گزارش روزانه بازار سرمایه (چهارشنبه 3 اردیبهشت ماه 1399)

گزارش روزانه بازار سرمایه (چهارشنبه 3 اردیبهشت ماه 1399)

شاخص بورس تهران امروز با افزایش 15 هزار واحدی عدد 741 هزار را نمایش داد. شاخص هم وزن نیز با افزایش 5 هزار واحدی به عدد 252 هزار واحد رسید. همچنین امروز با دست به دست شدن 6 میلیارد سهم طی 1 میلیون  داد و ستد، ارزش معاملات به بیش از 7346  میلیارد تومان رسید. بنابراین شاخص کل بورس تهران، رشد 2.13 درصدی را نسبت به معاملات روز قبل تجربه نمود.

بازار امروز در حالی کار خود آغاز نمود که نفت برنت به 18دلار رسید و افت 8 درصدی را تجربه نمود. لذا انتظار افزایش فشار فروش بخصوص در گروه پالایشی را داشتیم ولی این واقعه به وقوع نپیوست و شاهد تقضا در اکثر نماد های بازار سرمایه بودیم. رئیس سازمان خصوصی سازی از عرضه اولین صندوق etf به قیمت هر سهم 10000 تومان به میزان حداکثر 2 میلیون تومان برای هر کد ملی خبر داد. همچنین بیاد مستضعفان و فرهنگیان از پیگیری شرکت های خود برای ورود به بورس خبر دادند.

ارزش بازار بورس و فرابورس در طی هفته

گزارش روزانه بازار سرمایه (چهارشنبه 3 اردیبهشت ماه 1399)

مقایسه ارزش صف های خرید و فروش

گزارش روزانه بازار سرمایه (چهارشنبه 3 اردیبهشت ماه 1399)

مقایسه تعداد صف های خرید و فروش

گزارش روزانه بازار سرمایه (چهارشنبه 3 اردیبهشت ماه 1399)

بیشترین تاثیر مثبت بر شاخص کل بورس و فرابورس

نام نماد میزان تاثیر مثبت بر شاخص کل بورس نام نماد میزان تاثیر مثبت بر شاخص کل فرابورس
فارس 1976 کگهر 30
رمپنا 778 صبا 20
کچاد 722 مارون 9
وبملت 673 فرابورس 8

بیشترین ارزش معاملات بازار سرمایه

نام سهام حجم معاملات (میلیون) ارزش معاملات (میلیارد) قیمت پایانی (ریال) قیمت آخرین معامله (ریال)
وبملت 345 4250 12304 12375
شبندر 297 3601 12094 12205
ونوین 246 1979 8040 8100
پترول 247 1717 6951 6973

بلوک های مهم صورت گرفته در معاملات امروز

نام سهام حجم معاملات (میلیون)   ارزش معاملات (میلیارد)   قیمت معامله بلوک (ریال)   قیمت آخرین معامله (ریال)  
خدیزل2 15 518 34535 34535

بیشترین درصد افزایش

نام سهام درصد افزایش نسبت به روز معاملاتی قبل ارزش معاملات (میلیارد)   قیمت پایانی (ریال)   قیمت آخرین معامله (ریال)  
فاسمین 10 281 34743 34756
کاما 10 194 43873 44406
بکهنوج 10 113 44136 44205

فاسمین: بازگشایی پس از کنفرانس اطلاع رسانی و تغییرات 50 درصد.

کاما: بازگشایی پس از افشای اطلاعات با اهمیت در خصوص واگذاری سهم ذوب روی اصفهان.

بکهنوج: بازگشایی پس از کنفرانس اطلاع رسانی و تغییرات 50 درصد.

اخبار منتخب بازار سرمایه و کدال

  1.  پس از گذشت ۴۰ روز از تصمیم اولیه برای رایگان کردن اینترنت آموزش مجازی دانشگاهها، معاون وزیر ارتباطات از اتصال ۱۴۷ سامانه آموزشی به شبکه ملی و رایگان شدن این اتصال خبر داد.
  2. به گزارش خبرگزاری مهر ، علیرضا صالح، در گفتگو با شبکه خبر با اشاره به واگذاری شرکت های دولتی به روش ETF ، گفت: در روش های قبلی سهام را یا به صورت تدریجی بر اساس قیمت تابلو بورس می فروختیم یا به صورت بلوک مدیریتی واگذار می کردیم اما در این روش دنبال این هستیم که بر اساس اهداف اصل ۴۴ قانون اساسی مالکیت در سطح عموم مردم به منظور تأمین عدالت اجتماعی را گسترش دهیم و مردم را به پس انداز و سرمایه گذاری برای بهبود درآمد تشویق کنیم. وی ادامه داد: در روش ETF صندوق هایی از شرکت های مختلف وجود دارد و هر فرد می تواند با پس انداز دو میلیون تومان در این صندوق ها سرمایه گذاری کند. رئیس سازمان خصوصی سازی در باره انتخاب بورس ها برای هر صندوق گفت: در این روش سعی کردیم که بهترین بورس های روی تابلو را انتخاب کنیم که مردم خیالشان از بابت سوددهی آنها راحت باشد. مادر صندوق ها از یک شرکت نگذاشتیم بلکه مجموعه ای از شرکت مختلف را گذاشتیم که نتیجه جمعی آن به نفع مردم باشد. وی با اشاره به تخفیف این سهام برای مردم گفت: برای مردم تخفیف ۲۰ درصدی در نظر گرفته شده است ضمن این تخفیف، مبلغ سهام میانگین ارزش در ماه گذشته از زمان صدور آگهی محاسبه می شود و این هم خود نوع تخفیف دیگری است. صالح در زمینه ارزش هر واحد صندوق گفت: ارزش هر واحد این صندوق ده هزار تومان است و هر فرد نهایتاً دو میلیون تومان می تواند واحد بخرد.
  3. قیمت هر برگ از اوراق تسهیلات مسکن به طور متوسط در اسفند سال گذشته نسبت به حدود دو هفته قبل کاهشی بوده و به ۴۷ هزار و ۴۰۰ هزار تومان رسیده است. بر این اساس، زوجین تهرانی برای تهیه وام ۲۴۰ میلیونی مسکن و جعاله باید ۲۲ میلیون و ۷۵۲ هزار تومان پرداخت کنند و مجردهای ساکن تهران نیز می‌توانند تا ۱۴۰ میلیون تومان تسهیلات دریافت کنند که هزینه آن ۱۳ میلیون و ۲۷۲ هزار تومان می‌شود.
  4. معاون سازمان امور مالیاتی در مورد مشمولان نصب صندوق مکانیزه فروش و ثبت کارتخوان های مالیاتی گفت: از ابتدای سال ۹۹ اصناف و گروههای فراخوان شده مکلف هستند رویدادهای مالی خود را در سامانه مالیاتی ثبت کنند و اگر این اتفاق رخ ندهد مشمول جریمه خواهند شد.
  5. مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان با پیش بینی روند سودآوری صندوق تا سال 1402 و تهاتر 361.1 میلیارد تومان مطالبات گفت: ورود به بورس اکثر زیرمجموعه ها دنبال می شود.
  6. وزیر خارجه آلمان روز سه شنبه و ۲۰ روز پس از اولین تراکنش مالی با ایران تحت سامانه مالی اینستکس، در کنفرانس خبری وعده داد که به زودی دومین تراکنش مالی با ایران تحت اینستکس انجام خواهد شد.
  7. ماهواره نور ۱ به عنوان نخستین ماهواره نظامی جمهوری اسلامی ایران صبح امروز (چهارشنبه ۳ اردیبهشت ماه) از ماهواره بر ۲ مرحله ای قاصد از کویر مرکزی ایران توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با موفقیت پرتاب و در مدار ۴۲۵ کیلومتری زمین قرار گرفت. این اقدام دستاوردی بزرگ و تحولی نوین در عرصه فضایی برای ایران اسلامی خواهد بود.
  8. نسبت تسهیلات به سپرده در پایان آذر ماه سال 98 به 78.5 درصد رسیده است که به گفته یک اقتصاددان افزایش معوقات بانکی، خرید اوراق مالی دولت، پرداخت خلق پول جدید بانک ها به سود سپرده به جای اعطای تسهیلات، تبدیل شدن تسهیلات معوق به اموال تملیکی و سرمایه گذاری بانک ها در دارایی های ثابت از جمله دلایل کاهش نسبت تسهیلات به سپرده است.
  9. شرکت سرمایه گذاری توسعه ملی(وبانک) از عدم حصول نتیجه از برگزاری مزایده سهام شرکت توسعه بین الملل تجارت ملی خبر داد.
  10. شرکت سرمایه گذاری ساختمان ایران(وساخت) از مجمع عمومی این شرکت در تاریخ 28 اردیبهشت ماه 99 خبر داد.
  11. شرکت کشت و صنعت شریف(زشریف) از برگزاری مجمع این شرکت در تاریخ 14 اردیبهشت خبر داد.
  12. شرکت تولیدی کاشی تکسرام از دریافت مجوز بیش از 10 درصد در نرخ فروش محصولات خود خبر داد.
  13. هیئت مدیره شرکت صنایع کاشی و سرامیک سینا(کساوه) از افزایش سرمایه 235 درصدی از محل مطالبات حال شده خبر داد.
  14. هیئت مدیره شرکت صنایع بسته بندی مشهد(فبستم) افزایش سرمایه 444 درصدی از محل مازاد تجدید ارزیابی ها را تصویب و حسابرس تایید نمود.
  15. شرکت پالایش نفت لاوان(شاوان) از مجمع عمومی این شرکت در تاریخ 29 اردیبهشت ماه به منظور انتخاب اعضای هیئت مدیره خبر داد.
  16. مدیرعامل کارگزاری بانک خاورمیانه اظهار کرد: عرضه های بزرگ دولتی، تامین مالی قابل توجهی در پی دارد که بهتر است در زیر ساخت های شرکت ها به منظور توسعه آنها استفاده شود.

می توانید گزارش بازار سهام را هر روز در کانال سیگنال به آدرس signal_tahlil (تحلیل با سیگنال) مشاهده کنید.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت های لحظه ای سهام به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *