طلا در بالاترین سطح قیمتی 4 هفته اخیر ایستاد

طلا در بالاترین سطح قیمتی 4 هفته اخیر ایستاد

طلا در روز جمعه گذشته با قیمت 1829 دلار به کار خود پایان داد و در اوج قیمتی 4 هفته گذشته ایستاد. بهبود اقتصادی قوی پس از همه گیری و تورم بالای مداوم، بانک های مرکزی بزرگ را بر آن داشت تا سیاست های پولی را زودتر از حد انتظار انقباضی کنند. فدرال رزرو متعهد شد که خرید اوراق قرضه خود را تا ماه مارس پایان دهد و در سال 2022 سه افزایش 0.25 واحدی نرخ بهره را داشته باشد. طلا به طور گسترده به عنوان محافظ در برابر تورم و عدم قطعیت‌ها در نظر گرفته می‌شود، با وجود تهدید کرونا و انتظار افزایش تورم در جهان روند طلا در کوتاه مدت از هفته آینده میتواند نزولی شود اما در میان مدت و بلندمدتی صعودیست.

تحلیل تکنیکال اونس طلا

از دید تکنیکالی برای نمودار روزانه طلا میتوان گفت که قیمت به خوبی از روی حمایت مورب آّبی رنگ صعودی شده و به سطح کلیدی 1833 دلار نزدیک شده است. در کوتاه مدت قیمت میتواند مجددا به سطح 1833 دلار واکنش نشان داده و نزولی گردد. در میان مدتی نیز مادامیکه قیمت بالای سطح 1762 دلاری قرار دارد روند صعودیست و انتظار میرود نمودار به اهداف مقاومتی خود در 1870 و بالاتر دست یابد.

در سناریوی نزولی همانطور که گفته شد فقط در صورت تثبیت قیمت زیر سطح 1762 دلاری، نمودار میتواند ریزش های بیشتر تا سطوح 1723 و 1685 دلار را تجربه کند.

بررسی طلا از زاویه ای دیگر در چشم انداز کوتاه مدت نزولی

اگر طلا بخواهد افت ارزش موقتی پیدا کند تا چه سطوحی ریزش خواهد داشت؟ برای درک بهتر این موضوع به نمودار داده های روزانه زیر توجه کنید. در میان مدت طلا داخل یک اگزاشن صعودی (الگوی مثلث) در حال نوسان است و در صورتی که بخواهد ریزش سنگین ناگهانی از خود نشان دهد در نواحی قیمتی 1833 تا 1875 این امر رخ خواهد داد. از دید تحلیل زمانی بین تاریخ 10 تا 28 ژانویه 2022 این مهم میتواند رخ بدهد و تا سطح حمایتی مهم 1680 ریزش داشته باشد. پس از آن باید واکنش قیمت به این کف حمایتی سنجیده شود و تحلیل مجددی روی آن صورت پذیرد.

چه سطحی اگر بشکند و تثبیت دهد روند میان مدت صعودی تایید خواهد شد؟

فقط در صورتیکه قیمت بالای محدوده زرد رنگ 1875 دلاری کندل روزانه و یا هفتگی ببندد تایید صعود در  میان مدت تا هدف 2070 دلاری را خواهیم داشت.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت های لحظه ای طلا و سکه به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.

برچسب‌ها

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات کاربران