 0.2 درصد قرار گرفت و میانگین دستمزد ساعتی سالانه در دوره ی قبل در سطح 3.2 درصد قرار داشت، که انتظارات آن مبنی بر کاهش تا سطح 3 درصد بود که تا سطح 3.1 ثبت و از دوره ی قبل کمتر ولی از انتظارات بهتر بود.

داده های اشتغال در بخش غیر کشاورزی در دوره ی قبل در سطح 156 هزار نفر قرار داشت که انتظارات مبنی بر این بود تا سطح 186 هزار نفر رشد کند که توانست سطح مطلوب تر از انتظارات در عدد 266 هزار نفر لمس کند .

نرخ بیکاری در دوره ی قبل در سطح 3.6 درصد قرار داشت و انتظارات مبنی بر این بود در همان سطح قبلی باقی بماند ولی توانست سطح مطلوب 3.5 درصد را دوباره از آن خود کند .

حال این داده های مطلوب از سوی دفتر آماری ایالات متحده، فشار فروش شدیدی را در اونس طلای جهانی وارد نمود و قیمت این فلز گرانبها از سطح قیمتی 1480 به سطح 1460 نزول کرد .

در هفته جاری معامله گران بازار های جهانی، به انتظار نشست فدرال رزرو و نرخ بهره هستند که مشاهده کنند که آیا برای بار سوم نیز نرخ بهره کاهش پیدا می کند و می تواند روند صعودی این فلز زرد رنگ تجملاتی از سر گرفته شود یا خیر!

در این میان با توجه به داده های مطلوب اشتغال در هفته ای که گذشت و داده های انتشاری بهای مصرف کننده یا همان نرخ تورم،به نظر می رسد که نرخ بهره در سطح 1.75 درصد باقی بماند.

تحلیل تکنیکال اونس جهانی طلا

نرخ بهره فدرال رزرو در صدر توجهات این هفته معامله گران اونس طلای جهانی
جهت مشاهده نمودار با کیفیت بالا اینجا کلیک کنید

در بازه ی روزانه قیمت اونس طلای جهانی توانایی این را دارد تا 1450 ریزش کند و در صورت فشار فروش  تا کف کانال و تا حمایت استاتیک  بر نزول خود به سطح 1437 ادامه دهد و در صورت عدم حمایت می تواند تا سطح 1411 ریزش ادامه دهد.

در صورتی که سطح قیمتی الگوی برگشتی مطلوبی را در سطوح اعلامی به ثبت برساند می تواند در کانال نزولی خود به صورت یک موج اصلاحی، قیمت دوباره به بالای کانال برسد.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت های لحظه ای طلا و سکه به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *