گزارش روزانه بازار سرمایه (دوشنبه 8 اردیبهشت ماه 1399)

گزارش روزانه بازار سرمایه (دوشنبه 8 اردیبهشت ماه 1399)

شاخص بورس تهران امروز با افزایش 22  هزار واحدی عدد 820 هزار را نمایش داد. شاخص هم وزن نیز با افزایش 4 هزار واحدی به عدد 271 هزار واحد رسید. همچنین امروز با دست به دست شدن 7 میلیارد سهم طی 1.2 میلیون داد و ستد، ارزش معاملات به بیش از 9524  میلیارد تومان رسید. بنابراین شاخص کل بورس تهران، رشد2.85درصدی را نسبت به معاملات روز قبل تجربه نمود.

بازار امروز در حالی کار خود را آغاز نمود که قیمت نفت آمریکا با افت 18 درصدی به 14 دلار رسید. در بازار بورس همچنان جریان نقدینگی حرف اول را میزند و این پول در شرکت های بزرگ جریان دارد تا شرکت های کوچک و این مطلب را می توان از رشد بیشتر شاخص کل نسبت به هم وزن فهمید. طبق اطلاعیه سازمان بورس عرضه اولیه نماد غگیلا در روز چهارشنبه صورت می گیرد و حداکثر نقدینگی برای این عرضه 60 هزار تومان می باشد.

ارزش بازار بورس و فرابورس در طی هفته

گزارش روزانه بازار سرمایه (دوشنبه 8 اردیبهشت ماه 1399)

مقایسه ارزش صف های خرید و فروش

گزارش روزانه بازار سرمایه (دوشنبه 8 اردیبهشت ماه 1399)

مقایسه تعداد صف های خرید و فروش

گزارش روزانه بازار سرمایه (دوشنبه 8 اردیبهشت ماه 1399)

بیشترین تاثیر مثبت بر شاخص کل بورس وفرابورس

نام نمادمیزان تاثیر مثبت بر شاخص کل بورسنام نمادمیزان تاثیر مثبت بر شاخص کل فرابورس
فارس2209میدکو27
فولاد2032صبا23
ومعادن1009شگویا22
تیپیکو964ذوب19

بیشترین ارزش معاملات بازار سرمایه

نام سهامحجم معاملات (میلیون)ارزش معاملات (میلیارد)قیمت پایانی (ریال)قیمت آخرین معامله (ریال)
خگستر1533439128632865
وبملت27038481423514242
رانفور6826933934238590
ونوین265216381558200

بیشترین درصد افزایش

نام سهامدرصد افزایش نسبت به روز معاملاتی قبلارزش معاملات (میلیارد)  قیمت پایانی (ریال)  قیمت آخرین معامله (ریال)  
تیپیکو21404866648650
دسبحان151242243122323
سمازن131771406213775
کسرام10100142141143060

تیپیکو: بازگشایی پس از برگزاری مجمع عمومی فوق العاده مبنی بر تصویب افزایش سرمایه.

دسبحان: بازگشایی پس از برگزاری مجمع عمومی فوق العاده مبنی بر تصویب افزایش سرمایه.

سمازن: بازگشایی پس از برگزاری مجمع عمومی سالیانه.

کسرام: بازگشایی پس از افشای اطلاعات با اهمیت در خصوصی افزایش سرمایه.

اخبار منتخب بازار سرمایه و کدال

  1. رئیس سازمان خصوصی سازی در مورد واگذاری سهام دو باشگاه استقلال و پرسپولیس در بورس، توضیح داد: وزارت ورزش همه تلاش خود را برای این واگذاری به کار گرفته است و مانع خاصی سر راه آن نیست. در حساب و کتاب‌های این دو باشگاه ابهاماتی وجود دارد که باید برطرف شود. استقلال و پرسپولیس مشمول ماده ۱۴۱ هستند. از این رو از وزارت ورزش خواستیم دو ورزشگاه را به نام این دو تیم کند. وی ادامه داد: دارایی‌های فیزیکی و برند دو باشگاه در حال بررسی است و برند پرسپولیس ارزش‌گذاری شده اما هنوز در صورت مالی منتشر نشده است. ممکن است پرسپولیس زودتر از استقلال برای واگذاری آماده شود. رئیس کل سازمان خصوصی‌سازی ادامه داد: امروز طبق قول باشگاه استقلال و وزیر ورزش، قرار شد کار تا مرداد انجام شود.
  2. علیرضا صالح در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری، با اشاره به عرضه سهام شرکت‌های دولتی در بورس، گفت: یک صندوق چهاردهم اردیبهشت عرضه می‌شود و دو صندوق دیگر هم در آینده عرضه خواهند شد. در عرضه نخست به هر فرد ۲۰ تا ۳۰ درصد تخفیف داده می‌شود اما این تخفیف برای همان فرد در صندوق‌های دیگر قابل استفاده نیست. رئیس  سازمان خصوصی‌سازی با اشاره به عرضه سهام صندوق واسطه‌گری مالی به عنوان نخستین صندوق، گفت: دولت بهترین سهام‌ها را برای این صندوق در نظر گرفته است. این صندوق شامل سهام بانک‌های صادرات، تجارت، ملت و بیمه‌های البرز و امین است که در آنها سیت مدیریتی دیده شده است.وی در ادامه در مورد نحوه پذیره‌نویسی ETFها توضیح داد: افرادی که کد بورسی دارند می‌توانند از طریق کارگزاری‌ها و بانک‌ها اقدام کنند و افرادی که کد بورسی ندارند می‌توانند با حداقل اطلاعات شامل نام و نام‌خانوادگی، کد ملی، کد پستی و شماره موبایل از طریق درگاه‌های حضوری و غیرحضوری همه بانک‌ها اقدام کنند. از سال ۱۴۰۰ به بعد دولت حق مدیریت ندارد و یک‌دهم درصد سهامدارانی که سهم یک شرکت را خریده‌اند، جایگزین دولت می‌شوند.وی در ادامه با بیان این‌که دولت قصد دارد سهام خود در شرکت‌های دولتی را در قالب دو گروه عرضه کند، توضیح داد: گروه اول شرکت‌هایی هستند که در حال حاضر در بورس وجود دارند که شامل سه صندوق واسطه‌گری مالی، پالایشی (چهار پالایشگاه به ارزش ۲۲ هزار میلیارد تومان) و صنایع فلزی و خودروسازی می‌شود.
  3. چهارشنبه این هفته ۱۰ اردیبهشت، ۳۴ میلیون سهم «غگیلا» در بازار دوم معاملات فرابورس با حداکثر سهمیه ۵۰ سهمی هر کد حقیقی و حقوقی و در محدوده قیمتی ۱۲۰۰۰ تا ۱۲۵۰۷ ریال عرضه اولیه می شود.
  4. مدیرکل گمرک بازرگان از ورود چهارمین محموله مواد اولیه دارویی از طریق بازارچه مرزی “ساری سو” به کشور خبرداد.
  5. مدیر عامل شرکت پالایش نفت اصفهان گفت: با راه اندازي واحد تصفيه گازوئيل در اواخر امسال، استاندارد تمامي اين محصول به يورو 5 ارتقاء می یابد.
  6. عبدالناصر همتی گفت: میزان سپرده های مردم نزد سیستم بانکی در پایان سال ۱۳۹۸ نسبت به پایان سال ۱۳۹۷ با ۳۲ درصد رشد به مبلغ ۲.۴۱۱ هزار میلیارد تومان رسید. وی افزود: همچنین میزان تسهیلات پرداختی از سوی نظام بانکی در مدت فوق با ۲۶ درصد رشد به مبلغ ۹۷۵ هزار میلیارد تومان در پایان اسفند ۱۳۹۸ رسید.
  7. اولین صکوک سال جهش تولید با مجوز سازمان بورس و اوراق بهادار، برای تامین مالی 2 هزار میلیارد ریالی شرکت لبنیات و بستنی دومینو (سهامی خاص) به منظور راه اندازی خط تولید جدید این شرکت از روز دوشنبه 8 اردیبهشت 1399 تا چهارشنبه 10اردیبهشت 1399 با نماد “دومینو4” از طریق شرکت فرابورس ایران عرضه عمومی خواهد شد.
  8. سازمان بورس مجوز افزایش سرمایه 100 درصدی شرکت ساختمان نوین(وثنو) از محل سود انباشته را صادر نمود.
  9. سازمان بورس مجوز افزایش سرمایه 200 درصدی شرکت کشت و صنعت جوین از محل سود انباشته را صادر نمود.
  10. سازمان بورس مجوز افزایش سرمایه 38 درصدی شرکت سرمایه گذاری کوه نور از محل مطالبات حال شده سهامداران را صادر نمود.
  11. سازمان بورس مجوز افزایش سرمایه 50 درصدی شرکت سرمایه گذاری توسعه صنعتی ایران(وتوصا) از محل سود انباشته و سایر اندوخته ها صادر نمود.
  12. شرکت باما(کاما) از دعوی مطروحه توسط سهامدارن قدیمی مبنی بر تقاضای ابطال مصوبات مجامع برگزار شده توسط مدیران دولتی در دهه 60 خبر داد.
  13. شرکت سایپا دیزل(خکاوه) از تعدیل حساب های خود به مبلغ 61 میلیارد تومان خبر داد.
  14. شرکت کاشی پارس(کپارس) از بهره برداری از پروژه تولید محصولات پرسلانی فول پولیش خبر داد.
  15. 15.   نماد شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران(حکشتی) به منظور بررسی وضعیت شفافیت اطلاعاتی تا 21 اردیبهشت ماه تعلیق شد.
  16. شرکت فولاد مبارکه اصفهان(فولاد) افزایش سرمایه 60 درصدی خود از محل سود انباشته را در مرجع ثبت شرکت ها به ثبت رسانید.
  17. شرکت گروه سرمایه گذاری صنایع و معادن فلات ایران(فلات) از بازداشت ملک شرکت بدلیل بدهی معوق تسهیلات شرکت سیمان طبس گلشن به بانک کارآفرین خبر داد.
  18. شرکت سرامیک های صنعتی اردکان(کسرا) از مجمع فوق العاده این شرکت در تاریخ 22 اردیبهشت ماه به منظور تصمیم گیری در خصوص افزایش سرمایه خبر داد.
  19. شرکت گروه کارخانجات تولیدی نورد آلمینیوم(فنوال) از توقف بخشی از فعالیت های شرکت به دلیل آتش سوزی خبر داد.
  20. سازمان بورس مجوز افزایش سرمایه 34 درصدی شرکت گروه صنایع پمپ سازی ایران(تپمپی) از محل سود انباشته را صادر نمود.

می توانید گزارش بازار سهام را هر روز در کانال سیگنال به آدرس signal_tahlil (تحلیل با سیگنال) مشاهده کنید.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت های لحظه ای سهام به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات کاربران
  • سلام روز به خیر لطفا راجع به نماد گشان پدیده شاندیز تحلیل میکنید
    سپاس

  • سایت وآپ سیگنال اطلاعاتی بسیار مفید، کاربردی، به دردبخور است. از زحمات مسولین سیگنال بسیار بسیار سپاسگزاریم