توقف ریزش های متوالی ارزش لیر | 2 آذر ماه 1399

توقف ریزش های متوالی ارزش لیر | 2 آذر ماه 1399

در راستای تغییرات در بانک مرکزی کشور ترکیه و تصمیمات دولت برای جلوگیری از افت بیشتر واحد پولی این کشور شاهد تغییر نرخ بهره توسط بانک مرکزی از 11.25 به 15 درصد بودیم که این به معنی قدرت گرفتن لیر در بازارهای جهانی و افزایش ارزش آن در مقابل دلار خواهد بود. در پی این تصمیم ارزش پولی این کشور در مقابل دلار 13 درصد افزایش یافت.

از دید سرمایه گذاران و تجار ایرانی که واردات از ترکیه انجام میدهند به نظر میرسد نگهداری لیر میتواند در میان مدت سودمند باشد. این تصمیم بانک مرکزی ترکیه در راستای جلوگیری از خروج سرمایه از این کشور و دادن اطمینان به سرمایه گذاران داخلی و بین المللی در این کشور اتخاذ گردید.

اتمام بحران کرونا در جهان میتواند بزرگترین موهبت برای کشور ترکیه باشد زیر بخش عظیمی از درآمد این کشور از طریق توریسم و گردشگری تامین میگردد. خبر واکسن کرونا به نوبه خود میتواند امید دهنده به بازگشت دوران رونق اقتصادی ترکیه باشد.

بالا رفتن ارزش دوباره لیر ترکیه
تحلیل‌های ارائه شده نظر کارشناسان تیم سیگنال بوده و نباید مبنای خرید و فروش قرار گیرد. مسئولیت هرگونه استفاده از داده‌های موجود، بر عهده کاربران محترم می‌باشد.
برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت های لحظه ای ارز به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *